Άννα Βίσση: Δύσκολες εποχές για «απόλυτες ελληνίδες σταρ». Από τον Ματθαίο Οικονόμου

874 Views
Άννα Βίσση: Δύσκολες εποχές για «απόλυτες ελληνίδες σταρ». Από τον Ματθαίο Οικονόμου Άννα Βίσση: Δύσκολες εποχές για «απόλυτες ελληνίδες σταρ». Από τον Ματθαίο Οικονόμου

 Άννα Βίσση: Δύσκολες εποχές για «απόλυτες ελληνίδες σταρ». Από τον Ματθαίο Οικονόμου

Η Άννα Βίσση φαίνεται πως τα τελευταία χρόνια προσπαθεί να αποτινάξει από πάνω της τον τίτλο της «απόλυτης ελληνίδας σταρ» και η αλήθεια είναι πως τα καταφέρνει περίφημα.
 
     Η Άννα Βίσση αποτελεί χωρίς αμφιβολία ένα σπουδαίο κεφάλαιο για την μουσική βιομηχανία της χώρας μας. Διαθέτει μια σπουδαία φωνή ικανή να υπηρετήσει επάξια αρκετά διαφορετικά είδη, άψογη σκηνική παρουσία που καθηλώνει και φυσικά πρόκειται για μια γυναίκα που παραμένει γοητευτική εδώ και αρκετές δεκαετίες. Μέσα από το καλλιτεχνικό όραμα του Νίκου Καρβέλα, η Άννα κατάφερε με αργά και σταθερά βήματα να εισβάλλει στους ραδιοφωνικούς μας δέκτες, να σκλαβώσει το κοινό, να γεμίσει πελώρια νυχτερινά κέντρα, να σημειώσει εκατομμύρια πωλήσεις και να κατακτήσει δικαιολογημένα τον τίτλο της «απόλυτης ελληνίδας σταρ». Και όλα αυτά ισορροπώντας άψογα ανάμεσα στα άκρα της δυσπρόσιτης ντίβας και της υπέρμετρης επικοινωνιακής ταπεινότητας. Αυτές οι εποχές όμως έχουν παρέλθει ανεπιστρεπτί.
 
     Γύρω στο 2010, η Άννα επανενώνεται με τον Καρβέλα μετά από ένα διάλειμμα στη σχέση τους, κυκλοφορεί το μετριότατο «Αγάπη είναι εσύ», δηλώνει μετανιωμένη για τo “Fabulous” concept του 2009 (ποτέ δεν κατάλαβα γιατί) και αρχίζει να βιώνει τα πρώτα σημάδια επαγγελματικής παρακμής. Τα κύρια χαρακτηριστικά της, η αισθητά μειωμένη εμπορική απήχηση των τραγουδιών της και το περιορισμένο ραδιοφωνικό airplay. Παρόλα αυτά η Άννα συντηρεί την καριέρα της τα τελευταία εφτά χρόνια μέσα από τις ζωντανές της εμφανίσεις σε μέρη όπου αισθάνεται ασφάλεια και συνεχίζει να πουλάει όπως η Αθήνα και η Κύπρος.
 
     Και φτάνουμε στη στιγμή της τηλεοπτικής αναζωπύρωσης των talent shows με τους stars/κριτές να κλέβουν την παράσταση. H απόλυτη ελληνίδα σταρ απορρίπτει συστηματικά τις αντίστοιχες προτάσεις ώσπου πληροφορούμαστε προς μεγάλη μας απογοήτευση την συμμετοχή της στο “Star Academy” του Έψιλον ως μέλος της κριτικής επιτροπής. Η απογοήτευση μας βρίσκει έδαφος πριν καν ξεκινήσει το show καθώς διαπιστώνεται η επιστράτευση της Άννας στην προώθηση βιολογικού χυμού αλόης με ένα τηλεοπτικό σποτ που αντανακλά τις χειρότερες στιγμές του telemarketing. Οι αντιδράσεις πολλές και δικαιολογημένες με τις λέξεις «παρακμή», «ξεπούλημα», και «ξεπεσμός» να χρησιμοποιούνται μαζικά. Και αυτό όχι διότι καταδικάζεται η συμμετοχή καλλιτεχνών στον τομέα της διαφήμισης, αλλά ο τρόπος με τον οποίο γίνεται όπως και το ίδιο το προϊόν που προωθείται έχει σίγουρα τον θετικό ή αρνητικό αντίκτυπό του. Στην προκειμένη περίπτωση, υπήρχε κάποιος λόγος να ταυτίσει η Άννα Βίσση το πρόσωπο και το όνομά της με ένα αμφιβόλου ποιότητας σκεύασμα το οποίο διατίθεται από τηλεοπτικό σταθμό που δεν χάνει την ευκαιρία να εκμεταλλευτεί πρόσωπα και εκπομπές προκειμένου να σπρώξει στην αγορά κρέμες, σόμπες, πόρτες, χυμούς και οτιδήποτε άλλο επιβάλλεται από το αφεντικό; Η δε απόσυρση του διαφημιστικού και η επικείμενη αντικατάστασή του από κάποιο άλλο υψηλότερου κόστους παραγωγής που φημολογείται ότι αποφασίστηκε πρόσφατα δεν αλλάζει κάτι και απλώς αποδεικνύει την αδυναμία της τραγουδίστριας να κατανοήσει την αρνητική πλευρά του εγχειρήματος αυτού (ή και την αδυναμία αποδέσμευσής της από αυτό για την οποία λογικά ευθύνεται).
 
     Κάποιος θα μπορούσε να ισχυριστεί πως τίποτα από τα παραπάνω δεν συνιστά ουσιαστικό σημάδι παρακμής στην παρούσα οικονομική συγκυρία καθώς η μουσική βιομηχανία μετρά συνεχώς απώλειες σε επίπεδο πωλήσεων με πολλά μεγάλα ονόματα διεθνούς φήμης να πλήττονται από αυτή την κατάσταση, να απουσιάζουν από τα charts και συχνά να συνάπτουν συμμαχίες με επώνυμα brands. Και εγώ θα σημειώσω με τη σειρά μου πως Μαντόνα και Σελίν Ντιόν ανήκουν στην παραπάνω κατηγορία. Το καλλιτεχνικό τους εκτόπισμα, ωστόσο, παραμένει ακέραιο παρόλο που δεν καταφέρνουν πια να πουλήσουν εκατομμύρια αντίτυπα ή να κατακλύσουν τα ραδιόφωνα με τα νέα τους τραγούδια.
 
     Στο μεταξύ, η Άννα συνεχίζει να υπερασπίζεται τις όποιες επιλογές της, να μπλοκάρει μαζικά στα social media όσους τολμούν να της ασκούν αρνητική κριτική και να ξεχνά πως ο δρόμος από το «απόλυτη ελληνίδα σταρ» στο απόλυτο μηδενικό δεν είναι τόσο μακρύς όσο ενδεχομένως να νομίζει ούσα βουτηγμένη στα εγκωμιαστικά σχόλια της «αυλής» της στην οποία συμπεριλαμβάνονται όχι μόνο οι επώνυμοι φίλοι της αλλά και οι σκληροπυρηνικοί “fannatics” που υπερασπίζονται με πάθος κάθε της επιλογή.
 
     Και επειδή οφείλουμε να είμαστε δίκαιοι, να προσθέσω πως αποδείχθηκε με διαφορά το πιο ισχυρό χαρτί του “Star Academy, ξεχωρίζοντας με τις τοποθετήσεις, τη λάμψη και την απολαυστική της φωνή που δεν χορταίνεις να ακούς είτε μιλά είτε τραγουδά. Πόσο δύσκολο, όμως, είναι να ξεχωρίσεις ανάμεσα στον ασυνάρτητο Καρβέλα, την ασυνήθιστα αμήχανη Γερμανού, τον διψασμένο για «τηλεοπτική καρέκλα να ‘ναι και ό,τι να ‘ναι» Κωστόπουλο, την σοβαροφανή Γκαγκάκη και τα μετριότατα νέα ταλέντα που επιλέχθηκαν ως παίκτες του show;
 
     Άννα, αν και παρούσα, μας λείπεις…  

Φωτογραφικό υλικό





Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
To «θηρίο» του αμερικανικού ναυτικού USNS YUMA στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
To «θηρίο» του αμερικανικού ναυτικού USNS YUMA στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
με 0 Σχόλια 647 Views

 Το πλοίο, τύπου καταμαράν, εφοδιασμένο με υπερσύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα και δυνατότητα μεταφοράς ακόμα και μικρών υποβρυχίων, «έδεσε» στην προβλήτα στις 9 το πρωί

Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
Εφημερεύοντα Νοσοκομεία ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή