Talent Shows: όχημα για την ανάδειξη νέων ταλέντων ή απλό τηλεοπτικό προϊόν; Από τον Ματθαίο Οικονόμου.

199 Views
Talent Shows: όχημα για την ανάδειξη νέων ταλέντων ή απλό τηλεοπτικό προϊόν; Από τον Ματθαίο Οικονόμου. Talent Shows: όχημα για την ανάδειξη νέων ταλέντων ή απλό τηλεοπτικό προϊόν; Από τον Ματθαίο Οικονόμου.

Talent Shows: όχημα για την ανάδειξη νέων ταλέντων ή απλό τηλεοπτικό προϊόν; Από τη στήλη "Popular Culture Alert" του  Ματθαίου Οικονόμου.
ΝΕΑ ΣΤΗΛΗ 2016/17

ΣΚΑΪ, Antennaκαι Epsilon ρίχνονται την φετινή τηλεοπτική σεζόν στη μάχη για την ανάδειξη των επόμενων σταρ της μουσικής… ή μήπως πρόκειται για μια μάχη που αποσκοπεί απλώς στην τηλεθέαση;
.
     Η αρχή επί ελληνικού εδάφους έγινε το 2002 με το Fame Story στον Antenna. Έκτοτε τα talent shows, διανθισμένα σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό με στοιχεία reality, αποτελούν μέρος της τηλεοπτικής μας καθημερινότητας αλλά και ένα καταφύγιο για τα φιλόδοξα ταλέντα που ονειρεύονται μια καριέρα στο τραγούδι. Βέβαια, ο Έλληνας τηλεθεατής δεν παρουσιάζει τα ίδια επίπεδα αφοσίωσης με άλλους λαούς, χαρακτηριστικό που καταδικάζει τις εκπομπές αυτές σε μικρή διάρκεια ζωής. Για παράδειγμα, το “The Voice” στις ΗΠΑ βρίσκεται ήδη στην ενδέκατη σεζόν και έχει ανανεωθεί για άλλες δυο από το NBC (να σημειωθεί πως ξεκίνησε να προβάλλεται πριν πέντε μόλις χρόνια) ενώ η ελληνική του έκδοση βρίσκεται στην τρίτη σεζόν με αμφίβολη συνέχεια. Παρόλα αυτά, νέα concept προστίθενται συνεχώς στο τηλεοπτικό τοπίο και παλαιότερα επανέρχονται (όπως το “X Factor” την προηγούμενη σεζόν) εμπλουτίζοντας την υφιστάμενη μουσική βιομηχανία με νέο αίμα, τουλάχιστον θεωρητικά.
 
     Διότι σε πρακτικό επίπεδο, η πραγματικότητα δεν φαίνεται να επαληθεύει τις προσδοκίες που καλλιεργούν οι αντίστοιχες εκπομπές και αυτό επιβεβαιώνεται παγκοσμίως. Είναι αλήθεια πως η προβολή που μπορεί να προσφέρει μια τηλεοπτική εκπομπή σε έναν άγνωστο τραγουδιστή είναι μεγάλη και αμεσότατη. Οι παίκτες συχνά απολαμβάνουν επίπεδα δημοσιότητας για τα οποία οι καλλιτέχνες που επιλέγουν την παραδοσιακή οδό θα πρέπει να κοπιάσουν πολύ. Η φυσιογνωμία και το ταλέντο τους γίνονται ταχύτατα γνωστά, βρίσκονται συχνά στο επίκεντρο των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης και γίνονται αποδέκτες της αγάπης του κόσμου. Όλα αυτά όμως περνούν απότομα στην σφαίρα της αιωνιότητας μετά το τέλος του show. Το κοινό φαίνεται να αφοσιώνεται περισσότερο στο concept της αναζήτησης ταλέντων παρά στα ίδια τα ταλέντα. Ελάχιστοι συμμετέχοντες καταφέρνουν να υπογράψουν κάποιο συμβόλαιο με δισκογραφική εταιρία και ακόμη λιγότεροι να σημειώσουν κάποια επιτυχία και να αντέξουν στο πέρασμα του χρόνου. Και το πλέον παράδοξο είναι πως οι νικητές δεν συγκαταλέγονται καν στην μικρή κατηγορία αυτών που επιβιώνουν. Χαρακτηριστικές περιπτώσεις στην χώρα μας, η Τάμτα του “Super Idol”, o Θάνος Πετρέλης του “Fame Story” και ο Κωνσταντίνος Αργυρός του “Fame Story 3” που συνεχίζουν ως και σήμερα να δραστηριοποιούνται με κάποια επιτυχία στο χώρο του τραγουδιού.
 
     Ακόμη, αποδεικνύεται πως τα talent shows αποτελούν όντως μια θαυμάσια ευκαιρία προβολής πρωτίστως όμως για τα μέλη της κριτικής επιτροπής. Η τάση που επικρατεί τα τελευταία χρόνια απαιτεί την στελέχωση της εν λόγω επιτροπής με μεγάλα ονόματα της μουσικής βιομηχανίας. Christina Aguilera, Adam Levine των Maroon 5, Shakira, Usher, Gwen Stefani, Alicia Keys, Britney Spears κ.α. έχουν περάσει από την αντίστοιχη θέση στο εξωτερικό ενώ Σάκης Ρουβάς, Έλενα Παπαρίζου, Δέσποινα Βανδή, Πέγκυ Ζήνα, Αντώνης Ρέμος αξιολογούν ή έχουν αξιολογήσει κατά καιρούς  τους εκκολαπτόμενους σταρ της χώρας μας. Η παρουσία τους φυσικά, πέρα από την πρακτική τους χρησιμότητα, αποσκοπεί στην προσέλκυση του τηλεοπτικού κοινού που συχνά έχει την ευκαιρία να δει τους αγαπημένους του καλλιτέχνες σε έναν ρόλο διαφορετικό. Το αποτέλεσμα τις περισσότερες φορές είναι να κλέβουν την παράσταση και να είναι οι μόνοι που ευνοούνται τελικά τόσο οικονομικά όσο και επικοινωνιακά ακόμη και όταν επιδίδονται συστηματικά σε ένα επιτηδευμένο καραγκιοζιλίκι (βλ. κριτική επιτροπή του φετινού δικού μας “Voice”).
 
     Τα talent shows, λοιπόν, αποτελούν κατά κύριο λόγο τηλεοπτικό προϊόν βασική επιδίωξη του οποίου είναι η προσέλκυση των τηλεθεατών και η αποκόμιση διαφημιστικών εσόδων για τα κανάλια. Δυστυχώς στην πράξη δεν αναδεικνύονται ως δεξαμενές ταλέντων τις οποίες επιστρατεύουν οι δισκογραφικές για να ανακαλύψουν τα νέα τους αστέρια και αυτό είναι κάτι που κάθε ενδιαφερόμενος παίκτης θα πρέπει να έχει κατά νου. Μπορούν βέβαια να αξιοποιηθούν ως αποτελεσματικά εργαλεία προώθησης για τα ήδη καταξιωμένα μέλη των επιτροπών και… ΙΣΩΣ καταφέρουν να αποτελέσουν για μια μειοψηφία συμμετεχόντων το όχημα για την έναρξη κάποιας καριέρας στο τραγούδι. Το αξιοθαύμαστο ωστόσο είναι ότι ακόμη και αυτή η απειροελάχιστη πιθανότητα επιτυχίας είναι ικανή να υποκινήσει εκατομμύρια κόσμο και τα τηλεοπτικά δίκτυα το γνωρίζουν καλά. 

Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

Ματθαίος Οικονόμου
Ματθαίος Οικονόμου
Ματθαίος Οικονόμου – Με το βλέμμα στραμμένο στην Ευρώπη και την αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, παρακολουθώ με αμείωτο ενδιαφέρον τις εξελίξεις σε σχέση με τους stars της παγκόσμιας μουσικής βιομηχανίας. Λατρεύω τα φαντασμαγορικά shows και τις υψηλού επιπέδου παραγωγές. Ενθουσιάζομαι εύκολα και απογοητεύομαι ευκολότερα. Με βρίσκετε κάθε πρώτη και τελευταία Παρασκευή του μήνα, μέσα από τη Μουσικομανία με τη στήλη “Popular Culture Alert”. Facebook: Matthaios Oikonomou

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
Συνέντευξη Τύπου – «Γιορτές Ανοιχτού Θεάτρου 2019»
Συνέντευξη Τύπου – «Γιορτές Ανοιχτού Θεάτρου 2019»
με 0 Σχόλια 618 Views

 Το πρόγραμμα των Γιορτών Ανοιχτού Θεάτρου 2019 παρουσιάστηκε σήμερα, Δευτέρα 24 Ιουνίου, στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου από την Αντιδήμαρχο Πολιτισμού και Τεχνών, Έλλη Χρυσίδου και τα μέλη της Επιτροπής Θεάτρου του Δήμου Θεσσαλονίκης.

Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή