Θάνο Πετρέλη, το κυνήγι για σουξέ έχει και τα όρια του…

2350 Views
Θάνο Πετρέλη, το κυνήγι για σουξέ έχει και τα όρια του… Θάνο Πετρέλη, το κυνήγι για σουξέ έχει και τα όρια του…

.

Γράφει ο Ματθαίος Οικονόμου.

 
Κάποιοι ερμηνευτές έχουν την τύχη να ξεκινούν την επαγγελματική τους σταδιοδρομία με τους καλύτερους οιωνούς. Εξασφαλίζουν σύντομα δημοσιότητα χωρίς ιδιαίτερο μόχθο, συνεργάζονται με κορυφαίους επαγγελματίες του είδους και σημειώνουν μεγάλη επιτυχία χωρίς κάποιες φορές να είναι σε θέση να τη διαχειριστούν. Όχι, δε θα ασχοληθούμε με καβαλημένα καλάμια που τυφλώθηκαν από τα φώτα της δημοσιότητας, ούτε με διάττοντες αστέρες που έκαναν μια μεγάλη επιτυχία και εξαφανίστηκαν στη συνέχεια. Αναφέρομαι σε εκείνη την εξειδικευμένη κατηγορία καλλιτεχνών η επιτυχία των οποίων είχε διάρκεια, ουσία και γερές βάσεις. Που είχαν, όπως προαναφέρθηκε, την τύχη να ξεκινήσουν το ταξίδι τους στη βιομηχανία της μουσικής με απανωτά σουξέ και σπουδαίους συνεργάτες στο πλευρό τους, μα παράλληλα την ατυχία να αναμετρώνται ανά πάσα στιγμή με τον ίδιο τους τον εαυτό και όσο περνούν τα χρόνια να καταλήγουν όλο και πιο ηττημένοι απέναντι του. Ο Θάνος Πετρέλης είναι δυστυχώς ένας από αυτούς.
 
Τον 43χρονο σήμερα Θάνο γνωρίσαμε μέσα από το πρώτο Fame Story το 2003 στο οποίο και κατέκτησε την τρίτη θέση κερδίζοντας δικαιολογημένα την ευκαιρία να ενσωματωθεί στο δυναμικό της Heaven Music. Το 2004 ξεκινά μια λαμπρή δισκογραφική πορεία που φέρει την υπογραφή του Φοίβου και επιβραβεύεται από το κοινό με χρυσές και πλατινένιες πωλήσεις. Το βιογραφικό του εμπλουτίζεται με αξιόλογα ραδιοφωνικά σουξέ όπως τα “Το αίμα μου (Είχε το χρώμα του ουρανού)”, “Δεν έχω μάτια γι' άλλη”, “5 το πρωί”, “Κερνάω”, “Θυμίζεις κάτι από Ελλάδα”, “Άδικα”, “Αν δεν είχα και σένα”, “Το παιχνίδι είναι πλέον δικό μου”, “Ανηφόρα”, “Αδιόρθωτη”, “Θέλω και τα παθαίνω”. Παράλληλα πρωταγωνιστεί στη νυχτερινή ζωή Αθήνας και Θεσσαλονίκης και φιγουράρει ως πρώτο όνομα στις μαρκίζες.
 
Η αλλαγή της δεκαετίας, ωστόσο, φαίνεται πως έφερε επαγγελματικές προκλήσεις στον Πετρέλη. Αν και παρέμεινε αρκετά δραστήριος με ζωντανές εμφανίσεις και κυκλοφορόντας σχεδόν κάθε έτος νέο υλικό, τα τελευταία χρόνια διέπονται από αρκετές αλλαγές στη δισκογραφική του στέγη, πειραματισμούς με διαφορετικούς συνθέτες και τελικά τραγούδια που αδυνατούν να ανταγωνιστούν τα hits των πρώτων του άλμπουμ. Ενίοτε, βέβαια, κάνει την εμφάνισή του στο ραδιοφωνικό airplay με κομμάτια όπως τις διασκευές “Πες μου” και “Θέλεις δε θέλεις” ή τα “Σαν εσένα”, “Μαζί δεν κάνουμε” και “Έχω μια καρδιά”, με το τελευταίο να τα πηγαίνει καλά και στα αντίστοιχα charts.
 
.
Το 2018 βρίσκει το Θάνο Πετρέλη υπό τη δημιουργική “ομπρέλα” του Χριστόδουλου Σιγανού. Αποτέλεσμα της εν λόγω συνεργασίας το άκρως ευχάριστο “Τι φάση” που δανείζεται στα κουπλέ τη μελωδία από το “Englishman in New York” του Sting και στα ρεφρέν μετατρέπεται σε ένα κλασσικότατο τσιφτετελοτράγουδο, από αυτά που απολαμβάνεις όμως έστω και με κάποια ενοχή. Σε αυτό συμμετέχει και ο TUS το όνομα του οποίου όλως περιέργως δεν εμφανίζεται πουθενά. Ένα μήνα πριν, λίγο πριν την εκπνοή του έτους, μας παραδίδουν το “Για μια βραδιά” που διεκδικεί ανετότατα το βραβείο του πιο ευτελούς κομματιού στην καριέρα του τραγουδιστή. Το αντιλαμβάνεσαι από τα πρώτα δευτερόλεπτα καθώς ακούς τον Πετρέλη να διερωτάται “Πόσο; Πόσο; Πόσο πάλι να σουρώσω;”. Απλοϊκός στίχος με κλισέ εκφράσεις, επαναλήψεις λέξεων για γέμισμα και μία μελωδία που το κατατάσσει στην κατηγορία του -πιο ελαφρολαϊκού πεθαίνεις- χαζοτράγουδου. Πρόκειται αναμφισβήτητα για μια αποτυχημένη απόπειρα δημιουργίας ενός εύπεπτου ραδιοφωνικού σουξέ που απαξιώνεται ακόμη περισσότερο όταν συγκρίνεται με το αξιόλογο δισκογραφικό παρελθόν του ερμηνευτή και φυσικά δημιουργεί ερωτηματικά σε σχέση με τους λόγους που τον ώθησαν να το ερμηνεύσει. Διότι το “Για μια βραδιά” είναι ένα τραγούδι με το οποίο ίσως ξεκινάς την καριέρα σου έχοντας όλα τα περιθώρια να βελτιωθείς και όχι το χιτάκι με το οποίο επιθυμείς να τη συνεχίσεις αξιοπρεπώς. Και μη μου πείτε πως είναι λογικό και αναμενόμενο να κάνεις ενίοτε εκπτώσεις στην ποιότητα της δουλειάς σου μετά από μια πορεία 15 ετών διότι Θεοδωρίδου, Πλούταρχος, Ρέμος, Οικονομόπουλος, Βέρτης κ.α. αποδεικνύουν πως ο πήχης μπορεί να παραμείνει ψηλά μέσα από κατάλληλες επιλογές που εξακολουθούν να υφίστανται τόσο σε επίπεδο τραγουδιών όσο και συνεργατών. Κλείνοντας, λοιπόν, θα δανειστώ τον τίτλο μιας παλαιότερης επιτυχίας του Πετρέλη προκειμένου να στείλω το εξής σύντομο μήνυμα: “Ξύπνα Θανάση”.        

Φωτογραφικό υλικό





Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή