Προκλητική επίδειξη ισχύος από Μπιγιονσέ και Τζέι Ζι; Γράφει ο Ματθαίος Οικονόμου.

1875 Views
Προκλητική επίδειξη ισχύος από Μπιγιονσέ και Τζέι Ζι; Γράφει ο Ματθαίος Οικονόμου. Προκλητική επίδειξη ισχύος από Μπιγιονσέ και Τζέι Ζι; Γράφει ο Ματθαίος Οικονόμου.

 
Πρόκειται για ένα από τα πιο επιτυχημένα ζευγάρια όχι μόνο στη μουσική βιομηχανία αλλά και στη βιομηχανία του θεάματος γενικότερα. Διαθέτουν εκατοντάδες εκατομμύρια πωλήσεων στο ενεργητικό τους, άφθονα επιτυχημένα singles στα charts ολόκληρου του κόσμου, εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια στους τραπεζικούς τους λογαριασμούς ενώ τα ονόματά τους φιγουράρουν συχνά πυκνά στις λίστες των περιοδικών Forbes και Time με τους πιο ισχυρούς και πλούσιους ανθρώπους του πλανήτη. Ο λόγος για τη Μπιγιονσέ και τον Τζέι Ζι που κατάφεραν μέσα από τις τελευταίες τους επαγγελματικές κινήσεις να βρεθούν και πάλι στο επίκεντρο της δημοσιότητας.
 
Αυτή τη φορά, το δημοφιλές ζεύγος, αποφάσισε να πάει ένα βήμα παραπέρα στο θέμα “μαζί στη ζωή, μαζί και στη σκηνή”. Ήδη από τον Μάρτιο είχε ανακοινωθεί επισήμως η κοινή τους περιοδεία με τον τίτλο “On the Run II Tour”, ένα επαγγελματικό εγχείρημα που ξεκίνησε από την Ευρώπη στις 6 Ιουνίου και βρίσκεται πλέον σε εξέλιξη με σταθμούς σε διάφορες χώρες όπως οι Αγγλία, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία, Γαλλία (φυσικά η Ελλάδα δεν συγκαταλέγεται σε αυτές). Τίποτα το πρωτότυπο μέχρι εδώ αφού κάτι αντίστοιχο είχε πραγματοποιηθεί τέσσερα χρόνια πριν με την “On the Run Tour” (2014). Ο αιφνιδιασμός επετεύχθη επί σκηνής όταν στο show του Λονδίνου στις 16 Ιουνίου ανακοινώθηκε ξαφνικά η κυκλοφορία -αρχικά μέσω Tidal- κοινού άλμπουμ με τίτλο “Everything is Love” υπό το όνομα “The Carters” (όπου Tidal μία υπηρεσία streaming στην οποία έχουν μερίδιο και οι δύο καλλιτέχνες και Carter το επίθετό τους). Λίγο πριν προβλήθηκε και το video clip του πρώτου τους single “Apeshit”, το οποίο γυρίστηκε σε εξωτερικούς και εσωτερικούς χώρους του μουσείου του Λούβρου στο Παρίσι. Να σημειωθεί πως τόσο η προετοιμασία του άλμπουμ όσο και το γύρισμα του clip στο πασίγνωστο μουσείο παρέμεινε επτασφράγιστο μυστικό μέχρι και τη στιγμή της επίσημης ανακοίνωσής τους αποδεκνύοντας πως όταν θέλεις να κρατήσεις κάτι μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας, μπορείς.
 
Ωστόσο, η επιστράτευση του Λούβρου για τις ανάγκες ενός μουσικού video σχολιάστηκε ποικιλοτρόπως. Υπήρξαν, όπως είναι φυσικό, οι επικριτικές φωνές κυρίως από διανοούμενους που θεωρούν απαράδεκτη την παραχώρηση ενός τέτοιου “ιερού” καλλιτεχνικά χώρου στους δύο stars, κάτι που συνεπάγεται ότι παρέμεινε κλειστό και για το κοινό που επιχείρησε να το επισκεφτεί τη συγκεκριμένη ημέρα (ή ημέρες). Οι υπεύθυνοι του μουσείου υπερασπίστηκαν την εν λόγω απόφαση υποστηρίζοντας πως πρόκειται για μια κίνηση που συμβάλλει στην προώθηση και την προβολή του μουσείου διεθνώς. Και είναι γεγονός πως, στα πλαίσια του μάρκετινγκ, το Λούβρο παραχωρείται συχνά πυκνά για γυρίσματα έναντι αντιτίμου που το 2015 έφτανε τα 17.500 δολάρια για μια ημέρα. Από την άλλη μεριά, το “Apeshit” αποθεώνεται τόσο για το αισθητικό του αποτέλεσμα όσο και για το συμβολικό του χαρακτήρα. Η επιστράτευση πασίγνωστων εκθεμάτων όπως η “Νίκη της Σαμοθράκης”, η “Αφροδίτη της Μήλου” και η “Μόνα Λίζα” αρκεί από μόνη της για να προσδώσει πόντους αισθητικής φύσεως. Από εκεί και πέρα, οι “ειδικοί” επί του θέματος θεωρούν το βίντεο μια επίδειξη δύναμης και κύρους εκ μέρους της οικογένειας Carter που κατάφερε να εξασφαλίσει έναν τέτοιο χώρο για γυρίσματα. Είναι σαν να δηλώνουν πως θα αφήσουν το δικό τους αποτύπωμα στην τέχνη, ένα αποτύπωμα αντίστοιχο με αυτό των εκθεμάτων που φιλοξενούν στο “Apeshit”. Είναι ένα λογικό συμπέρασμα με την ύπαρξη στίχων στο άλμπουμ του τύπου “We came and we saw and we conquered it all” και “I said no to the Super Bowl/You need me, I don't need you”. Και όλο το παραπάνω αποκτά ακόμη μεγαλύτερη σημασία για εκείνους λόγω χρώματος καθώς βλέπουμε μια μαύρη γυναίκα και το σύζυγο της να βρίσκονται σε ένα σύμβολο της δυτικής τέχνης, με έργα που δημιουργήθηκαν από λευκούς άνδρες καλλιτέχνες και αποτυπώνουν στην πλειοψηφία τους λευκούς ανθρώπους (διότι υπάρχει και το “Portrait of a Negress” της Benoist). Η Μπιγιονσέ και ο Τζέι Ζι καταρρίπτουν το στερεότυπο του μαύρου που δεν εκδηλώνει το παραμικρό ενδιαφέρον για τις καλές τέχνες ενώ αναλαμβάνουν το διπλό ρόλο του καταναλωτή και δημιουργού τέχνης.
 
Όσον αφορά συνολικά το “Everything is Love”, έπεται των αφιερωμένων στην απιστία και των δεινών που τη διαδέχονται “Lemonade” (Beyonce - 2016) και “4:44” (Jay Z - 2017) και στην ουσία στέλνει το μήνυμα πως, μετά τις δύσκολες στιγμές που πέρασαν εξαιτίας του άτακτου κυρίου Κάρτερ, είναι πλέον ενωμένοι, αγαπημένοι και δυνατοί. Μέχρι στιγμής, το νέο αυτό δισκογραφικό εγχείρημα, που αναμενόμενα λόγω Τζέι Ζι επικεντρώνεται στη hip hop και την RnB, έχει αποσπάσει ευνοϊκότατες κριτικές.
 
Προσωπικά δηλώνω ελάχιστα γοητευμένος από το πρώτο δείγμα του άλμπουμ καθώς μουσικά το “Apeshit” προσεγγίζει περισσότερο το δισκογραφικό παρελθόν του Τζέι Ζι άρα και την hip hop ενώ το μοναδικό ενδιαφέρον στοιχείο στο video clip είναι η ματιά που σου επιτρέπει να ρίξεις στο εσωτερικό του Λούβρου. Από εκεί και πέρα το ζεύγος Κάρτερ φαίνεται να απολαμβάνει και να μας τρίβει κατάμουτρα την προνομιούχα θέση στην οποία βρίσκεται και με την οποία μπορεί να πράττει ό,τι του κάνει κέφι όπως το να χτυπιέται η Μπιγιονσέ χορεύοντας μπροστά στη Νίκη της Σαμοθράκης ή να λικνίζεται παρέα με την Αφροδίτη της Μήλου ή ακόμη καλύτερα να στήνουν οι δυο τους ένα πάρτι με την τσακαλοπαρέα με φόντο τη Μεγάλη Σφίγγα. Επιπροσθέτως, με διασκεδάζει ιδιαιτέρως η σκέψη μιας αντίστοιχης πρότασης προς τις ελληνικές αρχές. Το πιθανότερο σενάριο θα ήταν λογικά η άμεση εμπλοκή του πρωθυπουργού μας στην υπόθεση και η παραχώρηση εκ μέρους του όχι μόνο του μουσείου της Ακρόπολης αλλά και της ίδιας της Ακρόπολης, της Βουλής ή και ολόκληρης της πόλης (κατόπιν απαγόρευσης κυκλοφορίας πάντα) με το πρόσχημα της προβολής της χώρας μας σε ολόκληρο τον κόσμο, την επακόλουθη τόνωση του τουρισμού και, ναι, της ολοκληρωτικής μας απαλλαγής από τα μνημόνια. Το μόνο απτό αποτέλεσμα θα ήταν βεβαίως μια φωτογραφία του με τους διεθνείς stars προκειμένου να εμπλουτίσει την προσωπική του συλλογή. Τη γλυτώσαμε!
.
Χρησιμοποιήστε τα παρακάτω tags δημοσίευσης για τις κοινοποιήσεις σας:
#Μπιγιονσέ #Beyonce #ΤζέιΖι #JayZ #Λούβρο #Apeshit #EverythingIsLove #ΜατθαίοςΟικονόμου #MatthaiosOikonomou #Μουσικομάνια #μουσική #Κουλτουροσουπα #Kulturosupa #Μουσικομανια #musicmania #PopularCultureAlert  


Φωτογραφικό υλικό





Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

τελευταιες αναρτησεις
Κερδίστε προσκλήσεις για να δείτε τη κωμωδία «Οιδίποδας και Αντίποδας» στο δημοτικό θέατρο Καλαμαριάς.
Κερδίστε προσκλήσεις για να δείτε τη κωμωδία «Οιδίποδας και Αντίποδας» στο δημοτικό θέατρο Καλαμαριάς.
με 0 Σχόλια 198 Views

 Λάβετε μέρος στο διαγωνισμό του Kulturosupa.gr διεκδικώντας ΔΙΠΛΕΣ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ για να δείτε Κερδίστε προσκλήσεις για να δείτε την απολαυστική παράσταση «Οιδίποδας και Αντίποδας», Κυριακή 24 Νοεμβρίου στις  21:00.


Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή