Mamma Mia: Μιούζικαλ υψηλών προδιαγραφών στην Ελλάδα; Το ΄χουμε! Γράφει ο Ματθαίος Οικονόμου.

4171 Views
Mamma Mia: Μιούζικαλ υψηλών προδιαγραφών στην Ελλάδα; Το ΄χουμε! Γράφει ο Ματθαίος Οικονόμου. Mamma Mia: Μιούζικαλ υψηλών προδιαγραφών στην Ελλάδα; Το ΄χουμε! Γράφει ο Ματθαίος Οικονόμου.

 .
Είναι γεγονός πως ελάχιστες μεγάλες παραγωγές της πρωτεύουσας μεταφέρονται στην Θεσσαλονίκη με αποτέλεσμα να είμαστε κάπως αδικημένοι σε επίπεδο πολιτισμού. Ως εκ τούτου, η ανακοίνωση της μεταφοράς του Mamma Mia στο Ράδιο Σίτυ προκάλεσε χαρά και ανυπομονησία καλλιεργώντας μεγάλες προσδοκίες που ευτυχώς ικανοποιούνται σε μεγάλο βαθμό για τους πιο απαιτητικούς και στον υπερθετικό βαθμό για τους λιγότερο απαιτητικούς. Από τα πρώτα λεπτά της παράστασης, καταλαβαίνεις πως η ελληνική μεταφορά του έργου αποτελεί καθαρά γυναικεία υπόθεση καθώς οι πρωταγωνίστριες κλέβουν την παράσταση και εισπράττουν   το μεγαλύτερο χειροκρότημα αφήνοντας ελάχιστα περιθώρια στους Άκη Σακελλαρίου, Αλέξανδρο Μπουρδούμη και Αργύρη Αγγέλου να λάμψουν μέσα από τις ερμηνείες τους (ως ελαφρυντικό βέβαια να αναφερθεί ότι έχουμε να κάνουμε με καθαρόαιμους ηθοποιούς σε ένα μιούζικαλ όχι μόνο με μπόλικο τραγούδι αλλά και αρκετό χορό). Ο δε αγαπημένος των κορασίδων Άρης Μακρής αποτελεί πιθανότατα το μελανότερο σημείο του έργου καθώς αποδεικνύεται “λίγος” σε όλους τους τομείς αποφεύγοντας μετά βίας να μην τον “καταπιεί η σκηνή” (εκτός αν δεν ήταν στις καλές του την ημέρα της πρεμιέρας). Συνολικά, ωστόσο, πρόκειται για μια αξιόλογη παραγωγή που παρά τη μεγάλη της διάρκεια (140 λεπτά) καταφέρνει να προσφέρει θέαμα, χαρά, διασκέδαση, γέλιο και ένα αίσθημα ψυχαγωγικής πληρότητας.
 
Πιο συγκεκριμένα, η Δέσποινα Βανδή είναι χωρίς αμφιβολία η star του θιάσου και εισπράττει το μεγαλύτερο χειροκρότημα αλλά είναι μάλλον δύσκολο να διαχωρίσεις αν αυτό οφείλεται στην καριέρα που έχει χτίσει τα προηγούμενα χρόνια στο τραγούδι ή στην απόδοσή της κατά τη διάρκεια του έργου. Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι είναι κακή και δεν έχω κανένα λόγο να διαφωνήσω με όσες θετικές κριτικές έχει αποσπάσει. Δεδομένου ότι έχουμε να κάνουμε με τραγουδίστρια, υποκριτικά κρίνεται αξιοπρεπέστατη ως Donna με κάποιες μονάχα αδύναμες στιγμές που μοιάζουν ψεύτικες. Φωνητικά, μας χάρισε μια συγκλονιστική ερμηνεία στην ελληνική απόδοση του  “The winner takes it all” και κάπως υποδεέστερες του συγκλονιστικού ως και μέτριες ερμηνείες στα υπόλοιπα κομμάτια με λαϊκά γυρίσματα να κάνουν που και που την εμφάνιση τους. Στο κομμάτι της χορογραφίας και της σκηνικής της παρουσίας όλα κύλησαν ομαλότατα προσφέροντας μας ένα όμορφο θέαμα υψηλών απαιτήσεων.
 
Η Μπέττυ Μαγγίρα ανήκει σε μια κατηγορία καλλιτεχνών χωρίς σαφές στίγμα σε συγκεκριμένο είδος. Έχει φλερτάρει με το χώρο της μόδας, της παρουσίασης, της υποκριτικής ενώ δε δίστασε να δοκιμαστεί και φωνητικά μέσα από τη συμμετοχής της στο “Your face sounds familiar”. Ίσως ο όρος “performer” να αποδίδει καλύτερα τη θέση της στη βιομηχανία του θεάματος και ενδεχομένως αυτή η μείξη ιδιοτήτων να την κατέστησε ιδανική επιλογή για το ρόλο της Tanya. Η Μπέττυ αποδεικνύεται απολαυστικότατη σε όλα τα επίπεδα και αυτό οφείλεται φυσικά όχι μόνο στο ταλέντο της αλλά και στον ίδιο το ρόλο όπως και το εύστοχο κείμενο. Καταφέρνει να σταθεί επάξια στο πλευρό της Δέσποινας όσον αφορά το μουσικοχορευτικό κομμάτι βάζοντας το δικό της λιθαράκι στο εντυπωσιακό θέαμα του Mamma Mia.
 
Οφείλω να ομολογήσω πως την Έυα Τσάχρα δεν την γνώριζα αλλά την έχω πλέον μάθει όντας αυτήκοος και αυτόπτης μάρτυρας του ταλέντου της. Ομορφιά, φρεσκάδα και μια μαγική φωνή που δεν χορταίνεις να ακούς αποτέλεσαν τα βασικά συστατικά πάνω στα οποία ενσαρκώθηκε ο ρόλος της Σοφίας καθιστώντας την 30χρονη τραγουδίστρια την αποκάλυψη της βραδιάς. Το μοναδικό “ψεγάδι” στην όλη εμφάνιση, το ευδιάκριτο τατουάζ της Έυας στο μπράτσο που  προκαλούσε κάτι το οξύμωρο σε σχέση με την ανάλαφρη και δροσερή προσωπικότητα της Σοφίας.
 
Last but not least, να επικροτήσουμε την καταλυτική συμβολή της Θέμιδος Μαρσέλλου στο συνολικό αποτέλεσμα του Mamma Mia καθώς δεν ήταν υπεύθυνη μονάχα για την σκηνοθετική επιμέλεια του έργου αλλά και για την απόδοση του κειμένου όπως και των στίχων στα ελληνικά. Το στοίχημα ήταν μεγάλο και είχε να συναγωνιστεί μια μεγάλη ξένη θεατρική παραγωγή με διαχρονική επιτυχία (οποιαδήποτε σύγκριση με την κινηματογραφική μεταφορά του έργου θα ήταν μάλλον άδικη οπότε παραλείπεται κάθε αναφορά). Έχοντας παρακολουθήσει και τα δύο project δηλώνω ευθαρσώς ότι το Mamma Mia αλά ελληνικά δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από το αντίστοιχο του West End και αν λάβει κανείς υπόψη του τα ελληνικά δεδομένα και τους αναπόφευκτους περιορισμούς στον προϋπολογισμό, διακρίνω μια σαφή υπεροχή προς το μέρος μας.
.


Φωτογραφικό υλικό





Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη

Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή