Μήπως ήρθε η ώρα να συνταξιοδοτηθεί η “Βασίλισσα της Pop”;

3374 Views
Μήπως ήρθε η ώρα να συνταξιοδοτηθεί η “Βασίλισσα της Pop”; Μήπως ήρθε η ώρα να συνταξιοδοτηθεί η “Βασίλισσα της Pop”;


Γράφει ο Ματθαίος Οικονόμου.

 
Τέσσερα χρόνια μετά το αποτυχημένο εμπορικά “Rebel Heart” (2015), η Μαντόνα επιστρέφει στη δισκογραφία με πρωτότυπο υλικό και την επιθυμία -υποθέτω- να επαναλάβει κατορθώματα του μακρινού παρελθόντος κατακτώντας κοινό και κριτικούς. Το έδαφος προλειαίνεται εδώ και καιρό με σχετικές αναρτήσεις στα social media, δημόσιες εμφανίσεις της star και την απαραίτητη πλέον κυκλοφορία κάποιων singles όμως οι πρώτες ενδείξεις δεν είναι διόλου ενθαρρυντικές για όσα έπονται. 
 
Το 14ο άλμπουμ της “Βασίλισσας της Pop” ονομάζεται “Madame X”, ένας χαρακτηρισμός που αποδόθηκε στην τραγουδίστρια στα 19 της από την τότε καθηγήτρια χορού της χάρις στις διαφορετικές ταυτότητες που μπορούσε να υιοθετήσει από μέρα σε μέρα. Η ίδια δηλώνει σχετικά με τον εν λόγω τίτλο: “Η Madame X είναι μια μυστική πράκτορας. Ταξιδεύει σε ολόκληρο τον κόσμο. Αλλάζει ταυτότητες. Μάχεται για την ελευθερία. Φέρνει το φως σε σκοτεινά μέρη. Είναι χορεύτρια, καθηγήτρια, αρχηγός κράτους, καμαριέρα, ιππέας, φυλακισμένη, μαθήτρια, μητέρα, παιδί, δασκάλα, καλόγρια, τραγουδίστρια, αγία, πόρνη, κατάσκοπος στο σπίτι της αγάπης. Εγώ είμαι η Madame X”. Το άλμπουμ δημιουργήθηκε κατά την παραμονή της Μαντόνα στην Πορτογαλία και μετά την αλληλεπίδρασή της με τοπικούς καλλιτέχνες ως εκ τούτου οι επιρροές από τη λάτιν κουλτούρα ήταν αναπόφευκτες. Θα είναι διαθέσιμο από τις 14 Ιουνίου και η βασική του έκδοση περιλαμβάνει 13 νέα κομμάτια.
.
.
Για ακόμη μια φορά το επιτελείο της “Βασίλισσας” λειτούργησε αποτελεσματικά διαδίδοντας τα νέα με την επιστράτευση κάθε διαθέσιμου μέσου, παραδοσιακού και μη, αλλά -όπως μας διδάσκει η επιστήμη του μάρκετινγκ- μια ευρηματικά σχεδιασμένη ή πλήρης επικοινωνιακή στρατηγική είναι καταδικασμένη να αποτύχει ούσα θεμελιωμένη πάνω σε ένα αδύναμο προϊόν. Μία πρώτη γεύση αυτού του αδύναμου -με τα μέχρι στιγμής δεδομένα- προϊόντος πήραμε μέσα από το πρώτο single του άλμπουμ “Medellin” στο οποίο συμμετέχει και ο Κολομβιανός Μαλούμα. Όλα τα βασικά στοιχεία που την καθιέρωσαν όπως ο ρυθμός, ο χορός, η ύπαρξη ενός concept και η πρόκληση είναι παρόντα μα το “Medellin” αποδεικνύεται ένα απλώς ευχάριστο λάτιν κομμάτι που δεν έχεις πρόβλημα να ακούσεις λόγου χάρη ως μέρος ενός ραδιοφωνικού playlist, μέχρι εκεί όμως. Περισσότερο ευνοημένος από τη συγκεκριμένη κυκλοφορία φαίνεται να είναι ο 25χρονος Μαλούμα ο οποίος εκμεταλλευόμενος το ακόμη ισχυρό brand name “Μαντόνα” γίνεται ευρέως γνωστός σε όσους μέχρι πρότινος αγνοούσαν παντελώς την ύπαρξή του. Στη συνέχεια δόθηκαν στη δημοσιότητα δύο επιπλέον κομμάτια άνευ οπτικοποίησης (η electropop μπαλάντα “I Rise” και το pop-reggae “Future”) τα οποία φιλοδοξούν να ευαισθητοποιήσουν μεταδίδοντας έκαστο το δικό του κοινωνικό μήνυμα, οι καλές προθέσεις, ωστόσο, δεν επανορθώνουν απέναντι στην μετριότητα. Το “Crave” αποτελεί το δεύτερο επίσημο single του άλμπουμ, συνδυάζει την pop με την trap μουσική και πρόκειται μέχρι στιγμής για το πιο σύγχρονο και πιο ενδιαφέρον δείγμα του “Madame X”, θέτοντας υποψηφιότητα για ένα ενδεχόμενο hit. Παρόλα αυτά κανένα από τα τέσσερα προαναφερόμενα τραγούδια δεν κατάφερε να διαγράψει μια αξιοσημείωτη πορεία στα διεθνή charts ή τις streaming πλατφόρμες ενώ απογοητευτικά είναι τα νούμερα και σε επίπεδο προβολών στο You Tube με το “Medellin” για παράδειγμα να προσεγγίζει μετά βίας σήμερα τα 27 εκατομμύρια views ενώ στο ίδιο διάστημα η Τέιλορ Σουίφτ ξεπερνά με το τελευταίο της single “ME!” τα 187 εκατομμύρια views.
 
Και έπειτα είναι και αυτή η περιβόητη πια εμφάνισή της στη Eurovision που δικαιολογημένα επικρίθηκε με πρώτο κακό οιωνό το στάδιο της ολιγόλεπτης συνέντευξής της που χαρακτηρίστηκε από βαρετό χιούμορ, κλισέ μηνύματα και απαντήσεις με χρονοκαθυστέρηση. Εκτέθηκε δε αρκετά ερμηνεύοντας live, στατικά μα εκτός τόνου το θρυλικό “Like A Prayer” σε σημείο που αναγκάστηκαν να επεξεργαστούν το video πριν το ανεβάσουν στο You Tube ενώ στη συνέχεια προέβη σε μια playback ερμηνεία του προαναφερόμενου νέου και άγνωστου “Future” παραδίδοντας ένα ήπιο για τα δικά της δεδομένα performance επισκιαζόμενη τελικά από τα υπόλοιπα καλλιτεχνικά δρώμενα της βραδιάς και μη προσθέτοντας κάτι φαντασμαγορικό στο θεσμό. Φυσικά δεν περνά απαρατήρητο το θάρρος που επέδειξε στέλνοντας το δικό της ξεκάθαρο μήνυμα για την εμπόλεμη κατάσταση που επικρατεί στην περιοχή στηλιτεύοντας προφανέστατα την οικοδέσποινα χώρα εντός έδρας για την άδικη της στάση απέναντι στην Παλαιστίνη. Φαίνεται, ωστόσο, πως οι επαναστατικές τάσεις και τα “κότσια” της καλλιτέχνιδος δεν είναι πλέον αρκετά καθώς θα περίμενε κανείς να συνοδεύονται από ένα άρτιο καλλιτεχνικό αποτέλεσμα, παρόμοιο με αυτά που μας έχει συνηθίσει μέσα από τα shows του παρελθόντος. Πρόκειται άραγε για μια απόδειξη πως η 61χρονη “Βασίλισσα της Pop” δεν είναι πλέον σε θέση να εντυπωσιάζει με τη σκηνική της παρουσία υποκύπτοντας τελικά στους νόμους της φύσης και τη φθορά ή μια κακή απόφαση να αντιμετωπίσει την εμφάνισή της μπροστά σε 180 εκατομμύρια τηλεθεατές σαν μία αρπαχτή;
 .
.
Αντιλαμβανόμενη προφανώς τη νέα τάξη πραγμάτων, η Μαντόνα αποφάσισε να αποφύγει για πρώτη φορά μετά το 1985 τα μεγάλα στάδια για την επερχόμενη περιοδεία της και να επιλέξει μικρότερους χώρους με περισσότερες συναυλίες σε κάθε έναν από αυτούς. Μέχρι στιγμής η “Madame X Tour” περιλαμβάνει σταθμούς στις ΗΠΑ, την Αγγλία, τη Γαλλία και την Πορτογαλία (79 συναυλίες), ξεκινά στις 12 Σεπτεμβρίου από τη Νέα Υόρκη και ολοκληρώνεται την 1η Μαρτίου του 2020 στο Παρίσι. Η αυξημένη προπώληση σε Νέα Υόρκη, Λος Άντζελες και Παρίσι οδήγησε στην προσθήκη νέων ημερομηνιών παρόλο που δε λείπουν τα παράπονα σε σχέση με τις τσιμπημένες τιμές των εισιτηρίων (84€ - 386.50€ για τη γαλλική πρωτεύουσα).
 
Παρόλα αυτά, οφείλουμε να αναγνωρίσουμε πως η εμπορική αποτυχία των άλμπουμ της είναι αντιστρόφως ανάλογη με την εμπορική απήχηση των περιοδειών της (συνεχίζει να αποφέρει εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια έκαστη) με αποτέλεσμα κάθε νέα δισκογραφική δουλειά να αποτελεί απλώς αφορμή για μια καινούργια σειρά εμφανίσεων αντί του παραδοσιακού μοντέλου που θέλει τις περιοδείες να λειτουργούν ως μέσο προώθησης ενός νέου άλμπουμ. Αν η “Madame X Tour”, λοιπόν, αποφέρει κέρδη αντίστοιχα με τις προηγούμενες, μια ενδεχόμενη απόσυρση προφανώς δε συνιστά μια σοφή -τουλάχιστον από οικονομικής άποψης- επιλογή. Αντιθέτως, εξασφαλίζει τα χρονικά περιθώρια στη Μαντόνα να επιστρατεύσει την αποδεδειγμένη οξυδέρκεια και το καλλιτεχνικό ένστικτο της προκειμένου να μας χαρίσει ένα ακόμη δυναμικό δισκογραφικό comeback από εκείνα που ένα προωθητικό sample λίγων δευτερολέπτων στα ραδιόφωνα είναι ικανό να προκαλέσει τεράστια και δικαιολογημένη ανυπομονησία για τα νέα της τραγούδια (για το 2005 και το ευφυέστατο “Hung Up” χτυπάει η καμπάνα). Προσωπικά dum spiro spero...      
.
Δείτε αυτά:
/
-Τι παίζουν τα θέατρα στη Θεσσαλονίκη τώρα ΕΔΩ
-Τι παίζουν οι κινηματογράφοι στη Θεσσαλονίκη ΤΩΡΑ ΕΔΩ
-Θέατρο: Είδαμε & Σχολιάζουμε ΕΔΩ
-Συναυλίες: Είδαμε & Σχολιάζουμε  ΕΔΩ
-Σινεμά: Είδαμε & Σχολιάζουμε  ΕΔΩ
-Βιβλίο: Διαβάσαμε & Σχολιαζουμε ΕΔΩ
-Κερδίστε προσκλήσεις - Βιβλία ΕΔΩ
.
-Θέατρο Δάσους & Θέατρο Γης 2019: πρόγραμμα εκδηλώσεων ΕΔΩ
.
Ακολουθήστε μας στα social media
      

Φωτογραφικό υλικό





Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

τελευταιες αναρτησεις
Οι «Επικίνδυνες μαγειρικές» «Πέρα από αυτό που βλέπεις»… Από την ψυχοθεραπεύτρια Νέλη Βυζαντιάδου.
Οι «Επικίνδυνες μαγειρικές» «Πέρα από αυτό που βλέπεις»… Από την ψυχοθεραπεύτρια Νέλη Βυζαντιάδου.
με 0 Σχόλια 640 Views
Θεατρική ανάλυση από τη ματιά της Ψυχοθεραπεύτριας Νέλης Βυζαντιάδου. Τι συναισθήματα προξενεί, τι σκέψεις δημιουργεί, με ποια ερωτήματα φεύγουμε, ποιες απαντήσεις καταφέρνουμε να δώσουμε και τι μνήμες ξυπνά η θεατρική παράσταση «Επικίνδυνες μαγειρικές»;  


Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή