Θα καταφέρει άραγε η Φουρέιρα αυτό που δεν κατάφερε καμία ελληνίδα star; Γράφει ο Ματθαίος Οικονόμου.

3132 Views
Θα  καταφέρει άραγε η Φουρέιρα αυτό που δεν κατάφερε καμία ελληνίδα star; Γράφει ο Ματθαίος Οικονόμου. Θα καταφέρει άραγε η Φουρέιρα αυτό που δεν κατάφερε καμία ελληνίδα star; Γράφει ο Ματθαίος Οικονόμου.

Η διεθνής καριέρα αποτελεί φιλοδοξία ουκ ολίγων καλλιτεχνών στη χώρα μας ακόμη και αν δεν τολμούν να το ξεστομίσουν. Γνωρίζουν καλά πως αν το παραδεχτούν, κινδυνεύουν να βρεθούν αντιμέτωποι με το χλευασμό και τη ρετσινιά του “καβαλημένου καλαμιού”. Υπάρχει, ωστόσο, και μια μικρή μερίδα τολμηρών που επιχείρησαν να δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους στο εξωτερικό και να “αναμετρηθούν” με τα μεγαθήρια του κλάδου τους. Στο χώρο της υποκριτικής, η Μελίνα Μερκούρη αποτελεί αναμφισβήτητα μια από τις προσωπικότητες που πράγματι τα κατάφερε αποσπώντας μεταξύ άλλων υποψηφιότητα για βραβείο Όσκαρ πρώτου γυναικείου ρόλου με το “Ποτέ την Κυριακή” (1960) σε αντίθεση με την Αλίκη Βουγιουκλάκη και την αγγλόφωνη ταινία “Aliki my love” που φιλοδοξούσε να τη φέρει σε επαφή με τις διεθνείς αγορές, εγχείρημα που απέτυχε παταγωδώς. 

Στη μουσική βιομηχανία τα πράγματα αποδεικνύονται μάλλον δυσκολότερα αφού, με εξαίρεση τις ιδιάζουσες περιπτώσεις των Νάνα Μούσχουρη και Βίκυ Λέανδρος, δεν υπάρχει κάποιος εκπρόσωπος στο χώρο του τραγουδιού με σημαντικές και μακροχρόνιες διακρίσεις στις διεθνείς αγορές. Αυτό φυσικά δεν σημαίνει πως δεν έγιναν αντίστοιχες προσπάθειες. Ο όρος “διεθνής καριέρα” έχει συντροφεύσει το όνομα της Άννας Βίσση ουκ ολίγες φορές σε δημοσιεύματα και τηλεοπτικές εκπομπές με ειρωνική συχνά διάθεση. Και η αλήθεια είναι πως το πάλεψε κυκλοφορώντας το αγγλόφωνο “Everything I am” (2000), συμμετέχοντας για τρίτη φορά  στη Eurovision το 2006 και μένοντας για κάποια χρόνια στην Αμερική μετά τη γλυκόπικρη αυτή εμπειρία συνεργαζόμενη με επιτυχημένα πρόσωπα των ΗΠΑ μα με μόνη στιγμή καταξίωσης την πρώτη θέση στο US Billboard Hot Dance Club Play Chart το 2005 με το “Call me” (αγγλική εκδοχή του “Είσαι”). Η Δέσποινα Βανδή έφτασε πολύ κοντά στο στοίχημα της διεθνούς αναγνώρισής της το 2003 όταν τα “Gia” και “Opa opa” κατάφεραν να διαγράψουν μια αξιοσημείωτη πορεία στα charts αρκετών χωρών όπως οι ΗΠΑ, Αγγλία, Αυστραλία και Γερμανία αποσπώντας παράλληλα τιμητικές διακρίσεις. Το 2004 κυκλοφορεί την “Αυλή του Παραδείσου” ρίχνοντας και πάλι το βάρος στην επί ελληνικού εδάφους καριέρα της. Στη συνέχεια εναποθέσαμε τις ελπίδες μας στην Έλενα Παπαρίζου που μας ήρθε από τη Σουηδία με επιτυχημένα singles στα charts της Σκανδιναβίας και που μας χάρισε μια τρίτη και μία πρώτη θέση στο διαγωνισμό της Eurovision (2001 και 2005 αντίστοιχα). Η Έλενα επίσης το πάλεψε με την κυκλοφορία αγγλόφωνων singles (όπως τα “Mambo” και “The game of love”) με την εμπορική τους απήχησή να περιορίζεται δυστυχώς στις αγορές Ελλάδας, Κύπρου και Σουηδίας. 

Τώρα, φαίνεται πως έφτασε το πλήρωμα του χρόνου για την Ελένη Φουρέιρα να δοκιμάσει τις δυνάμεις της στη διεθνή “αρένα”. Μέχρι στιγμής φαίνεται πως μόνο απαρατήρητη δεν έχει περάσει μετά τη συμμετοχή της στη Eurovision και την κατάκτηση της δεύτερης θέσης. Η αξιόλογη επίδοσή της και η προβολή σε εκατοντάδες εκατομμύρια τηλεθεατών οδήγησε το “Fuego” σε μια αξιόλογη πορεία στο παγκόσμιο iTunes chart, στην κατάκτηση της 9ης θέσης στα charts της Ισπανίας καθώς και στην υπογραφή συμβολαίου με τη Sony Music International (στην Ελλάδα συνεχίζει να εκπροσωπείται κανονικά από την Panik Records με την οποία ανανέωσε λίγο καιρό πριν το συμβόλαιο της). Επιπλέον, έχει ήδη εμφανιστεί στο ισπανικό show χορού “Fama A Bailar”, χαρίζοντας στο κοινό της χώρας μία εκρηκτική και ελαφρώς διαφορετική -σε σύγκριση με τη Λισαβόνα- παρουσίαση του κομματιού που την έκανε γνωστή σε ολόκληρη την Ευρώπη. Και όπως φαίνεται, το κοινό της Ισπανίας θα έχει την ευκαιρία να την απολαύσει και πάλι μέσα από την προγραμματισμένη εμφάνισή της στη Βαρκελώνη στις 15 Ιουνίου ενώ έπεται το Λονδίνο στις 29/6. Σε πρόσφατη συνέντευξή της αποκάλυψε πως αναμένονται πλέον αρκετά ταξίδια στο εξωτερικό, singles στα ελληνικά και τα αγγλικά καθώς και ολοκληρωμένο ξενόγλωσσο άλμπουμ και όλα αυτά διατηρώντας ως βάση την Αθήνα. 

Τα πρώτα σημάδια είναι άκρως ενθαρρυντικά για την Ελένη Φουρέιρα και την προοπτική μιας διεθνούς καριέρας. Διαθέτει ένα πακέτο χαρισμάτων ικανό να την οδηγήσει μακριά, τεράστια αναγνωρισιμότητα χάρις σε έναν άκρως δημοφιλή διαγωνισμό και κατά συνέπεια ένα μεγάλο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που επιβάλλεται να αξιοποιήσει άμεσα προς όφελός της. Και φυσικά δε θα πρέπει να ξεχνάμε τους επισημοποιημένους της δεσμούς με μία κορυφαία σε παγκόσμιο επίπεδο δισκογραφική εταιρία. Την ίδια στιγμή, όμως, τίποτα από τα παραπάνω δε διασφαλίζει   μια ονειρική συνέχεια. Μετά τη νίκη του 2005, η Παπαρίζου είχε βιώσει σε μεγάλο βαθμό παρόμοιες ευνοϊκές συνθήκες αλλά παρέμεινε στη χώρα μας συνεχίζοντας την καριέρα της εδώ. Η δε υπερταλαντούχα Μαντώ είχε υπογράψει τη δεκαετία του '80 συμβόλαιο με δισκογραφική εταιρία στις ΗΠΑ αλλά δίσκος δεν κυκλοφόρησε ποτέ. Και σίγουρα υπάρχουν ανά την υφήλιο  αναρίθμητα παραδείγματα τραγουδιστών με ταλέντο, συμβόλαια, τηλεοπτική προβολή (μέσω talent shows) και κυκλοφορίες πρωτότυπου υλικού που δεν κατάφεραν να γνωρίσουν επιτυχία. Τι σημαίνει αυτό πρακτικά για την Ελένη; Απολύτως τίποτα. Αν κάποια μπορεί στην παρούσα φάση να τα καταφέρει εκεί έξω, αυτή είναι δίχως αμφιβολία η Φουρέιρα και της το ευχόμαστε ολόψυχα. 

Φωτογραφικό υλικό





Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
Οι «Σκηνές από έναν γάμο» στο Θέατρο Σοφούλη, «Πέρα από αυτό που βλέπεις»… Από την ψυχοθεραπεύτρια Νέλη Βυζαντιάδου
Οι «Σκηνές από έναν γάμο» στο Θέατρο Σοφούλη, «Πέρα από αυτό που βλέπεις»… Από την ψυχοθεραπεύτρια Νέλη Βυζαντιάδου
με 0 Σχόλια 471 Views

Αφορμή είναι οι «Σκηνές από έναν γάμο» του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν σε σκηνοθεσία Αντώνη Λουδάρου που παρουσιάζονται με μεγάλη επιτυχία στο θέατρο Σοφούλη, γιατί «Πέρα από αυτό που βλέπεις»... θα δοθούν όλες οι απαντήσεις με τη ματιά της Ψυχοθεραπεύτριας Νέλης Βυζαντιάδου

Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή