Έτοιμη να βάλει «Fuego» στη σκηνή της Eurovision η Φουρέιρα. Γράφει ο Ματθαίος Οικονόμου.

3842 Views
Έτοιμη να βάλει «Fuego» στη σκηνή της Eurovision η Φουρέιρα. Γράφει ο Ματθαίος Οικονόμου. Έτοιμη να βάλει «Fuego» στη σκηνή της Eurovision η Φουρέιρα. Γράφει ο Ματθαίος Οικονόμου.

 

 
Το επιθυμούσε διακαώς, το είχε δηλώσει ξεκάθαρα, είχε υποβάλλει επίσημα τραγούδι προκειμένου να εκπροσωπήσει την Ελλάδα μα ήταν το ΡΙΚ τελικά που της έδωσε την ευκαιρία να βρεθεί τον προσεχή Μάϊο στη φετινή Eurovision και να διαγωνιστεί με τη σημαία της Κύπρου. Ναι, η Ελένη Φουρέιρα λαμβάνει επιτέλους μέρος στο δημοφιλέστερο μουσικό θεσμό της Ευρώπης με το τραγούδι “Fuego”. Δε θα σταθώ στην άστοχη αδιαλλαξία της “μπουρδελοειδούς” ΕΡΤ αλλά θα επικροτήσω την επιλογή του Ραδιοφωνικού Ιδρύματος Κύπρου και την προθυμία του να επιστρατεύσει το βαρύ πυροβολικό της ελληνικής pop αποβλέποντας προφανώς σε μία καλύτερη τύχη στο διαγωνισμό σε σύγκριση με το παρελθόν.
 
Να επισημανθεί βέβαια πως το ΡΙΚ λειτούργησε κάπως αντίστροφα επιλέγοντας πρώτα το τραγούδι που θα εκπροσωπήσει τη χώρα και στη συνέχεια τη φωνή που θα το ερμηνεύσει. Κάπως έτσι, και μετά από τις απαιτούμενες συζητήσεις-διαπραγματεύσεις, φτάσαμε στο σήμερα με τη Φουρέιρα να συμμετέχει στο διαγωνισμό με το “Fuego” του καταξιωμένου Άλεξ Παπαωνσταντίνου. Ακούγοντας το κομμάτι για πρώτη φορά συνειδητοποιείς άμεσα πως δεν πρόκειται για την καλύτερη δουλειά ούτε της μεν αλλά ούτε και του δε. Το “Fuego” δεν είναι κακό αλλά δεν ενθουσιάζει κιόλας στο πρώτο άκουσμα. Χρειάζεται περισσότερες ακροάσεις για να το εκτιμήσεις και τελικά να το λατρέψεις. Είναι ένα καθαρόαιμο ρυθμικό pop τραγούδι σε ένα διαγωνισμό όπου το συγκεκριμένο είδος συνιστά μια κλασική μα ριψοκίνδυνη παράλληλα επιλογή καθώς κινδυνεύει να περάσει απαρατήρητη και να μην ξεχωρίσει στο πλήθος των συμμετοχών. Η pop όμως είναι επίσης οικεία στο σύνολο του κοινού και υπέρμετρα δημοφιλής -το δηλώνει και το όνομά της- και δεδομένου ότι έχουμε να κάνουμε με ένα αξιοπρεπές κομμάτι, υπάρχει μια καλή βάση για να χτιστεί κάτι συνολικά δυνατό (θυμηθείτε και την περσινή συμμετοχή της Σουηδίας με το “I can't go on” του Robin Bengtsson που παρά τον συνηθισμένο του ήχο, ήταν υπέρμετρα καλοστημένο με αποτέλεσμα να τερματίσει πέμπτο).
 
Και αυτό μας φέρνει στο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της κυπριακής συμμετοχής που ακούει στο όνομα “Ελένη Φουρέιρα”. Εντυπωσιακή σκηνική παρουσία, μεσογειακό ταπεραμέντο, άψογα εκτελεσμένες χορογραφίες και ανεξάντλητη ενέργεια επί σκηνής δημιουργούν ένα εκρηκτικό αποτέλεσμα που αδημονούμε να δούμε στο δημοφιλή διαγωνισμό. Όποιος έχει παρακολουθήσει την Ελένη live μπορεί να καταλάβει τι ακριβώς εννοώ και τα vibes που είναι σε θέση να μεταδώσει σε θεατές και τηλεθεατές. Αυτό δημιουργεί βεβαίως την ανάγκη για ένα αποτελεσματικό brainstorming από την πλευρά της ίδιας και της ομάδας της έτσι ώστε να στηθεί ένα κόνσεπτ κομμένο και ραμμένο στα μέτρα της τραγουδίστριας και παράλληλα ικανό να προσφέρει στους ευρωπαίους ένα εντυπωσιακό τρίλεπτο που θα αφήσει τους πάντες με το στόμα ανοιχτό. Δεν υπάρχει λόγος για ρίσκο, δεν υπάρχει λόγος για πειραματισμό. Αρκεί μια εμπνευσμένη χορογραφία με την απόλυτη συμμετοχή της τραγουδίστριας, μια κομψή και εφαρμοστή ολόσωμη φόρμα (το ενδυματολογικό είναι κάπως επίφοβο βάσει προηγούμενων εμφανίσεων της), προσεγμένες επιλογές στα γραφικά του φόντου αλλά και μία αποδοτική επικοινωνιακή πολιτική για να προετοιμαστεί κατάλληλα το έδαφος μέχρι τις επίμαχες βραδιές. Το buzz γύρω από τη συμμετοχή της Κύπρου είναι ήδη δυνατό από τη στιγμή της ανακοίνωσης του ονόματος “Φουρέιρα” και η Panik σε συνεργασία με το ΡΙΚ θα πρέπει να εργαστεί μεθοδευμένα και σκληρά προκειμένου να το απογειώσει και να το διατηρήσει. Το video clip του Fuego σίγουρα βοηθάει προς αυτή την κατεύθυνση αν και το αναγκαίο κακό της τοποθέτησης προϊόντος αφαιρεί μονάδες από την αισθητική του. 
.
Οι αντιδράσεις του κοινού φυσικά ποικίλουν και για μια ακόμη φορά επιδιδόμαστε στο εθνικό σπορ του διχασμού. Αλλά πρέπει να παραδεχτούμε πως ό,τι κομμάτι και να είχε επιλεγεί θα θεωρούνταν κατώτερο ή “λίγο” σε σύγκριση με τις μεγάλες επιτυχίες της τραγουδίστριας αφήνοντας ανικανοποίητους όσους περίμεναν ένα μουσικό αριστούργημα ενώ οι αντιδράσεις των πολλών πολέμιων της ήταν προεξοφλημένες και απολύτως αναμενόμενες. Μέσα σε αυτή τη χίμαιρα προσωπικών σχολίων που ευνοεί ιδιαίτερα η ψηφιακή εποχή που διανύουμε ξεχωρίζουν -ευτυχώς- κάποιες αντικειμενικές φωνές που ακόμη και αν αξιολογούν αρνητικά το κομμάτι τουλάχιστον επιχειρηματολογούν χωρίς την παραμικρή διάθεση να προσβάλλουν και να θίξουν, κάνοντας τις απόψεις τους απολύτως σεβαστές. Οφείλω να σημειώσω πως η τρέχουσα απόδοση του κομματιού στα γραφεία στοιχημάτων δεν είναι διόλου ενθαρρυντική (26η στην πιθανότητα νίκης) αλλά πόσο σοβαρά μπορεί κανείς να λάβει υπόψη τα στοιχήματα στην παρούσα φάση όταν προβλέπουν τη Βουλγαρία ως νικήτρια, μία χώρα που δεν έχει καν δημοσιοποιήσει το τραγούδι με το οποίο θα διαγωνιστεί. Αντιθέτως συμπαθητική κρίνεται η πορεία του στο You Tube με σχεδόν 1,5 εκατομμύριο προβολές μέσα σε μια εβδομάδα, με τις περισσότερες λογικά να προέρχονται από τον εγχώριο πληθυσμό.
 
Και εφόσον το You Tube συνιστά πλέον ένα μέτρο απήχησης ενός τραγουδιστή, επανερχόμαστε και πάλι στην αναγκαιότητα χάραξης αποτελεσματικής επικοινωνιακής στρατηγικής προκειμένου να ενισχύεται σταδιακά η δημοφιλία της τραγουδίστριας στο κοινό που παρακολουθεί το διαγωνισμό, καθήκον που καλό θα ήταν να αντιμετωπιστεί από την Panik και τον Γιώργο Αρσενάκο σαν μία επένδυση, μία προσπάθεια γνωριμίας με τις διεθνείς αγορές με απώτερο στόχο μια ενδεχόμενη διεθνή καριέρα. Άλλωστε πού θα βρεθεί καλύτερη ευκαιρία για προβολή από έναν τηλεοπτικό διαγωνισμό με εκατοντάδες εκατομμύρια τηλεθεατές; Θα μου πεις, αν ήταν τόσο εύκολο δε θα το έκαναν και άλλοι συμμετέχοντες με διεθνείς βλέψεις; Εκεί όμως θα φανεί η επιδεξιότητα ενός καλλιτέχνη και του επιτελείου του, μέσα από την ικανότητα του δηλαδή να εκμεταλλευτεί τη Eurovision προς όφελος του.
 
Το μόνο που απομένει είναι να ευχηθώ ολόψυχα καλή επιτυχία στην Ελένη Φουρέιρα κάτι που μεταφράζεται αρχικά σε πρόκριση στον τελικό και εν συνεχεία μία θέση στην πρώτη δεκάδα. Διότι, ας είμαστε ρεαλιστές, ουδείς σε Ελλάδα και Κύπρο επιθυμεί (ή θα έπρεπε να επιθυμεί) μια νίκη που συνεπάγεται αυτόματα το βάρος μιας τεράστιας τηλεοπτικής διοργάνωσης. Από την άλλη, η κατάκτηση μιας θέσης στην πρώτη δεκάδα καταγράφεται στη μνήμη σαν επιτυχία ή τουλάχιστον σαν ένα αξιοπρεπέστατο αποτέλεσμα στο οποίο και στοχεύει το σύνολο των συμμετεχόντων.
 
Καλή επιτυχία στην Κύπρο λοιπόν και... Eleni you got -definitely more- than something! 

Φωτογραφικό υλικό





Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
Νοσταλγική επιστροφή στα 80s…με «Ολική έκλειψη καρδιάς»!
Νοσταλγική επιστροφή στα 80s…με «Ολική έκλειψη καρδιάς»!
με 0 Σχόλια 928 Views

Σε μια εποχή χωρίς κινητά και εφαρμογές, με τρομερή μουσική και ιδιαίτερη μόδα, με γεγονότα συγκλονιστικά που άλλαξαν τον κόσμο, με πυξίδα μόνο την καρδιά! Έτσι μας ταξιδεύει η Μαρία Παναγοπούλου με το νέο της βιβλίο… Διάβασε η Μαρία Διαμαντοπούλου και σχολιάζει για την Κουλτουρόσουπα.

Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
Εφημερεύοντα Νοσοκομεία ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή