Διάττοντες αστέρες της μιας επιτυχίας. Από τον Ματθαίο Οικονόμου.

393 Views
Διάττοντες αστέρες της μιας επιτυχίας. Από τον Ματθαίο Οικονόμου. Διάττοντες αστέρες της μιας επιτυχίας. Από τον Ματθαίο Οικονόμου.

 Διάττοντες αστέρες της μιας επιτυχίας. Από τον Ματθαίο Οικονόμου.

Με ένα μόνο single κατάφεραν να κυριαρχήσουν στα charts, να κατακτήσουν τα ραδιόφωνα και να γίνουν ευρέως γνωστοί. Το επιτυχημένο επόμενο βήμα όμως ήταν ένα στοίχημα που δεν κέρδισαν ποτέ.
Οι “one hit wonders”, όπως αποκαλούνται στα αγγλικά, συνιστούν ένα συνηθισμένο φαινόμενο για τη μουσική βιομηχανία. Κάθε δεκαετία κρύβει καλλιτέχνες γνωστούς στο κοινό χάρη σε ένα και μόνο επιτυχημένο τους κομμάτι που κατάφερε να διαγράψει μια αξιοσημείωτη πορεία στα ραδιόφωνα και τα charts. Ακόμη και αν δεν γνωρίζεις το όνομα του ερμηνευτή ή προτιμάς άλλου είδους μουσική, έχεις σίγουρα βρεθεί αντιμέτωπος με τη μαζική επιστράτευση του τραγουδιού από ραδιόφωνα, τηλεοπτικά προγράμματα, διαφημίσεις ή και καταστήματα που στοχεύουν στην βελτίωση της αγοραστικής εμπειρίας με μελωδικούς τρόπους. Ωστόσο, οι συγκεκριμένοι καλλιτέχνες δεν στάθηκαν ικανοί ή δεν επιχείρησαν ενδεχομένως να επαναλάβουν αυτή την πρώτη επιτυχία συνεχίζοντας με κάποιο άλλο επιτυχημένο single την μουσική τους καριέρα, παραμένοντας έτσι με ένα μονάχα μεγάλης απήχησης κατόρθωμα στο ενεργητικό τους. Ας δούμε μερικά “one hit wonders” της δεκαετίας που διανύουμε.
 
Foster the PeoplePumped Up Kicks (2011): το αμερικανικό indie συγκρότημα κατάφερε να κάνει ένα δυναμικό ντεμπούτο στη μουσική σκηνή κατακτώντας κοινό και κριτικούς. Το “Pumped Up Kicks” αποτέλεσε μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες του 2011, βρέθηκε για οχτώ συνεχόμενες εβδομάδες στην 3η θέση του Billboard Hot 100 και απέσπασε μια υποψηφιότητα για Grammy (Best Pop Duo/Group Performance). Επίσης, σημείωσε πλατινένιες πωλήσεις σε ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία, Καναδά και Αυστραλία. Αν και πολλά υποσχόμενοι, οι Foster the People δεν κατάφεραν να κυκλοφορήσουν κάποιο άλλο επιτυχημένο single κάτι που ενδεχομένως να ανατρέψουν με τα νέα μέλη του γκρουπ και την κυκλοφορία του νέου τους άλμπουμ (Sacred Hearts Club) στις 21 Ιουλίου.    
 
Gotye feat KimbraSomebody Usedto Know (2012): Το “Somebody I Used to Know” συμπεριλαμβάνεται στην τρίτη δισκογραφική δουλειά (Making Mirrors) του Αυστραλού τραγουδιστή και τραγουδοποιού που κυκλοφόρησε το 2011. Η επιτυχία όμως ήρθε την επόμενη χρονιά με την παγκόσμια κυκλοφορία του και την κατάκτηση της κορυφής των charts σε 23 χώρες (μεταξύ των οποίων οι ΗΠΑ, Αγγλία, Αυστραλία, Ολλανδία, Γαλλία, Γερμανία). Επίσης αναδείχθηκε σε ένα από τα πιο εμπορικά κομμάτια του 2012 με κάτι λιγότερο από 12 εκατομμύρια πωλήσεις ενώ το 2013 τιμήθηκε με δυο βραβεία Grammy (Best Pop Duo/Group Performance, Record of the Year). Έκτοτε τα ίχνη του 37χρονου Gotye αγνοούνται με αποτέλεσμα να γίνει “somebody we used to know”.    
 
Carly Rae JepsenCall Me Maybe (2012): Μια χαριτωμένη pop μελωδία με ένα εξίσου χαριτωμένο video clip κατάφερε να μονοπωλήσει το ενδιαφέρον του κοινού και να μετατραπεί στο πιο εμπορικό κομμάτι του 2012. Το “Call Me Maybe” εκτοξεύτηκε στην κορυφή των charts 18 χωρών κάτι που μεταφράστηκε σε περισσότερες από 12 εκατομμύρια πωλήσεις (κατά τη διάρκεια του ίδιου έτους) και τεράστια δημοσιότητα. Αν και η όμορφη Jepsen απέσπασε ευνοϊκές κριτικές για τις δυο δισκογραφικές δουλειές που ακολούθησαν (Kiss και Emotion), δεν κατάφερε να βγάλει κάποιο άλλο επιτυχημένο single μέσα από αυτές.
 
The WantedGlad You Came (2012): άλλο ένα boyband που έμεινε πιστό στον κανόνα της σύντομης διάρκειάς των pop συγκροτημάτων. Οι Άγγλο-ιρλανδοί “The Wanted” κυκλοφόρησαν τρεις δισκογραφικές δουλειές με τις δύο πρώτες να διαγράφουν μια ικανοποιητική πορεία στη Μεγάλη Βρετανία. Το 2012, ωστόσο, κατάφεραν με το κομμάτι “Glad You Came” να ξεπεράσουν τα όρια της πατρίδας τους και να διεισδύσουν στο Top10 χωρών όπως Αμερική, Αγγλία, Ιρλανδία, Ιαπωνία, Καναδάς, Βραζιλία κ.α. Αξιοσημείωτες και οι πωλήσεις του συγκεκριμένου single καθώς έγινε πλατινένιο σε ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο, Καναδά και Αυστραλία. Μετά την εμπορική αποτυχία του τρίτου τους άλμπουμ αποφάσισαν να χωρίσουν προσωρινά τους δρόμους τους και να κυνηγήσουν ατομικά το όνειρό τους. Από τότε η τύχη τους αγνοείται!   
 
HozierTake me to Church (2014): με το πρώτο του single ο 24χρονος τότε Ιρλανδός κατάφερε να κερδίσει διεθνή αναγνώριση και να βρεθεί στο top10 21 χωρών. Το “Take me to Church” εξέφραζε την αγανάκτηση του καλλιτέχνη προς την καθολική εκκλησία και τη στάση της απέναντι στην ομοφυλοφιλία. Ο κοινωνικός του χαρακτήρας αλλά και το soul ηχόχρωμα του συγκίνησαν το κοινό χαρίζοντας στον Hozier πλατινένιες διακρίσεις σε ΗΠΑ, Μεγάλη Βρετανία, Καναδά, Γερμανία, Αυστραλία, Ιταλία, Γαλλία κ.α., μια υποψηφιότητα για βραβείο Grammy και την ευκαιρία να τραγουδήσει σε σημαντικές διοργανώσεις όπως τα βραβεία Grammy και Billboard, το show της Victoria Secret αλλά και το Glastonbury Festival. Αν και ακολούθησαν κάποια singles ως και το 2016, κανένα δεν κατάφερε να ξεχωρίσει και να γίνει hit. 

Φωτογραφικό υλικό





Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
«Σχέσεις Πόθου – Πάθους - Πόνου»… Γιατί σπουδαίε κ, Χρυσικάκο; Είδαμε και Σχολιάζουμε.
«Σχέσεις Πόθου – Πάθους - Πόνου»… Γιατί σπουδαίε κ, Χρυσικάκο; Είδαμε και Σχολιάζουμε.
με 0 Σχόλια 1271 Views

Μια πρόχειρη ανουσιότητα που δεν είχε κανένα λόγο θεατρικής ύπαρξης και στην οποία αναλώθηκε άδοξα ένα λαμπερό υποκριτικό #ταλέντο… Είδε και σχολιάζει η Πίτσα Στασινοπούλου.

Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή