ΝΑΤΑΣΣΑ ΜΑΡΕ ΜΟΥΜΤΖΙΔΟΥ: Ένα «ποίημα» επί σκηνής σε ρεσιτάλ ερμηνείας! Χθες βράδυ στοκινηματοθέατρο «Αλέξανδρος»

788 Views
ΝΑΤΑΣΣΑ ΜΑΡΕ ΜΟΥΜΤΖΙΔΟΥ:  Ένα «ποίημα» επί σκηνής σε ρεσιτάλ ερμηνείας! Χθες βράδυ στοκινηματοθέατρο «Αλέξανδρος» ΝΑΤΑΣΣΑ ΜΑΡΕ ΜΟΥΜΤΖΙΔΟΥ: Ένα «ποίημα» επί σκηνής σε ρεσιτάλ ερμηνείας! Χθες βράδυ στοκινηματοθέατρο «Αλέξανδρος»

 ΝΑΤΑΣΣΑ ΜΑΡΕ ΜΟΥΜΤΖΙΔΟΥ:  Ένα «ποίημα» επί σκηνής σε ρεσιτάλ ερμηνείας! Χθες βράδυ στο κινηματοθέατρο «Αλέξανδρος».

Χορηγός επικοινωνίας: Kulturosupa.gr

       Όχι, ο τίτλος δεν πρωτοτυπεί. Οι πολυπληθείς θαυμαστές της έξοχης ερμηνεύτριας γνωρίζουν ότι ένα από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της είναι η ποιητικότητα, παράλληλα με πολλά άλλα που την κάνουν μοναδικά ξεχωριστή! Και προσφέρει κάθε φορά στις συναυλίες της μια εμπειρία υψηλών προδιαγραφών, αισθητικής και ποιότητας, που σπάνια έχεις την ευτυχία να συναντάς και ακόμα σπανιότερα μια φωνή του δικού της επιπέδου, που δεν μπορείς παρά να υποκλιθείς!  Πανευτυχείς λοιπόν  όσοι τυχεροί παραβρεθήκαμε στο κινηματοθέατρο «Αλέξανδρος» για να παρακολουθήσουμε τη συναυλία της Νατάσσας Μάρε Μουμτζίδου - συνοδευόμενη από το τρίο «Τιμής Ένεκεν» και οργανωμένη από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και το Κέντρο Πολιτισμού Π.Κ.Μ.
 
       Στη σκηνή το τρίο των μουσικών Αλέξανδρος Χασιώτης- κιθάρα, Γεωργία Πετμεζά – τσέλο, Δημήτρης Βίττης- κρουστά και στη γωνία μια καλαίσθητη σύνθεση αναμμένων κεριών, δημιουργώντας ρομαντική ατμόσφαιρα… Ένα εισαγωγικό κομμάτι μας έβαλε στο κλίμα, ενώ κάποιες προβολές στο φόντο της σκηνής, εμφάνιζαν συγκεχυμένες φιγούρες, λέξεις, φράσεις, τοπωνύμια, δυστυχώς όχι με ευκρίνεια. Και σε λίγα λεπτά έκανε την είσοδό της η Νατάσσα, κομψή όπως πάντα, αέρινη όπως πάντα, με την αξιοθαύμαστη φυσική της χάρη και γοητεία που αιχμαλωτίζουν… Μια υπέροχη σκηνική παρουσία με πολύ προσωπικό στίγμα και ταυτότητα, ιδιαίτερη λάμψη και «όγκο», που ελάχιστοι καλλιτέχνες διαθέτουν και σε κρατά δέσμιο της γοητείας της, μη μπορώντας να πάρεις τα μάτια σου από πάνω της. Ευλογημένοι όσοι ευνοήθηκαν με το χάρισμα και η Νατάσσα το διαθέτει σε πλεόνασμα!
 
       Ξεκίνησε με το «Τί είναι αυτό που το λένε αγάπη», αλλά μην πάει ο νους σας στο συμβατικό άκουσμα και γενικώς η έννοια συμβατικότητα στη μουσική και η συγκεκριμένη ερμηνεύτρια… ουδεμία σχέση!Καθώς οι δυνατότητες της φωνής της, η μουσική της παιδεία, η έντονη καλλιτεχνική ανησυχία της δίνουν την ευχέρεια να πειραματίζεται σε «δύσβατους» δρόμους, ως ριψοκίνδυνη ακροβάτις, κινούμενη με εξαιρετική ευλυγισία σε όλα - μα όλα, τα είδη τραγουδιού. Μπολιάζοντας αριστοτεχνικά το ένα με το άλλο, για να δώσει ένα καινούργιο, απρόβλεπτο, υψηλών απαιτήσεων άκουσμα, δικαιώνοντας το ταλέντο και την τόλμη της. Από την κυρίαρχη τζαζ μέχρι το βαρύ ρεμπέτικο, από τις ατμοσφαιρικές μπαλάντες μέχρι το παραδοσιακό τραγούδι, από το ροκ μέχρι το έντεχνο και τον αγαπημένο Χατζηδάκη… όλα «πειραγμένα» με τον ιδιαίτερο τζαζίστικο τρόπο της, προσφέρουν ένα χάρμα ακοής που θέλεις κι άλλα… αυτιά για να ακούς πιο πολύ!
 
       Γιατί είναι πραγματική εμπειρία για έναν μουσικόφιλο να ακούει με τζαζ ηχόχρωμα το «Θάλασσα πλατειά» ή τα παραδοσιακά «Γερακίνα» και «Κοντούλα λεμονιά», όπου παρεμπιπτόντως το «μωρή» στο δεύτερο- δεν ξέρω πώς το κάνει- αλλά από το στόμα της ακούγεται ως… τίτλος ευγενείας! Είναι εμπειρία επίσης να ακούει Πιάφ και γαλλικά τραγούδια τραγουδισμένα από τη Νατάσσα, ενώ η ερμηνεία στον αμανέ «Θα σπάσω κούπες» ή στο ρεμπέτικο «Άνοιξε γιατί δεν αντέχω», προκάλεσε αυθεντική ανατριχίλα… Καθότι δεν τραγουδά απλά, ούτε καν ερμηνεύει, αλλά «υποδύεται» με όλη τη σημασία του όρου το τραγούδι, βοηθούμενη βεβαίως από μια έμφυτη θεατρικότητα που αναδύεται από κάθε σημείο του κορμιού της, με κυρίαρχα τα αέρινα χέρια- από τα εκφραστικότερα που έχουμε δει σε καλλιτέχνη, θαρρείς «χορογραφημένα» στον αέρα! Που συνοδεύουν ιδανικά την εκφραστικότητα  προσώπου και σώματος, καθώς αυτό δονείται ανεπαίσθητα από έναν εσωτερικό ρυθμό εμφανή και συντονίζεται απόλυτα με τις μουσικές εναλλαγές, βιώνοντας κάθε φορά με πληρότητα και αυθεντικότητα όλο το κλίμα της ερμηνείας.
 
       Τώρα για την καταξιωμένη φωνή της… τί να πούμε! Ένα άρτιο, αψεγάδιαστο μουσικό όργανο που απλά έχει μορφή νεράϊδας… Και που όσες φορές κι αν την ακούσεις, δεν παύεις να εντυπωσιάζεσαι από την απίστευτη ακρίβεια χιλιοστού, από τη τεράστια έκταση που της επιτρέπει να περνά από τα «δυσθεώρητα» ύψη στην άχνα, από τους απίθανους φωνητικούς αυτοσχεδιασμούς/ ακροβασίες, δίνοντας σε κάθε τραγούδι ένα ρεσιτάλ για πολύ απαιτητικούς ακροατές. Αυτά στο τεχνικό κομμάτι… Γιατί ταυτόχρονα εντυπωσιάζεσαι από το συναίσθημα στην ερμηνεία, αυτό που απορρέει σε πλεόνασμα και αγγίζει άμεσα, βρίσκοντας στόχο στο κέντρο. Είναι αδύνατο να μείνεις αμέτοχος, ακούγοντας τη Νατάσσα να τραγουδά, χωρίς να συμμετέχουν όχι μόνο οι αισθήσεις, αλλά το βαθύ «μέσα» σου. Το ευλογημένο χάρισμα που λέγαμε, σε ένα πλάσμα γενναιόδωρα προικισμένο…
 
       Που δεν αρκείται, όπως συνηθίζει, στις ερμηνείες, αλλά εμπλουτίζει το πρόγραμμά της με λόγο, παρουσιάζοντας κάθε τραγούδι ποιητικά με τη ξεχωριστή της ευαισθησία. Με λίγα λόγια λυρικά και μια  ιδιαίτερη εκφορά του λόγου που μοιάζει παραμυθένια, δημιουργεί μια ατμόσφαιρα με τη σφραγίδα της κι είναι σαν να «χαϊδεύει απαλά» αυτιά και ψυχή… σαν να  οδηγεί σε ταξίδι ονειρικό… σαν να σου παίρνει όλο το βάρος και νιώθεις ανάλαφρος να πετάξεις εκεί που όλα είναι όμορφα, τρυφερά, γαλήνια… Μια αίσθηση που σου προκαλεί με όλη την αύρα της, από τη στιγμή που θα εμφανιστεί μέχρι να σε αποχαιρετήσει. Θυμάμαι ότι σε παλιότερη συναυλία της, μεταξύ επαίνων έγραψα ως παρατήρηση  «μας έλειψε λίγη παραπάνω ενέργεια…» Το παίρνω πίσω ασυζητητί! Γιατί παρακολουθώντας την διαπιστώνεις ότι η δική της ενέργεια έχει μια σπάνια εσωτερική δύναμη που εκφράζεται στην ερμηνεία και καθηλώνει και πολλοί θα τη ζήλευαν! Σαν την τελευταία συγκινητική ερμηνεία της στο encore με το «Χάρτινο το φεγγαράκι», πνιγμένη στα χειροκροτήματα.
 
       Εξαιρετικό το τρίο των μουσικών δίπλα της, με ευφάνταστες και σοφά λιτές ενορχηστρώσεις, αφήνοντας τα περίτεχνα στη φωνή σε ρόλο σόλο οργάνου, ενώ μας εξέπληξε ευχάριστα η καλοδουλεμένη φωνή της Γεωργίας Πετμεζά στο τσέλο. Και παρότι τα προβλήματα ήχου φάνηκαν να τους ταλαιπωρούν, κρίνοντας από τα συνεχή σήματα και εκκλήσεις της Νατάσσας στον ηχολήπτη, εντούτοις σε εμάς ως ακροατές δεν έγιναν ιδιαίτερα αντιληπτά. Το μόνο αρνητικό που θα επισημαίναμε σε ένα πρόγραμμα καλοστημένο από σκηνοθετική άποψη με επιμέλεια της Άντας Τσεσμελή, με άριστες μουσικές επιλογές, με αισθητική και μια ερμηνεύτρια έξοχη, είναι το κομμάτι των προβολών. Διότι ήταν ένα κακοφωτισμένο βίντεο, όπου επιπλέον οι εικόνες και οι λέξεις έπεφταν πάνω στις πτυχώσεις της κουρτίνας και μοιραία δεν ήταν ευκρινείς, παρότι από τα ελάχιστα που καταφέραμε να διαβάσουμε, επρόκειτο για μια προσεγμένη δουλειά και κρίμα…
 
       Κλείνοντας, δηλώνουμε ένθερμοι θαυμαστές μιας χαρισματικής καλλιτέχνιδας, ανήκουσας στο σπάνιο εκείνο είδος που συνδυάζει την τέχνη της σε υψηλότατο επίπεδο με την ευγένεια και το ήθος, προσόντα που η «μαρτυριάρα» σκηνή δεν μπορεί να κρύψει, κι ας μην έχεις ανταλλάξει ούτε καλημέρα… ΕΥΓΕ Νατάσσα!

Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

Πίτσα Στασινοπούλου
Πίτσα Στασινοπούλου
Οι θεωρητικές σπουδές στη μουσική και την κλασική κιθάρα ή το ασκημένο αυτί λόγω ενασχόλησης, είναι πολύ μικρά εφόδια σε σχέση με την αγάπη για τη Μουσική με Μ κεφαλαίο. Ίσως ο πιο ασφαλής «οδηγός» για έκφραση γνώμης ενός εκπαιδευμένου ακροατή.Που θα χαιρόταν να τη συζητήσει και στο… kal.stassinopoulou@gmail.com

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

τελευταιες αναρτησεις
Οι πρωτοεμφανιζόμενες υποψήφιες ομάδες στα 10 ΘΒΘ μιλούν στην «Κ» - Ας τις γνωρίσουμε καλύτερα.
Οι πρωτοεμφανιζόμενες υποψήφιες ομάδες στα 10 ΘΒΘ μιλούν στην «Κ» - Ας τις γνωρίσουμε καλύτερα.
με 0 Σχόλια 498 Views
Στα πλαίσια προώθησης και προβολής των φετινών υποψηφίων των 10ων Θεατρικών Βραβείων Θεσσαλονίκης, απευθυνθήκαμε στο πιο ζωντανό και ελπιδοφόρο θεατρικό δυναμικό, στο «αύριο» του θεάτρου μας. Οι θίασοι που διεκδικούνν το Βραβείο Καλύτερης Πρωτοεμφανιζόμενης Ομάδας της Χρονιάς 2020, μιλούν στην Κουλτουρόσουπα 

Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή