Πού είναι η Βάνου... Φωτεινή Δάρρα; (οέο). Είδαμε, ακούσαμε, σχολιάζουμε…

8877 Views
Πού είναι η Βάνου... Φωτεινή Δάρρα; (οέο). Είδαμε, ακούσαμε, σχολιάζουμε… Πού είναι η Βάνου... Φωτεινή Δάρρα; (οέο). Είδαμε, ακούσαμε, σχολιάζουμε…

.

Ο τίτλος της παράστασης βέβαια, έξυπνος μαρκετίστικα, ξεκινά ανάποδα: «H Τζένη Βάνου με τη φωνή της Φωτεινή Δάρρα». Η αφίσα στο ίδιο κόνσεπτ, αχνοφαίνεται το μισό πρόσωπο της Βάνου το οποίο συμπληρώνεται από την εκθαμβωτική Δάρρα. Μπορεί κάποιος να αποφύγει λοιπόν, τις συγκρίσεις και τους παραλληλισμούς μεταξύ των δύο καλλιτέχνιδων;

 
Σάββατο βράδυ στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, κόσμος με εντυπωσιακή ποικιλία στις ηλικίες, χωρίς όμως να γεμίζει το χώρο. Λίγο μετά τις 9 η πρωταγωνίστρια της βραδιάς εμφανίζεται απαστράπτουσα μες το κόκκινο φόρεμά της. Δεν ξέρω όμως ακόμη τι είναι αυτό που πάντα με ενοχλεί στην ερμηνεία της Δάρρα, προσπαθώ απόψε να ανακαλύψω. Δεν είναι φυσικά ότι δεν έχει ωραία φωνή, αλλά κάπου το χάνει με κάποιους λαρυγγισμούς που ακούγονται ουρλιαχτά, κάποια μπάσα της που σχεδόν τρομάζουν, με αποτέλεσμα κάποιες κυρίες γύρω μου, σ’αυτά τα σημεία να κλείνουν τα αυτιά τους. Δε θα παραλείψω όμως και τις περίφημες κορώνες που ξεδίπλωναν το εύρος του διαφράγματός της εντυπωσιάζοντας, σχεδόν ξεγελώντας το κοινό… σχεδόν.
 
Τι έλειπε; Η ψυχή! Οι ελάχιστες στιγμές που έβγαζαν συναίσθημα, ήταν αυτές των αφηγήσεων της ζωής της Βάνου ανάμεσα στα τραγούδια, κάτι που έδωσε μεγάλο ενδιαφέρον στον ειρμό που είχε η παράσταση. Η Δάρρα δεν φαινόταν να βιώνει τα τραγούδια, ίσως γιατί ποτέ της δεν τα βίωσε όπως η Βάνου - εκτός από το «Αν είναι η αγάπη αμαρτία», αλλά δεν θα επεκταθώ σε αυτό γιατί ούτε «ροζ» θέλω να γίνω, ούτε είμαστε το «Πρωινό» του Αντ1 να τρώμε αγωγές…
 
Πώς λοιπόν η Φωτεινή Δάρρα δικαιολογεί με αυτή την εμφάνισή της, τόσο τον τίτλο όσο και την αφίσα της παράστασης; Η Τζένη Βάνου, σύμφωνα με τις αφηγήσεις και μια έρευνα στο διαδίκτυο, είχε από μικρή δύσκολη ζωή: χωρισμένοι γονείς, η μάνα τους εγκατέλειψε, ο πατέρας της την έδιωξε όταν έμαθε ότι έγινε τραγουδίστρια, δυσχερείς οικονομικές συνθήκες, κακοποίηση από το σύζυγο… Έμαθε να είναι «αντράκι» στη ζωή, μέχρι που αρνήθηκε πρόταση συνεργασίας με τον Χατζιδάκι για να μην στενοχωρήσει τον Πλέσσα, λόγω της κόντρας των δύο αντρών : «ο Μίμης μ’ έβγαλε. Πώς θα του το κάνω αυτό;». Η φωνή της Βάνου είναι ιδιαίτερη, ξεχωριστή, βγαίνει με ένα πηγαίο πάθος και σπαραγμό, αβίαστα, πότε σαν χείμαρρος πότε σαν ρυάκι.
 
Το βιογραφικό της Δάρρα αναφέρει λαμπρές συνεργασίες με το Εθνικό και Κρατικό Θέατρο, υπήρξε η ερμηνεύτρια του εισαγωγικού θέματος της τηλεοπτικής κάλυψης των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας 2004, όπως και του τραγουδιού της Εναρκτήριας Τελετής της Eurovision στην Αθήνα το 2006, πραγματοποίησε επίσημη συναυλία στην Αγία Ειρήνη της Κωνσταντινούπολης υπό την αιγίδα του Πατριαρχείου, στο πλαίσιο των εορταστικών εκδηλώσεων της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας Κωνσταντινούπολη 2010. Τα χρόνια αυτά ήταν παντρεμένη με τον μουσικό Δημήτρη Παπαδημητρίου. Δημήτρης Παπαδημητρίου, υιός του Στέλιου, τέως Προέδρου του Ιδρύματος Ωνάση, και αδελφός του νυν Προέδρου, Αντώνη. Η φωνή της Δάρρα ωραία, δουλεμένη, επιτηδευμένη, άψυχη, δεν ερμηνεύει, εκτελεί ψυχρά. Πού ακριβώς είδαμε ή ακούσαμε τη «Βάνου μέσα από τη φωνή της Δάρρα»; Θέλει κατάθεση ψυχής για να παρουσιάσει κάποιος τέτοιους μύθους, ξεγύμνωμα, τσαλάκωμα, κάτι που λείπει στη Δάρρα.
 
Εξαιρετική ομολογουμένως ήταν η ενορχήστρωση του Γιώργου Παπαχριστούδη (νυν συζύγου της), η ισορροπία ανάμεσα σε πνευστά, κρουστά, έγχορδα έδινε ένα φρέσκο άκουσμα στα τραγούδια, αδικώντας ίσως τον υποτονικό ρόλου του πιάνου. Δυστυχώς όμως τραγούδια όπως το «Ξύπνα αγάπη μου», «Σε βλέπω στο ποτήρι μου» πέρασαν και δεν ακούμπησαν. Και είναι κρίμα γιατί υπήρχαν πολύ νέα παιδιά στο κοινό που δεν ήξεραν καθόλου τραγούδια της Βάνου και θα μπορούσε να λειτουργήσει αυτό που λένε «για να μαθαίνουν οι νεότεροι». Ανκόρ δεν υπήρξε, ούτε ζητήθηκε από το κοινό άλλωστε.
 
Η Βάνου είχε απορρίψει συνεργασία όταν ήταν στη Ν.Υόρκη, με δισκογραφική όπου είχαν υπογράψει ονόματα όπως Φρανκ Σινάτρα και Ντιν Μάρτιν, για να γυρίσει στην Ελλάδα επειδή είχε ραντεβού με τον Κώστα! Η Δάρρα δεν θα το έκανε ποτέ αυτό και μπράβο της, γιατί η πρώτη έμεινε στον άσσο, ενώ η δεύτερη εξελίχθηκε επαγγελματικά. Ίσως όμως είναι κι ένα παράδειγμα γιατί η Βάνου θα σε συγκλονίζει πάντα όταν την ακούς, ενώ η Δάρρα θα περνάει αδιάφορα. Δε θα με φανταζόμουν εύκολα να βάζω να ακούσω κάποιο τραγούδι της Βάνου, αλλά επιστρέφοντας έβαλα το «Χίλιες βραδιές», έτσι για να στανιάρει η ψυχή μου!

Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

Ρένα Καλπάκη
Ρένα Καλπάκη
Σπουδές στην Αγγλική Φιλολογία, Γαλλικά και πιάνο, όλα αυτά της ακούγονταν πολύ συνηθισμένα και είπε να βάλει λίγο ενδιαφέρον στη ζωή της με τη δημοσιογραφία. Η μουσική παρέμεινε μεγάλη αγάπη, ασχολήθηκε και με ραδιόφωνο και δεν παρέλειπε να ταξιδεύει στο εξωτερικό για να δει κάποιο αγαπημένο συγκρότημα. Κι επειδή το ένα φέρνει το άλλο, τα ταξίδια έπρεπε να ανανεώνονται, οπότε κάπως έτσι προέκυψε και η ιστιοπλοΐα για να πιάσει πλέον λιμάνι στην Κουλτουρόσουπα. Παντός καιρού λοιπόν, ταξιδεύεις μαζί της σε αυτή τη στήλη.

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
Σούπερ απολαυστικό «Το τρελό μικρό πράγμα που ονομάζεται Έρωτας»! Είδαμε και σχολιάζουμε.
Σούπερ απολαυστικό «Το τρελό μικρό πράγμα που ονομάζεται Έρωτας»! Είδαμε και σχολιάζουμε.
με 0 Σχόλια 603 Views

Ένα σταθερό μειδίαμα ευφορίας συνοδεύει καθ’ όλη τη διάρκεια μια καλοστημένη, έξυπνη, απολαυστική κωμωδία, από μια άξια ταλαντούχα ομάδα… Είδε και σχολιάζει η Πίτσα Στασινοπούλου.

Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή