Γλυκιά και νοσταλγική στους δρόμους της Σμύρνης η Ευανθία Ρεμπούτσικα στο Μέγαρο. Είδαμε & Σχολιάζουμε

2928 Views
Γλυκιά και νοσταλγική στους δρόμους της Σμύρνης η Ευανθία Ρεμπούτσικα στο Μέγαρο. Είδαμε & Σχολιάζουμε Γλυκιά και νοσταλγική στους δρόμους της Σμύρνης η Ευανθία Ρεμπούτσικα στο Μέγαρο. Είδαμε & Σχολιάζουμε

Είδε η Μαρία Γρηγοριάδου και σχολιάζει για την Κουλτουρόσουπα.
           
Το Σάββατο 26 Φεβρουαρίου πραγματοποιήθηκε η εναρκτήρια εκδήλωση για τα 100 χρόνια μνήμης από τη Μικρασιατική Καταστροφή στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης με καλεσμένη την καταξιωμένη συνθέτρια-δημιουργό Ευανθία Ρεμπούτσικα.
 
«Στους δρόμους της Σμύρνης» μας οδήγησε η ίδια μαζί με τη Συμφωνική Ορχήστρα Νέων του Μεγάρου Μουσικής-ΜΟΥΣΑ σε διεύθυνση Θοδωρή Παπαδημητρίου αλλά και με επτά αξιόλογους μουσικούς, τον Πέτρο Κούρτη, Ευθύμιο Κρέτση, Απόστολο Σαμαρά, Γιώργο Φασόλη στα κρουστά, Στάθη Άννινο στο πιάνο, Νίκο Μέρμηγκα στο μαντολίνο και το λαύτα και τον Ηλία Μαντικό στο κανονάκι.
.
Η παράσταση ήταν sold out και το κοινό υποδέχτηκε με ιδιαίτερη θέρμη το μουσικό γεγονός.
 
           
Το πρόγραμμα της παράστασης περιελάμβανε όλες τις γνωστές μουσικές της συνθέτριας που έχουμε αγαπήσει από τον κινηματογράφο, από τα Ulak, Babamveoğlum, 1968 και φυσικά από την Πολίτικη Κουζίνα αλλά και άλλες ταινίες. Ένα μουσικό ταξίδι στις «μη χαμένες και λησμονημένες πατρίδες», ένα ταξίδι στην ανατολή, στα χρώματα και τα αρώματά της, στις αισθήσεις και τα συναισθήματα.
 

           
Την αυλαία άνοιξε η ΜΟΥΣΑ παίζοντας το «Σύμπαν» από την Πολίτικη Κουζίνα κι έπειτα έκανε μια θεαματική και ηχηρή είσοδο η Ευανθία Ρεμπούτσικα μαζί με τύμπανα, παίζοντας με το βιολί της το The Wedding Danceαπό την ταινία Birleşen Gönüller και ξεσηκώνοντας το κοινό. Γιατί μια συναυλία αφιερωμένη στη Σμύρνη και στη Μικρά Ασία δεν μπορεί να περιέχει μόνο νοσταλγία, συγκίνηση και μνήμες από ιστορίες που μας έχουν διηγηθεί αλλά πρέπει να μεταφέρει και τη ζωντάνια, την αρχοντιά, την εξωστρέφεια που είχαν οι άνθρωποι σε αυτά τα μέρη, στην καθημερινότητά τους. Κι αυτή η συναυλία τα είχε σχεδόν όλα, είχε συγκίνηση αλλά και χαρά, είχε έναν βουβό πόνο αλλά είχε και ευθυμία, είχε μνήμες αλλά και μια ματιά στο μέλλον. Το πιο χαρακτηριστικό σημείο της βραδιάς ήταν όταν η Ευανθία Ρεμπούτσικα ερμήνευσε το «Σταθμό». Σταθμός για την καριέρα της ίδιας αλλά «Σταθμός» και για τα δικά μας συναισθήματα κι ακούσματα καθώς δεν υπάρχει μουσικό κομμάτι πιο συνδεδεμένο με τη θύμηση της Κωνσταντινούπολης και των Μικρασιατικών περιοχών. Έτσι η συνθέτρια πήρε το βιολί της και περιήλθε στους διαδρόμους της αίθουσας κάνοντας κάθε κύτταρό μας να αφυπνιστεί πάνω στις ιστορικές αλλά και παιδικές μνήμες.
 

           
Σε όλη τη διάρκεια της συναυλίας πρωταγωνίστρια ήταν η Ευανθία Ρεμπούτσικα με το βιολί της, έδωσε από μόνη της μια παράσταση, με την κίνησή της στο χώρο, με την επικοινωνία της τόσο με τους μουσικούς όσο και με το κοινό, γέμισε την αίθουσα με την ενέργειά της. Μπορεί να μην είχε κάτι καινοτόμο και πρωτότυπο η παράσταση, αλλά είχε την υπογραφή και την προσωπικότητα της συνθέτριας που με αυτό το ρεπερτόριο έχει καταφέρει να κάνει γνωστή τη χώρα μας στην Ανατολή και να καταξιωθεί η ίδια. Επιπλέον η παρουσία της ΜΟΥΣΑ έδωσε  μια πιο πλούσια και γεμάτη αίσθηση στη μουσική και τον ήχο. Αυτά τα νεαρά παιδιά που πειθαρχούν στις οδηγίες του μαέστρου τους είναι ήδη εξαιρετικοί μουσικοί και μπορούν και στέκονται επάξια πάνω στη σκηνή ως σύνολο. Όλοι οι μουσικοί στα όργανά τους ήταν πολύ καλοί αλλά τα κρουστά έδιναν παλμό, ζωντάνια, ξεσήκωναν μουσικούς και ακροατές. Μάλιστα σε μια διαφορετική ενορχήστρωση του κομματιού Ulakαπό την ομώνυμη ταινία, τα κρουστά και ιδίως το τύμπανο προσέδωσαν ένα ρυθμό κι ένα άκουσμα πυρρίχιου χορού. Μαζί με τις κινηματογραφικές μουσικές της Ευανθίας Ρεμπούτσικα ακούστηκαν και άλλα αγαπημένα μουσικά κομμάτια, το «Με την πλάτη», η «Αλεξάνδρεια» και το «Καρουζέλ» κι έτσι συμπληρώθηκε ένα ρεπερτόριο σύγχρονο αλλά και με παραδοσιακές κι ανατολικές αναφορές με το στίγμα της συνθέτριας.
 
           
Το μόνο που θα θέλαμε λίγο διαφορετικό είναι η ποιότητα του ήχου καθώς τα πολλά μικρόφωνα, οι ενισχύσεις κτλ, δεν επέτρεψαν έναν πιο φυσικό ήχο με αποτέλεσμα να χάνεται η μεγαλοπρέπεια της ορχήστρας αλλά και ο ποιοτικός και όμορφος ήχος από όλα τα όργανα. Άλλωστε μη ξεχνάμε ότι βρισκόμασταν σ’ ένα Μέγαρο Μουσικής και σε τέτοιες αίθουσες καλό είναι να γίνεται όσο το δυνατόν λιγότερη παρέμβαση στον ήχο.
 
           
Τέλος, θα λέγαμε ότι η αίσθηση που μας άφησε αυτή η συναυλία ήταν γλυκιά και νοσταλγική. Δεν υπάρχει ίσως πιο κατάλληλο άτομο από την Ευανθία Ρεμπούτσικα στο χώρο της μουσικής που να ταιριάζει καλύτερα στην εναρκτήρια εκδήλωση του Μεγάρου για τα 100 χρόνια μνήμης από τη Μικρασιατική Καταστροφή. Ήταν μια στιγμή όπου η φρίκη του πολέμου και οι τραγικές του συνέπειες συνάντησαν την Τέχνη και τον Πολιτισμό ώστε να μάθουμε από εκείνα τα λάθη και να στήσουμε τις ζωές μας πλέον πάνω σε ουσιαστικές προσπάθειες ειρήνης.

.
ΓΡΗΓΟΡΙΑΔΟΥ ΜΑΡΙΑ

 ..
Ακολουθήστε το Kulturosupa.gr στα social media
 ..
      

Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

Μαρία Γρηγοριάδου
Μαρία Γρηγοριάδου
Από μικρή λάτρευα τη μουσική και μέχρι σήμερα νιώθω ότι έχω ανακαλύψει έναν σπουδαίο κόσμο μέσω αυτής. Ασχολούμενη με τη μουσική πλέον νιώθω ότι μπορώ να ξεχωρίσω την ποιότητά της και να τη μοιραστώ μαζί σας. Μέσω της Κουλτουρόσουπας θα ήθελα να μοιραστώ τις σκέψεις μου για τη μουσική, πώς μπορούμε να τη βάλουμε σε κάθε πτυχή της ζωής μας και να παρουσιάσω αξιόλογους καλλιτέχνες και παραστάσεις που δεν πρέπει να χάσετε. Email: mariagr.music@gmail.com

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
Τι ετοιμάζει ο νέος ιδιοκτήτης του κινηματοθεάτρου Αθήναιον, Μανώλης Ρίζος – Οι πρώτες παραστάσεις.
Τι ετοιμάζει ο νέος ιδιοκτήτης του κινηματοθεάτρου Αθήναιον, Μανώλης Ρίζος – Οι πρώτες παραστάσεις.
με 0 Σχόλια 5492 Views

Σε μια πρώτη γνωριμία με τους ανθρώπους που καλύπτουν το πολιτιστικό ρεπορτάζ προέβη ο νέος ιδιοκτήτης του κινηματοθεάτρου Αθήναιον, Μανώλης Ρίζος +βίντεο


Περισσότερα ...

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη

Περισσότερα Της «K» το κάγκελο