Η ραδιοφωνική παραγωγός Εύη Ορφανίδου, μιλά για όλα στο Kulturosupa.gr

838 Views
Η ραδιοφωνική παραγωγός Εύη Ορφανίδου, μιλά για όλα στο Kulturosupa.gr Η ραδιοφωνική παραγωγός Εύη Ορφανίδου, μιλά για όλα στο Kulturosupa.gr

  Η ραδιοφωνική παραγωγός Εύη Ορφανίδου, μιλά για όλα στο Kulturosupa.gr

"Ένα πτυχίο από το Α.Π.Θ (τμήμα Ιστορίας- Αρχαιολογίας), ένα πτυχίο από την Ανωτέρα Δραματική Σχολή «Βασίλης Διαμαντόπουλος», γνώση Αγγλικής, Γαλλικής και Ποντιακής γλώσσας (εσύ πα τεμέτερον είσαι;) και πολλά ακόμα χρήσιμα «χαρτιά». Προς το παρόν έχει αναβάλει (επ’ αόριστον) τα πλάνα για την κατάκτηση ενός Όσκαρ και έχει βάλει στόχο να γεμίσει τον τόπο… αστερόσκονη! Οργανωτική και μεθοδική, ξεκίνησε την δράση της 5 χρόνια πριν και συνεχίζει ακάθεκτη! 

Θα την βρεις καθημερινά να κουβαλάει σάκους «Stardust» (είναι και γυμνασμένη, μέσα σ’ όλα) και να τους αδειάζει στα FM! Stardust. Δευτέρα-Παρασκευή, 11:00-14:00, στο V FM 91.1

Για την ώρα, η  ραδιοφωνική παραγωγός Εύη Ορφανίδου  εκπέμπει στη συχνότητα του Kulturosupa.gr και μιλά για όλα. 

1. Μίλησέ μας για σένα να σε γνωρίσουμε, με κάποια στοιχεία του βιογραφικού σου που εσύ θεωρείς σημαντικά.

Γεια σας. Είμαι η Εύη και - νομίζω - είμαι καλά. Σπούδασα Ιστορία και Αρχαιολογία, θέατρο και τα τελευταία 6 χρόνια παριστάνω την ραδιοφωνική παραγωγό. Θα μπορούσα να είμαι αστροναύτης, αλλά μπουκώνουν τα αυτιά μου σε μεγάλα υψόμετρα. 

2. Ποιο είναι το στίγμα της εκπομπής σου  αυτή τη στιγμή στο ραδιόφωνο και τί σημαίνει αυτό το μέσο  για σένα;

Η εκπομπή μου λέγεται "Stardust", τίτλος που μου ξέμεινε από την εποχή του Star Fm. Είναι πρωινο-μεσημεριανή και θα την χαρακτήριζα "μπουφέ", αφού έχει λίγο απ' όλα: ενημέρωση για όσα συμβαίνουν στην πόλη και τον κόσμο, μουσικά νέα, συνταγές, διαγωνισμούς ενώ το τελευταίο διάστημα παρουσιάζω και κάποια θέματα γύρω από αδέσποτα και δεσποζόμενα ζωάκια. 
Αν έπρεπε να πω με μία λέξη τι σημαίνει το ραδιόφωνο, αυτή θα ήταν η "επικοινωνία".

3. Θα ήθελα να σε ρωτήσω, πώς ξεκίνησες να ασχολείσαι με το ραδιόφωνο… Ήταν μια επιθυμία που προέκυψε ή ένα αγαπημένο μέσο από τα πρώτα σου χρόνια;

"Τυχαία σε γνώρισα, τυχαία σ' αγάπησα γιατί ήταν μοιραίο". Το ραδιόφωνο το αγαπούσα ανέκαθεν από την θέση του ακροατή. Δεν είχα σκεφτεί ποτέ τον εαυτό μου πίσω από ένα μικρόφωνο, ωστόσο η ζωή είχε άλλα σχέδια (ευτυχώς). 

4. Τι είναι κατά τη γνώμη σου αυτό που χαρακτηρίζει έναν παραγωγό ως «καλό»; Υπάρχουν άραγε  συνταγές επιτυχίας και κάποια «μυστικά»;

Συνταγές υπάρχουν πολλές, για πίτες, λαδερά, όσπρια και γλυκά. Για την επιτυχία όχι. Η επιτυχία είναι μία ευτυχής συνύπαρξη της σκληρής δουλειάς του παραγωγού και της αποδοχής από τον κόσμο.
.
Τι είναι αυτό που κάνει καλό έναν παραγωγό; Καταρχάς να γνωρίζει τι είναι το ραδιόφωνο και να είναι σίγουρος για ποιους λόγους θέλει να ασχοληθεί. Από εκεί και πέρα, η άρθρωση, η σφαιρική γνώση όσων συμβαίνουν γύρω μας, το επικοινωνιακό "χάρισμα". Αν μιλάμε για ένα μουσικό ραδιόφωνο, εννοείται η παθιασμένη ενασχόληση με την μουσική. 

5. Το ραδιόφωνο είναι για σένα χόμπυ ή επάγγελμα από το οποίο μπορείς να ζήσεις αποκλειστικά; Πιστεύεις ότι η εποχή μας ευνοεί τον ραδιοφωνικό χώρο;

"Κάνε το χόμπυ σου επάγγελμα και δεν θα χρειαστεί να δουλέψεις ούτε μία μέρα στην ζωή σου" μου είπαν και τους άκουσα. Μιλώντας αποκλειστικά για εμένα κακώς, γιατί όχι, δεν είναι η δουλειά η οποία μπορεί να πληρώσει όλους τους λογαριασμούς μου. Η εποχή δεν ευνοεί κανέναν χώρο, ας μην γελιόμαστε. 

6. Υπάρχει κάτι ακραίο που σου έχει ζητήσει ακροατής; Έτυχε να έρθεις πιο κοντά με κάποιους ακροατές σου;

Εννοείται ότι μου έχουν ζητήσει διάφορα και εννοείται ότι δεν θα πω τίποτα! Οι ακροατές μου είναι τα φιλαράκια μου και με τους φίλους μου προσπαθώ να είμαι εχέμυθη. 

7. Θα τολμούσες να κάνεις κάτι «έξω από σένα» με στόχο να γίνεις πιο γνωστή;

Συνηθίζω να λέω πως, αν κάποιος θέλει να γίνει γρήγορα γνωστός πάση θυσία, μπορεί να σταθεί στην μέση της πλατείας Αριστοτέλους και να κατεβάσει το εσώρουχο του. Σίγουρα θα ασχοληθεί πολύς κόσμος μαζί του.
.
Το θέμα είναι για ποιους λόγους θέλεις να γίνεις γνωστός. Η απάντηση, λοιπόν, είναι όχι. Τουλάχιστον όχι στο επίπεδο να μην με αναγνωρίζω. Η προσαρμογή σε κάποια δεδομένα είναι υπό συζήτηση, αλλά μέχρι εκεί.

8. Σκέφτηκες ποτέ να αλλάξεις πόλη ή ακόμα και… χώρα, πιστεύοντας ότι θα έβρισκες καλύτερες συνθήκες εργασίας;

Χώρα ήθελα να αλλάξω από τα 16. Μετά τα 30 το ξέχασα. Η φιλοσοφία που υιοθέτησα - για να μου χρυσώσω το χάπι - είναι πως αν όλοι φύγουν, ποιος θα μείνει να μας σώσει; Άρα μένω και κάνω ό,τι καλύτερο μπορώ. 

9. Ακούνε οι Θεσσαλονικείς ραδιόφωνο; Τί είδους εκπομπές ή σταθμοί πιστεύεις ότι κερδίζουν μεγαλύτερες ακροαματικότητες;

Ελπίζω να ακούνε! Αλλιώς θα νιώσω ψυχασθενής, η οποία μιλάει στο ντουβάρι. Όπως είπα και προηγουμένως, για εμένα το ραδιόφωνο είναι καταρχάς επικοινωνία. Άρα, θεωρώ πως τα ραδιόφωνα που αρέσουν στον κόσμο είναι αυτά που έχουν ανθρώπους πίσω από τα μικρόφωνα. 

10. Θα μπορούσες να μας πεις τα δικά σου γούστα; Αν υπάρχουν σταθμοί που δεν μπορείς να ακούσεις με τίποτα ή άλλοι που ακολουθείς φανατικά;

Λόγω δουλειάς, προσπαθώ να ακούω όλους τους ραδιοφωνικούς σταθμούς, ακόμα κι αυτούς που δεν θα επέλεγα ως ακροάτρια. Αποφεύγω αυτούς που παίζουν "σκέτη" μουσική, αφού έχω ωραιότατες λίστες στο mp3 μου, οι οποίες είναι κομμένες και ραμμένες στα γούστα μου.  

11. Έχεις κάποιο χρονικό πλάνο στο μυαλό για την παραμονή σου στο ραδιόφωνο; Μέχρι κάποιο «όριο» ή όσο πάει;

Προς το παρόν δεν σκέφτομαι να βγω στην σύνταξη. Σε ορισμένα είδη ραδιοφώνου πιστεύω πως πρέπει να υπάρχει "όριο". Δεν θα μπορούσα να με φανταστώ, πχ στα 50 μου, να παρουσιάζω εκπομπή σε έναν σταθμό ο οποίος απευθύνεται σε ηλικίες 15-25. Θεωρώ πως δεν θα υπάρχει "ταύτιση" με τους ακροατές, θα τους είμαι από βαρετή έως αδιάφορη. Το προσωπικό μου όριο συνοψίζεται στην εξής πρόταση: την ημέρα που θα βαρεθώ να πάω στην δουλειά, πρέπει να παραιτηθώ. 

12. Υπάρχουν εταιρείες που μετράνε τις ακροαματικότητες όλων των ραδιοφωνικών σταθμών (ή μάλλον όσων πληρώνουν να συμπεριληφθούν στις μετρήσεις). Κατά πόσο πιστεύεις στην εγκυρότητα αυτών των αποτελεσμάτων;

Είναι πολύ μεγάλη κουβέντα για να απαντήσω με λίγες λέξεις. Έγκυρες ή όχι, για εμένα οι ακροαματικότητες αυτών των εταιρειών απασχολούν αποκλειστικά τα ίδια τα ραδιόφωνα (προφανώς) και τις διαφημιστικές. Δεν υπάρχει λόγος, δηλαδή, να "ενοχλούμε" το κοινό με τα αποτελέσματα αυτών. Είναι για "εσωτερική κατανάλωση". Αν, για παράδειγμα, κάποιος ακούει έναν σταθμό που επισήμως έχει ακροαματικότητα 1% και του το πεις, είναι σαν να του λες "είσαι ανόητος, ακούς κάτι που δεν αγγίζει πολύ κόσμο". Ε, και; 

13. Ακούς άλλους συναδέλφους σου και πόσο αντικειμενικός είσαι όταν τους κρίνεις;

Εννοείται ότι ακούω! Εκ των πραγμάτων δεν μπορώ να είμαι αντικειμενική, αφού η άποψή μου είναι καθαρά προσωπική, άρα υποκειμενική. Προσπαθώ, ωστόσο να είμαι δίκαιη στην κρίση μου.

14. Το θέμα «ανταγωνισμός» που είναι αρκετά έντονο στο χώρο, είναι κάτι που σε προβληματίζει και πόσο;

Ρωτάς τον πλέον ακατάλληλο άνθρωπο να σου μιλήσει περί ανταγωνισμού. Με προβληματίζει ως στάση ζωής, όχι μόνο στον συγκεκριμένο χώρο. Υπήρξα θιασώτης του υγιούς ανταγωνισμού, πλέον όμως, αποκλειστικά του συναγωνισμού. Σε μία εποχή που όλοι περνούν δεκάδες δυσκολίες, θα ήθελα ο ένας να σπρώχνει τον άλλον - προς τα πάνω, όχι μέσα σε λακκούβες. 

15. Τι περιθώρια έχει ένας παραγωγός να προτείνει ιδέες για εκπομπή και από τι εξαρτάται να γίνουν δεκτές ή όχι;

Πάντα μπορείς να προτείνεις. Αν θα γίνει αποδεκτή η πρότασή σου, εξαρτάται αποκλειστικά από τον ραδιοφωνικό σταθμό και τον διευθυντή προγράμματος. Υπάρχουν αυτοί που λειτουργούν με πολύ συγκεκριμένα και "σφιχτά" format και άλλοι πιο δεκτικοί σε διαφορετικές ιδέες. 

16. Με ποιον τρόπο δουλεύεις καλύτερα, όταν είσαι μόνος πίσω από το μικρόφωνο ή όταν το μοιράζεσαι με συνάδελφο;

Κατά βάσιν μόνη, αλλά όσες φορές χρειάστηκε να ξεφύγω από την βολή μου, νομίζω το διαχειρίστηκα αξιοπρεπώς. Δεν είναι θέμα εγωισμού, απλώς δεν είμαι καλή στο ραδιοφωνικό "πινγκ-πονγκ" και πλατειάζω άσκοπα όταν έχω παρέα.

17. Ο ακροατής, με αφορμή μια φωνή μόνο, μιλάει για τη «μαγεία» του μέσου που διεγείρει τη φαντασία. Εσύ – η φωνή, ζεις αντίστοιχη μαγεία φτιάχνοντας εικόνα για όσους σε ακούν εκείνη τη στιγμή; 

Τολμώ να πω πως η μαγεία που ζω εγώ είναι μακράν...πιο φαντασμαγορική! Δεν περιγράφεται το συναίσθημα που δημιουργείται σε έναν ραδιοφωνικό παραγωγό όταν ανοίγει το μικρόφωνο. 

18. Σου έτυχε να μιλάς και για κάποιο λόγο να απευθύνεσαι νοερά σε ένα συγκεκριμένο πρόσωπο;

Πάντα απευθύνομαι σε συγκεκριμένα πρόσωπα. Στην Μαρία, τον Κώστα, τον Θοδωρή, την Κατερίνα. Ακόμα κι αν δεν είναι αυτά το ονόματά τους, πάντα έχω στο μυαλό μου ότι όσοι με ακούν είναι συγκεκριμένοι άνθρωποι, με τις διαφορετικές ζωές τους και τις ποικίλες προσλαμβάνουσές τους. 
.
Εσύ, φυσικά, με ρωτάς αν απευθύνομαι σε δικούς μου ανθρώπους. Ναι, το κάνω κι αυτό (αλλά μην διαρρεύσει).

19. Συνέβη ποτέ σε διάρκεια εκπομπής κάτι εντελώς απρόοπτο που κινδύνεψες να εκτεθείς σοβαρά και πώς το διαχειρίστηκες;

Μια και δυο; Συνέχεια! Από την στιγμή που ανοίγεις το στόμα σου και απευθύνεσαι στους ακροατές σου, οτιδήποτε και να πεις μπορεί να σε εκθέσει. Καταρχάς είμαι η βασίλισσα του σαρδάμ. Όταν ξεκίνησα το ραδιόφωνο, το προσπερνούσα ως μη γενόμενο. Πλέον, αυτοσαρκάζομαι σε επίπεδο κανιβαλισμού. Με εξευτελίζω ακόμα περισσότερο, δημιουργώ νέα ενότητα στην εκπομπή από μία απλή λέξη! 
.
Συνέβη και κάτι πιο σοβαρό, αρκετά χρόνια πριν. Κατά τη διάρκεια μίας εκπομπής, είπα, με αφορμή τους στίχους ενός τραγουδιού, "να ζείτε την ζωή σας, να προσπαθείτε να περνάτε όμορφα, παρά τις όποιες δυσκολίες", ή κάτι τέτοιο. Υπήρξε, λοιπόν, μία ακροάτρια η οποία μου απάντησε: "εύκολο να το λέτε εσείς οι διάσημοι (οι ποιοι;), τι ανάγκη έχετε! Με τόσα χρήματα που παίρνετε από το ραδιόφωνο, όλα σας φαίνονται απλά!". Τότε, νομίζω, εκτέθηκα ανεπανόρθωτα, αφού δεν κρατήθηκα και απάντησα στον αέρα "Δεν νομίζω ότι αυτό που είπα ήταν κακό, αλλά την επόμενη φορά θυμίστε μου να σας στείλω την φορολογική μου δήλωση". Μεγάλο λάθος.

20. Ακούγονται πολλά για τις playlist των παραγωγών σε μουσικές εκπομπές, σε σχέση με την προώθηση συγκεκριμένων τραγουδιστών από δισκογραφικές εταιρείες. Κατά πόσο ισχύει;

Ισχύει. Απλά, λιτά κι απέριττα. Ο βαθμός στον οποίο συμβαίνει, εξαρτάται γι' ακόμα μία φορά, από το εκάστοτε ραδιόφωνο.

Ευχαριστώ θερμά για τη συνέντευξη.

 ------------------------------------------

Βρείτε την Εύη Ορφανίδου στις παρακάτω σελίδες:

Facebook: ΕΔΩ 
Instagram: ΕΔΩ  
Twitter: ΕΔΩ 
Blog: ΕΔΩ  
Και ακούστε την Δευτέρα-Παρασκευή, 11:00-14:00 στο  V FM 91.1: ΕΔΩ

-------------------------------------------------------
Απο Δευτέρα 20 Μαρτίου έως Κυριακή 2 Aπριλίου 
Συντονιστείτε στη συχνότητα μας.  
------------------------------------------- 
Οι ΡΑΔΙΟ-ΦΩΝΙΚέΣ συνεντεύξεις στο Kulturosupa.gr συνεχίζονται.
Επόμενη καλεσμένη μας η ΕΛΕΝΑ ΛΕΜΟΝΙΔΟΥ
Από Δευτέρα 3/4 συντονιστείτε στη συχνότητα μας.  
-------------------------------------------------------
ΔΕΙΤΕ ΚΑΙ ΑΥΤΑ:
 Ο ραδιοφωνικός παραγωγός Μανώλης Σταυρουλάκης, μιλά για όλα στο Kulturosupa.gr, ΕΔΩ

Φωτογραφικό υλικό





Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
Εφημερεύοντα Νοσοκομεία ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή