Eurovision 2019: Οταν η Κύπρος επιμένει στην ίδια συνταγή, η Ελλάδα πειραματίζεται.

4621 Views
Eurovision 2019: Οταν η Κύπρος επιμένει στην ίδια συνταγή, η Ελλάδα πειραματίζεται. Eurovision 2019: Οταν η Κύπρος επιμένει στην ίδια συνταγή, η Ελλάδα πειραματίζεται.

 
Γράφει ο Ματθαίος Οικονόμου. 
 
 
Βρισκόμαστε στα μέσα Μαρτίου, δύο μόλις μήνες πριν από τον πρώτο ημιτελικό, και το κεφάλαιο Eurovision έχει ανοίξει και πάλι αποκτώντας σταδιακά ολοένα και μεγαλύτερο ενδιαφέρον καθώς προσεγγίζουμε τον Μάιο. Η μία χώρα μετά την άλλη ανακοινώνουν εκπροσώπους και τραγούδια ενώ οι πρώτες προβλέψεις έχουν ήδη κάνει την εμφάνιση τους, όπως συνηθίζεται κάθε χρόνο με συμμετοχές να θεωρούνται φαβορί πριν καν ακουστεί το κομμάτι (!). Κύπρος και Ελλάδα προέβησαν στα πολυαναμενόμενα “αποκαλυπτήρια” στις 5 και 6 Μαρτίου αντιστοίχως, κάτι που δεν θα μπορούσα φυσικά να αφήσω ασχολίαστο.
.
.
 
Η ΕΡΤ παρέμεινε πιστή στην τάση της τρέχουσας δεκαετίας να αποφεύγονται φανταχτερά ονόματα της πρώτης γραμμής και εμπιστεύτηκε την Ελληνοκαναδή Κατερίνα Ντούσκα προκειμένου να εκπροσωπήσει την Ελλάδα στο φετινό διαγωνισμό. Η 29χρονη τραγουδίστρια και τραγουδοποιός διαθέτει αναμφισβήτητα μια ιδιαίτερη χροιά που θυμίζει κάτι από Έιμι Γουαινχάουζ, Αντέλ και Τζούσι Φερέρι διατηρώντας παράλληλα το δικό της χαρακτήρα. Η ίδια κρύβεται πίσω από τη σύνθεση του “Better Love” (για την ακρίβεια συνυπογράφει από κοινού με τους Leon of Athens και David Sneddon), του κομματιού που θα ταξιδέψει τον Μάιο στο Τελ Αβίβ. Πρόκειται για ένα εξίσου ιδιαίτερο με την ερμηνεύτριά του mid-tempo pop δημιούργημα που αφενός δεν καταφέρνεις να αφομοιώσεις από την πρώτη ακρόαση αφετέρου όμως θες να ξανακούσεις προκειμένου να το αξιολογήσεις καλύτερα. Το “Better Love” είναι ένα καλό τραγούδι και μου δημιουργεί την αίσθηση πως πολλοί θα το αγαπήσουν, αρκετοί θα το εκτιμήσουν αλλά ελάχιστοι θα το ψηφίσουν, όπως συνέβη και πέρσι με το “Όνειρό μου”. Βέβαια, το 2018, παρά τις αρχικές ευοίωνες προβλέψεις, εμφανιστήκαμε τελικά σαν το φτωχό συγγενή κάτι που σίγουρα έπαιξε το ρόλο του στον αποκλεισμό. Ευελπιστούμε φέτος να μην επαναληφθεί το ίδιο σενάριο.  
 
llllllllllllllllllll
Η Κύπρος τώρα, μετά το μεγάλο κατόρθωμα της περσινής δεύτερης θέσης, αποφάσισε να κινηθεί εκ του ασφαλούς και να υιοθετήσει την ίδια συνταγή. Ο Άλεξ Παπακωνσταντίνου (Alex P) παρέμεινε στο δημιουργικό του πόστο και ανέλαβε για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά τη σύνθεση του τραγουδιού, που φέρει τον τίτλο “Replay”. Η επίσημη ανακοίνωση του ονόματος της Τάμτα ως εκπρόσωπος της χώρας αποτέλεσε άλλη μια επιβεβαίωση της πρόθεσης του ΡΙΚ να επαναλάβει τον θρίαμβο του 2018 παραμένοντας στα ίδια μουσικά μονοπάτια. Η κυκλοφορία δε του “Replay” στις 5 Μαρτίου διέλυσε κάθε αμφιβολία που ενδεχομένως να υπήρχε για αυτό. Ως εκ τούτου, έχουμε να κάνουμε και πάλι με ένα ρυθμικό pop κομμάτι που εμφανίζει αρκετές ομοιότητες στη δομή και το ρυθμό του με το “Fuego”, κάτι που δεν το λες ιδιαιτέρως κολακευτικό για τον δημιουργό του, επομένως οι συγκρίσεις είναι απόλυτα αναμενόμενες ενώ κάθε αντίστοιχο σχόλιο περί συνάφειας των δύο συμμετοχών σίγουρα δεν είναι αβάσιμο. Από εκεί και πέρα το “Replay” καταφέρνει να μείνει στο μυαλό από το πρώτο κιόλας άκουσμα, γεγονός που το καθιστά άκρως ραδιοφωνικό -σε παγκόσμιο μάλιστα επίπεδο- και πιο “πιασάρικο” από το περσινό τραγούδι. Η οπτικοποίηση του υπό τη σκηνοθετική ματιά του Γιάννη Μιχελόπουλου προσδίδει επιπλέον πόντους στην κυπριακή συμμετοχή καθώς επετεύχθη ένα αξιοπρεπέστατο και σύγχρονο αισθητικό αποτέλεσμα, που δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από άλλες ευρωπαϊκές παραγωγές. Και ερχόμαστε στο καυτό ερώτημα του κατά πόσο υπάρχουν πιθανότητες μιας καλής θέσης ή ακόμη και νίκης. Θα σας απογοητεύσω αλλά είναι πολύ νωρίς για να ειπωθεί το παραμικρό. Τα πάντα θα εξαρτηθούν για άλλη μια φορά από τα όσα θα διαδραματιστούν επί σκηνής κατά τη διάρκεια του “Replay” όπως και από το επίπεδο των υπόλοιπων συμμετοχών. Το μόνο σίγουρο είναι πως η Κύπρος πηγαίνει στο Τελ Αβίβ με μια εξασφαλισμένη από την σαρωτική Ελένη Φουρέιρα δυναμική η οποία στρέφει τα φώτα της δημοσιότητας πάνω της δημιουργώντας προσδοκίες. Η Τάμτα δεν έχει αποδειχθεί στις live εμφανίσεις της εξίσου σαρωτική με την προκάτοχό της, υπερτερεί, ωστόσο, φωνητικά (αν και δεν ξέρω κατά πόσο αυτό μπορεί να βοηθήσει στο συγκεκριμένο κομμάτι). Σε κάθε περίπτωση, το βάρος της κυπριακής συμμετοχής εναποτίθεται πλέον στους ώμους της καλλιτεχνικής διευθύντριας και χορογράφου Sacha Jean-Baptiste, στην οποία έχει ανατεθεί η επιμέλεια της παρουσίασης του τραγουδιού επί σκηνής.
 .
.
Ελλάδα και Κύπρος, λοιπόν, καταθέτουν για μια ακόμη χρονιά δύο διαφορετικές μεταξύ τους συμμετοχές με την ελπίδα να “συγκινήσουν” το ευρωπαϊκό κοινό και να κερδίσουν την υποστήριξή του. Τέλος, όσον αφορά τις πρώιμες προβλέψεις των γραφείων στοιχημάτων, το νησί της Αφροδίτης φιγουράρει τη στιγμή που γράφεται το άρθρο στην πρώτη πεντάδα ενώ η χώρα μας καταλαμβάνει τη δωδέκατη θέση. Δεν το λες και κακό για αρχή. 

.
Δείτε & αυτά:
-Τι παίζουν τα θέατρα στη Θεσσαλονίκη τώρα ΕΔΩ
-Τι παίζουν οι κινηματογράφοι στη Θεσσαλονίκη ΤΩΡΑ ΕΔΩ
-Θέατρο: Είδαμε & Σχολιάζουμε ΕΔΩ
-Συναυλίες: Είδαμε & Σχολιάζουμε  ΕΔΩ
-Σινεμά: Είδαμε & Σχολιάζουμε  ΕΔΩ
-Βιβλίο: Διαβάσαμε & Σχολιαζουμε ΕΔΩ
-Κερδίστε προσκλήσεις - Βιβλία ΕΔΩ

Φωτογραφικό υλικό





Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή