ESC2018: Η Κύπρος φλερτάρει με τη νίκη και η Ελλάδα με τη γκρίνια. Γράφει ο Ματθαίος Οικονόμου.

8254 Views
ESC2018: Η Κύπρος φλερτάρει με τη νίκη και η Ελλάδα με τη γκρίνια. Γράφει ο Ματθαίος Οικονόμου. ESC2018: Η Κύπρος φλερτάρει με τη νίκη και η Ελλάδα με τη γκρίνια. Γράφει ο Ματθαίος Οικονόμου.

 
Η Ελένη Φουρέιρα είναι το πρόσωπο των ημερών σε μια ακτίνα πανευρωπαϊκή πια και της αξίζει. Μέχρι και την ημέρα της πρώτης πρόβας στη σκηνή της Eurovision ελάχιστοι ασχολήθηκαν μαζί της. Ήταν μια ακόμη συμμετοχή ανάμεσα στις άλλες, βρίσκονταν εκτός εικοσάδας όσον αφορά τα πρακτορεία στοιχημάτων και η πρόκριση στον τελικό του Σαββάτου θεωρούνταν αβέβαιη. Το κλίμα αντιστράφηκε απότομα από τη στιγμή που πάτησε το πόδι της στη σκηνή της Altice Arena και, για όσους την έχουμε απολαύσει live, ήταν μια εξέλιξη απολύτως αναμενόμενη.
 
Η Κύπρος, λοιπόν, όχι μόνο προκρίθηκε στο μεγάλο τελικό αλλά αποτέλεσε τη μοναδική συμμετοχή που στάθηκε ικανή να εκθρονίσει το Ισραήλ από την πρώτη θέση των πρακτορείων στοιχημάτων δημιουργώντας προσδοκίες για μια ενδεχόμενη νίκη. Και πώς έγινε αυτό; Αφήνοντας απλώς τη Φουρέιρα να κάνει επί σκηνής τα “μαγικά” της. Η Ελένη είναι μια εκπληκτική performer -ο ορισμός της show woman για την ακρίβεια- και όταν της εξασφαλίσεις τις κατάλληλες προδιαγραφές μπορεί αποδεδειγμένα να κάνει θαύματα. Στην προκειμένη περίπτωση, μια δεμένη ομάδα που δούλεψε πυρετωδώς για το τελικό αποτέλεσμα, μια εμπνευσμένη και περιεκτική χορογραφία, ένα ρούχο ικανό να αναδείξει κάθε κίνηση της καλλίγραμμης σιλουέτας της, η εύστοχη σκηνοθετική προσέγγιση και όλα όσα επιστρατεύτηκαν σε τεχνικό επίπεδο (φώτα, πυροτεχνήματα, φωτιές) ήρθαν και έδεσαν ομαλά επιτρέποντας στην τραγουδίστρια να εντυπωσιάσει. Εν ολίγοις, η ομάδα της Κύπρου κατάφερε να μας προσφέρει ένα δυναμικό και γεμάτο τρίλεπτο, με κάθε δευτερόλεπτο επί σκηνής να αξιοποιείται πλήρως με αποτέλεσμα να παραμένεις καθηλωμένος προκειμένου να μη χάσεις κάτι από όσα διαδραματίζονται. Δεν είδαμε κάτι καινούργιο ή πρωτότυπο, πρόκειται όμως για ένα άρτιο performance που μαρτυρά τη σκληρή δουλειά και το μεράκι των εμπλεκομένων. Σύμφωνα με δημοσιεύματα, η EBU έχει ήδη επικοινωνήσει με το ΡΙΚ προκειμένου να διερευνήσει το αν η Κύπρος μπορεί και θέλει να αναλάβει τη διοργάνωση του διαγωνισμού σε περίπτωση νίκης. Η απάντηση ήταν θετική. Προσωπικά θεωρώ πως υπάρχουν ελάχιστες πιθανότητες για κάτι τέτοιο αλλά ανιχνεύεται ένα μεγάλο ενδεχόμενο κατάκτησης της καλύτερης της θέσης στο διαγωνισμό μέχρι σήμερα. Ανεξάρτητα βέβαια από το τελικό αποτέλεσμα, η Ελένη έχει καταφέρει ήδη πολλά, μεταξύ των οποίων και την προβολή της στο κοινό της Ευρώπης (και όχι μόνο) σε συνδυασμό με την ανάδυση των αντίστοιχων επαγγελματικών προοπτικών που αυτή συνεπάγεται.
 
Από την άλλη πλευρά, αντίστροφη πορεία ακολούθησε η ελληνική συμμετοχή. Το “Όνειρο μου” κέρδισε αρχικά τις εντυπώσεις τόσο σε εγχώριο όσο και ευρωπαϊκό επίπεδο με αποτέλεσμα να βρίσκεται εντός δεκάδας στα στοιχήματα ενώ η πρόκρισή του στον τελικό θεωρούνταν δεδομένη. Η έναρξη των προβών έφερε την ελληνική αποστολή αντιμέτωπη με αρκετές επιπλοκές. Τα απανωτά “όχι” που εισπράξαμε από τους διοργανωτές οδήγησαν σε πολλαπλές αναθεωρήσεις και προσαρμογές, προέκυψε ολόκληρο δράμα με τα πυροτεχνήματα ενώ σύμφωνα με τις πρόσφατες θεωρίες συνομωσίας οι Πορτογάλοι μας έκαναν τη ζωή δύσκολη ως αντίποινα για το Euro 2004 (!). Φτάνοντας στον ημιτελικό της Τρίτης η εμφάνιση της Ελλάδας μόνο εντυπωσιακή δε μπορεί να χαρακτηριστεί καθώς δεν καταφέραμε να ανατριχιάσουμε από τη φωνή της Τερζή, το προγραμματισμένο εφέ στο μπλε της χέρι δεν αποδόθηκε με επιτυχία και τα φωνητικά στο ρεφρέν υπερκάλυπταν τη βασική ερμηνεύτρια. Είχα γράψει στο παρελθόν για το “Όνειρο μου” πως “πρόκειται για ένα όμορφο κομμάτι που θα μπορούσε κάλλιστα να κάνει μια σπουδαία καριέρα στα ελληνικά ραδιόφωνα και πως ενδεχομένως να αρέσει στην πλειοψηφία των τηλεθεατών του διαγωνισμού, αυτό δε σημαίνει όμως πως θα ψηφιστεί κιόλας. Διότι είναι διαφορετική η συμπάθεια που μπορεί να προκαλέσει μια συμμετοχή σε αντιδιαστολή με τον ενθουσιασμό που οδηγεί σε έμπρακτη υποστήριξη”. Αν, λοιπόν, στο παραπάνω προσθέσεις μια προβληματική και μάλλον τετριμμένη σε οπτικό επίπεδο live εμφάνιση, ο αποκλεισμός της Ελλάδας από τον τελικό δεν αποτελεί έκπληξη. Τα δυσάρεστα μαντάτα προκάλεσαν, όπως είναι φυσικό, ποικίλες αντιδράσεις και γκρίνια θέτοντας στο στόχαστρο την Τερζή, την ΕΡΤ, την Κυβέρνηση, τους διοργανωτές, το σύστημα ψηφοφορίας, τη Chali Jennings (υπεύθυνη για τη σκηνοθετική επιμέλεια) και κάθε έμμεσα ή άμεσα εμπλεκόμενο ανάλογα με τον κατήγορο και την οπτική του γωνία. Παλιά μας τέχνη κόσκινο.
 
Εκτός από την Κύπρο, από τον πρώτο ημιτέλικο προκρίθηκαν τα φαβορί Βουλγαρία, Εσθονία, Ισραήλ, Τσεχία καθώς και η “τσιριχτή” Αλβανία, η gospel Αυστρία, η παιχνιδιάρα Φιλανδία, η gay friendly Ιρλανδία και η τρυφερή Λιθουανία. Νικήτριες του δεύτερου ημιτελικού οι Αυστραλία, Δανία, Μολδαβία, Νορβηγία, Ολλανδία, Ουγγαρία, Ουκρανία, Σερβία, Σλοβενία και Σουηδία.
 
Τελειώνοντας, να ευχηθούμε ολόψυχα καλή επιτυχία στην Ελένη Φουρέιρα και το “Fuego”, με την ελπίδα η Κύπρος να σημειώσει φέτος την καλύτερη της επίδοση όσον αφορά την πορεία της στο διαγωνισμό μέχρι σήμερα (που πρακτικά σημαίνει την ουτοπική και πολυπόθητη πρώτη, δεύτερη, τρίτη ή τέταρτη θέση στην τελική κατάταξη). Fingers crossed!    

Φωτογραφικό υλικό





Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
Γάμους με 1.500 άτομα ετοιμάζουν στο Ηράκλειο γιατί «εμάς δεν μας πιάνει ο κορονοϊός»
Γάμους με 1.500 άτομα ετοιμάζουν στο Ηράκλειο γιατί «εμάς δεν μας πιάνει ο κορονοϊός»
με 0 Σχόλια 802 Views

 Πριν από λίγες ημέρες δέχτηκα ένα τηλεφώνημα από μια κυρία η οποία μου ζήτησε υπηρεσίες σε χωριό της ενδοχώρας του Ηρακλείου για γάμο παρουσία 1.500 ατόμων.

Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή