ESC2018 με Γιάννα Τερζή, το «Όνειρο μου» και συγκρατημένες προσδοκίες. Γράφει ο Ματθαίος Οικονόμου.

5538 Views
ESC2018 με Γιάννα Τερζή, το «Όνειρο μου» και συγκρατημένες προσδοκίες. Γράφει ο Ματθαίος Οικονόμου. ESC2018 με Γιάννα Τερζή, το «Όνειρο μου» και συγκρατημένες προσδοκίες. Γράφει ο Ματθαίος Οικονόμου.

 
 
Το “θρίλερ” -λέμε τώρα- της εκπροσώπησης μας στην φετινή Eurovision έχει λάβει πλέον τέλος και ο ελληνικός λαός μπορεί εδώ και μια εβδομάδα να κοιμάται ήσυχος γνωρίζοντας πως έχουμε επισήμως εκπρόσωπο αλλά και τραγούδι. Μέσα από μία πολύμηνη διαδικασία συλλογής υποψηφιοτήτων από δισκογραφικές εταιρίες και καλλιτέχνες (συγκεκριμένα 20 τραγούδια από 14 δισκογραφικές) αλλά και μια “επίπονη” φάση αξιολόγησης αυτών, η ΕΡΤ κατέληξε σε τρεις συμμετοχές τις οποίες φιλοδοξούσε, όπως ανακοίνωσε, να θέσει στην κρίση του τηλεοπτικού κοινού με την διεξαγωγή ελληνικού τελικού (22 Φεβρουαρίου) που θα αναδείκνυε τη φετινή μας συμμετοχή. Απαραίτητη προϋπόθεση ο ελληνικός στίχος και ήχος. Νικητές της εν λόγω διαδικασίας αναδείχθηκαν οι Γιάννα Τερζή - Όνειρό μου (Panik Entertainment Group), Αρετή Κετιμέ - Μην ξεχνάς τον ήλιο (Spicy Music) και Χοροσταλίτες - Από την Θράκη ως την Κρήτη (Spider Music). Ωστόσο, λίγες μέρες πριν η κρατική τηλεόραση ανακοίνωσε πως η Panik ήταν η μόνη εταιρία που εκπλήρωσε εγκαίρως τα ζητούμενα που προέβλεπε το κοινό συμφωνητικό που είχε υπογραφεί από τα συμβαλλόμενα μέρη με αποτέλεσμα τον αποκλεισμό των δύο υποψηφιοτήτων και την ανάδειξη της Τερζή ως εκπρόσωπο της Ελλάδας. Αντιδράσεις και αιχμές προς την ΕΡΤ φυσικά υπήρξαν από τους καλλιτέχνες που αποκλείστηκαν και δεν έχω λόγο να τους αμφισβητήσω καθώς διατηρώ τις επιφυλάξεις μου σε σχέση με την ορθή και αξιοκρατική αντιμετώπιση κάθε ζητήματος από οποιονδήποτε κρατικό και κυρίως κυβερνητικό φορέα.
 
Επανερχόμενοι στο δια ταύτα, στην Γιάννα Τερζή ανατέθηκε τελικά το καθήκον της εκπροσώπησης της χώρας μας στον 63ο διαγωνισμό της Eurovision που θα διεξαχθεί το Μάϊο στη Λισαβώνα. Η οποία Τερζή, αφού δοκίμασε τις δυνάμεις της για κάποια χρόνια στην Αμερική με αβέβαια αποτελέσματα (για να αποφύγω την κλισέ φράση “αποτυχημένη απόπειρα στο εξωτερικό”), αποφάσισε να επιστρέψει στα πάτρια εδάφη, να ενταχθεί στο δυναμικό της Panik και να ξεκινήσει ένα νέο κεφάλαιο στην καριέρα της επιλέγοντας να εμφανιστεί στην δημοφιλή σκηνή της Eurovision. Για αυτό το σκοπό έγραψε από κοινού με τους Άρη Καλημέρη, Μιχάλη Παπαθανασίου και Δημήτρη Σταματίου το “Όνειρο μου”, ένα κομμάτι που φαίνεται μέχρι στιγμής να προκαλεί θετικές αντιδράσεις. Με αυστηρά ελληνικό στίχο, βαλκανικό ηχόχρωμα και την συνηθισμένη μάχη της ελληνικής μουσικής που παραπαίει ανάμεσα σε ανατολή και δύση (την αντιληφθήκατε την γκάιντα σε κάποιο σημείο φαντάζομαι), πρόκειται πράγματι για ένα όμορφο κομμάτι που θα μπορούσε κάλλιστα να κάνει μια σπουδαία καριέρα στα ελληνικά ραδιόφωνα αλλά μέχρι εκεί. Δεν αμφιβάλλω πως ενδεχομένως να αρέσει στην πλειοψηφία των τηλεθεατών του διαγωνισμού, αυτό δε σημαίνει όμως πως θα ψηφιστεί κιόλας ή ότι έχουμε εξασφαλισμένη την πρόκριση στον τελικό. Διότι είναι διαφορετική η συμπάθεια που μπορεί να προκαλεί μια συμμετοχή σε αντιδιαστολή με τον ενθουσιασμό που οδηγεί σε έμπρακτη υποστήριξη και το “Όνειρο μου” συγκαταλέγεται δυστυχώς στην πρώτη κατηγορία της απλής συμπάθειας. Από την άλλη μεριά, είναι νωρίς για προβλέψεις δεδομένου ότι δεν έχουμε πλήρη εικόνα του ανταγωνισμού αλλά και του τι ακριβώς θα διαδραματιστεί επί σκηνής κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού.
 
Όσον αφορά την Αρετή Κετιμέ και το “Μην ξεχνάς τον ήλιο”, ακούσαμε κάτι πραγματικά ενδιαφέρον που ήθελε ωστόσο λίγη δουλίτσα ακόμη προκειμένου να προκύψει ένα άρτιο αποτέλεσμα. Παρόλα αυτά, διαθέτει αναμφισβήτητα έντονο ελληνικό χρώμα που ενισχύεται σημαντικά από το σαντούρι και το διακριτικό κλαρίνο ενώ πρωτότυπη θα χαρακτήριζα την χορωδιακή επιστράτευση του αγγλικού στίχου που θα ήθελε ομολογουμένως μεγαλύτερη ευρηματικότητα ως προς το περιεχόμενο του. Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα της εν λόγω απορριφθείσας συμμετοχής θα ήταν βέβαια η ίδια η Κετιμέ που θα μπορούσε να σαγηνεύσει με την αγγελική της φυσιογνωμία και με μια φωνή που γαληνεύει την ψυχή προσφέροντας στο ευρωπαϊκό κοινό μια γεύση ελληνικής παράδοσης με έναν πρωτότυπο -βάσει προηγούμενων συμμετοχών- τρόπο που μας τιμά.
 
Και το λέω αυτό διότι ελληνική παράδοση βροντοφωνάζει και το τραγούδι των Χοροσταλιτών με τίτλο “Από την Θράκη ως την Κρήτη”, μία πτυχή της παράδοσης μας όμως που καλό θα είναι να κρατήσουμε για εμάς καθώς θυμίζει κομμάτι που θα ακούγαμε σε ελληνικό γλέντι γάμου ή πανηγύρι, από αυτά μάλιστα που δεν καίγεσαι ιδιαίτερα να ακούσεις προκειμένου να περάσεις καλά.
 
Από εκεί και πέρα -και εφόσον βρεθήκαμε προ τετελεσμένων- δεν έχουμε παρά να ευχηθούμε καλή επιτυχία στην Γιάννα Τερζή (κάτι που αρχικά μεταφράζεται σε πρόκριση στον τελικό) και να εκφράσουμε την επιθυμία μιας μελλοντικής συμμετοχής της Αρετής Κετιμέ στον διαγωνισμό με  ακόμη καλύτερες και πιο προσεγμένες επιλογές.

Φωτογραφικό υλικό





Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

τελευταιες αναρτησεις
Εξαιρετικές και καλοπαιγμένες «Δάφνες και Πικροδάφνες» από τον θίασο του Π. Φιλιππίδη. Είδαμε και σχολιάζουμε.
Εξαιρετικές και καλοπαιγμένες «Δάφνες και Πικροδάφνες» από τον θίασο του Π. Φιλιππίδη. Είδαμε και σχολιάζουμε.
με 0 Σχόλια 943 Views

Φτάνοντας στο θέατρο Γης ελάχιστες προσδοκίες είχα από το θίασο και από τον χώρο. Το μόνο που με «τράβηξε» ήταν το έργο. Ευτυχώς που με διέψευσαν. Μην το χάσετε όπου κι αν παίζετε. Είδε και σχολιάζει ο Γιάννης Τσιρόγλου.

Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή