ESC 2018: Αρέσουνε πολύ, θεωρούνται φαβορί. Γράφει ο Ματθαίος Οικονόμου.

5002 Views
ESC 2018: Αρέσουνε πολύ, θεωρούνται φαβορί. Γράφει ο Ματθαίος Οικονόμου. ESC 2018: Αρέσουνε πολύ, θεωρούνται φαβορί. Γράφει ο Ματθαίος Οικονόμου.

 
Δύο μόλις εβδομάδες απομένουν περίπου για τον πολυαναμενόμενο τελικό της Eurovision (στις 12 του Μάη) και μια ματιά στις χώρες που διεκδικούν την πρωτιά σύμφωνα με τα συνήθως έγκυρα πρακτορεία στοιχημάτων κρίνεται επιβεβλημένη. Μέχρι και λίγες μέρες πριν, την πρώτη πεντάδα μονοπωλούσαν οι Βουλγαρία, Τσεχία, Εσθονία, Αυστραλία και φυσικά το Ισραήλ, κατάσταση που κατάφερε να ανατρέψει προσφάτως η Γαλλία κατακτώντας πλέον την τέταρτη θέση ως ενδεχόμενη νικήτρια. Να σημειωθεί πως Ελλάδα και Κύπρος δυστυχώς δεν συγκαταλέγονται στη λίστα των φαβορί καθώς η πρώτη βρίσκεται στη διόλου ευκαταφρόνητη δέκατη θέση ενώ η δεύτερη στη δέκατη ένατη. Ας δούμε λίγο πιο αναλυτικά την εν λόγω κατάταξη τη στιγμή που γράφεται το συγκεκριμένο άρθρο (από μέρα σε μέρα παρατηρούνται αλλαγές):
 
NettaToy (Ισραήλ): Τη συζητούν δίχως γιατί και όχι άδικα. H 25χρονη Netta Barzilai βρέθηκε άμα τη εμφανίσει στο επίκεντρο της δημοσιότητας κατακτώντας με τη συμμετοχή της σταθερά την πρώτη θέση στα πρακτορεία στοιχημάτων. Το “Toy” είναι pop, είναι ethnic, διαθέτει στοιχεία της hip hop αλλά και της k-pop μουσικής, είναι πιασάρικο και ρυθμικό δίνοντας παράλληλα στην τραγουδίστρια την ευκαιρία να ξεδιπλώσει τα αδιαμφισβήτητα φωνητικά της προσόντα. Κάπου μέσα σε όλα αυτά εντοπίζεται και το μήνυμα της γυναικείας χειραφέτησης αφού το κομμάτι παροτρύνει τις γυναίκες να μη γίνονται παιχνιδάκι στα χέρια κανενός ενώ σύμφωνα με τη Netta “οι ήχοι κότας (που περιλαμβάνονται στο “Toy”) μιμούνται τις φωνές ενός δειλού, κάποιου που δεν ενεργεί όπως πραγματικά νιώθει και σε μεταχειρίζεται σαν παιχνίδι”. Συνθέτης του τραγουδιού ο Doron Medalie, γνωστός από την Ισραηλινή συμμετοχή του 2015 (Golden Boy) αλλά και από το αρχικά προορισμένο επίσης για τη Eurovision “Τι κοιτάς” που ερμήνευσε η Ελένη Φουρέιρα. Το Ισραήλ συγκεντρώνει δικαιολογημένα αρκετές πιθανότητες για μια θέση στην πρώτη πεντάδα (για να μη πω την πρώτη θέση) καθώς η υποστήριξη του τηλεοπτικού κοινού θεωρείται εξασφαλισμένη. Αυτή, ωστόσο, που δε μπορεί να θεωρηθεί σε καμία περίπτωση δεδομένη σε ένα καθαρόαιμο εμπορικό κομμάτι είναι η ψήφος των κριτικών επιτροπών. Να σημειωθεί πως το “Toy” προηγείται με μεγάλη διαφορά στο You Tube έναντι των υπολοίπων συμμετοχών με περισσότερες από 15,8 εκατομμύρια προβολές και 286 χιλιάδες likes.
 
EquinoxBones (Βουλγαρία): η Βουλγαρία επιθυμεί διακαώς τη νίκη και κάθε χρονιά βρίσκεται όλο και πιο κοντά στην πηγή χωρίς να καταφέρει όμως να ξεδιψάσει κατακτώντας την πρώτη θέση. Φέτος εκπροσωπείται από τους Equinox, ένα συγκρότημα που δημιουργήθηκε για τις ανάγκες του διαγωνισμού και απαρτίζεται από τρεις τραγουδιστές βουλγαρικής καταγωγής και δύο αμερικανούς. Θα ερμηνεύσουν το “Bones”, ένα κομμάτι που επισφραγίζει την πίστη των δημιουργών του στην pop και τον αγγλικό στίχο, αποφασή λογική αν αναλογιστεί κανείς πως η ίδια συνταγή τους οδήγησε στην τέταρτη θέση του 2016 (Poli Genova – If love was a crime) και τη δεύτερη θέση του 2017 (Kristian Kostov – Beautiful Mess). Πλέον το “Bones” έρχεται δεύτερο στα στοιχήματα εγκαταλείποντας την τέταρτη θέση που κατείχε για αρκετό καιρό.
  
 
Mikolas JosefLie to me (Τσεχία): είναι νέος, ωραίος, ταλαντούχος και το ξέρει. Αν και του έκαναν πρόταση να εκπροσωπήσει τη χώρα του το 2017 με το “My Turn”, ο 23χρονος Mikolas αρνήθηκε και σοφά προτίμησε να το επιχειρήσει φέτος με δικό του τραγούδι αφού πέρα από πρώην μοντέλο και τραγουδιστής είναι επίσης τραγουδοποιός με παράλληλη δραστηριότητα στη μουσική παραγωγή, τη σκηνοθεσία και τη χορογραφία. Το “Lie to me” κέρδισε όχι μόνο το εισιτήριο για τον διαγωνισμό της Eurovision αλλά και μια σταθερή θέση στην πρώτη πεντάδα των στοιχημάτων (τρίτο στην παρούσα φάση), εξέλιξη αναμενόμενη και λογική δεδομένου ότι το κομμάτι εναρμονίζεται πλήρως με τις επιταγές της σύγχρονης αμερικανικής pop και hip hop μουσικής καθιστώντας το ιδιαίτερα ευχάριστο από το πρώτο κιόλας άκουσμα.
 
Madame MonsieurMercy (Γαλλία): Τα τελευταία χρόνια η Γαλλία το παλεύει και αυτό αποτυπώνεται στην ποιότητα των συμμετοχών της. Φέτος τη χώρα εκπροσωπούν οι Madame Monsieur παραδίδοντας στο κοινό του διαγωνισμού ένα αξιόλογο δείγμα γαλλικής ποπ εμπλουτισμένο με στοιχεία της σύγχρονης electro-pop. Το τραγούδι είναι αφιερωμένο στους πρόσφυγες που διασχίζουν τη Μεσόγειο αναζητώντας μια καλύτερη ζωή και πηγή έμπνευσης του αποτέλεσε ειδικότερα η μικρή Mercy που γεννήθηκε πάνω σε καράβι μετά τη διάσωση της μητέρας της από την ομάδα SOS Mediterranee καθώς εκείνη επιχειρούσε να φτάσει στην Ευρώπη. Όσο πλησιάζουμε στη βραδιά του τελικού οι μετοχές του Mercy αυξάνονται, διεισδύοντας πια στην πρώτη τετράδα των φαβορί.
 
 
Jessica MauboyWe got love (Αυστραλία): λες και υπάρχει κάποιος άγραφος κανόνας, η guest Αυστραλία φιγουράρει κάθε χρόνο στις πρώτες θέσεις της λίστας με τα φαβορί. Το ίδιο συμβαίνει, λοιπόν, και φέτος με το “We got love” να κατακτά προς το παρόν την πέμπτη θέση στην πιθανότητα νίκης. Και μπορεί η Mauboy να είναι μια από τις πιο επιτυχημένες τραγουδίστριες της χώρας της με πέντε top 10 albums και εννιά top 10 hits, το κομμάτι με το οποίο λαμβάνει μέρος στο διαγωνισμό, ωστόσο, δεν είναι κάτι περισσότερο από μια τετριμμένη pop επιλογή που κανονικά θα έπρεπε να πασχίζει για την πρόκριση στον τελικό.
 
Elina NechayevaLa Forza (Εσθονία): Σε αντίθεση με το Ισραήλ, η Εσθονία και το εκλεπτυσμένο “La Forza” λογικά θα κερδίσει την υποστήριξη των κριτικών επιτροπών και μια σημαντική μερίδα του κοινού γι αυτό και κατακτά την έκτη (έναντι ακόμη και της δεύτερης μέχρι προσφάτως) θέση στα πρακτορεία στοιχημάτων. Το κομμάτι ανήκει στην κατηγορία της οπερετικής pop, υποστηρίζεται άψογα από την καλλίφωνη Elina και κατορθώνει χωρίς αμφιβολία να διαφοροποιηθεί ηχητικά από το τσούρμο. Από την άλλη δε θα χαρακτήριζα ιδιαίτερα πρωτότυπη και εμπνευσμένη τη σκηνική παρουσία της τραγουδίστριας που βασίζεται στις προβολές φωτισμών πάνω στο φόρεμα της αφού πρόκειται για ένα κόνσεπτ που έχουμε ξαναδεί στο παρελθόν όχι μόνο στη σκηνή της Eurovision (Μολδαβία το 2013 και Ρωσία το 2015) αλλά και στις ζωντανές εμφανίσεις ξένων stars όπως η Jennifer Lopez και η Carrie Underwood. Μάλιστα, το εν λόγω κόνσεπτ απαιτεί προϋπολογισμό ύψους 65 χιλιάδων ευρώ, ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσό που κατάφεραν με δυσκολία να εξασφαλίσουν την τελευταία στιγμή από ιδιωτικές εταιρείες-χορηγούς, τη δισκογραφική της Elina αλλά και την Εσθονική δημόσια τηλεόραση. 


Φωτογραφικό υλικό





Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

τελευταιες αναρτησεις
Σούπερ απολαυστικό «Το τρελό μικρό πράγμα που ονομάζεται Έρωτας»! Είδαμε και σχολιάζουμε.
Σούπερ απολαυστικό «Το τρελό μικρό πράγμα που ονομάζεται Έρωτας»! Είδαμε και σχολιάζουμε.
με 0 Σχόλια 667 Views

Ένα σταθερό μειδίαμα ευφορίας συνοδεύει καθ’ όλη τη διάρκεια μια καλοστημένη, έξυπνη, απολαυστική κωμωδία, από μια άξια ταλαντούχα ομάδα… Είδε και σχολιάζει η Πίτσα Στασινοπούλου.

Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή