Με αξιόλογο ελληνικό καστ η «Τόσκα» πήρε σάρκα και οστά στο Φεστιβάλ Επταπυργίου.

5475 Views
Με αξιόλογο ελληνικό καστ η «Τόσκα» πήρε σάρκα και οστά στο Φεστιβάλ Επταπυργίου. Με αξιόλογο ελληνικό καστ η «Τόσκα» πήρε σάρκα και οστά στο Φεστιβάλ Επταπυργίου.

 

 
Μια από τις σπουδαιότερες όπερες του λυρικού ρεπερτορίου, την “Τόσκα” του Τζάκομο Πουτσίνι, έχει την ευκαιρία να απολαύσει το φιλότεχνο κοινό της Θεσσαλονίκης στα πλαίσια του 2ου Φεστιβάλ Επταπυργίου.
.
Το Κέντρο Πολιτισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας σε συμπαραγωγή με τη Διεύθυνση Τουρισμού Πολιτισμού Δήμου Θεσσαλονίκης και το ΚΘΒΕ, παρουσιάζουν για 4 βραδιές τη θρυλική όπερα μέσα στον επιβλητικό χώρο του Επταπυργίου και με ένα πολύ αξιόλογο ελληνικό καστ.
 
 
Η “Τόσκα” είναι μια τραγική ερωτική ιστορία, που διαδραματίζεται περί το 1800 στη Ρώμη. ΗΦλόριαΤόσκα, την οποία ερμηνεύει η σοπράνο Σοφία Μητροπούλου, είναι μια σπουδαία αοιδός της εποχής και ζει ένα παράφορο έρωτα με το ζωγράφο Μάριο Καβαραντόσσι, τον οποίο ενσαρκώνει ο Κωνσταντίνος Κληρονόμος. Οπαδός δημοκρατικών πεποιθήσεων ο Καβαραντόσσι συλλαμβάνεται από το Διευθυντή της Αστυνομίας Σκάρπια, τον οποίο ερμηνεύει ο Γιάννης Σελητσανιώτης, με αφορμή τη συγκάλυψη ενός δραπέτη. Ο Σκάρπια τον βασανίζει και αποφασίζει και αποφασίζει να τον εκτελέσει ενώ η Τόσκα τον εκλιπαρεί για τη ζωή του. Εκείνος όντας γοητευμένος αποφασίζει να τη βοηθήσει και να στήσει μια ψεύτικη εκτέλεση με αντάλλαγμα να του δοθεί. Εκείνη τον πείθει ότι δέχεται και μόλις γράφει το γράμμα-εντολή για την ψεύτικη εκτέλεση τον σκοτώνει. Όταν όμως ο Καβαραντόσσι οδηγείται στο εκτελεστικό απόσπασμα και πέφτει αληθινά νεκρός, η Τόσκα δεν μπορεί να το δεχτεί και πέφτει στον Τίβερη.
 
 
 
Όλη αυτή η τραγική ιστορία περιγράφεται μέσα από το λιμπρέτο των Λουίτζι Ίλικα και Τζουζέπε Τζακόζα ενώ ντύνεται μοναδικά με την υπέροχη μουσική του Τζάκομο Πουτσίνι. Η παραγωγή του Φεστιβάλ Επταπυργίου είναι μια κλασική μεταφορά του έργου σε σκηνοθεσία Αθανάσιου Κολαλά.
.
.
Λίγα αλλά ογκώδη και λεπτομερή σκηνικά κάνουν ακόμα πιο επιβλητική την ατμόσφαιρα στον ήδη φορτισμένο και όμορφο χώρο του Επταπυργίου. Κοστούμια ανάλογα της εποχής συμβάλλουν στην απόδοση του χρόνου αλλά και της κοινωνίας της εποχής. Είναι σημαντικό ότι κάθε ερμηνευτής και πρωταγωνιστής υποστηρίζει με τον βέλτιστο τρόπο το ρόλο του και είναι απαραίτητος στη δραματική εξέλιξη του έργου.
.
Ο Γιάννης Σελητσανιώτης στο ρόλο του Σκάρπια είναι αυστηρός, αυταρχικός ενώ συνδυάζει με μια μυστήρια ευαισθησία τον αδίστακτο χαρακτήρα του με τον ξαφνικό του έρωτα για την Τόσκα.
 /
/
Μια αποκάλυψη αποτελεί ο Κωνσταντίνος Κληρονόμος ως Μάριο Καβαραντόσσι που ερμηνεύει μοναδικά το ρόλο, με ιδιαίτερο συναισθηματισμό, έντονη δραματικότητα ενώ μας συγκινεί στην κορυφαία άρια “E lucevanlestelle”.
.
Η Σοφία Μητροπούλου, ως Τόσκα, εντυπωσιάζει με τις ερμηνείες της και τη δραματικότητά της. Μια σοπράνο με εμπειρία και εμφανίσεις σε θέατρα εσωτερικού και εξωτερικού προσδίδει το δικό της επίπεδο και τη δική της αισθητική ως πρωταγωνίστρια αυτού του έργου.
Η Σοφία Μητροπούλου αποδίδει εξαιρετικά την αξεπέραστη άρια του Πουτσίνι“Vissi d’ arte” και συνεπαίρνει το κοινό στο σπαρακτικό της θρήνο της Τόσκα.
 
.
Άξιοι αναφοράς είναι όλοι οι συντελεστές όπως ο Αλέξανδρος Τζοβάνης ως Σαγκρεστάνοκαι Κωνσταντίνος Κατσάρας ως Αντελόττι. Επίσης, υπέροχες είναι οι ερμηνείες, τόσο φωνητικά όσο και υποκριτικά, που δίνουν η Μικτή Χορωδία Θεσσαλονίκης υπό τη διεύθυνση της Μαίρης Κωνσταντινίδου και η Παιδική Χορωδία Ι.Ν. Κυρίλλου και Μεθοδίου υπό τη διεύθυνση της Μαρίας-Έμμα Μελιγκοπούλου. Ακόμα, άψογα προετοιμασμένη για το μεγάλο έργο της είναι η Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Θεσσαλονίκης, υπό τη διεύθυνση της Λίζας Ξανθοπούλου, όπου παίζουν αρμονικά και συγχρονισμένα την εμβληματική μουσική του συνθέτη.
 
 
Η “Τόσκα” του Φεστιβάλ Επταπυργίου 2021 αποτελεί μια από τις λίγες ευκαιρίες του κοινού να απολαύσει μια Όπερα στη Θεσσαλονίκη. Επιπλέον, μάλιστα με σπουδαίο δυναμικό και υλικό της πόλης και της χώρας, κάτι που θα πρέπει να αξιοποιηθεί μέσα από τις πρωτοβουλίες, τη συνέργεια και τη συνεργασία φορέων και παραγωγών. Ο χώρος του Επταπυργίου αποτελεί ένα φυσικό σκηνικό από μόνος του και κάνει ακόμα πιο ατμοσφαιρική και μυστηριώδη την ατμόσφαιρα. Σε όλο το έργο οι συντελεστές πάσχουν και βιώνουν ένα δράμα επί σκηνής, μεταφέροντας πληθώρα συναισθημάτων στους θεατές.
 

Εν κατακλείδι, το έργο μας άφησε πολύ θετικές εντυπώσεις για τα δεδομένα, τις δυσκολίες και τις δυνατότητες που έχουμε, ειδικά την τελευταία περίοδο. Ένα ερωτικό θρίλερ, με πολλά πολιτικά και κοινωνικά μηνύματα παίρνει σάρκα και οστά για 4 βραδιές και μας καλεί να επιστρέψουμε στην ομορφιά και την απόλαυση της Τέχνης, που τόσο μας έλειψε.
.
(σημ: το κριτικό σημείωμα αφορά στην γενική πρόβα της παράστασης)
.
Πληροφορίες για τη παράσταση θα βρείτε εδώ
.
.
Δείτε & αυτά:
.
ΦΕΣΤΙΒΑΛ:  
Φεστιβάλ Μονής Λαζαριστών 2021   
.
ΘΕΑΤΡΟ: 

-Θέατρο: Είδαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.
-Συναυλίες: Είδαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.
-Σινεμά: Είδαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.
-Βιβλίο: Διαβάσαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.
΄΄
-Κερδίστε προσκλήσεις - Βιβλίακλικ εδώ.
 ..
Ακολουθήστε το Kulturosupa.gr στα social media
 ..
      

Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

Μαρία Γρηγοριάδου
Μαρία Γρηγοριάδου
Από μικρή λάτρευα τη μουσική και μέχρι σήμερα νιώθω ότι έχω ανακαλύψει έναν σπουδαίο κόσμο μέσω αυτής. Ασχολούμενη με τη μουσική πλέον νιώθω ότι μπορώ να ξεχωρίσω την ποιότητά της και να τη μοιραστώ μαζί σας. Μέσω της Κουλτουρόσουπας θα ήθελα να μοιραστώ τις σκέψεις μου για τη μουσική, πώς μπορούμε να τη βάλουμε σε κάθε πτυχή της ζωής μας και να παρουσιάσω αξιόλογους καλλιτέχνες και παραστάσεις που δεν πρέπει να χάσετε. Email: mariagr.music@gmail.com

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

τελευταιες αναρτησεις
Τρεις Χιλιάδες Χρόνια Προσμονής: Φιλόδοξη, αλλά ρηχή, η ταινία του Τζωρτζ Μίλερ! Είδαμε & σχολιάζουμε
Τρεις Χιλιάδες Χρόνια Προσμονής: Φιλόδοξη, αλλά ρηχή, η ταινία του Τζωρτζ Μίλερ! Είδαμε & σχολιάζουμε
με 0 Σχόλια 2613 Views

Παρά τις εξαιρετικές ερμηνείες και τον καλογραμμένο διάλογο, το “Τρεις Χιλιάδες Χρόνια Προσμονής” δεν γίνεται ποτέ πραγματικά ενδιαφέρον. Είδε ο Γιώργος Κελεσίδης και σχολιάζει  για την Κουλτουρόσουπα.

Περισσότερα ...

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη

Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή