Μας συνεπήρε η συναυλία «Οι 4 εποχές» από την ΚΟΘ στο θέατρο Κήπου.

3047 Views
Μας συνεπήρε η συναυλία «Οι 4 εποχές» από την ΚΟΘ στο θέατρο Κήπου. Μας συνεπήρε η συναυλία «Οι 4 εποχές» από την ΚΟΘ στο θέατρο Κήπου.

 

Την συναυλία «Οι 4 εποχές» του Βιβάλντι, με εξαντλημένα από μέρες εισιτήρια, η οποία θα παρουσιαστεί αύριο και στο Ηρώδειο, είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσαμε την περασμένη Δευτέρα από την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης στο Θέατρο Κήπου
 
 
Στη συναυλία παρουσιάστηκαν τα έργα Ντιβερτιμέντο για ορχήστρα εγχόρδων, Sz113, BB 118 του Μπέλα Μπάρτοκ και Οι 4 εποχές , 4 κονσέρτα για βιολί και ορχήστρα, έργο 8 του Αντόνιο Βιβάλντι. Στη διεύθυνση ορχήστρας στο έργο του Μπάρτοκ στο πόντιουμ βρισκόταν η αρχιμουσικός Ζωή Τσόκανου ενώ στο έργο του Βιβάλντι στη διεύθυνση και στο σόλο βιολί ήταν ο Σίμος Παπάνας.
 .
.
Λίγο μετά τις 20:00 ο κόσμος άρχισε να συγκεντρώνεται ενώ όσο αυξανόταν οι υπεύθυνοι προσπαθούσαν να υπενθυμίσουν ότι πρέπει να τηρούνται τα μέτρα προστασίας, όσο όμως περνούσε η ώρα ο κόσμος πλήθαινε και οι πόρτες που έπρεπε να ανοίξουν στις 20:30, δεν άνοιξαν. Το γεγονός αυτό μας προξένησε μια ανησυχία καθώς προκλήθηκε συνωστισμός, ο κόσμος διαμαρτυρόταν, δεν υπήρχαν αποστάσεις και ο μικρός χώρος που υπήρχε έξω από το θέατρο δε βοηθούσε καθόλου. Όταν άνοιξε η είσοδος λίγο πριν τις 9 περάσαμε στο χώρο του θεάτρου όπου καθίσαμε στις επιτρεπόμενες θέσεις.
.
 
Η συναυλία ξεκίνησε λίγο μετά τις 9 με τα έγχορδα να λαμβάνουν θέση, στη συνέχεια εισήλθε ο εξάρχων βιολιστής της ΚΟΘ Αντώνης Σουσάμογλου κι έπειτα ανέβηκε στο πόντιουμ η μαέστρος Ζωή Τσόκανου. Πρώτο έργο ήταν το Ντιβερτιμέντο του Μπάρτοκ που μας συνεπήρε αμέσως με τις πλούσιες εναλλαγές του. Το ντιβερτιμέντο καθιερώθηκε κατά την κλασική περίοδο, είχε στόχο να ψυχαγωγήσει ακροατές και εκτελεστές ενώ η δομή του δεν ήταν αυστηρή αφήνοντας τους δημιουργούς να εκφραστούν ελεύθερα. Παρόλο που τα ντιβερτιμέντι δημιουργήθηκαν για κάθε γούστο, για την ψυχαγωγία και την ευεξία του κοινού, ο Μπάρτοκ κλήθηκε να γράψει το Ντιβερτιμέντο για ορχήστρα εγχόρδων σε μια ζοφερή  εποχή, υπό τη σκιά του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Το έργο είναι γεμάτο αντιθέσεις, με στοιχεία που συνδυάζουν το νεοκλασικό και το μπαρόκ ύφος με το μοντερνισμό. Τα συναισθήματά μας εναλλάσσονταν καθ’ όλη τη διάρκεια του έργου καθώς η μελαγχολία έδινε τη θέση της στη χαρά, η δυναμικότητα στην ηρεμία και οι διάλογοι μεταξύ των εγχόρδων έκαναν τον ήχο ακόμα πιο ζωντανό. Καθώς ακούγαμε τη μουσική ήταν μοναδική η εκφραστικότητα των μουσικών που φαινόταν μέσα από όλο τους το σώμα αλλά και η εκφραστικότητα και η δυναμικότητα της μαέστρου, η οποία έμοιαζε σα να είχε εισβάλει ολόκληρη μέσα στις μελωδίες.
.
 
Στη συνέχεια ερμηνεύθηκαν οι 4 εποχές του Βιβάλντι στις οποίες έλαμψε ο Σίμος Παπάνας με το βιολί του. Οι 4 εποχές του Βιβάλντι αποτελούν ένα από τα πιο γνωστά και δημοφιλή έργα της Μπαρόκ εποχής. Ο συνθέτης έγραψε ένα κονσέρτο για κάθε εποχή του χρόνου μεταφέροντας με μαεστρία στη γραφή του πολλά από τα φυσικά χαρακτηριστικά και τους ήχους της κάθε εποχής. Η αναγέννηση και η ευφορία της φύσης της Άνοιξης, η ξηρασία και η ανεμελιά του Καλοκαιριού, η βροχή του Φθινοπώρου και η κρύα μελαγχολία του Χειμώνα μεταφέρθηκαν υπέροχα από όλους τους μουσικούς της ΚΟΘ. Ο Σίμος Παπάνας ήταν εκπληκτικός στο σόλο βιολί, ανταποκρινόμενος στην υψηλή τεχνική του έργου αλλά και μεταφέροντας όλα τα συναισθήματα του μέσα από το παίξιμό του. Ιδιαίτερα επικοινωνιακός με όλη την ορχήστρα, με μουσικούς διαλόγους με το Α’ βιολί, το βιολοντσέλο, τη βιόλα αλλά και με μια μυστική επαφή με το κοινό ήταν αδιαμφισβήτητα ο πρωταγωνιστής της συναυλίας. Άλλωστε αυτό φανέρωσε και το τελικό χειροκρότημα του κοινού το οποίο ήταν παρατεταμένο και ακουγόταν ενθουσιώδες.
 
 
Αν θα θέλαμε να πούμε κάτι που δε μας ικανοποίησε τόσο, εκτός από τον αρχικό συνωστισμό, ήταν η επιλογή του χώρου. Το θέατρο Κήπου βρίσκεται στο κέντρο της πόλης ανάμεσα σε μεγάλους κεντρικούς δρόμους κάτι που επιτρέπει τους διάφορους θορύβους να ακούγονται κατά τη διάρκεια της συναυλίας. Όταν αυτό γινόταν αντιληπτό διέκοπτε την προσοχή μας και την επικοινωνία μας με το έργο και τη μουσική.
 
Συμπερασματικά, Οι 4 εποχές του Βιβάλντι και το Ντιβερτιμέντο του Μπάρτοκ ερμηνεύθηκαν μοναδικά από την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης στο θέατρο Κήπου. Το πρόγραμμα ήταν πολύ προσιτό σε κάθε είδους και ηλικίας ακροατή, αφού το Ντιβερτιμέντο αποτελεί ψυχαγωγικό και ελεύθερα εκφραστικό έργο ενώ οι 4 εποχές είναι ένα δημοφιλές έργο που όλοι λίγο πολύ γνωρίζουμε ή έχουμε ακούσει. Ο Σίμος Παπάνας ήταν το κεντρικό πρόσωπο της συναυλίας καθώς διέπρεψε από τη διεύθυνση ορχήστρας και το σόλο βιολί. 
.

Φωτογραφίες: Κρατική Ορχηστρα Θεσσαλονίκης
.
Δείτε & αυτά:
.
ΦΕΣΤΙΒΑΛ:
.
ΘΕΑΤΡΟ: 

.
-Θέατρο: Είδαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.
-Συναυλίες: Είδαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.
-Σινεμά: Είδαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.
-Βιβλίο: Διαβάσαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.
΄΄
-Κερδίστε προσκλήσεις - Βιβλίακλικ εδώ.

.
Ακολουθήστε μας στα social media
      

Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

Μαρία Γρηγοριάδου
Μαρία Γρηγοριάδου
Από μικρή λάτρευα τη μουσική και μέχρι σήμερα νιώθω ότι έχω ανακαλύψει έναν σπουδαίο κόσμο μέσω αυτής. Ασχολούμενη με τη μουσική πλέον νιώθω ότι μπορώ να ξεχωρίσω την ποιότητά της και να τη μοιραστώ μαζί σας. Μέσω της Κουλτουρόσουπας θα ήθελα να μοιραστώ τις σκέψεις μου για τη μουσική, πώς μπορούμε να τη βάλουμε σε κάθε πτυχή της ζωής μας και να παρουσιάσω αξιόλογους καλλιτέχνες και παραστάσεις που δεν πρέπει να χάσετε. Email: mariagr.music@gmail.com

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή