Νίκος Περέτ: «To ραδιόφωνο ξαναέγινε χόμπι!». Συνέντευξη στη Δέσποινα Αυγερίδου.

14773 Views
Νίκος Περέτ: «To ραδιόφωνο ξαναέγινε χόμπι!». Συνέντευξη στη Δέσποινα Αυγερίδου. Νίκος Περέτ: «To ραδιόφωνο ξαναέγινε χόμπι!». Συνέντευξη στη Δέσποινα Αυγερίδου.

Δεν το έχει με τη δημοσιότητα εκτός ραδιοφώνου. Ποτέ δεν το είχε.
Δε μου χάλασε όμως το χατίρι, μου το έκανε  με το παραπάνω μάλιστα και ήταν χείμαρρος στην αφήγησή του. Σε ένα μόνο αντιστάθηκε. Δε θέλω φωτογραφίες, δε μου αρέσουν, βάλε ότι θες.

Μία μόνο μου έδωσε κι αυτή με τα χίλια ζόρια. Αλλά αυτό δεν έχει καμία σημασία, γιατί ο Νίκος Περέτ, είναι φωνή, είναι αίσθημα, είναι ραδιοφωνική ζεστασιά και παρέα κάθε μέρα 2 με 5 στον IMAGINE. Και μου μίλησε, με εκείνον τον οικείο τρόπο που έχω συνηθίσει να τον ακούω τα τελευταία… πολλά… χρόνια.
 
Πρώτη ανάμνηση από ραδιόφωνο…  
Μυρωδιά πλυσταριού! Κοιμάμαι και ξυπνάω με δέκα καπέλα αστυνομικών πάνω από το κεφάλι μου και μια κυρία –εισαγγελέας παρακαλώ- μαζί τους.
Ανάκριση κανονική, άγρια πράματα, να προδώσω και άλλους, με γύριζαν μες τη νύχτα σε όλη την πόλη.
 
Μου τα κατάσχεσαν όλα, 500 δίσκους, μηχανήματα, μέχρι και την τηλεόραση μου πήραν. Που λεφτά να τα αντικαταστήσω, άγριες  εποχές, έκανες ραδιόφωνο μόνο αν το γούσταρες τρελά και φυσικά το χρηματοδοτούσες ο ίδιος.
 
Με τον Αλεξίου, το Βακάρο και τον Κανάκη πότε βρίσκεστε;
Τους ήξερα από όταν ήμουν τζόκεϊ και όταν με φώναξε ο Αλεξίου ήταν η ώρα του πρώτου Kiss fm.
Madness λεγόταν η εκπομπή που έπαιζε τα απογευματα 5 με 7 και ήμασταν όλοι μέσα στην τρέλα.
Τρία υπέροχα ραδιοφωνικά χρόνια!
Αξέχαστα! Έκανα καθε Κυριακη βραδυ εκανα το Between the Sheets, το έπαιζα dr Ruth κανονικά, έδινα συμβουλές σε γράμματα που μου έστελναν, άγνοια κινδύνου λέγεται αυτό, να δίνεις ερωτικές συμβουλές σε έφηβους. Τα έχω κρατημένα όλα τα γράμματα.
Ήταν ακόμη ερασιτεχνικό το ραδιόφωνο, ήμασταν κολλητοί με τα παιδιά, παντού μαζί, Bouzios clubbing και μπάνια Χαλκιδική non stop! 
 
Κόντρες, ζούλες, ανταγωνισμός δεν υπήρχε;
Ζούλες ναι, (τα κρυφά κομμάτια που οι  παραγωγοί ξένης μουσικής δεν αποκάλυπταν), ανταγωνισμός όμως όχι. Τα είχαμε μοιρασμένα τα πράματα.
Ο Αλεξίου ήταν πιο mainstream, ο Κανάκης πιο alternative, ο Βακάρος πιο ροκ κι εγώ ήμουν ο ποπ της παρέας. Όλες οι ζώνες ήταν διαφορετικές, πηγαίναμε όλοι με την τσαντούλα μας για να παίξουμε.
Την τσάντα όμως δεν την έδινες στο ραδιόφωνο, με τίποτα!
 
Είναι αλήθεια ότι δεν πληρωνόσασταν;
Εννοείται! Και δε σκέφτηκα ποτέ να ζητήσω χρήματα. Δούλευα σαν τζόκεϊ και καλοπληρωνόμουν AMNESIA, AB FAB, NANI-NANI, CASA LA FEMME, LIVING ROOM, σε όλα γύρισα! 
Το ραδιόφωνο  δεν το έκανα για αυτοπροβολή, με μάγευε αυτή η αλληλεπίδραση με τους ακροατές, ακόμη με μαγεύει δηλαδή, μόνο που τώρα πληρώνομαι!
 
Και ο άλλος Kiss fm ήρθε αμέσως μετά;
Ναι, άκου τώρα περίπτωση, ο αθηναϊκός kiss μου πρότεινε τη διεύθυνση προγράμματος εδώ στη Θεσσαλονίκη. Έφυγα από τον έναν kiss και πήγα στον άλλον, κάποιοι ίσως να μην ξέρουν ότι ήταν δύο τελείως διαφορετικά ραδιόφωνα, έφτασαν και στα δικαστήρια για το όνομα κάποια στιγμή.  
Κάναμε πολύ ωραία πράγματα κι εκεί, άγνωστα τότε παιδιά, όπως η Ράνια Κωστάκη, ο Βασίλης Νάκης, ο Άκης Διαλυνός, ο Άκης Αναστασιάδης και πολλοί άλλοι. Και μια ωραία πρωία  πουλήθηκε ο kiss για να γίνει ZOO και τέλος!
 
Τότε μπήκε o STAR FM στη ζωή σου;
Ναι, έμεινα δέκα ολόκληρα χρόνια και ήταν για μένα το μεγαλύτερο σχολείο, πρακτικά και ουσιαστικά.
Ήταν ένα ανθρωποκεντρικό ραδιόφωνο με πρωταγωνιστή τον Βασίλη Τουρώνη, ο οποίος ήταν γκουρού του ραδιοφώνου.
Είχε την αγάπη, το πάθος, τη γνώση και τη διαρκή επαγρύπνηση για ότι νέο και πρωτοποριακό. Ήταν αυτοκρατορία ο STAR FM.
Γι’ αυτή την πόλη ήταν σημείο αναφοράς και θετικά και αρνητικά.
Θετικά σε ότι αφορά στο επαγγελματικό κομμάτι, τα έσοδα, το μάρκετινγκ, τις διαφημίσεις, τις εκπομπές, τα ταξίδια, τους διαγωνισμούς.
Αρνητικά γιατί χάλασε μια μαγεία, ήταν το πρώτο ραδιόφωνο που έβαλε play list. Χάθηκε έτσι ο ρόλος του παραγωγού, έπαιζε ότι έπρεπε να παίξει, βάσει πάντα ερευνών και μετρήσεων. Σε αυτόν τον τομέα είχαμε τους καλύτερους consulters από Αμερική που μας έμαθαν πολλά, αλλά μας στέρησαν την ελευθερία της επιλογής της μουσικής.
Όταν βρέθηκα κάποια στιγμή στις  έρευνες και είδα πως ο ακροατής απορρίπτει τραγούδια που εγώ θεωρούσα ύμνους και επιβραβεύει τις λεγόμενες «σούπες» με άριστα, σοκαρίστηκα.
Έλεγα δεν μπορεί να θέλουν να ακούν συνέχεια το final countdown και το I will always love you, δε γίνεται, και όμως γινόταν!
 
Ναι, αλλά είναι τραγουδάρες…
Κοίτα, εγώ ποτέ δεν ήμουν κολλημένος με τραγούδια, ήθελα πάντα το καινούριο, βαριέμαι εύκολα. Θέλω να παρακολουθώ τη μουσική όπως εξελίσσεται, μπορεί να αγαπάω ένα συγκρότημα, έναν τραγουδιστή, αλλά θέλω να ακούσω κάτι καινούριο από αυτούς, φτάνει με τα ίδια και τα ίδια.
 
'Μιλάς τώρα εσύ που συνετέλεσες για τον Heart fm, με εκπλήσσεις!
Αυτός ο σταθμός είχε μια άλλη φιλοσοφία, ουσιαστικά ήταν ένα ραδιόφωνο μόνο για γυναίκες, έπαιζε μόνο μπαλάντες. Και ως γνωστόν στο αυτοκίνητο ειδικά, παίζει ότι επιλέξει η γυναίκα, είναι νόμος!
Ήταν ένα πολύ ωραίο φαινόμενο με μεγάλη επιτυχία και στις μετρήσεις.
Μετά άρχισαν τα γνωστά προβλήματα και κατέρρευσαν και STAR και HEART, δυστυχώς. Κι όλα αυτά προ κρίσης, όταν μετρούσαμε μήνες απλήρωτοι δεν είχε κάνει ακόμη την εμφάνισή του το Καστελόριζο.
Τα έλεγε ο φίλος και αδερφός Παναγιώτης Σατζόγλου, ότι βουλιάζει αυτή η χώρα και δε θέλαμε να το πιστέψουμε, μέχρι που το ζήσαμε.
Τουλάχιστον η δική μας η γενιά έχει να θυμάται μια χρυσή δεκαετία που μπορούσε να ξοδεύει και να ζει άνετα. Ας μην παραπονιόμαστε, σήμερα οι νέοι αναγκάζονται να δουλεύουν 12ωρα για 400 ευρώ.
 
.
.
Αυτή τη νέα εποχή (την ψηφιακή) για το ραδιόφωνο πως τη βλέπεις;
Κοίτα, το έργο τέλειωσε, το ραδιόφωνο γύρισε στην αρχική του μορφή, είναι πια χόμπι, δεν μπορείς να ζήσεις από αυτό. Υπάρχουν πάρα πολλά ραδιόφωνα αυτή τη στιγμή και δεν ξέρω πόσα από αυτά θα μπορέσουν να μπουν στην ψηφιακή τεχνολογία. Χρειάζονται χρήματα, ποιος έχει να επενδύσει, ποιος μπορεί πια να δανειστεί από τράπεζα;
Και γιατί ο πιτσιρικάς να ακούσει ραδιόφωνο, τη στιγμή που έχει τόσες πλατφόρμες και μπορεί να βρει μουσική οπουδήποτε;
Και καλά κάνει, ας μην κακίζουμε τη νέα γενιά, έτσι έμαθε.
Άρα λοιπόν για να κρατήσεις ακροατές θα πρέπει να κάνεις κάτι διαφορετικό, κάτι άλλο από αυτό που υπάρχει σήμερα.
Το ραδιόφωνο πρέπει να εξελιχθεί και να γίνει μπουκέτο, να μην έχει δηλαδή μόνο ένα είδος, να μπαίνεις στην εφαρμογή του και να επιλέγεις τι θέλεις να ακούσεις.
 
Και οι μετρήσεις τι λένε για όλα αυτά;
Έλα τώρα, εν έτη 2018 είναι δυνατόν να γίνονται μόνο με δείγμα από σταθερό τηλέφωνο; Ποιος νέος άνθρωπος χρησιμοποιεί σταθερό τηλέφωνο; Ακόμη και σπίτι να είναι ο πιτσιρικάς δε θα το σηκώσει αυτός. Γι’ αυτό και κυριαρχούν τα ενημερωτικά ραδιόφωνα. Το κακό είναι ότι η διαφήμιση έρχεται βάσει των μετρήσεων θα σου θυμίσω αυτά που έγραψε για τις μετρήσεις ο Κανάκης, δεν έχω να προσθέσω κάτι. Αυτή τη στιγμή 3 όμιλοι στην πόλη παίρνουν όλο το πακέτο, έτσι έχουν τα πράγματα. Όταν όμως παίρνεις λεφτά από διαφήμιση πρέπει να επιτελείς ως μέσο κι ένα κοινωνικό έργο, με κάποιον τρόπο να τα επιστρέφεις, αυτό γίνεται σήμερα; Θέτω έναν προβληματισμό.
 
Για την εκπομπή σου δε θα μου πεις τίποτα;
Τι να σου πω; Εγώ μιλάω πάντα μέσα από τις εκπομπές μου, μην κοιτάς που σήμερα με τουμπάρισες.
Βάλε Imagine 89.7 κάθε μεσημέρι 2 με 5 και θα ακούσεις.
Αν και μεταξύ μας περνούσα πιο καλά το βράδυ με μουσικές που γούσταρα πιο πολύ για νύχτα από Frank Sinatra, Dinah Washington, Perry Como, ωραίες μουσικές που δεν μπορείς να τις παίξεις απόγευμα.
Περνάω όμως απίθανα στον Imagine, ξέρεις γιατί; Γιατί είναι ραδιόφωνο.
Έχει επικοινωνία με τους ακροατές, διάδραση, επικοινωνία.
Ο Κανάκης είναι άνθρωπος του ραδιοφώνου και ξέρει, θέλει να περνάει κι εκείνος καλά, δεν μπορεί διαφορετικά.
Έχουμε τα λιγότερα καλώδια που μπορεί να έχει ένας ραδιοφωνικός σταθμός, όλα είναι ασύρματα και κρυμμένα, είναι λάτρης της τάξης ο Αντώνης   όπως κι εγώ.  Γι’ αυτό και ταιριάξαμε.
Λοιπόν, πάω για εκπομπή, βάλε να ακούσεις, φωτογραφία δεν έχει, έλα να φωτογραφίζουμε τα παπούτσια μας, φιλιά!
Άντε καλά θα σου δώσω μία με τον πρώτο μου ερασιτεχνικό πομπό, τη θέλεις;  
.

Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

Δέσποινα Αυγερίδου
Δέσποινα Αυγερίδου
Ραδιοφωνατζού αναντάμ παπαντάμ, βγήκε στα μικρόφωνα ας πούμε από τα πέντε της (αφού μετράει κιόλας 25 χρόνια συνεχούς παρουσίας στα ερτζιανά). Την ακούτε κάθε απόγευμα στο Δημοτικό Ραδιόφωνο Θεσσαλονίκης FM100 από τις 6 έως τις 8 σε μια εκπομπή που σκοπό έχει να σας ενημερώσει για αυτά που συμβαίνουν στην πόλη μας, τις περισσότερες φορές παρέα με τους πρωταγωνιστές τους. . Της αρέσει να δοκιμάζει νέα πράγματα και να συλλέγει εμπειρίες. Είναι η πρώτη φορά που θα δοκιμάσει να πάρει συνεντεύξεις από συναδέλφους της κι έχει πολύ τρακ γιατί οι περισσότεροι είναι φίλοι της και δε θέλει να της κόψουν την καλημέρα. Ελπίζει μετά από τις συνεντεύξεις να της λένε τουλάχιστον καλησπέρα...

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
Ο ΜΗΝΥΜΑ γιορτάζει τα 2 του χρόνια με Φωτεινή Βελεσιώτου και καλεσμένους στη Μονή Λαζαριστών.
Ο ΜΗΝΥΜΑ γιορτάζει τα 2 του χρόνια με Φωτεινή Βελεσιώτου και καλεσμένους στη Μονή Λαζαριστών.
με 0 Σχόλια 432 Views

 Ο ραδιοφωνικός σταθμός ΜΗΝΥΜΑ 107,7 γιορτάζει τα 2 του χρόνια με τη Φωτεινή Βελεσιώτου και καλεσμένους φίλους της, την Παρασκευή 7 Ιουνίου στη σκηνή του Φεστιβάλ Μονής Λαζαριστών.


Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή