Παλμύρα Αρσλάνογλου: «Το ραδιόφωνο για μένα είναι ξεκάθαρα έρωτας». Συνέντευξη στην Δέσποινα Αυγερίδου για την "Κ".

10035 Views
Παλμύρα Αρσλάνογλου: «Το ραδιόφωνο για μένα είναι ξεκάθαρα έρωτας». Συνέντευξη στην Δέσποινα Αυγερίδου για την Παλμύρα Αρσλάνογλου: «Το ραδιόφωνο για μένα είναι ξεκάθαρα έρωτας». Συνέντευξη στην Δέσποινα Αυγερίδου για την "Κ".

.

Συνέντευξη στην Δέσποινα Αυγερίδου .

Χαρακτηριστική φιγούρα της ραδιοφωνικής πιάτσας, αεικίνητη κι ευέλικτη, με νεανική διάθεση και λουκ (ω, ναι) δυνατό κελαριστό γέλιο και ειλικρινή διάθεση προσφοράς εκεί που την χρειάζονται!
.
Αθλητική και μαχητική, λατρεύει τις όμορφες μουσικές και τα ζωάκια, αναλαμβάνει δύσκολες αποστολές, εργατική με εμμονή στη λεπτομέρεια, ρομαντική και ρεαλίστρια, συμφιλιωμένη με τις αντιθέσεις της, είναι η καλεσμένη που θα κλείσει αυτόν τον κύκλο συναντήσεων με ραδιοφωνικές περσόνες.
.
Κυρίες και κύριοι σήμερα παίζουμε beach volley με την Παλμύρα Αρσλάνογλου. Καλό καλοκαίρι!
 
Μίλησέ μας για σένα, ποιο χαρακτηριστικό σου είναι αυτό που δε γνωρίζουμε από τις εκπομπές σου; 
Παρακολουθώντας κάποιος τις εκπομπές αλλά και την πορεία μου όλα αυτά τα χρόνια, δεν νομίζω να έχει ιδιαίτερες απορίες για το άτομο μου ή να υπάρχουν στοιχεία μου που δεν γνωρίζει μιας και στον αέρα φροντίζω να μην παρουσιάζω κάτι άλλο από αυτό που είμαι καταθέτοντας πάντα τις απόψεις και τις ανησυχίες μου, κατακρίνοντας και σχολιάζοντας πράγματα και καταστάσεις που με ενοχλούν όπως ακριβώς κάνω και στις συζητήσεις που έχω με τους φίλους μου. Ίσως ένα χαρακτηριστικό μου που μπορεί να μην βγαίνει στις εκπομπές είναι πως δεν φοβάμαι τη δουλειά και παρά τα πολλά χρόνια εξακολουθώ να λειτουργώ σαν ερασιτέχνης.
 
Ποιο είναι το στίγμα της εκπομπής σου αυτή τη στιγμή στο ραδιόφωνο και τί σημαίνει αυτό το μέσο για σένα;
Αυτή τη στιγμή μπορώ να πω ότι βιώνω μία από τις καλύτερες ραδιοφωνικές περιόδους της καριέρας μου. Συνεργαζόμαστε ξανά (μετά από 9 χρόνια), με τον Θωμά Ζήγρα και βιώνουμε και πάλι τις μέρες του καλού και αυθεντικού ραδιοφώνου της Θεσσαλονίκης με την εκπομπή “Βιταμίνη Π Classics” κάθε μεσημέρι στις 15:00.
 
Το ραδιόφωνο για μένα είναι ξεκάθαρα έρωτας. Επίσης είναι το ησυχαστήριο μου και εξηγώ: μπορεί όλη την ημέρα να γίνεται χαμός, να υπάρχουν εντάσεις, πίεση κ.λ.π. με το που μπαίνω στο στούντιο και κλείνει η πόρτα νομίζω ότι έχω μπει σε έναν άλλο κόσμο, σε μία άλλη διάσταση. Είναι μαγικό αυτό που συμβαίνει εκείνη την ώρα, δεν μπορώ να το περιγράψω διαφορετικά...
 
.
Πώς ξεκίνησες να ασχολείσαι με το ραδιόφωνο… Ήταν μια επιθυμία που προέκυψε ή ένα αγαπημένο μέσο από τα πρώτα σου χρόνια;
Προέκυψε? Νομίζω ότι η ενασχόληση μου με το ραδιόφωνο ήταν μονόδρομος. Η ιστορία μου με το ραδιόφωνο ξεκινάει από τα μαθητικά μου χρόνια και τον αγαπημένο μου τότε σταθμό τον FM101, που φρόντιζα να τον ακούω νύχτα μέρα με μόνη εξαίρεση τις ώρες που ήμουν στο σχολείο. Η ξένη μουσική μου άρεζε πάρα πολύ και το ραδιόφωνο έγινε η αγαπημένη μου ασχολία στον ελεύθερο χρόνο μου. Κατά τη διάρκεια των εκπομπών οι αγαπημένοι μου τότε παραγωγοί φρόντιζαν να κάνουν διαγωνισμούς με έπαθλα δίσκους, ποδήλατα, ταξίδια κλπ (τα οικονομικά της οικογένειας δεν επέτρεπαν τέτοια έξοδα), κατά συνέπεια όπου διαγωνισμός η Παλμύρα πρώτη. Αυτό γινόταν στη συνέχεια και σε άλλους σταθμούς της πόλης (βλ. Star, Ant1). Η συχνότητα με την οποία κέρδιζα δώρα με έφερνε σε συχνή επαφή με τα στούντιο και τους ραδιοφωνικούς παραγωγούς, από τότε κατάλαβα ότι ήθελα να γίνω μέρος αυτής της “μαγείας”. Στη συνέχεια με πρώτη την Έλενα Λεμονίδου που με έχρισε βοηθό παραγωγής στην εκπομπή της και μετά τον Απόστολο Μακρή (που εκτός από βοηθό παραγωγής στην εκπομπή του, φρόντισε να με προτείνει στον Γιώργο Μιχαλόπουλο ως φέρελπι ραδιοφωνική παραγωγό), ξεκίνησε το ταξίδι μου στον μαγικό χώρο του ραδιοφώνου. (βλ. Μέρες Ραδιοφώνου 98,4 και στη συνέχεια Ερωτικός Fm, Ακρόπολις, FM101 & FM100).
 
Τι είναι κατά τη γνώμη σου αυτό που χρήζει έναν παραγωγό ως «καλό»;
Καλός θεωρώ ότι είναι ο παραγωγός που αρχικά έχει μεράκι για το ραδιόφωνο και τη μουσική, που τον ενδιαφέρει ο ακροατής, που δεν έχει τον καημό να γίνει γνωστός, που έχει γνώση του αντικειμένου του, που μιλάει σωστά ελληνικά, που ενδιαφέρεται για το τι γίνεται στον κόσμο γύρω του. Ε, να έχει και μία καλή ή τουλάχιστον ραδιοφωνική φωνή γιατί το καλό είναι και υποκειμενικό.
 
Έχεις κάποια μυστικά που θέλεις να μοιραστείς μαζί μας, έχεις κάποια γούρια, παθαίνεις κολλήματα με τραγούδια κατά περιόδους, ή ο επαγγελματισμός πάνω από όλα;
Τέτοια θέματα δεν έχω εντοπίσει να έχω μέχρι σήμερα, ένα τραγούδι μπορεί να με ενθουσιάσει αλλά στο ραδιόφωνο κρατάω το “παν μέτρον, άριστον”. Με κάτι τέτοια κολλήματα έχουν καταστραφεί μερικά από τα ωραιότερα τραγούδια γιατί μετά τα βαριέται και ο κόσμος. Εδώ με τον Θωμά έχουμε θέμα στην εκπομπή γιατί δεν μεταδίδουμε ποτέ ίδια τραγούδια με αποτέλεσμα τραγούδια και καλλιτέχνες που ξεχωρίσαμε πρώτοι να τα ακούμε στη συνέχεια αλλού και να αναρωτιόμαστε αυτό που μας άρεσε τόσο γιατί δεν το μεταδίδουμε πιο συχνά;
 
Υπάρχει κάτι ακραίο που σου έχει ζητήσει ακροατής; Έτυχε να έρθεις πιο κοντά με κάποιους ακροατές σου;
Κάτι ακραίο δεν μου έχει ζητηθεί, συνήθως η προσέγγιση από τους ακροατές γίνεται με τακτ και πάντα διατηρείται ένα φιλικό κλίμα. Λόγω της καθημερινής επαφής που υπάρχει μέσω του αέρα είναι λογικό κάποιος να αισθάνεται άνετα μαζί σου και να σου μιλάει σαν να είσαι φίλος του. Αλλά ακόμη και κάτι ακραίο να είχε συμβεί να είσαι σίγουρη πως δεν θα εξέθετα ούτε αυτόν που το έκανε, ούτε θα ανέφερα αυτό που μου ζητήθηκε. Έχουν υπάρξει σε όλα αυτά τα χρόνια ακροατές με τους οποίους έχουμε έρθει πιο κοντά και με κάποιους μάλιστα γίναμε και φίλοι και αυτό είναι από τα ωραία του επαγγέλματος μας!
 .
.
Κατέχεις μια θέση ευθύνης στο Δημοτικό Ραδιόφωνο Θεσ/νίκης. Ποιο είναι το πιο δύσκολο πράγμα που έχεις κληθεί να διαχειριστείς;
Όταν βρίσκεσαι σε μία θέση ευθύνης, σε μία δουλειά όπως είναι η δική μας που την έχουμε επιλέξει επειδή την αγαπάμε, δεν θεωρώ ότι υπάρχουν πράγματα που δεν μπορείς να τα διαχειριστείς αρκεί να λειτουργείς με σύνεση, ενσυναίσθηση και με αίσθημα δικαίου. Αυτό που κανένας και από καμία θέση δεν πιστεύω ότι μπορεί ακόμη και σήμερα να διαχειριστεί είναι η απώλεια των δύο αγαπημένων μας φίλων, του Δημήτρη Διβιδή και του Φώτη Φερενίδη. Η απώλεια τους με στιγμάτισε και ήταν η πρώτη φορά που είπα: Αυτό δεν μπορώ να το διαχειριστώ. Μεγάλο πλήγμα για όλη την οικογένεια του FM100 μέχρι και σήμερα...
 
Ακούνε οι Θεσσαλονικείς ραδιόφωνο; Τί είδους εκπομπές ή σταθμοί πιστεύεις ότι κερδίζουν μεγαλύτερες ακροαματικότητες;
Όλοι να σταματήσουν να ακούν ραδιόφωνο, οι Θεσσαλονικείς θεωρώ ότι θα συνεχίσουν! Είναι εθισμένοι και δεμένοι με το ραδιόφωνο, εξάλλου ας μην ξεχνάμε πως γαλουχήθηκαν ακούγοντας τους καλύτερους και αναφέρομαι στα ένδοξα πειρατικά χρόνια της Θεσσαλονίκης. Σήμερα οι μετρήσεις δείχνουν ψηλά στις προτιμήσεις των Θεσσαλονικέων τα αθλητικά και τα μουσικά ραδιόφωνα, θεωρώ όμως πως ο συνειδητός ακροατής ψάχνει τον παραγωγό που έχει άποψη στο λόγο και στη μουσική.
 
Θα μπορούσες να μας πεις τα δικά σου γούστα; Τι μουσική ακούς όταν χαλαρώνεις; Υπάρχει κάποιο είδος που δεν αγαπάς;
Λόγω της δουλειάς ακούω πολύ ραδιόφωνο αλλά σε κάποιες στιγμές που θα ήθελα να ξεφύγω από όλα θα επιλέξω ξένη μουσική και κάποιες ελληνικές παραγωγές που μου τράβηξαν την προσοχή. Δεν μου αρέσουν τα άκρα (γενικώς στη ζωή μου), οπότε και στη μουσική δεν θα επιλέξω να ακούσω ποτέ hard rock ή psychedelic ή progressive trance.
 .
.
Έχεις κάποιο χρονικό πλάνο στο μυαλό για την παραμονή σου στο ραδιόφωνο; Μέχρι κάποιο «όριο» ή όσο πάει;
Σήμερα είχα αυτή την κουβέντα και έλεγα πως κάποια στιγμή ίσως θα πρέπει να κλείσει αυτός ο κύκλος αλλά το ραδιόφωνο δεν έχει εικόνα και οι φωνές δεν γερνάνε με τον ίδιο ρυθμό, οπότε όσο με αντέξει θα ήθελα να συνεχίσω να το υπηρετώ.
 
Υπάρχουν εταιρείες που μετράνε τις ακροαματικότητες όλων των ραδιοφωνικών σταθμών (ή μάλλον όσων πληρώνουν να συμπεριληφθούν στις μετρήσεις). Κατά πόσο πιστεύεις στην εγκυρότητα αυτών των αποτελεσμάτων;
Ανοίγεις μεγάλη κουβέντα τώρα... Έχω βρεθεί σε χώρο που πραγματοποιούνται μετρήσεις και ο τρόπος παρουσιάζεται ως σωστός, ακέραιος και άμεμπτος, έχω όμως τις ενστάσεις μου. Σίγουρα τα αποτελέσματα δείχνουν τάσεις και προτιμήσεις του κοινού, αλλά είναι αρκετό αυτό? Εμείς πάντως σαν ραδιόφωνο έχουμε επιλέξει να μην μετέχουμε τα τελευταία χρόνια.
 
Το θέμα «ανταγωνισμός» που είναι αρκετά έντονο στο χώρο, είναι κάτι που σε προβληματίζει;
Για μένα δεν υπάρχει ανταγωνισμός, για μένα είναι συναγωνισμός για το καλό των ακροατών. Όσο μεγαλύτερος είναι αυτός, τόσο καλύτεροι γινόμαστε και τόσο καλύτερο είναι το αποτέλεσμα για το κοινό. Εάν κάποιοι λειτουργούν ανταγωνιστικά θα πρέπει να το κοιτάξουν, κακό στον εαυτό τους κάνουν. Στόχος μας πάντα πρέπει να είναι το καλό ραδιόφωνο της Θεσσαλονίκης. Αυτό που με τόσο κόπο και κίνδυνο ξεκίνησαν κάποιοι στα εφηβικά τους χρόνια βγαίνοντας στον αέρα ως πειρατές. Αυτό πρέπει να φροντίσουμε να διαφυλάξουμε!
 
Αν σου χάριζαν αύριο έναν ραδιοφωνικό σταθμό, ποιο είναι το πρώτο πράγμα που θα έκανες;
Το πρώτο πράγμα που θα έκανα θα ήταν να ευχαριστήσω τον άνθρωπο που μου το χαρίζει για την τιμή και την εμπιστοσύνη και να πω στον εαυτό μου: “Κάτι έκανες τελικά και εσύ όλα αυτά τα χρόνια, άφησες ένα λιθαράκι”. Αλλά δεν θα άφηνα την ραδιοφωνική μου στέγη που με κρατάει τόσα χρόνια στον αέρα.
 
Ακούγονται πολλά για τις playlist των παραγωγών σε μουσικές εκπομπές, σε σχέση με την προώθηση συγκεκριμένων τραγουδιστών από δισκογραφικές εταιρείες. Κατά πόσο ισχύει;
Σε ένα ιδιωτικό ραδιόφωνο και προκειμένου να υπάρξουν και κάποια οφέλη για τον σταθμό (βλ. αποκλειστικές συνεντεύξεις, πρώτες μεταδόσεις κλπ), είναι λογικό να υπάρχει κάποια συνεννόηση του σταθμού με κάποια εταιρεία. Σε εμάς δεν τέθηκε ποτέ τέτοιο θέμα οπότε και δεν μπορώ να πω ότι ισχύει. Πάντα η επαφή που είχαμε με τις εταιρείες ήταν σε ένα πολύ φιλικό επίπεδο και μας έστειλαν τις παραγωγές τους, ουδέποτε όμως τέθηκε θέμα μετάδοσης κάποιου καλλιτέχνη ή κάποιου συγκεκριμένου τραγουδιού.
 
Ο ακροατής, με αφορμή μια φωνή μόνο, μιλάει για τη «μαγεία» του μέσου που διεγείρει τη φαντασία. Εσύ – η φωνή, ζεις αντίστοιχη μαγεία φτιάχνοντας εικόνα για όσους σε ακούν εκείνη τη στιγμή; 
Η εικόνα που φτιάχνω εκείνη τη στιγμή είναι το μέρος όπου θα μπορούσε να βρίσκεται αυτός που με ακούει. Μέσα από αυτή την εικόνα προσπαθώ να του φτιάξω και τη διάθεση με τη μουσική που θα επιλέξω. Δεν εστιάζω ποτέ όμως σε πρόσωπα.
 
Το αγαπημένο σου τραγούδι όλων των εποχών, γρήγορα, μη σκεφτείς πολύ, πες!
Το πρώτο τραγούδι που μου έρχεται αυτή τη στιγμή στο μυαλό ειναι το:
“Let the sunshine in” από την εκτέλεση του Julien Clerc στη συναυλία που έδωσε στο Palais Garnier.
 
 
Μια σημαντική στιγμή που σου έδωσε χαρά το τελευταίο διάστημα;
Ναι χαίρομαι που ρωτάς και δοθείσης ευκαιρίας θα ήθελα να ευχαριστήσω πολύ την Κρινιώ Νικολάου για δύο πολύ σημαντικούς για μένα λόγους. Ο πρώτος είναι για την άμεση και χωρίς δεύτερη σκέψη ανταπόκριση της όταν της ζήτησα να πάρει τους στίχους και τη μουσική που είχε γράψει ο Δημήτρης Διβιδής και να ερμηνεύσει τη “Βροχή” που συμπεριλήφθηκε στο cd “FM100 – 30 Χρόνια μαζί”, ένα cd που δημιουργήθηκε στη μνήμη των αγαπημένων μας συναδέλφων (Φ. Φερενίδη και Δ. Διβιδή), για να ενισχύσει τα ταμεία φιλανθρωπικών σωματείων της πόλης με την αφιλοκερδή συμμετοχή όλων των καλλιτεχνών. Ο δεύτερος λόγος είναι για τη σύλληψη, παραγωγή, δημιουργία και φυσικά ερμηνεία του νέου σήματος της εκπομπής “Βιταμίνη Π Classics”. Πρόκειται για ένα τραγούδι που γράφτηκε ειδικά για εμάς και μας ακολουθεί σε κάθε μας εκπομπή. 
 
Κλείνουμε όπως πάντα με μια αφιέρωση! Η Παλμύρα αφιερώνει…
Το “My world is empty without you” στους ανθρώπους που στάθηκαν και συνεχίζουν να στέκονται δίπλα της αλλά και στον μεγάλο έρωτα της ζωής μου, το ραδιόφωνο, που χωρίς αυτό θα ήταν όλα διαφορετικά…
.
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ
ΡΑΔΙΟ-ΦΩΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
ΤΗΣ ΔΕΣΠΟΙΝΑΣ ΑΥΓΕΡΙΔΟΥ
ΜΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ ΕΔΩ
.
Κάθε 1 και 15 του μηνός στις συχνότητες του Kulturosupa.gr
.
Νο 1 ΣΤΗΛΗ ΕΠΙΣΚΕΨΙΜΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ «Κ»
 .
Δείτε αυτά:
-Τι παίζουν τα θέατρα στη Θεσσαλονίκη τώρα ΕΔΩ
-Τι παίζουν οι κινηματογράφοι στη Θεσσαλονίκη ΤΩΡΑ ΕΔΩ
-Θέατρο: Είδαμε & Σχολιάζουμε ΕΔΩ
-Συναυλίες: Είδαμε & Σχολιάζουμε  ΕΔΩ
-Σινεμά: Είδαμε & Σχολιάζουμε  ΕΔΩ
-Βιβλίο: Διαβάσαμε & Σχολιαζουμε ΕΔΩ
-Κερδίστε προσκλήσεις - Βιβλία ΕΔΩ
.
Ακολουθήστε μας στα social media
      


Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

Δέσποινα Αυγερίδου
Δέσποινα Αυγερίδου
Ραδιοφωνατζού αναντάμ παπαντάμ, βγήκε στα μικρόφωνα ας πούμε από τα πέντε της (αφού μετράει κιόλας 25 χρόνια συνεχούς παρουσίας στα ερτζιανά). Την ακούτε κάθε απόγευμα στο Δημοτικό Ραδιόφωνο Θεσσαλονίκης FM100 από τις 6 έως τις 8 σε μια εκπομπή που σκοπό έχει να σας ενημερώσει για αυτά που συμβαίνουν στην πόλη μας, τις περισσότερες φορές παρέα με τους πρωταγωνιστές τους. . Της αρέσει να δοκιμάζει νέα πράγματα και να συλλέγει εμπειρίες. Είναι η πρώτη φορά που θα δοκιμάσει να πάρει συνεντεύξεις από συναδέλφους της κι έχει πολύ τρακ γιατί οι περισσότεροι είναι φίλοι της και δε θέλει να της κόψουν την καλημέρα. Ελπίζει μετά από τις συνεντεύξεις να της λένε τουλάχιστον καλησπέρα...

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή