Daft Punk: Αφιέρωμα στο συγκρότημα ρομπότ που μας εγκατέλειψαν για άλλο πλανήτη.

3447 Views
Daft Punk: Αφιέρωμα στο συγκρότημα ρομπότ που μας εγκατέλειψαν για άλλο πλανήτη. Daft Punk: Αφιέρωμα στο συγκρότημα ρομπότ που μας εγκατέλειψαν για άλλο πλανήτη.

 

 

 
Η εβδομάδα, δυστυχώς, δεν ξεκίνησε με ευχάριστα μουσικά νέα, καθώς μέσα σε λίγες ώρες είχε γίνει γνωστή η διάλυση των Daft Punk, μέσω ενός 8λεπτου βίντεο, με τίτλο “Epilogue”, το οποίο παρακολούθησαν πάνω από 730.000 χρήστες στο YouTube.

Στο απόσπασμα αυτό, από την ταινία τους “Electroma” (2006),παρακολουθούμε τη συνάντηση δύο ρομπότ στην απέραντη έρημο και τη σταδιακή απομάκρυνσή τους, με την έκρηξη του ενός. Μετά από 28 χρόνια κοινής πορείας, το γαλλικό δίδυμο των Daft Punk, επέλεξε να ακολουθήσει διαφορετικούς δρόμους.
 
 
 
O νερντ, Τομά Μπανγκαλτέ, και ο μυστηριώδης, Γκι-Μανουέλ ντε Ομέμ-Κριστό, ξεκίνησαν την συνεργασία τους, όντας έφηβοι, το 1993. Το πρώτο τους συγκρότημα με τον τίτλο Darlin, με τις τραχιές κιθάρες της πανκ μουσικής, δεν κατάφερε να αποσπάσει θετικές κριτικές. Αυτό όμως, αποτέλεσε έμπνευση για το όνομά τους, μιας και στο περιοδικό Melody Maker, είχαν χαρακτηριστεί ως “daft punky trash”.
 

 
Αργότερα, πηγαίνοντας στα πρώτα τους ρέιβ πάρτι, ανακάλυψαν την ηλεκτρονική μουσική και ταρακούνησαν το καλλιτεχνικό στερέωμα της δεκαετίας του ’90 με το άλμπουμ τους “Homework”, το οποίο περιείχε τις μεγάλες τους επιτυχίες “Da Funk” και “Around the World”. Η μουσική τους ήταν ένα κράμα ηλεκτρονικής, πανκ, ντίσκο και φανκ με πολλούς πειραματισμούς στο μέσο. Ο Τομά μάλιστα, σε ένα λάιβ τους είχε αποσυνδέσει το ένα πικάπ από τον μίκτη για να ακουστεί αυτός ο “ενοχλητικός” ήχος και να τον ενσωματώσει στη μουσική τους!
 
1
Από την αρχή είχαν αποφασίσει να κρύβουν τα πρόσωπά τους, μιας και ο στόχος τους δεν ήταν να γίνουν ακόμη ένα κομμάτι της βιομηχανίας των σταρ. Επηρεασμένος από τον ιό του 2000, ο Τομά αποφασίζει να γίνουν οι περσόνες - ρομπότ και φτιάχνουν τα περίφημα κράνη τους. Μέχρι τότε, φορούσαν απλά μάσκες, τις οποίες μπορεί και να αγόραζαν από κατάστημα με αποκριάτικα είδη. To 2001 κυκλοφορούν το δεύτερο άλμπουμ τους με τίτλο Discovery, το οποίο περιέχει ίσως την πιο γνωστή τους επιτυχία με τίτλο “One More Time”.
2
 
Τέσσερα χρόνια μετά, επιστρέφουν με το τρίτο τους άλμπουμ “Human After All”, ένα άλμπουμ πολύ διαφορετικό από τα προγενέστερα, που δεν είχε ιδιαίτερη απήχηση. Ο δίσκος αυτός δεν ήταν καθόλου εμπορικός, ο ήχος τους είχε αλλάξει και η δισκογραφική δεν μπορούσε να το προωθήσει. Το άλμπουμ αυτό τελικά αποδείχθηκε πως ήταν πολύ μπροστά για την εποχή του, καθώς επηρέασε γενιές καλλιτεχνών μεταγενέστερα.
33
 
Το 2006 ήταν μια κομβική χρονιά για το δίδυμο, καθώς μετά από πολλές προσκλήσεις που είχαν αρνηθεί, εμφανίζονται στο διάσημο φεστιβάλ, Coachella, με μία εμφάνιση η οποία συζητείται ακόμα και σήμερα. Αφιέρωσαν ένα μεγάλο ποσό των χρημάτων που ζητούσαν, στο σκηνικό τους, ένας χώρος γεμάτος λεντ με μία τριγωνική σκηνή στη μέση. Κανείς δεν γνώριζε το παραμικρό για το τι είχαν στο μυαλό τους, παρά μόνο οι τεχνικοί. Ο μάνατζέρ τους αναφέρει, πως ήθελαν να παρέχουν μια ολοκληρωμένη εμπειρία στο κοινό, τόσο μουσικά όσο και σκηνικά. Η εμφάνισή τους αυτή σηματοδότησε την αρχή της EDM (Electronic Dance Music).
44
 
Το 2013 ολοκλήρωσαν το τέταρτο και τελευταίο τους άλμπουμ με τον τίτλο “Random Access Memories”. ‘Eνα αφιέρωμα στην αμερικανική μουσική του 1970 και 1980, σε συνεργασία με τον πατέρα της ντίσκο μουσικής, τον θρυλικό Giorgio Moroder. Η ηχογράφηση έγινε στη Νέα Υόρκη, στο Electric Lady Studios, όπου ηχογραφούσε ο Τζίμι Χέντριξ και μαζί με άλλους μεγάλους καλλιτέχνες, προσθέτουν το ηλεκτρονικό στοιχείο. Το κομμάτι «Get Lucky», μαζί με τον Φάρελ Ουίλιαμς, έγινε παγκόσμια επιτυχία για το οποίο κέρδισαν και Grammy για τον δίσκο της χρονιάς.

 55
 
Μπορεί τα 28 αυτά χρόνια, να κυκλοφόρησαν μόλις τέσσερα άλμπουμ, όμως κατάφεραν να αλλάξουν για πάντα το σκηνικό της ηλεκτρονικής μουσικής. Χωρίς να έχουμε δει τα πρόσωπά τους, μας έκαναν να νιώσουμε τα αισθήματά τους. Η ημερομηνία διάλυσής τους συνέπεσε χρονικά με την ιστορική προσεδάφιση στον πλανήτη ‘Αρη. ‘Ισως να μας εγκατέλειψαν για έναν άλλο πλανήτη, μιας και πάντα ήταν ένα βήμα πιο μπροστά από την εποχή τους.
 
*Αν ενδιαφέρεστε για περισσότερες λεπτομέρειες, το μουσικό ντοκιμαντέρ «Daft Punk Unchained», θα προβάλλεται αποκλειστικά στο Ert flix, μέχρι τις 23/05/2021.

Φωτογραφικό υλικό





Με ετικέτα: Κατερίνα ΠετρίδουDaft Punk

Αρθρογραφος

Κατερίνα Πετρίδου
Κατερίνα Πετρίδου
«…Αν ήμουν πίνακας;» Ίσως o “Κήπος των Επίγειων Απολαύσεων” του Ιερώνυμου Μπος, μπορεί και το νούμερο 1 (Ομίχλη Λεβάντας) του Πόλοκ. «Αν ήμουν μουσική;» Μάλλον πειραματική, πιθανόν το “4’ 33", του Τζον Κέïτζ. «Αν ήμουν μουσικό όργανο;» Συνθεσάϊζερ! Το μίνιμουγκ. «Ταινία;» “Ο Τρελός Πιερό” του Γκοντάρ. Email επικοινωνίας: petridoukulturosoupa@gmail.com

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
Εφημερεύοντα Νοσοκομεία ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή