Ενας ωκεανός καταιγίδων η συναυλία της ΚΟΘ με την καθηλωτική Yulianna Avdeeva. Είδαμε & Σχολιάζουμε

4157 Views
Ενας ωκεανός καταιγίδων η συναυλία της ΚΟΘ με την καθηλωτική Yulianna Avdeeva. Είδαμε & Σχολιάζουμε Ενας ωκεανός καταιγίδων η συναυλία της ΚΟΘ με την καθηλωτική Yulianna Avdeeva. Είδαμε & Σχολιάζουμε

Είδε η Μαρία Γρηγοριάδου και σχολιάζει για την Κουλτουρόσουπα. 


Το βράδυ της Παρασκευής 18 Μαρτίου η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης παρουσίασε μια πλούσια και ποικίλη συναυλία στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης. Το πρόγραμμα περιλάμβανε την παγκόσμια πρεμιέρα του έργου Oceans Procellarum (Ο Ωκεανός των καταιγίδων) της Ελληνίδας συνθέτριας Λίνας Τόνια, τη Ραψωδία πάνω σ’ ένα θέμα του Παγκανίνι για πιάνο και ορχήστρα με την Yulianna Avdeeva στο πιάνο και την 4η Συμφωνία του Μπραμς σε μι ελάσσονα.

Τρία έργα διαφορετικών εποχών, φαινομενικά ασύνδετα μεταξύ τους, που είχαν όμως ένα κοινό σκοπό, να άγουν και να συγκινήσουν την ψυχή του ακροατή. Τη διεύθυνση της Ορχήστρας ανέλαβε ο έμπειρος μαέστρος Philippe Bach, ο οποίος εκτός από τις σπουδαίες σπουδές και συνεργασίες με μεγάλες ορχήστρες, χαρακτηρίζεται κι από την επιλογή του να παρουσιάζει στο κοινό λιγότερο γνωστά έργα σε συνδυασμό με διάσημα έργα.


           
Η συναυλία ξεκίνησε με το έργο της Ελληνίδας συνθέτριας Λίνας Τόνια που μας μετέφερε για λίγο στο απέραντο σύμπαν. Η καταξιωμένη δημιουργός, η οποία έχει μια σημαντική καριέρα και παρουσία και στο εξωτερικό, κατάφερε να χωρέσει μέσα σε 12 λεπτά ήχους που παράγονται από τους ίδιους τους πλανήτες, μουσική που υπάρχει μέσα στο διάστημα και μεταφράζοντάς τα σε νότες να μας οδηγήσει σε μια μυστήρια, διαστημική και μουσική αναζήτηση. Το έργο εμπνευσμένο από τη Σελήνη και την επιφάνειά της περιείχε μια θάλασσα από ηχοχρώματα που εναλλάσσονταν από απαλά, γαλήνια, μυστήρια σε εκρηκτικά, θορυβώδη, γεμάτα ένταση. Η σύνθεση δεν αποτύπωνε μόνο τη μουσική και τους ήχους που παράγει το σύμπαν αλλά και την αλληλεπίδραση που έχει ο άνθρωπος με αυτό. «Ο Ωκεανός των καταιγίδων» έκρυβε μέσα του όλα τα συναισθήματα αναζήτησης και εξερεύνησης που κυριεύουν τον άνθρωπο καθώς μελετά το διάστημα, μετέφερε κάτι σκοτεινό και άγνωστο αλλά συνάμα αρμονικό και ήρεμο.


           
Στη συνέχεια η ΚΟΘ συνέπραξε με την Yulianna Avdeeva, μια καθηλωτική, δεξιοτέχνη πιανίστα στο έργο του Ραχμάνινοφ «Ραψωδία πάνω σ’ ένα θέμα του Παγκανίνι για πιάνο και ορχήστρα, έργο 43». Ένα έργο βαθιά ρομαντικό, έντονα δραματικό, με πολλές ρυθμικές, μελωδικές και αρμονικές εναλλαγές που εγείρει απευθείας το συναίσθημα. Αυτό το απαιτητικό έργο ερμήνευσε εκπληκτικά η Yulianna.



Η διεθνούς φήμης πιανίστα, η οποία κέρδισε το 1ο βραβείο στο Διαγωνισμό Σοπέν 2010 καθήλωσε τους ακροατές με το δυναμισμό της, την ακρίβειά της, την ευαισθησία της στο παίξιμό της. Άλλωστε πώς αλλιώς να ερμηνεύσει κανείς ένα από τα μεγάλα έργα του ρωσικού ρομαντισμού. Μετά το παρατεταμένο χειροκρότημα που της χάρισε το κοινό εκείνη έπαιξε ένα ακόμα κομμάτι, που συνέθεσε ο Ουκρανός συνθέτης Valentin Silvestrov το 2005, ο οποίος εκδιώχθηκε πρόσφατα από το Κίεβο και βρίσκεται πλέον στη Γερμανία, το ‘Bagatella’, το οποίο και αφιέρωσε στους φίλους της και όλους τους ανθρώπους που υποφέρουν στην Ουκρανία με την ευχή να επιστρέψει η ειρήνη.
           
Το τελευταίο μέρος της παράστασης περιλάμβανε ίσως και την κορωνίδα του έργου του Μπραμς, τη Συμφωνία αρ.4 σε μι ελάσσονα, έργο 98α. Ένα έργο κλασικό αλλά και ρομαντικό, απλό, λυρικό αλλά και πολύπλοκο, δραματικό που το ακούς σχεδόν με κομμένη ανάσα. Ένα έργο απαιτητικό με διακριτές ρυθμικές και μελωδικές επιρροές και αντιθέσεις. Αυτό το έργο προσπάθησε να ερμηνεύσει η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, με τους μουσικούς της υπό τη διεύθυνση του Philippe Bach, αλλά παρόλο που το απέδωσε με έναν αξιοπρεπή τρόπο στερούνταν τη ζωντάνια και το δυναμισμό στα οποία μας έχει συνηθίσει η ορχήστρα. Ωστόσο αποτέλεσε ένα ευχάριστο άκουσμα που μετέφερε λίγο από το συγκινητικό χαρακτήρα του έργου στον ακροατή.
           



Συμπερασματικά, η συναυλία της 18ης Μαρτίου ήταν μια πλούσια μουσική εμπειρία με σύγχρονα, κλασικά και ρομαντικά έργα. Η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης υπό τη διεύθυνση του Philippe Bach, με τη σύμπραξη της Yulianna Avdeeva και τη συνεργασία με τη Λίνα Τόνια προσέφερε στο κοινό ένα ταξίδι σε ποικίλα μουσικά θέματα και συναισθήματα. 
.
ΓΡΗΓΟΡΙΑΔΟΥ ΜΑΡΙΑ: 
 ..
Ακολουθήστε το Kulturosupa.gr στα social media
      

Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

Μαρία Γρηγοριάδου
Μαρία Γρηγοριάδου
Από μικρή λάτρευα τη μουσική και μέχρι σήμερα νιώθω ότι έχω ανακαλύψει έναν σπουδαίο κόσμο μέσω αυτής. Ασχολούμενη με τη μουσική πλέον νιώθω ότι μπορώ να ξεχωρίσω την ποιότητά της και να τη μοιραστώ μαζί σας. Μέσω της Κουλτουρόσουπας θα ήθελα να μοιραστώ τις σκέψεις μου για τη μουσική, πώς μπορούμε να τη βάλουμε σε κάθε πτυχή της ζωής μας και να παρουσιάσω αξιόλογους καλλιτέχνες και παραστάσεις που δεν πρέπει να χάσετε. Email: mariagr.music@gmail.com

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη

Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή