Μας μάγεψε η Σόνια Θεοδωρίδου με «το Άρωμα του Γιασεμιού»… στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης.

395 Views
Μας μάγεψε η Σόνια Θεοδωρίδου με «το Άρωμα του Γιασεμιού»… στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης. Μας μάγεψε η Σόνια Θεοδωρίδου με «το Άρωμα του Γιασεμιού»… στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης.

Πήγαμε, είδαμε, ακούσαμε… σχολιάζουμε…

Το Άρωμα του Γιασεμιού αποτελεί ύμνο για το νησί της Κύπρου. Αφορά μία συλλογή μοναδικών τραγουδιών τα οποία εξυμνούν μέσα από την κυπριακή διάλεκτο τη ζωή, την αγάπη, τον έρωτα. Με αφορμή τη Σειρά Πολιτισμού «Κυπριακή Άνοιξη 2011» της Γερμανίας, δημιουργήθηκε το πρόγραμμα που παρακολουθήσαμε την Παρασκευή 11 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, ερμηνευμένο από τη Σόνια Θεοδωρίδου, με τη συνοδεία της Orchestra Mobile Sextet, υπό τη διεύθυνση του Θεόδωρου Ορφανίδη.
Στις 21.15 περίπου λοιπόν χαμήλωσαν τα φώτα στην αίθουσα ΑΙΜΙΛΙΟΣ ΡΙΑΔΗΣ και εμφανίστηκε στη σκηνή η ορχήστρα, το μικρό χορωδιακό σύνολο και ο μαέστρος. Το κλίμα ήταν αρκετά αμήχανο, κυρίως από την πλευρά του κοινού. Αφορμή ήταν η απογοητευτικά μικρή προσέλευση κόσμου, κάτι το οποίο «στιγμάτισε» τη βραδιά, όχι όμως με αρνητική χροιά εν τέλει…
Το πρόγραμμα ξεκίνησε με το τραγούδι «Το Γιασεμί» και την κα Θεοδωρίδου να βγαίνει τραγουδώντας και ρίχνοντας άνθη γιασεμιού και ροδοπέταλα  - που τα φύλαγε στο φόρεμά της - στη σκηνή. Η έκπληξη/απογοήτευση/απορία για την προσέλευση του κόσμου έγινε αισθητή τόσο στο βλέμμα του μαέστρου όσο και στο βλέμμα της σοπράνο. Ωστόσο, η πορεία της βραδιάς δεν επηρεάστηκε καθόλου από αυτό. Ήδη από το δεύτερο τραγούδι («Αθθουσού»), σοπράνο και ορχήστρα είχαν βρει τη δυναμική τους. Διακρίναμε συγκίνηση στα μάτια και τη φωνή της ερμηνεύτριας όταν τραγούδησε την «Αγιά Μαρίνα», αλλά και κέφι με σκέρτσο όταν μετέβαινε σε πιο χαρούμενες μελωδίες. Περίπου στη μέση του προγράμματος, η κα Θεοδωρίδου είπε στο μικρόφωνο αφού καλησπέρισε τον κόσμο: «Λίγοι και καλοί όπως λέμε στο χωριό μου…» και έτσι ήταν. Ο κόσμος ήταν λίγος, αλλά θερμός αρκετά ως κοινό, τόσο ώστε να κάνει τη σοπράνο με τον μαέστρο να εμφανιστούν 3 φορές στη σκηνή στο τέλος του προγράμματος για να τους χειροκροτήσει και να τους θαυμάσει ξανά σε δύο τραγούδια.
Ο κύριος Ορφανίδης αφού ευχαρίστησε τον κόσμο για την παρουσία του στη βραδιά, εξέφρασε τον προβληματισμό του: «Πώς γίνεται ένα πρόγραμμα που γίνεται ανάρπαστο σε οποιοδήποτε μέρος εκτός Ελλάδας να βρίσκει τόσο μικρή απήχηση όταν παρουσιάζεται εδώ; Μήπως φταίμε εμείς που έχουμε γίνει όπως είμαστε;»  Ολοκλήρωσε τονίζοντας το πόσο σημαντικό είναι να τιμούμε την «ελληνικότητά» μας, ειδικά όταν πρόκειται για μορφές αναβίωσής της, όπως άλλωστε ήταν και το πρόγραμμα που παρουσιάστηκε, θεωρώντας την Κύπρο αναπόσπαστο κομμάτι του ελληνισμού. Η κα Θεοδωρίδου από την άλλη χαρακτήρισε τα τραγούδια αυτά που ερμήνευσε ως «πεπρωμένο» που βρέθηκαν τυχαία στην πορεία τους και αμέσως τα ερωτεύτηκε. Ακούγοντάς την να τα ερμηνεύει, το ίδιο συνέβη και σε εμάς μαζί της, για ακόμη μια φορά.
Μας είχε λείψει, καθότι πάνε πολλά χρόνια που έχει να εμφανιστεί στην πόλη μας. Το χαμόγελό της στις παύσεις ανάμεσα στα τραγούδια ήταν τόσο θερμό και εγκάρδιο, που έμοιαζε σαν να τραγουδούσε για τον καθένα μας ξεχωριστά. Τα συχνά βλέμματά της στο σύνολο πίσω της, στον πιανίστα και το μαέστρο, μας έδειξαν κάτι περισσότερο από επαγγελματισμό. Όταν κάνεις κάτι με αγάπη, το αποτέλεσμα φτάνει να είναι κάτι πιο πάνω ακόμη και από αυτό. Όταν στο τέλος ο κόσμος την ξαναφώναξε στη σκηνή, είχε προλάβει να βγάλει τις γόβες της ήδη στα παρασκήνια. Αυτό δεν αποτέλεσε εμπόδιο ώστε να έρθει πίσω ξυπόλητη, σχεδόν τρέχοντας και με μεγάλη χαρά να ερμηνεύσει και πάλι τραγούδια σε ύφος πιο χαλαρό, καλώντας και τον κόσμο να συμμετέχει. Το πρόγραμμα έκλεισε όπως ξεκίνησε, με «Το Γιασεμί» και την σοπράνο καθισμένη στο πάτωμα της σκηνής να ολοκληρώνει το ρεσιτάλ ερμηνείας.
Είδαμε δουλειά με ποιότητα και συνειδητοποιήσαμε ότι αυτό δε χρειάζεται να ταυτίζεται με εικόνες που σε παραπέμπουν σε χαρακτηρισμούς υπερβολικά και υποκριτικά μεγαλοπρεπείς. Αντιθέτως, μπορεί κάλλιστα να συνδυαστεί με ερμηνείες σε οικεία ατμόσφαιρα, με αισθητή την επαφή με τον κόσμο (τόσο μεταφορικά όσο και κυριολεκτικά) και με το χειροκρότημα να γίνεται ακόμη πιο ζεστό όταν η κα Θεοδωρίδου τελειώνοντας σχεδόν τα τραγούδια του προγράμματός της έπιασε το χέρι του μαέστρου κ.Ορφανίδη, ο οποίος είναι σύζυγός της, και στο τέλος τον φίλησε.
Απολαύσαμε ένα άρτια προετοιμασμένο πρόγραμμα, από το οποίο είχε ολοκληρωτικά εξαλειφθεί η προσποιητή έννοια που αποκτά καμιά φορά το επαγγελματικό ύφος. Μέσα σε μια ώρα μουσικής, «ταξιδέψαμε» όλοι μαζί ως την Κύπρο και επιστρέψαμε.
Μια θερμή παράκληση, τόσο προς το κοινό που οφείλει να ενημερώνεται καλύτερα και να αξιολογεί, όσο και προς κάθε αρμόδιο και μη φορέα: Τέτοια «ταξίδια» δεν θα έπρεπε να γίνονται πολύ συχνότερα…..;
 
Το πρόγραμμα παρακολούθησε και σχολίασε για την «Κ»
η Λία Καραμπατέα.
Υγ. οι παραπάνω εικόνες από Sakis Xenoudis.
 
Σόνια Θεοδωρίδου ''Το Άρωμα του Γιασεμιού'' 11/10/2013
Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης 11/10/2013
Σόνια Θεοδωρίδου ''Το Άρωμα του Γιασεμιού''
Σόνια Θεοδωρίδου: Σοπράνο
Orchestra Mobile Sextet
Μουσική Διεύθυνση: Θεόδωρος Ορφανίδης
Σάκης Ξενούδης: Κανονάκι
Μάρκος Κώτσιας: Πιάνο
Ιgor Efimov: Κλαρινέτο
Στέφανος Κωφίδης: Κρουστά
Αθηνά Καραμούζη: Βιόλα
Γιώργος Γρηγοριάδης: Τσέλο

Φωτογραφικό υλικό




Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
Ο Ψαραντώνης σε μια πρωτότυπη συνάντηση της κριτικής λύρας με την ποντιακή στο Μέγαρο
Ο Ψαραντώνης σε μια πρωτότυπη συνάντηση της κριτικής λύρας με την ποντιακή στο Μέγαρο
με 0 Σχόλια 1738 Views

 Με τη θεϊκή του λύρα και τη χαρακτηριστική φωνή του ο Ψαραντώνης  θα μας  ταξιδέψει με την μουσική που του έμαθαν οι Θεοί και θα μας κάνει να «νιώσουμε τον παλμό.» ….

Περισσότερα ...

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη