Ο σκηνοθέτης Πέτρος Ζηβανός απαντά σε 5 χρηστικές ερωτήσεις για την παράσταση «Ερωτας». Για να ξέρετε τι θα δείτε στην 8η Kulturoβραδιά στο θέατρο «Τ»

1042 Views
Ο σκηνοθέτης Πέτρος Ζηβανός απαντά σε 5 χρηστικές ερωτήσεις για την παράσταση «Ερωτας». Για να ξέρετε τι θα δείτε στην 8η Kulturoβραδιά στο θέατρο «Τ» Ο σκηνοθέτης Πέτρος Ζηβανός απαντά σε 5 χρηστικές ερωτήσεις για την παράσταση «Ερωτας». Για να ξέρετε τι θα δείτε στην 8η Kulturoβραδιά στο θέατρο «Τ»

Ο σκηνοθέτης Πέτρος Ζηβανός απαντά σε 5 χρηστικές ερωτήσεις για την παράσταση «Ερωτας». Για να ξέρετε τι θα δείτε στην 8η Kulturoβραδιά, Παρασκευή 17 Απριλίου στο θέατρο «Τ».

Τι πρόκειται να δούμε και γιατί να πάμε να το δούμε; Πρόκειται για τη συνεντευξιακή «στήλη» 5 χρηστικές ερωτήσεις που αφορά το θέατρο και τις πρεμιέρες. Απλές και συγκριμένες ερωτήσεις ώστε να κατατοπίσει το θεατή πριν δει την παράσταση.
.
Θέσαμε 5 χρηστικές ερωτήσεις στον Πέτρο Ζηβανό που σκηνοθέτησε την παράσταση «Ερωτας», της Λουντμίλας Πετρουσέφκαγια, ένα τρυφερό κείμενο για τα παράξενα του έρωτα, σε μετάφραση Γλυκερίας Καλαϊτζή, η οποία θα παρουσιαστεί Παρασκευή 17 Απριλίου, στις 9μμ, σε avant premiere αποκλειστικά για τους φίλους της Kulturoβραδιάς στο θέατρο «Τ». Επίσημη πρεμιέρα Σάββατο 18 Απριλίου 2015.
Για να ξέρετε τι θα δείτε.
.
 -Περί τίνος πρόκειται;
Τέλη δεκαετίας του ’80. Μόσχα. Το Σοβιετικό πείραμα έχει εξαντλήσει τα όρια του. Οι μέχρι τότε ‘’δυτικές ασθένειες “διαφθορά, ανεργία, έγκλημα, άστεγοι, αλκοολισμός, πορνεία κλπ, βρίσκονται πια στο φόρτε τους. Επιτακτική η ανάγκη για ‘’γκλάσνοστ’’(διαφάνεια)και στοιχειώδεις πρακτικές απαντήσεις. Μέσα σ’αυτό το ιδιαίτατα εκρηκτικό κοινωνικό μίγμα, η Λουντμίλα Πετρουσέφσκαγια (δημοσιογράφος, συγγραφέας, εικαστικός, μουσικός, περφόρμερ) γράφει τον ‘’ΕΡΩΤΑ΄, μια αλληγορική κωμωδία για ‘’πραγματικούς ανθρώπους’’ και όχι για τα μέχρι τότε κυρίαρχα υβρίδια του ‘’σοσιαλιστικού ρεαλισμού’’.

-Δυο λόγια για την παράσταση…
Η Σβέτα και ο Τόλια, παλαιοί συμφοιτητές αποφασίζουν –ο καθένας για τους λόγους του– να παντρευτούν. Δεν έχουν υπάρξει ποτέ ζευγάρι. Από την πρώτη κιόλας νύχτα του γάμου θα έρθουν αντιμέτωποι με όλα αυτά που δεν θέλησαν ή δεν τόλμησαν ποτέ να θίξουν ανάμεσα τους.
 
-Αν σας ρωτούσαν, ποιο είναι το στίγμα της; Τι θα απαντούσατε;
Η συγγραφέας χαρακτηρίζει το έργο της ως κωμωδία. Και είναι. Με καθαρές τσεχωφικές ποιότητες. Αφορά δηλαδή στη σύνθετη ολότητα της ζωής κι όχι στο γελοιογραφικό της σκίτσο. Γιατί με το χιούμορ και την υψηλότατη εκδοχή του, την ειρωνέια αντιλαμβανόμαστε πιο βαθειά, πιο γρήγορα και πιο ουσιαστικά τη ζωή. Οι κοινωνίες αλλάζουν διαρκώς. Τα προβλήματά τους είτε λύνονται είτε ξεθωριάζουν και αντικαθίστανται από άλλα επίκαιρα. Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και στο πώς αντιλαμβάνεται τον ΕΡΩΤΑ κάθε εποχή. Αλλιώς εκφραζόταν στην Αρχαία Ελλάδα μέσα από τον Όμηρο και τους τραγικούς ποιητές, αλλιώς στις ιπποτικές ιστορίες του Μεσαίωνα και προφανώς πολύ διαφορετικά στον σύγχρονο κόσμο μέσα από τα διάφορα λογοτεχνικά κινήματα και τα ΜΜΕ.
Το σίγουρο σε κάθε περίπτωση είναι ότι αυτό που ονομάζουμε ΕΡΩΤΑ δεν είναι απλά ένα επικό πανηγύρι των αισθήσεων αλλά μια ξαφνική γιορτή ολόκληρου του νοήματος της ύπαρξής μας. Που σαφέστατα καθορίζεται από ένα τερατώδες σύνολο λογοτεχνικών, επικοινωνιακών και κοινωνικοοικονομικών κλισέ. Αυτά τα κλισέ, τα στερότυπα δηλαδή του έρωτα, που έχουν εξαντλήσει το χρόνο της ζωής τους, και την ανάγκη μας να επανεφευρεθούν, σε μια ταχύτατα εξελισσόμενη πραγματικότητα θελήσαμε κάπως να διερευνήσουμε με την παράσταση μας.
 
-Τι έχει να δει και να ζήσει ο θεατής βλέποντας την παράσταση;
Οι περισσότερες κλασικές κωμωδίες και φυσικά αρκετά απο τα παραμύθια τελειώνουν με έναν γάμο. Ο ΕΡΩΤΑΣ της Πετρουτσεφσκαγια ξεκινάει ανάποδα. Εξού και το ανάποδο ωμέγα στη τίτλο της παράστασης μας. Ξεκινάει δηλαδή από την πρώτη νύχτα ενός γάμου που στις ‘’προγραμματικές του διακυρήξεις’’ η λέξη έρωτας δεν υπάρχει. Στους ήρωες  του έργου και στην συνενοχή του κοινού ανατίθεται το καθήκον να οραματιστούν τη συνέχεια.
 
 -Λόγοι που πρέπει να έρθει κανείς να δει την παράσταση.
Από τα πιο διαδεδομένα κλισέ σήμερα είναι οτι ο  γάμος σκοτώνει τον έρωτα. Στην περίπτωσή μας ξεκινώντας απο έναν γάμο χωρίς έρωτα, οδηγούμαστε στην ανάγκη για ουσιαστικό ανθρώπινο πλησίασμα, συντροφικότητα, αλληλεγγύη και ίσως έναν καινούριο ΕΡΩΤΑ.
.
-
Ευχαριστούμε. Καλή επιτυχία.
.
-ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΕΔΩ

-ΔΩΡΕΑΝ ΔΙΠΛΕΣ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ ΕΔΩ


Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

Ιωάννης Τσιρόγλου
Ιωάννης Τσιρόγλου
Διευθυντής Kulturosupa.gr - e-mail: kulturosupa2@gmail.com

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
Ο Νίκος Κουρής διαβάζει το πεζογράφημα Ιογενής πνευμονία του Ζήσιμου Λορεντζάτου
Ο Νίκος Κουρής διαβάζει το πεζογράφημα Ιογενής πνευμονία του Ζήσιμου Λορεντζάτου
με 0 Σχόλια 632 Views

 Την Τετάρτη 27 Μαΐου στις 19.00 συνεχίζεται η διαδικτυακή ηχητική σειρά του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ) Αναγνώσεις με το πεζογράφημα Ιογενής πνευμονία του Ζήσιμου Λορεντζάτου.

Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή