Κρίτωνας Ζαχαριάδης & Δημήτρης Χατζηθεοδοσίου ανάβουν φωτιές στη θεατρική πιάτσα μιλώντας ζωντανά στην κάμερα της «Κ»

3459 Views
Κρίτωνας Ζαχαριάδης & Δημήτρης Χατζηθεοδοσίου ανάβουν φωτιές στη θεατρική πιάτσα μιλώντας ζωντανά στην κάμερα της «Κ» Κρίτωνας Ζαχαριάδης & Δημήτρης Χατζηθεοδοσίου ανάβουν φωτιές στη θεατρική πιάτσα μιλώντας ζωντανά στην κάμερα της «Κ»

 
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΧΩΡΙΣ ΜΟΝΤΑΖ
 
Ο ένας είναι ο Κρίτωνας Ζαχαριάδης, ηθοποιός, σκηνοθέτης, θεατρικός συγγραφέας. Ο άλλος είναι ο Δημήτρης Χατζηθεοδοσίου, ηθοποιός και σκηνοθέτης. Παρότι ζουν Θεσσαλονίκη και το θέατρο είναι το αντικείμενο τους κανένας τους δεν είδε την δουλειά του άλλου. Για παράδειγμα η τελευταία παράσταση του πρώτου έφερε τον τίτλο «Πώς από δω, αλλά και γιατί όχι», ενώ «Μπραντ» του δεύτερου. Άρεσαν και συζητήθηκαν και οι δυο, παρεμπιπτόντως βραβεύτηκαν και στα ΘΒΘ. Θα έλεγε κανείς, καλλιτεχνικά δεν ταιριάζουν τα χνώτα τους, νομίζω και ως χαρακτήρες. Ωστόσο ο ένας βρήκε στον άλλον τον ιδανικό συνεργάτη για μια εξαιρετικά ιδιαίτερη παράσταση σουρεαλιστικού μονολόγου που έγραψε και σκηνοθετεί ο πρώτος και φέρει τον τίτλο «Πελότα» (πληροφορίες εδώ).
 
Τους ξέρω προσωπικά και τους δύο. Τους εκτιμώ, πιστεύω στα καλλιτεχνικά οράματα τους, είναι αληθινοί δημιουργοί, μεγάλοι δουλευταράδες, έχουν πείσμα, τσαγανό, είναι ανήσυχα πνεύματα, βράζει το αίμα τους που λένε… και με αφορμή την παράσταση ήθελα να τα πούμε από κοντά. Γνωρίζοντας τους λοιπόν καλά, και ξέροντας τι ζόρια περνούν για να γίνει πράξη μια παράσταση δεν ήθελα να περιοριστούμε μόνο στο τελευταίο θεατρικό πόνημα.
.
Επιθυμούσα να «ανοίξει» η συζήτηση και να ειπωθούν πολλά και διάφορά. Κυρίως αυτά που πονάνε να ακουστούν δημόσια. Ευτυχώς αυτό συνέβη και επιτέλους κάποιοι άνθρωποι, νέοι άνθρωποι, αυτοί οι άνθρωποι, μιλούν ανοιχτά χωρίς να φοβούνται τις όποιες συνέπειες.
Για το πώς λειτουργεί η θεατρική πιάτσα της Θεσσαλονίκης, για τις κλειστές πόρτες, για τους θεατρώνες, τις κλίκες και τα παρεάκια, για τα «φρουρούμενα» «Δημήτρια» αλλά και για τον Δήμο Θεσσαλονίκης και φυσικά για το ΚΘΒΕ. Για τα χαστούκια που έφαγε ο Χατζηθεοδοσίου από Δήμο Θεσσαλονίκης και Υπουργείο Πολισμού, το χώσιμο του σε γνωστό θεατρικό επιχορηγούμενο χώρο, για την απάντηση που έδωσαν στο Κρίτωνα όταν απευθύνθηκε στο ΚΘΒΕ.
.
Για νοοτροπίες και συμφέροντα, για το που πάνε οι επιχορηγήσεις, δηλαδή γιατί πάνε στα ίδια πρόσωπα και στους ίδιους χώρους μα και για το «αλάνθαστο κριτήριο του κοινού»… Για μια πόλη που ενώ βράζει από δημιουργία σκοντάφτει σε Διοικήσεις και συμφέροντα.
Τους ευχαριστώ.

Ο Κρίτωνας Ζαχαριάδης και ο Δημήτρης Χατζηθεοδοσίου μιλούν έξω απ' τα δόντια, ζωντανά στην κάμερα της Κουλτουροσουπα.

.

 Και για να μη χαθείτε στην συνέντευξη… μεταξύ άλλων...

-όταν ο Κρίτωνας γνώρισε τον Δημήτρη (στο 01:05)
-όταν ο Δημήτρης γνώρισε τον Κρίτωνα (στο 03:35)
-οι θεατρικές διαφορές μεταξύ Κρίτωνα και Δημήτρη (στο 05:28) και αν όλοι οι ηθοποιοίκάνουν για όλους τους ρόλους
-γιατί είπε το ναι ο Δημήτρης εφόσον είχε κάποιες ενστάσεις (στο 10:43)
-η υπόθεση της Πελότας (στο 15:25)
-ο Δημήτρης για τον ρόλο (στο 15:25)
-περί αισθητικής και «πρότασης» (στο 17:41)
-ποιος ο λόγος που έγραψε την Πελότα (στο 21:23)
-ποια στοιχεία του χαρακτήρα του βρήκε στην Πελότα ο Δημήτρης (στο 24:00)
ΚΑΙ ΑΡΧΙΖΕΙ ΝΑ ΦΟΥΝΤΩΝΕΙ Η ΚΟΥΒΕΝΤΑ…
- θεατρικό πικρό –τοπικό- τοπίο από Κρίτωνα (στο 29:40)
-περί αλάνθαστου Θεσσαλονικιώτικο κριτηρίου (στο 31:19)
-το παράπονο του Κρίτωνα και το όχι του σε σωματεία και συλλόγους (στο 31:40)
-η άποψη του Δημήτρη για θεατρώνες, «άρχοντες», δημοσιοσχεσίτες και ποιοι στηρίζουν ποιους (στο 32:52)
-τρώγονται μεταξύ τους οι τοπικοί; (στο 35:35)
-θεατρική η άθλια κατάσταση (στο 38:11)
-η πίκρα του Δημήτρη και γιατί σκέφτεται να φύγει… (στο 43:40)
- τι θα αντιμετωπίσουν όλοι αυτοί που νέμονται την αγορά (στο 46:40)
-η νοοτροπία των θεατρικών παραγωγών (στο 48:30)
-και φτάσαμε στα Δημήτρια… και γιατί απέρυψαν την πρόταση του Χατζηθεοδοσίου (στο 50:50)
-η τραυματική εμπειρία του Κρίτωνα με τον Δήμο Θεσσαλονίκης (στο 52:09)
-περί κλίκας και ποιο είναι το κινηματογραφικό αυτό φεστιβάλ που έχει την εύνοια των Δημητριών; (στο 54:27)
-επιχορηγήσεις, άλλη μια πικρή συμφεροντολογική ιστορία (στο 57:09)
-και πως έφαγε τα μούτρα του –για άλλη μια φορά δηλαδή- ο Χατζηθεοδοσίου, όταν είχε την «απαίτηση» να επιχορηγηθεί από το Υπουργείο Πολιτισμού. Τι του απάντησαν; Θα φρικάρετε… (στο 58:44)
Εν συνεχεία περί «κουραδομηχανών» και ποιος είναι αυτός ο ευνομούμενος θίασος και χώρος της Θεσσαλονίκης που χρηματοδοτείται κάθε χρονιά (στο 1:00:47)
-όταν ο Κρίτωνας έκανε πρόταση στο ΚΘΒΕ και πριν το απορρίψουν, τι του ανέφεραν περί συστήματος (στο 1:03:39)
 -και για φινάλε μια λατέρνα… (στο 1:10:22)

Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

Ιωάννης Τσιρόγλου
Ιωάννης Τσιρόγλου
Διευθυντής Kulturosupa.gr - e-mail: kulturosupa2@gmail.com

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
«Ο Ελέφας»: Μια «τραγική» κωμωδία που σερβίρεται κρύα με συνοδεία… φακής». Είδαμε και Σχολιάζουμε
«Ο Ελέφας»: Μια «τραγική» κωμωδία που σερβίρεται κρύα με συνοδεία… φακής». Είδαμε και Σχολιάζουμε
με 0 Σχόλια 957 Views

Δεν είναι απλά μια βουκολική κωμωδία που χαρίζει γέλιο και διασκέδαση. Είναι μια βαθιά τραγική ιστορία που θίγει σοβαρότατα διαχρονικά ζητήματα. Είδε και σχολιάζει η Άννια Κανακάρη


Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή