Η συγγραφέας Χριστίνα Κασιντή μιλά στην «Κ» για το βιβλίο «Οι περιπέτειες μιας σακούλας».

3492 Views
Η συγγραφέας Χριστίνα Κασιντή μιλά στην «Κ» για το βιβλίο «Οι περιπέτειες μιας σακούλας». Η συγγραφέας Χριστίνα Κασιντή μιλά στην «Κ» για το βιβλίο «Οι περιπέτειες μιας σακούλας».

 

.

Ήρθε η ώρα να γνωρίσετε τη Σούλα που δεν είναι μια πλαστική σακούλα σαν όλες τις άλλες... σκέφτεται, μιλάει και κυρίως αισθάνεται! Νιώθει τυχερή γιατί δεν φορτώνεται ένα ολόκληρο καρπούζι σαν τη φίλη της τη Φιλιώ, αλλά και άτυχη, αφού παρασύρεται στη θάλασσα και τρέμει μήπως φτάσει μέχρι την Αμερική ή διαλυθεί μέσα στο νερό.
 

Για τις απίστευτες περιπέτειες που η ζει η Σούλα η σακούλα, η συγγραφέας παιδικών βιβλίων Χριστίνα Κασιντή μιλά  στην Μαριάννα Μπουρουτζή για την Κουλτουρόσουπα.



1. Τι σας ενέπνευσε να γράψετε το συγκεκριμένο βιβλίο;
Μια σακούλα που προσγειώθηκε ξαφνικά ένα μεσημέρι στο παρμπρίζ του αυτοκινήτου μου στάθηκε η αφορμή να γράψω την ιστορία!
 
2. Γιατί επιλέξατε συγκεκριμένα την πλαστική σακούλα και όχι κάποιο άλλο ρυπογόνο υλικό, π.χ. πλαστικό, αλουμινένιο κλπ.;
Η πλαστική σακούλα είναι ένα αντικείμενο της καθημερινότητάς μας που φάνταζε απαραίτητο για εμάς μέχρι πριν λίγα χρόνια, αλλά τελευταία έχει εξελιχθεί σε ένα από τα πιο απεxθή αντικείμενα στον πλανήτη.
 
Παρότι κατασκευάστηκε το 1959 από τον Στεν Γκούσταφ Τούλιν για να πάψουν οι άνθρωποι να χρησιμοποιούν χαρτοσακούλες και να καταστρέφουν τα δέντρα για να τις παράξουν, το αποτέλεσμα ήταν να κατακλυστεί ο πλανήτης από τόνους πλαστικού, πολύ περισσότερους από όσους μπορεί να αντέξει.
 
Το θεώρησα, λοιπόν, τολμηρό και ενδιαφέρον να δώσω ζωή σε μια πλαστική σακούλα και να παρουσιάσω στα μικρά παιδιά τον τρόπο πουθα την αντιμετώπιζαν τα πλάσματα της γης αν μπορούσαν να της μιλήσουν, όταν εκείνη θα εισέβαλε στο χώρο τους και θα τα απειλούσε με την παρουσία της.
 
 
3. Για ποιο λόγο η ιστορία της σακούλας διαδραματίζεται στη θάλασσα και όχι στο δάσος ή στην πόλη;
Η Σούλα η σακούλα περιπλανιέται στη θάλασσα, αλλά και στη στεριά. Αφού καταλήγει στην ακτή, παρασύρεται από τον άνεμο και σκαρφαλώνει σε δέντρα, συναντά ζώα, πουλιά και έντομα. Όλα τη φοβούνται και επιθυμούν διακαώς να τη διώξουν. Δυστυχώς, η πλαστική ρύπανση έχει κατακλύσει όλη τη φύση και αυτό λογικά αποτυπώνεται στο βιβλίο.
 
 
4. Το βιβλίο αναφέρεται στα παιδιά. Υπάρχει οικολογική συνείδηση σε αυτές τις ηλικίες; Δίνονται στα παιδιά τα κατάλληλα ερεθίσματα, προκειμένου να προσέχουν το περιβάλλον;
Υπάρχει οικολογική συνείδηση στα παιδιά, αλλά χρειάζεται εμείς, οι μεγαλύτεροι, να την καλλιεργήσουμε. Η οικογένεια, το σχολείο, αλλά και το ευρύτερο, κοινωνικό περιβάλλον του παιδιού οφείλουν να του ενσταλάξουν τις αξίες της αγάπης και του σεβασμού προς τη φύση και τα ζώα, δίνοντάς του την ευκαιρία να συμμετέχει σε δράσεις και να συμβάλει στην αντιμετώπιση των προβλημάτων που αντιμετωπίζει σήμερα το περιβάλλον.
 
Είναι επιτακτική ανάγκη στις μέρες μας οι ενήλικες να  δώσουμε το καλό παράδειγμα στα παιδιά με τη στάση μας. Αν ανακυκλώνουμε σωστά τα σκουπίδια μας, αν χρησιμοποιούμε το ποδήλατο για τις μετακινήσεις μας, αν εξοικονομούμε ενέργεια, τα παιδιά σίγουρα θα μας μιμηθούν.
 
5. Παρατηρούμε ότι η μητέρα των δύο πρωταγωνιστών, του Ανδρέα και της Λίνας, μαζί και κάποιος άλλος ενήλικας, όταν ψωνίζουν στο σούπερ – μάρκετ φαίνεται να μη νοιάζονται για το είδος της σακούλας που κρατούν. Εφόσον οι μεγάλοι δίνουν το παράδειγμα στους μικρότερους, πώς μπορεί να εμφυσηθεί η οικολογική συνείδηση πρώτα σε αυτούς;
Πράγματι οι ενήλικες της ιστορίας μας δεν είναι οικολογικά συνειδητοποιημένοι. Ωστόσο, υπάρχει Θεία Δίκη, γιατί, για παράδειγμα, ο κύριος του σουπερμάρκετ που χρησιμοποίησε μια μικρή πλαστική σακούλα για να κουβαλήσει ένα ολόκληρο καρπούζι, το μετάνοιωσε πικρά!
.
Για να μιλήσουμε σοβαρά, η σωστή πληροφόρηση από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης με στόχο την ευαισθητοποίηση των πολιτών, αλλά και την παρακίνησή τους για ενεργή συμμετοχή σε περιβαλλοντικές δράσεις, μπορούν να βοηθήσουν ώστε άνθρωποι, σαν τον κύριο με το καρπούζι ή τη μητέρα των μικρών πρωταγωνιστών, να αποκτήσουν οικολογική συνείδηση και περιβαλλοντική ευθύνη και να υιοθετήσουν στάση ζωής φιλική προς το περιβάλλον.
 
 
 
6. Όταν ο Ανδρέας και η Λίνα βρίσκονται στη θάλασσα, ξαφνικά φυσάει και τα παιδιά τρέχουν να πιάσουν τη σακούλα, η οποία βέβαια, τους ξεφεύγει. Η μητέρα τους, όμως, παραμένει αμέτοχη. Τί θα είχε συμβεί αν τελικά έπιαναν της σακούλα;
Θέλω να πιστεύω ότι θα πετούσαν την σακούλα εντελώς άδεια στην ανακύκλωση κατά την επιστροφή τους από τη θάλασσα!
 
Θεωρώ ότι η Λίνα και ο Ανδρέας, οι πρωταγωνιστές του βιβλίου, δεν θα ξεφορτώνονταν τη Σούλα τη σακούλα στην παραλία ελαφρά τη καρδία!
 
7. Τα παιδιά σε κάποια πράγματα είναι πιο συνειδητοποιημένα από τους μεγάλους;
Νομίζω πως αυτό ισχύει. Σε πολλές περιπτώσεις τα παιδιά δρουν με περισσότερη υπευθυνότητα και ευαισθησία απέναντι στο περιβάλλον απ’ ότι οι ενήλικες.
 
Όλα τα χρόνια που εργάζομαι ως καθηγήτρια στη Μέση Εκπαίδευση έχω διαπιστώσει ότι τα παιδιά λατρεύουν την επαφή με τη φύση και συμμετέχουν με προθυμία σε δράσεις περιβαλλοντικού εθελοντισμού, όπως η δεντροφύτευση, οι επισκέψεις σε κέντρα διάσωσης τραυματισμένων ζώων ή ο καθαρισμός μιας παραλίας. Εξάλλου, στο βιβλίο μας, τη λύση στο πρόβλημα που δημιούργησε η σακούλα στο περιβάλλον έδωσε ένα κοριτσάκι που συμμετείχε σε μια τέτοια δράση.  
 
 
8. Ένα παιδάκι θα πιάσει τη σακούλα και θα τη βάλει στην ανακύκλωση. Τελικά, είστε αισιόδοξη ότι τα παιδιά μπορούν να σώσουν τον πλανήτη και να κάνουν τον κόσμο καλύτερο;
Είμαι αισιόδοξη και πιστεύω ότι τα παιδιά μπορούν να σώσουν τον κόσμο και να δώσουν λύση στο σοβαρότατο πρόβλημα της μόλυνσης του περιβάλλοντος που εμείς, οι προηγούμενες γενεές δυστυχώς τους κληροδοτούμε. Αρκεί να τους προσφέρουμε τα κατάλληλα ερεθίσματα, τις πολύτιμες εμπειρίες και βέβαια, τη γνώση για να το πράξουν.
 
Άλλωστε ως παιδική συγγραφέας, δεν μπορώ παρά να πιστεύω στη δύναμη της αθωότητας, της φαντασίας ,αλλά και της ισχυρής θέλησης που διαθέτουν.
 
9. Θεωρείτε ότι το βιβλίο θα μπορούσε να πρωτοστατήσει σε μια καμπάνια κατά της χρήσης των πλαστικών;
Θα ήταν μεγάλη μου τιμή να συμβεί αυτό! Θα σήμαινε ότι πέτυχα το στόχο μου που είναι η οικολογική ευαισθητοποίηση των παιδιών. Ο άνθρωπος αποτελεί ένα μέρος της φύσης και η σχέση τουμαζί της είναι αλληλένδετη. Όταν η φύση πλήττεται, την ίδια στιγμή  πλήττονται τα πουλιά, τα ψάρια, τα ζώα αλλά και ο ίδιος ο άνθρωπος. Θα ήμουν ευτυχής αν το βιβλίο μου ωθήσει τα παιδιά να το κατανοήσουν, γιατί το μέλλον της γης βρίσκεται στα δικά τους χέρια.
 
Σας ευχαριστώ
 
-Πληροφορίες για το βιβλίο (εκδόσεις Κλειδάριθμος) θα βρείτε εδώ

 ..

Ακολουθήστε μας στα social media
 ..
      

Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

Μαριάννα Μπουρουτζή
Μαριάννα Μπουρουτζή

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
Κοίτα μην αρρωστήσεις: 12 καλλιτεχνικές αναπαραστάσεις της πανδημίας στο Μπενσουσάν Χαν
Κοίτα μην αρρωστήσεις: 12 καλλιτεχνικές αναπαραστάσεις της πανδημίας στο Μπενσουσάν Χαν
με 0 Σχόλια 403 Views

Οι σημερινές καλλιτεχνικές αναπαραστάσεις του εγκλεισμού και της εμπειρίας της διαρκούς απειλής, με τη μορφή ενός πλήθους «ημερολογίων πανδημίας» στέκονται διστακτικά στο σταυροδρόμι της τέχνης, της πολιτικής και της ιατρικής.

Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
Εφημερεύοντα Νοσοκομεία ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή