Ο τραγουδιστής Θοδωρής Βουτσικάκης, μιλάει στην Κουλτουρόσουπα για όλα…

5397 Views
Ο τραγουδιστής Θοδωρής Βουτσικάκης, μιλάει στην Κουλτουρόσουπα για όλα… Ο τραγουδιστής Θοδωρής Βουτσικάκης, μιλάει στην Κουλτουρόσουπα για όλα…

Ο τραγουδιστής Θοδωρής Βουτσικάκης, μιλάει στην Κουλτουρόσουπα για όλα…

Γεννημένος το 1988, στα 26 του μόλις χρόνια, έχει καταφέρει να εντυπωσιάσει τόσο με την ερμηνευτική του ικανότητα, όσο και με τις αξιόλογες συνεργασίες του. Κι αυτό παράλληλα με τις νομικές του σπουδές,  την σοβαρή μελέτη με το κλασικό τραγούδι και επίσης την ενασχόλησή του με την υποκριτική. Και να σκεφτεί κανείς ότι όλα ξεκίνησαν από τη συμμετοχή του σε μια χορωδία, της Μητρόπολης Καλαμαριάς, που κατάφερε να τον μπολιάσει με το υπέροχο «μικρόβιο» της μουσικής.
Και έκτοτε την αγάπησε βαθιά, την σπούδασε σε βάθος εστιάζοντας στη μονωδία και σήμερα, παρότι τόσο νέος, έχει να επιδείξει ένα βιογραφικό ζηλευτό. Με επιλογές ποιοτικές και συνεργασίες προσεγμένες που τον έφεραν δίπλα σε ερμηνευτές σαν τη Dulce Pontes, ως σολίστα με τη Συμφωνική του Δήμου,  σε μιούζικαλ και μουσικές παραστάσεις  αξιώσεων και δίπλα σε σημαντικούς δημιουργούς, σαν τον συνθέτη Δ. Μαραμή και την «αφρόκρεμα» ποιητών – στιχουργών που το τελευταίο έργο τους «Αισθηματική Ηλικία», θα απολαύσουμε με την εξαιρετική φωνή του σε έναν ιστορικό, ειδυλλιακό χώρο της πόλης…   
Έως τότε, ο τραγουδιστής Θοδωρής Βουτσικάκης, μιλάει στην Κουλτουρόσουπα για όλα…
Θέλουμε να γνωρίσουμε καλύτερα τον Θοδωρή… Το να καταφέρνει κανείς να συνδυάζει πανεπιστημιακές – καλλιτεχνικές σπουδές και ταυτόχρονα απαιτητικές παραστάσεις, μοιάζει ιδιαίτερα δύσκολο. Ποιο στοιχείο του χαρακτήρα σου σε βοήθησε σ’ αυτό;
Το πάθος μου για τη μουσική, το πολυσχιδές του χαρακτήρα μου   και η αποφασιστικότητα να μην αφήνω «εκκρεμότητες» στη ζωή μου, βοηθάνε να συνδυάζω πράγματα από διαφορετικούς τομείς. Δεν ξέρω αν είναι όντως δύσκολο πάντως εγώ φαίνεται να το διασκεδάζω.
 
H νομική είναι κάτι που αγαπάς ή μια «αναγκαστική» επιλογή που θα ασκήσεις για λόγους βιοπορισμού;
Το ενδιαφέρον μου για τη χρήση της ελληνικής γλώσσας και το κοινό αίσθημα δικαίου, σε μια κοινωνία που δείχνει μάλλον να «παρεκτρέπεται», με οδήγησε στην επιλογή της Νομικής ως αντικείμενο ακαδημαϊκών σπουδών. Ήταν μια καθαρά προσωπική επιλογή που όμως δεν σχετιζόταν άμεσα με τον επαγγελματικό μου προσανατολισμό. Με ενοχλεί που η κοινωνία μας πάσχει από το σύνδρομο της «εναλλακτικής επιλογής», παρότι πιστεύω ότι δεν έχουμε το προνόμιο της αποκλειστικότητας σε αυτό. Δεν βλέπω τη Νομική σαν «δεκανίκι», ούτε ξεκινάω τη ζωή μου με το ενδεχόμενο να αποτύχω σε αυτό που θέλω να κάνω. Φροντίζω απλά να εφοδιάζομαι ανάλογα και να παραμένω ανεξάρτητος. Ούτως ή άλλως ή «Αστροναύτης» θα γινόμουν ή τραγουδιστής!
 
Η θητεία σου σε χορωδίες, σαν δουλειές συνόλου, τι εφόδια σου πρόσφερε για τα μετέπειτα καλλιτεχνικά σου βήματα;
Η ύπαρξη χορωδιών και μουσικών συνόλων είναι ένδειξη πολιτισμού. Κατά τη γνώμη μου δε, το επίπεδο αυτών των συνόλων πολλές φορές αντικατοπτρίζει και το μουσικό επίπεδο της αντίστοιχης τοπικής κοινωνίας. Προσωπικά θεωρώ πως επωφελήθηκα, τόσο σε γνωστικό επίπεδο όσο και σε επίπεδο συνεργατικότητας, καθώς   έμαθα να ακούω «πέραν του εαυτού μου».
 
Η αγάπη για το κλασικό τραγούδι, προέκυψε στην πορεία ή έχει αναφορά στο οικογενειακό περιβάλλον και σχετικά ακούσματα από παιδί;
Η αγάπη μου για το κλασικό τραγούδι συνδέεται άμεσα με την γνωριμία και την μαθητεία μου δίπλα στην καθηγήτρια μονωδίας Θάλεια Μαυρίδου. Υπήρχαν αντίστοιχα ακούσματα από την παιδική μου ηλικία, όχι όμως όσα θα ήθελα. Ορισμένες φορές χρειαζόμαστε κάποιους ανθρώπους ή καταστάσεις για να μας εμπνεύσουν. Η Θάλεια με έβαλε στη διαδικασία να σκεφτώ τον «Θοδωρή» μέσα σε αυτό το είδος μουσικής και να αντιληφθώ την πραγματική αξία και αισθητική αυτής της τεχνικής. Ωστόσο, δεν στόχευα ποτέ να γίνω τραγουδιστής όπερας. Με ενδιαφέρει να διαμορφώσω την δική μου «τραγουδιστική ταυτότητα» μέσα από μια ενδεχόμενη διασταύρωση τεχνικών και ένα ευρύ φάσμα ρεπερτορίου.
 
Ξεκινώντας είχες συγκεκριμένα μουσικά πρότυπα και κάποιο είδος μουσικής που σε ενέπνεε περισσότερο;
Πάντα υπήρχαν καλλιτέχνες που θαύμαζα στη φωνή, στη σκηνική παρουσία, και στα τραγούδια που ερμήνευαν. Δεν θεωρώ δε, ότι ανήκουν όλοι στον ίδιο μουσικό χώρο, μάλλον το αντίθετο θα έλεγα. Μπορούν να με συγκινήσουν πολλά και διαφορετικά είδη μουσικής και ερμηνευτές. Φαίνεται ωστόσο, να κερδίζουν λίγο έδαφος μέσα μου τα ακούσματα της μεσογειακής χερσονήσου συμπεριλαμβανομένης φυσικά και της Ελλάδας. Από την αρχή της καλλιτεχνικής μου πορείας αναζήτησα αυτά τα ακούσματα αλλά και τις κοινές μας μουσικές καταβολές.
 
Στη μέχρι τώρα πορεία σου, ξεχωρίζεις κάποια συνεργασία σου που για σένα είναι πραγματικά σημαντική;
Αισθάνομαι πως είχα την ευλογία στα πολύ λίγα χρόνια που βρίσκομαι στο χώρο της μουσικής να βιώσω αξιοσημείωτα πράγματα και να γνωρίσω σημαντικούς καλλιτέχνες και ανθρώπους. Η συνεργασία όμως που σηματοδοτεί την μέχρι τώρα πορεία μου και είναι σημαντική για μένα είναι αυτή με τον συνθέτη Δημήτρη Μαραμή. Θα μπορούσα επίσης να προσθέσω,  για συναισθηματικούς κυρίως  λόγους, τη στιγμή που βρέθηκα επί σκηνής μαζί με την λατρεμένη μου και παγκοσμίου φήμης τραγουδίστρια  Dulce Pontes πέρσι το καλοκαίρι. Ένα χρόνο νωρίτερα έλεγα σε φίλους πως αν και όταν έρθει αυτή η στιγμή, θα αλλάξω επάγγελμα! Φυσικά και δεν τήρησα τα λεγόμενα μου…
 
Την ιδιαίτερη μουσική σου κουλτούρα με πόσους από τους συνομηλίκους σου μπορείς να την μοιραστείς; Με πολλούς ή με λίγους;
Τολμώ να πω με αρκετούς. Δεν ξέρω αν πρόκειται για κάποιου είδους ψευδαίσθηση ή αν αυτό σημαίνει πως η ελληνική κοινωνία δεν είναι τόσο «mainstream» όσο τη θεωρούμε! Γεγονός πάντως είναι πως δεν αισθάνομαι «αποξενωμένος».
.
Είναι γεγονός ότι η γενιά σου έχει αξιόλογα ταλέντα που όμως δεν φτάνουν στο ευρύ κοινό και είναι άδικο. Δεν θα μπορούσατε να κάνετε οργανωμένα κάτι για αυτό;
Συμφωνώ απόλυτα ως προς το ότι υπάρχουν ταλαντούχοι άνθρωποι που μένουν στην «αφάνεια». Πολλές φορές όμως δεν υπάρχει αρκετή αποφασιστικότητα, αφοσίωση και πυγμή από τους ίδιους. Το ομαδικό πνεύμα και η συλλογική προσπάθεια σίγουρα θα μπορούσε να διαφοροποιήσει αυτήν την κατάσταση.  Εγώ προσωπικά τάσσομαι υπέρ αυτής της άποψης και ελπίζω στο μέλλον να υπάρξουν οι ανάλογες «πρωτοβουλίες».
 
Πιστεύεις ότι η ευτέλεια στην τέχνη που κυριαρχεί λόγω υπερπροβολής, αρχίζει να υποχωρεί; Μήπως λόγω «κρίσης αξιών» αρχίζουμε να ανακαλύπτουμε την ποιότητα ή όχι… ακόμη;
Είναι αλήθεια πως η «κρίση» δημιούργησε ένα κλίμα σκεπτικισμού σε ολόκληρη την ελληνική κοινωνία. Αρχίσαμε να αναζητάμε τρόπους έκφρασης και διεξόδου που δεν σχετίζονται με τα κακώς κείμενα του παρελθόντος. Συνέπεια αυτού είναι και η υποχώρηση όχι τόσο της ευτέλειας αυτής καθαυτής, όσο του στοιχείου της «μόδας» που την χαρακτήριζε.
Αισθάνομαι ότι κάτι έχει ήδη αλλάξει αν και έχουμε ακόμα πολύ δρόμο μπροστά μας.
 
Έχεις μια ιδιαίτερη αγάπη στα μιούζικαλ κι έχεις ήδη ασχοληθεί… Βλέπεις αυτό το μουσικό είδος να έχει απήχηση και μέλλον στις εγχώριες σκηνές;
Το μουσικό θέατρο αποτελεί μόνο του μία ειδική μουσική κατηγορία. Σαν χώρα δεν χαρακτηριζόμαστε από τις επιδόσεις μας σε αυτό, αντιθέτως μάλιστα, μας διακρίνει μια «απλοχέρη τσαπατσουλιά».
Αυτό φυσικά δεν ακυρώνει τις αξιόλογες προσπάθειες που γίνονται. Φαίνεται δε πως λίγο οι επικρατούσες τάσεις, λίγο οι πεισματικές προσπάθειες κάποιων «πρωτοπόρων» να φέρουν το μιούζικαλ στην Ελλάδα έχουν αποτελέσματα, καθώς και οι αντίστοιχες παραγωγές πληθαίνουν και οι πρώτες σχολές μουσικού θεάτρου είναι γεγονός.
 
Επιλέγοντας ένα κομμάτι, είναι η μελωδία ή ο στίχος που σε αγγίζει πρώτα και πού δίνεις περισσότερη βαρύτητα;
Η μελωδία είναι αυτή που μου δημιουργεί τις πρώτες εικόνες. Θεωρώ πως είναι το «όχημα μεταφοράς» του στίχου στον ακροατή. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι της δίνω περισσότερη βαρύτητα, ίσα ίσα, υπάρχουν φορές που η μουσική καλείται να υπηρετήσει το λόγο. Απλά αισθάνομαι ότι μπορώ να την καταλάβω και να την αποκωδικοποιήσω πιο γρήγορα.
 
Η ποιοτική μουσική που υπηρετείς είναι ένας δρόμος «δύσκολος». Μπήκες ποτέ στον πειρασμό να… ξεστρατίσεις; Είχες προτάσεις από άλλους χώρους;
Αποδέχομαι την «πρόκληση του δύσκολου» και απαντώ πως δεν θεωρώ ότι οι άνθρωποι είναι για τα εύκολα. «Πειρασμοί» πάντα υπάρχουν, το θέμα είναι πόσο αποφασισμένοι είμαστε εμείς. Όταν πρωτοξεκίνησα να εμφανίζομαι σε μουσικές σκηνές της Θεσσαλονίκης, ερασιτεχνικά ακόμα, δέχθηκα τέτοιου είδους προτάσεις, οικονομικά δελεαστικές. Καλώς ή κακώς ποτέ δεν με συγκίνησαν.  
 
Οι κλασικές μουσικές σπουδές σου, πέρα από απαιτητικό ακροατή, μήπως σε κάνουν μονοδιάστατο όσον αφορά σε άλλα είδη μουσικής; Ακούς ας πούμε ροκ ή λαϊκά;
Σίγουρα κατατάσσω τον εαυτό μου στην κατηγορία του απαιτητικού ακροατή, θα προσθέσω όμως ότι είμαι απαιτητικός πρωτίστως με τον εαυτό μου. Όσον αφορά το «μονοδιάστατος», θα το χαρακτήριζα χιουμοριστικά ως ρατσιστικό σχόλιο καθώς είναι αλήθεια ότι αιωρείται αυτή η άποψη για τους «κλασικούς», αν και όπως προανέφερα δεν θεωρώ ότι εντάσσομαι στον σκληρό πυρήνα αυτού του «γένους». Αυτή η φήμη όμως απέχει από την πραγματικότητα. Προσωπικά, ακούω πολλά και διαφορετικά είδη μουσικής και μπορώ να διασκεδάσω με ακόμα περισσότερα, αρκεί να υπάρχει η κατάλληλη παρέα.
 
Επειδή, παρεμπιπτόντως, εκτός από ταλαντούχος είσαι και «ευειδής νέος», πόσο σημαντικό ρόλο παίζει γενικά η εμφάνιση σε έναν καλλιτέχνη; Και συγκεκριμένα εσύ τι κάνεις για τη δημόσια εικόνα σου;
Η «εικόνα» ενός καλλιτέχνη παίζει σημαντικό ρόλο. Ωστόσο, η ελκυστικότητα προκύπτει από την παρουσία πάνω στη σκηνή και όχι από την στενή έννοια της εξωτερικής εμφάνισης. Διαφορετικά, μιλάμε για κάτι επιφανειακό που δεν υποστηρίζεται από την ουσία. Δεν ξέρω αν όντως κάνω όσα θα ήθελα για τη δημόσια εικόνα μου, σίγουρα όμως προσπαθώ να διαχειρίζομαι προσεκτικά ο,τι έχει να κάνει με τη δουλειά μου.
 
Στη διάρκεια μιας συναυλίας τραγουδώντας στο κοινό, τι μπορεί να σου χαλάσει τη διάθεση και τι να σε ανεβάσει; 
Η παρουσία του κόσμου και το «χειροκρότημα» ως σημάδι αποδοχής ενδυναμώνουν σίγουρα  την ενέργεια μιας συναυλίας. Όταν αυτό συνδυάζεται με μία συνολική ατμόσφαιρα, τότε μάλλον πετυχαίνουμε τον ιδανικό συνδυασμό.
Δεν νομίζω ότι μπορεί κάτι να μου χαλάσει τη διάθεση, αρκεί να είμαι σωματικά, φωνητικά και συναισθηματικά υγιειής."
 
Αν είχες να διαλέξεις στα 26 σου χρόνια, μεταξύ ενός μεγάλου έρωτα και μιας μεγάλης καριέρας… πού θα έκλινε η ζυγαριά;
Καταρχήν, δεν θεωρώ ότι αυτά τα δύο πρέπει να συγκρούονται μεταξύ τους. Αν όμως έπρεπε να επιλέξω, νομίζω ότι θα επέλεγα το δεύτερο. Ο μεγάλος έρωτας δεν προβλέπεται ούτε προδιαγράφεται, απλά συμβαίνει. Προς ολοταχώς λοιπόν για την «υποτιθέμενη» σίγουρη λύση της μεγάλης καριέρας!
 
Θα μπορούσες να συνυπάρξεις με σύντροφο εντελώς διαφορετικής μουσικής κουλτούρας ή που να μην έχει σχέση με τη μουσική;
Νομίζω πως ναι. Η εκτίμηση και ο σεβασμός, που χρειάζεται μια σχέση για να έχει διάρκεια, μπορούν να υπάρξουν ανεξαρτήτως κουλτούρας και ενασχόλησης με τη μουσική. Δεν ξέρω βέβαια πόσο «ανυπόφορος» θεωρούμαι εγώ μέσα σε μία σχέση και πόσο εύκολα μπορούν να συνυπάρξουν οι άλλοι άνθρωποι μαζί μου.
 
Πώς θα φανταζόσουν τον Θοδωρή… μετά από 30 χρόνια; Τι θα ήθελες να έχεις πετύχει σε προσωπικό και επαγγελματικό – καλλιτεχνικό επίπεδο;
Είναι αλήθεια ότι δεν σκέφτομαι τόσο μακροπρόθεσμα. Αν υποθέσουμε όμως ότι θα μπορούσα να ορίσω πως θα είναι η ζωή μου μετά από 30 χρόνια θα ήθελα σίγουρα να περιλαμβάνει την έννοια της οικογένειας. Θεωρώ ανυπόφορη τη «μοναξιά» του ανθρώπου και για αυτό το λόγο δεν θα ήθελα να την βιώσω. Σε επίπεδο επαγγελματικό υπάρχουν επιμέρους στόχοι και όνειρα που θα ήθελα να εκπληρώσω χωρίς να είμαι σίγουρος αν αποτελούν συνάμα και τα συστατικά μιας «πολυπόθητης» μεγάλης καριέρας.
 
Αισθηματική Ηλικία» λοιπόν… Ο τίτλος ακούγεται απροσδόκητος και μάλλον ποιητικός. Το περιεχόμενο του έργου, σε τί αφορά;
Ο τίτλος είναι σίγουρα ποιητικός, καθώς συνδέεται με την πρώτη ποιητική συλλογή του ποιητή από τη Θεσσαλονίκη Νίκου-Αλέξη Ασλάνογλου. Η «Αισθηματική Ηλικία» είναι ένας κύκλος τραγουδιών σε ποίηση και στίχους των Νίκου-Αλέξη Ασλάνογλου, Ναπολέοντος Λαπαθιώτη, Μιχάλη Γκανά και Σωτήρη Τριβιζά. Τραγούδια που γράφτηκαν σε διαφορετικές στιγμές της ζωής του Δημήτρη Μαραμή, συγγενεύουν μεταξύ τους λόγω μιας απροσδιόριστης μελαγχολίας και ευαισθησίας   και δισκογραφούνται τώρα με κύρια αφορμή τη συνάντηση και τη συνεργασία μας.
 
Η επιλογή του συγκεκριμένου χώρου, στη βίλα Καπαντζή, έγινε τυχαία ή έχει να κάνει με την ατμόσφαιρα της μουσικής παράστασης;
Ο συγκεκριμένος χώρος συνδράμει σίγουρα στη μυσταγωγία μιας μουσικής παράστασης. Ωστόσο, θα τολμούσα να πω, ότι η συγκεκριμένη επιλογή είναι περισσότερο συγκυριακή καθώς συνδυάζεται η «Αισθηματική Ηλικία» με την εκδήλωση της ΠΕΕΒΕ που είναι αφιερωμένη στον ποιητή Νίκο-Αλέξη Ασλάνογλου. Μια πολλή όμορφη συγκυρία λοιπόν μας δίνει την ευκαιρία να παρουσιάσουμε με τον συνθέτη Δημήτρη Μαραμή τον δίσκο μας στον ιστορικό χώρο της βίλας Καπαντζή.

Θοδωρή σε ευχαριστούμε

 
Η πρώτη παρουσίαση του έβδομου προσωπικού δίσκου (βιβλίο και CD) με τίτλο Αισθηματική Ηλικία του συνθέτη Δημήτρη Μαραμή με ερμηνευτή τον εξαιρετικό νέο ερμηνευτή Θοδωρή Βουτσικάκη θα λάβει χώρα στη Θεσσαλονίκη τη Δευτέρα 23 Ιουνίου στην αυλή της βίλας Καπαντζή (ΜΙΕΤ) στα πλαίσια της καθιερωμένης καλοκαιρινής εκδήλωσης της Πολιτιστικής Εταιρείας Επιχειρηματιών Βορείου Ελλάδος (ΠΕΕΒΕ).
Η Αισθηματική Ηλικία η οποία μόλις κυκλοφόρησε, αποτελείται από τραγούδια σε ποίηση και στίχους των Νίκου-Αλέξη Ασλάνογλου, Ναπολέοντος Λαπαθιώτη, Μιχάλη Γκανά και Σωτήρη Τριβιζά. Στη συγκεκριμένη μουσική παράσταση κυρίαρχη παρουσία θα έχει το έργο του μεγάλου μοναχικού ποιητή της Θεσσαλονίκης Ν.Α. Ασλάνογλου.
 
Η αυλή της βίλας Καπαντζή (ΜΙΕΤ – Βασ. Όλγας 108) προς την πλευρά της θάλασσας, θα μεταμορφωθεί σε ένα σκηνικό, που θα φιλοξενήσει μια μυσταγωγική μουσική παράσταση του συνθέτη Δημήτρη Μαραμή, του ερμηνευτή του Θοδωρή Βουτσικάκη και τη συμμετοχή του βιολονίστα Κωνσταντίνου Παυλάκου.

Η παράσταση θα συνοδεύεται από προβολή οπτικού υλικού από το αρχείο του Ν.Α. Ασλάνογλου, με την ευγενική παραχώρηση του Μ.Ι.Ε.Τ. και του Ε.Λ.Ι.Α.
Ώρα προσέλευσης: 20:30
Έναρξη μουσικής παράστασης: 21:30
Η εκδήλωση είναι μια διοργάνωση της Πολιτιστικής Εταιρείας και η είσοδος είναι δωρεάν


Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

Γιώργος Κελεσίδης
Γιώργος Κελεσίδης

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
Εύα Κοταμανίδου:  Παραστάσεις και φωτογραφίες από τη συνεργασία με το ΚΘΒΕ
Εύα Κοταμανίδου: Παραστάσεις και φωτογραφίες από τη συνεργασία με το ΚΘΒΕ
με 0 Σχόλια 1222 Views

Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος εκφράζει τη βαθιά του θλίψη για την απώλεια μιας σημαντικής μορφής του ελληνικού θέατρου, μιας σπουδαίας κυρίας, της Εύας Κοταμανίδου

Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή