Συνέντευξη με τον ΒΕΒΗΛΟ: Ένας αυθεντικός ράπερ μιλά στο Kulturosupa.gr

1849 Views
Συνέντευξη με τον ΒΕΒΗΛΟ: Ένας αυθεντικός ράπερ μιλά στο Kulturosupa.gr Συνέντευξη με τον ΒΕΒΗΛΟ: Ένας αυθεντικός ράπερ μιλά στο Kulturosupa.gr

Συνέντευξη με τον ΒΕΒΗΛΟ: Ένας αυθεντικός ράπερ μιλά στο Kulturosupa.gr

Ξεκίνησε αρχές του ’90  με νεανικές παρέες του… δρόμου, όπου η μουσική, ο χορός, ο ρυθμός ήταν τρόπος ζωής και δημιουργικής έκφρασης, μιας γενιάς που ήθελε να «δώσει χρώμα», να κάνει την πόλη να «τρίζει στο ρυθμό» και να φέρει τη «δική της επανάσταση». Από το  ’97 που εμφανίζεται στη μουσική σκηνή με τους «Βαβυλώνα» μέχρι σήμερα, δηλώνει ότι το όνειρο έγινε πραγματικότητα… Και ότι αυτό που περισσότερο απολαμβάνει είναι η ενέργεια ενός καλού live, γιατί θέλει να απευθύνεται σε φίλους, όχι σε κοινό, με την αιχμηρή γλώσσα των  στίχων του. Που σε κάθε έναν από αυτούς αφήνει ένα κομμάτι του εαυτού του, τον οποίο χαρακτηρίζει «παραβατικό» με σκληρά βιώματα. Άλλωστε… μπορούν τα λόγια να γίνουν πιο σκληρά από την πραγματικότητα; Μήπως δίπλα στους αυθεντικούς ράπερ υπάρχουν και οι… ράπερ- πίθηκοι; Έχει θέση το χιπ χοπ στα… μπουζουκομάγαζα;
]
Για όλα αυτά και πολλά άλλα ενδιαφέροντα και λίγο πριν την εμφάνιση του, Παρασκευή 13/5/2016 στο Principal Club Theater, ο Βέβηλος αποκαλύπτεται στην Κουλτουρόσουπα…
 
-Πριν προχωρήσουμε, θέλουμε τη γνώμη σου πώς σου ακούγεται το όνομα «Κουλτουρόσουπα» και τί είδους συνειρμούς σου δημιουργεί;
Φοβερό το όνομα, μπράβο στους εμπευστές και δε θέλω να κάνω συνειρμούς, το αφήνω στο μυαλό μου έτσι συμβολικό και ακατέργαστο.
 
-Και τώρα πάμε στο δικό σου «όνομα»… Βέβηλος… Πώς προέκυψε και τί θέλεις να δηλώσεις με αυτό;
Όταν φτιάξαμε το 97 τους «Βαβυλωνα», οι χαρακτήρες τους θέλαμε να είναι συγκεκριμένοι, ο Μιχάλης  είχε την ιδέα να αφήσουμε πίσω ονόματα όπως pal-d ή da fact ας πούμε και να δώσουμε ελληνικά, κάτι που δεν είχε ως τότε κανένα άλλο γκρουπ.Το όνομα μου ήταν ιδέα του. Δε θέλω κάτι να δηλώσω με το όνομα μου, πάντα προσπαθώ με την παρουσία μου
 
-Όταν ξεκινούσες στο συγκεκριμένο χώρο, πώς είχες φανταστεί την εξέλιξη, ποιο ήταν το όνειρο- στόχος;
Στις αρχές του 90 μαζευόμασταν από διάφορες περιοχές της Αθήνας και οχι μόνο, για να μοιραστούμε , να ανταλλάξουμε, να χορέψουμε ή να βάψουμε, γνωρίζαμε τη δύναμη που κρύβεται μεσα του, βλέποντας και το χαρακτήρα των ανθρώπων που το ζούσαν, θέλαμε να το φέρουμε εδώ στο σήμερα με τα καλά και τα κακά του, με το μήνυμα να περνάει απο γενιά σε γενιά και το ρυθμό να τριζει κάθε πόλη, ξέραμε οτι θα δίναμε χρώμα και θα κάναμε τη δική μας επανάσταση... Ο στόχος επετεύχθη και το όνειρο μας έγινε πραγματικότητα.
 
-Αν αξιολογούσες την μέχρι τώρα πορεία σου, πώς θα τη χαρακτήριζες ; Πόσο ικανοποιημένος είσαι, πόσο κοντά έφτασες στα «ζητούμενα»;
Η ζωή μου με τη μουσική μου είναι άρρηκτα συνδεδεμένη, είμαι ικανοποιημένος γιατί ο παραβατικός μου χαρακτήρας με οδήγησε, πέρα από τα χρόνια ταλαιπωρίας σε εξαρτήσεις και φυλακές,  και σε ενα κόσμο μέσα μου που όταν από τους στίχους εξωτερικεύεται, βρίσκει ανθρώπους που πραγματικά αξίζει να μοιράζεται.
 
-Θα θέλαμε να μοιραστείς μαζί μας κάποιες στιγμές από συνεργασίες σου που για σένα σημαίνουν κάτι σημαντικό…
Όλες οι συνεργασίες σημαίνουν κάτι σημαντικό, από τους Active Member (κατά τη γνώμη μου το σημαντικότερο κεφάλαιο στην ελληνική σκηνή), ως τους πιτσιρικάδες που συναντιόμαστε πάνω στη σκηνή για ενα αυτοοργανωμένο live.
 
-Σε ποια σημεία προτιμάς να εστιάζει η θεματολογία των τραγουδιών σου και γιατί; Τί είναι αυτό που περισσότερο θέλεις να πεις μέσα από τη μουσική σου;
Για μένα τα τραγούδια λειτουργούν ως ψυχοθεραπεία, οι στίχοι μου αφηγούνται κομμάτια της ζωής μου και εκεί πάντα ψάχνω και τη θεματολογία, θα ήταν άδικο να αρχίσω να μιλάω για πράγματα που δε γνωρίζω. Μέσα από τις αφηγήσεις μου αφήνω πάντα και ένα κομμάτι του εαυτού μου…
 
-Γενικότερα, γι αυτούς που δεν γνωρίζουν ιδιαίτερα το είδος του χιπ-χοπ, πώς θα το προσδιόριζες ως στίγμα, ποια χαρακτηριστικά  το διακρίνουν;
Με τον ένα ή τον άλλον τρόπο, το hiphop έχει εισχωρήσει παντού, πέρα από το φυσικό του χώρο δλδ το δρόμο και τις καθαρά hiphop συναυλίες, ως τα club και τα μπουζουκομάγαζα. Το στίγμα του είναι γνωστό… τώρα στο αυτί του κάθε ακροατη είναι το τί θέλει να ακούσει… να προβληματιστεί? να σκεφτεί? να διασκεδάσει?
 
-Μέχρι ποιο σημείο μπορείς να γίνεις «σκληρός» με το στίχο; Πιστεύεις ότι πρέπει να  μπαίνουν με κάποιο τρόπο όρια ή όχι;
Είναι πάντα το τί έχεις να πεις, εξάλλου πόσο πιο σκληρά μπορούν να γίνουν τα λόγια όταν οι καταστάσεις έχουν φτάσει στο απροχώρητο!
 
-Αν το χιπ χοπ υπερασπίζεται την ελευθερία της έκφρασης, τότε πώς εξηγείται η «ομοιομορφία» στον τρόπο του λόγου, του ήχου, της κινησιολογίας, της αμφίεσης κλπ;
Όταν άρχισε να κάνει τα πρώτα του βήματα λογικό ήταν να  γίνει και θύμα και θύτης της εμπορευματοποίησης.  Στα πρώτα χρόνια το dresscode μας έδινε μια ταυτότητα, αναγνωρίζαμε έναν δικό μας επειδή φορούσε καπελάκι και φαρδύ παντελόνι. Στις μέρες μας αυτό έχει αλλάξει. Σε όλα τα είδη μουσικής ο ήχος είναι το κοινό της γνώρισμα.  Οι ράπερ -πίθηκοι είναι μέρος σε ένα γενικό σύνολο έλλειψης προσωπικότητας.
 
-Πώς είναι η επικοινωνία με το ζωντανό κοινό και τί εισπράττεις πάνω στη σκηνή;
Μου αρέσει αυτή η επικοινωνία με τον κόσμο, είμαι από αυτούς που απεχθάνονται το στούντιο, αλλά είναι αναγκαίο. Θέλω να τους κοιτάζω στα μάτια και να τα λέω πιο πολύ μάλλον για να με νιώθουν, κοιτάζω να έχω φίλους και όχι κοινό.
 
-Εσύ προσωπικά – εκτός από το είδος σου- απολαμβάνεις κάποιο άλλο είδος μουσικής ως ακροατής και ποιο;
Επειδή η μουσική μας ειναι βασισμένη στη δειγματοληψία, ακούω όλα τα είδη μουσικής, κι έχω χάσει λίγο την αίσθηση για τη μουσική γενικά, αφού είμαι αναγκασμένος συνέχεια να ψάχνω πράγματα για μένα
 
-Πιστεύεις ότι πλέον το διαδίκτυο έχει υποκαταστήσει τη δισκογραφία και ποια είναι η εμπειρία σου σχετικά;
Το διαδίκτυο έφερε στην επιφάνεια και καλά και άσχημα πράγματα μουσικά, καθώς οποιοσδήποτε φτιάχνει πια ένα κομμάτι ή δίσκο, το ανεβάζει και με διάφορα τρικάκια μπορεί να κάνει και καριέρα.  Αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό, αφού δίνει και την ευκαιρία σε ανθρώπους που ασχολούνται να βγάλουν μια δουλειά προς τα έξω. Το προτιμώ αυτό, να είναι στην κρίση του κόσμου,  παρά στον εταιρικό παράγοντα που σου έδινε ό,τι ήθελε αυτός.
 
-Ποια είναι η στάση σου απέναντι στο θέμα «προβολή» και πόσο σημαντικό παράγοντα επιτυχίας τη θεωρείς;
Ο παράγοντας επιτυχίας έχει να κάνει με την καλή σου δουλειά και όχι από το πόσο προβλήθηκες. Ο χώρος μας δεν είναι, εκτός από μερικές εξαιρέσεις, μέρος της τηλεόρασης, των ραδιοφώνων και των εντύπων. Τα λίγα μέσα που μας δίνονται, κοιτάμε να τα εκμεταλλευτούμε.
 
-Το είδος που υπηρετείς, εκτός από τον… εαυτό του, αντιμετωπίζει «ανταγωνισμό» από άλλα είδη ή είναι περίπου… αυτόνομο;
Είναι αυτόνομο και πέρα από τον ανταγωνισμό με άλλα είδη, γίνονται και συμπράξεις που ξεχωρίζουν. Εξάλλου είπα και πριν πως θα υπάρχει ανταγωνισμός, αφού κατά κύριο λόγο οι παραγωγές μας οφείλονται στα άλλα είδη.
 
-Μίλησέ μας για την τελευταία σου εμφάνιση και τα επόμενα μελλοντικά σου σχέδια…
Προσπαθούμε να κάνουμε καλά live, να περνάμε καλά όλοι και ο κόσμος και εμείς. Στήνουμε τα επίσημα live με τον τρόπο που τους αρμόζει, ηχητικά, οπτικά και συναισθηματικά. Κοιτάζουμε να είναι κάθε live διαφορετικό ώστε και εμείς και ο κόσμος να συλλέγει καινούργια πράγματα.
 
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ  ΠΟΛΥ
.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΑΛΩΣΗ
 
ΒΕΒΗΛΟΣ: Την Παρασκευή 13 Μαΐου ο Βέβηλος θα δώσει μια μοναδική συναυλία στο Principal Club Theater στη Θεσσαλονίκη.
.
"Όσοι κρύβουν σαν κι εμένα μέσα τους τέρατα" είναι ευπρόσδεκτοι. 
.
Στο live θα υπάρχει και το cd προς πώληση.

Τιμή Προπώλησης :8 €  - Τιμή Ταμείου : 10 €
Σημεία Προπώλησης :
Musicland, Μητροπόλεως 102, Τηλ. 2310 264880
Rover Bar, Σαλαμίνος 6, Τηλ. 2310 544304

Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

Γιώργος Κελεσίδης
Γιώργος Κελεσίδης

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή