Ο ηθοποιός Βασίλης Βασιλάκης μιλά για όλα... στο Kulturosupa.gr

2325 Views
Ο ηθοποιός Βασίλης Βασιλάκης μιλά για όλα...  στο Kulturosupa.gr Ο ηθοποιός Βασίλης Βασιλάκης μιλά για όλα... στο Kulturosupa.gr

 Ο ηθοποιός Βασίλης Βασιλάκης μιλά για όλα… στο Kulturosupa.gr

Διαθέτει ένα από τα πλουσιότερα βιογραφικά, «περιηγούμενος» σε ποικίλους χώρους της θεατρικής τέχνης. Απόφοιτος της Δραματικής Σχολης του Θεάτρου Τέχνης «Κάρολος Κουν», ακολούθησε μια αξιόλογη, ποιοτική διαδρομή με ενδιαφέρουσες «στάσεις»… από το παιδικό θέατρο με την Ξ. Καλογεροπούλου, μέχρι τα ΔΗΠΕΘΕ ή τα μεγάλα θεατρικά σχήματα δίπλα σε σημαντικούς θεατρανθρώπους, ενώ στο μεταξύ η  δημιουργικότητά του τον οδήγησε στην κατασκευή κούκλας και ίδρυση του «Θεάτρου Μαριονέτας», παράλληλα με τη σύσταση της δικής του θεατρικής ομάδας, το «Θέατρο ΔΕΝ»… που προέκυψε από «τρέλα της στιγμής» και αγάπη. Έχοντας στο ρεπερτόριο του ως ηθοποιός μια πληθώρα σπουδαίων ρόλων και όντας ταυτόχρονα σκηνοθέτης, δηλώνει μια ιδιαίτερη αδυναμία στο… παράλογο- καθώς «εκφράζει βαθύτερα τη λογική»-  και συγκεκριμένα στον Ιονέσκο. Του οποίου το έργο «ΜΑΘΗΜΑ» επέλεξε να παρουσιάσει και με αυτή την αφορμή ο Βασίλης Βασιλάκης εκμυστηρεύεται στην Κουλτουρόσουπα
 
1. Το πλούσιο βιογραφικό σας δείχνει έναν καλλιτέχνη εξαιρετικά ανήσυχο που συνεχώς ψάχνεται… Τί σημαίνει για σας αυτή η διαρκής αναζήτηση;
Διαρκής αναζήτηση ζωής...μάλλον, είναι ό λόγος πού μέ σπρώχνει ώστε η κάθε μερα να έχει κάτι...να μη φεύγει άχρωμη και αδιάφορη..
 
2. Ως απόφοιτος της σχολής του Θεάτρου Τέχνης «Κάρολος Κουν», πέρα από  καλλιτεχνικά εφόδια, η μαθητεία στο συγκεκριμένο χώρο  σηματοδοτεί και κάτι επιπλέον για τη θεώρηση της τέχνης;
Να ξεκινήσεις από τη σχολή του Θ .Τέχνης είναι ένα μεγάλο έφόδιο,το οποίο όμως πρέπει νά το ''ταίζεις''συνεχώς για να παραμένει ''εφόδιο''... Τα επιπλέον συστατικά πρέπει να τα αναζητήσεις αλλού.Μία σχολή θά σου προσφέρει αυτά που μπορεί, η προσωπική αναζήτηση όμως δεν διδάσκεται πουθενά.
 
3. Μέσα από τη συνεργασία σας με την Παιδική Σκηνή της Ξ. Καλογεροπούλου, ποιες δυσκολίες ή ιδιαιτερότητες αντιμετωπίζετε με το παιδικό κοινό;
Για μένα δεν υπάρχει «παιδικό», «εφηβικό» ή «ενηλίκων» θέατρο.Το θέατρο που σέβεται τον εαυτό του αντιμετωπίζει τις δυσκολίες ή ιδιαιτερότητες με τον ίδιο τρόπο.
 
4. Πώς θα αποτιμούσατε την εμπειρία σας από τις συνεργασίες με κάποια ΔΗΠΕΘΕ και πώς βλέπετε σήμερα το θεσμό;
Είχα την τύχη να είμαι παρών στις πρώτες συζητήσεις της Μελίνας με τον Κουν, τον Πλωρίτη  κ.ά. όταν σκεφτόταν τη δημιουργία των ΔΗΠΕΘΕ. Λυπάμαι, αλλά ποτέ δεν λειτούργησαν με τον τρόπο που είχαν σχεδιαστεί -εκτός κάποιων φωτεινών εξαιρέσεων-. Δεν θα ήθελα να επεκταθώ σε αυτό γιατί είναι μεγάλη συζήτηση.
 
5. Στη μακριά σας διαδρομή έχετε συνυπάρξει σε θιάσους με μεγάλα ονόματα του χώρου. Ξεχωρίζετε κάποια από αυτά που συνέβαλαν καθοριστικά στην πορεία σας;
Από παντού μαθαίνουμε, είναι κανόνας, αλλά για κάποιο λόγο κάποιοι μας «μιλάνε βαθύτερα». Με δυσκολία θα ξεχωρίσω τους Μ.Βολανάκη, Στ.Φασουλή, Μ.Θεοδωράκη, Γ.Λαζάνη, Γ.Μόραλη και Στ.Κραουνάκη.
 
6.  Το «Θέατρο Μαριονέτας» που ιδρύσατε και ασχολείστε ο ίδιος, πώς μεταφράζεται για σας ως καλλιτεχνική έκφραση; Τί σας προσφέρει, πόση απήχηση ή μέλλον έχει;
Το στήσιμο  μιας παράστασης με Μαριονέτες, σου προσφέρει την τόσο αναγκαία δημιουργική μοναξιά, δεδομένου ότι πρέπει να καθίσεις στο εργαστήρι μόνος και να ξεκινήσεις τη δουλειά. Η ησυχία του εργαστηρίου σου επιτρέπει το ταξίδι στον κόσμο της φαντασίας -χωρίς παρεμβολές- πράγμα απαραίτητο για ένα θεατρικό είδος που είναι απο τη φύση του απαλλαγμένο απο τον ρεαλισμό.Το μέλλον της μαριονέτας σίγουρο όσο και το παρελθόν της.
 
7. Μεταξύ του ενήλικου και παιδικού κοινού, υπάρχει κάποιο που απολαμβάνετε περισσότερο να απευθύνεστε ή παρουσιάζει μεγαλύτερη πρόκληση;
Το κοινό που αποτελείται από παιδιά  έχει το εξής καταπληκτικό ενδιαφέρον.. είναι ανυπόμονο και άμεσα εκδηλωτικό… δεν περιμένουν να τελειώσει η παράσταση για να ''αποφανθούν''.  Ό,τι έχουν να πουν το λένε κατά τη διάρκεια, παίζουν μαζί με τον ηθοποιό και άντε… βγάλτα  πέρα!
 
8. Έχοντας ταυτόχρονα τις ιδιότητες του ηθοποιού και σκηνοθέτη, κρίνοντας συνολικά μια παράσταση, σε ποιον παράγοντα θα αποδίδατε τη μεγαλύτερη ευθύνη για το αποτέλεσμα;
Δεν υπάρχει διαφορά σκηνοθέτη - ηθοποιού. Όλοι είναι ένα.Το μόνο που ξεχωρίζει είναι το ΗΘΟΣ της παράστασης. 
 
9. Ο σκηνοθέτης μιας παράστασης, πόσο «δικαιούται» να παρέμβει στο κείμενο και το πνεύμα του συγγραφέα; Μπαίνουν όρια και με ποια κριτήρια;
Οφείλουμε να σεβόμαστε τη δουλειά του άλλου, αλλά δεν θεωρώ ότι είναι και βέβηλο να δανειζόμαστε. Με οδηγό το ΓΙΑΤΙ… γλιτώνουμε πολλές κακοτοπιές.
 
10. Με την προηγούμενη αφορμή - δεδομένης και της εμπειρίας σας στο αρχαίο δράμα- σε ποιο βαθμό υιοθετείτε τους νεωτερισμούς σε ένα κλασικό έργο;
Δεν υπάρχει τίποτα καινούργιο.Υπάρχει το κείμενο, το φως  και ο άνθρωπος που συνθέτουν το αιώνιο. Αν αλλάζει η μόδα στο ρούχο… ίσως καμιά φορά να χρειάζεται... άλλες πάλι όχι...
 
11. Η δημιουργία μιας δικής  σας θεατρικής ομάδας, μεταφράζεται σε κάποια πλεονεκτήματα, αλλά υποθέτουμε και κάποιες δυσκολίες. Θέλετε να τα ορίσετε;
Η ομάδα «Θέατρο ΔΕΝ», δημιουργήθηκε σε μια τρέλα της στιγμής και έτσι παραμένει. Δεν υπάρχουν βαρίδια γιατί δεν υπάρχουν προσδοκίες, ζούμε καλά και κακά αντιμετωπίζοντας τα με αγάπη.
 
12. Γενικά, ποια είναι η άποψή σας για το θεατρικό τοπίο σήμερα, εν μέσω κρίσης; Πώς βλέπετε την πορεία του χώρου με τις πολυπληθείς ομάδες, τα μεγάλα σχήματα κλπ;
Το θέατρο - μαθημένο έως τώρα να είναι πρωτοπόρο σε ιδέες και έκφραση -προσπαθεί να συντηρήσει την πρωτοκαθεδρία του απέναντι στην επιστήμη και την τεχνολογία χρησιμοποιώντας τα όπλα τους. Λάθος. Κατά την ταπεινή μου γνώμη το θέατρο πρέπει να επιστρέψει στον μεταφυσικό του χαρακτήρα, δια  μέσω της ποίησης και της μαγείας και να συνεχίσει να μας αποκαλύπτει το άγνωστο, το οποίο διαφεύγει και θα διαφεύγει από την επιστήμη και κατ´ επέκταση την τεχνολογία .
 
13. Έχετε παρατηρήσει ουσιαστικές αλλαγές στο σημερινό θεατή και τον τρόπο που αντιμετωπίζει το θέατρο, σε σχέση με παλιότερες εποχές;
Δεν ξέρω αν μπορώ να απαντήσω με ακρίβεια, αλλά νομίζω πως το κοινό τόσο του παρελθόντος όσο και του παρόντος πηγαίνει στο θέατρο πάντοτε για τον ίδιο λόγο.Για να συναντηθεί με ΚΑΤΙ που δεν το βρίσκει στην καθημερινότητά του.
 
14. Περνώντας από πολλά είδη θεάτρου και έχοντας δοκιμαστεί σε  μεγάλη γκάμα ρεπερτορίου, υπάρχει κάπου, για κάποιο λόγο, μια ιδιαίτερη προτίμηση;
Έχω ιδιαίτερη αδυναμία στο παράλογο γιατί εκφράζει βαθύτερα τη λογική. Στον  ΙΟΝΕΣΚΟ αυτό που τον διακρίνει είναι η φόρμα του, η οποία διατρέχει το θέατρο από τη γέννηση του έως τις μέρες μας  και είναι ένας βασικός λόγος που μου αρέσει να δουλεύω τα έργα του.
 
15. Λόγω πρόσφατης επικαιρότητας, θα θέλαμε τη γνώμη σας για την «υπόθεση Φάμπρ» που τόσες αντιδράσεις προκάλεσε…
Ο Κος Φάμπρ καλά θα κάνει να φτιάξει πρώτα το δικό του σπιτικό…
 
16. Πιστεύετε ότι ο πολιτισμός στις μέρες μας, διαδραματίζει τον καθοριστικό ρόλο που θα μπορούσε και αν όχι, πού το αποδίδετε;
Πολιτισμός και Παιδεία είναι αλληλένδετα. Πρέπει να ξεκινήσουμε όλοι από το νηπιαγωγείο αν θέλουμε να κατανοήσουμε ουσιαστικά τη λέξη πολιτισμός στο σύνολο της. Οι  Έλληνες αυτή τη στιγμή τιμωρούνται από τους θεούς τους, γιατί, προορισμένοι να ζουν πνευματικά- άρα λιτά, αρνήθηκαν τον φυσικό προορισμό τους και ενέδωσαν στον κομφορμισμό και την ευδαιμονία με αποτέλεσμα να στέκουν μετέωροι χωρίς στόχο και σκοπό.
 
17. Κλείνοντας θα θέλαμε να μας μιλήσετε για την (καθώς φαίνεται) ιδιαίτερη αγάπη σας στον Ιονέσκο και το έργο του «Μάθημα» που ανεβάζετε…
Το «ΜΑΘΗΜΑ» είναι μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα σύνθεση από διαφορετικές θεατρικές φόρμες, οι οποίες είναι πολύ καλά κρυμμένες πίσω από την αθωότητα των διαλόγων . Μπορεί να σε παγιδεύσει σε μια εύκολη «ανάγνωση» και ρηχή αντίληψη του έργου. Ελπίζω να το απέφυγα …

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ!

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ [ΣΠΕΥΣΤΕ ΕΩΣ ΚΥΡΙΑΚΗ 24/4] ΕΔΩ

Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

Γιώργος Κελεσίδης
Γιώργος Κελεσίδης

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
Kif Express: Το δικό μου...γυμνό γεύμα...??? για την Παγκόσμια Ημέρα κατά του AIDS
Kif Express: Το δικό μου...γυμνό γεύμα...??? για την Παγκόσμια Ημέρα κατά του AIDS
με 0 Σχόλια 2108 Views
Αποφάσισα να "γιορτάσω προσφέροντας" τον εαυτό μου, έτσι όπως είμαι σήμερα και μέσα από το φακό του δικού μου κινητού, εντελώς πειραματικά με ΧΧΧ φωτογραφίες..
Γράφει ο Γιάννης Κυφωνίδης για την Κουλτουρόσουπα

Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή