Ο ταλαντούχος μουσικοσυνθέτης Γιώργος Τζιαφέττας αποκαλύπτεται στην Κουλτουρόσουπα...

1968 Views
Ο ταλαντούχος μουσικοσυνθέτης Γιώργος Τζιαφέττας αποκαλύπτεται στην Κουλτουρόσουπα... Ο ταλαντούχος μουσικοσυνθέτης Γιώργος Τζιαφέττας αποκαλύπτεται στην Κουλτουρόσουπα...

 
Θεσσαλονικιός μουσικός, από τους πιο δραστήριους καλλιτεχνικά, έχοντας εστιάσει κατά βάση στον θεατρικό τομέα με βιογραφικό πλουσιότατο και εφόδια «υπερπλήρη»… Απόφοιτος του Κολλεγίου Ανατόλια, συνέχισε τις σπουδές του στο Μουσικό Κολλέγιο Θεσσαλονίκης και στο Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, αποκτώντας πτυχία ανώτατων θεωρητικών αρμονίας, αντίστιξης και φούγκας, όντας ο ίδιος πιανίστας και με αυτή την ιδιότητα συμμετείχε σε πολλά σεμινάρια πιάνου δίπλα σε κορυφαίους δεξιοτέχνες.
 
Στα πλαίσια της επαγγελματικής του δραστηριότητας έχει ενορχηστρώσει διάσημα μιούζικαλ σε τοπικές παραστάσεις, έχει γράψει πρωτότυπη μουσική για θεατρικά- ενηλίκων και παιδικά, έχει δώσει συναυλίες με συγκροτήματα ανά την Ελλάδα ή έχει συμπράξει με μουσικά σχήματα σε γνωστά κλαμπ και μεγάλα ξενοδοχεία. Επίσης έχει συνεργαστεί με διάσημους ηθοποιούς για μουσικές παραστάσεις ή εκδηλώσεις και για 8 χρόνια εργάστηκε ως μουσικός της κατασκήνωσης ΧΑΝ Πηλίου, ενώ από το 2008 ασχολείται με τη σύνθεση θεατρικής και κινηματογραφικής μουσικής, όπου πρόσφατα απολαύσαμε ένα θαυμάσιο δείγμα στην παράσταση «Σκηνές από ένα γάμο»…
.
Ο ταλαντούχος μουσικοσυνθέτης Γιώργος Τζιαφέττας μας αποκαλύπτεται στην Κουλτουρόσουπα...
 
1. Υπήρξε κάποιο ερέθισμα ή προϊστορία στο ευρύτερο οικογενειακό περιβάλλον που ενέπνευσε την αγάπη για την μουσική;
Νομίζω ότι όλα άρχισαν από πολύ νωρίς όταν από την Γερμανία που σπούδαζε ο θείος μου βρέθηκε ένα αρμόνιο στα χέρια μου σαν δώρο και έκτοτε αυτοσχεδίαζα δημιουργώντας τις πρώτες μου μελωδίες. Ύστερα οι μελωδίες από τις οικογενειακές συναντήσεις με την γιαγιά που αρμονικά ψιθύριζε δημοτικά άσματα της εποχής έδωσαν νόημα σε ένα μικρό παζλ ,το δικό μου καλλιτεχνικό παζλ!
 
2. Νιώθατε από πολύ νωρίς κατασταλαγμένος για τον «επαγγελματικό σας προσανατολισμό» χωρίς να σας απασχολήσουν άλλες επιλογές;
Ναι, υπήρχε μία ήρεμη και ταυτόχρονα κραυγαλέα γενεσιουργός δύναμη που με έσπρωχνε σε αυτό τον μελαγχολικό και πανέμορφο δρόμο της μουσικής και της δημιουργίας χωρίς να μου αφήσει περιθώρια για άλλες επιλογές και το συνειδητοποίησα ευτυχώς νωρίς !
 
3.  Στη διάρκεια των σπουδών και κρίνοντας εκ των έσω το επίπεδο μουσικής παιδείας στην Ελλάδα, πώς θα το αξιολογούσατε ποιοτικά;
Δεν θα ήθελα να γενικεύσω και μάλιστα προσπαθώ να μην το κάνω, ωστόσο διαφωνώ πολύ με το σύστημα παιδείας των Ελληνικών πανεπιστημίων, έχω κάνει masterclass με διεθνούς βεληνεκούς μουσικούς και όχι μόνο και ταίριαξα πολύ περισσότερο με την αισθητική και στον τρόπο τους. Εδώ ακόμη διαβάζουμε βιβλία Ιστορίας αντί να εκπαιδευόμαστε στο αντικείμενο μας.
 
 
4. Ποια ήταν η πρώτη επαφή σας με το κοινό και με ποια συναισθήματα την έχετε συνδέσει;
Η πρώτη μου επαφή ήταν στην ηλικία των 7 , ένα αρμόνιο στο σαλόνι το conte partiro στη διαπασών και εγώ εξασκώντας το αυτί μου έπαιζα τις πρώτες μου νότες ! Η πρώτη επαφή όμως με πολύ κοινό ήταν στην πρώτη συναυλία του Ωδείου ...το «Κοντσέρτο» από το χαμόγελο της Τζοκόντας του Μάνου Χατζιδάκι  
 
5.    Από τις κατά καιρούς συνεργασίες σας, ξεχωρίζετε κάποια ή κάποιες που σηματοδοτούν κάτι ιδιαίτερο για την καριέρα σας;
Ξεχωρίζω πολλές ! Μεγάλο σχολείο για μένα αποτέλεσε η συνεργασία μου με τον Θανάση Σαράντο στον «Αμερικάνο» του Α. Παπαδιαμάντη που μεταμόρφωσα το πιάνο σε ένα ακόμη όργανο και έπρεπε να μάθω σαντούρι σε μία βδομάδα όσο το δυνατόν καλύτερα. Σημαντική όμως στιγμή και η φετινή που συνέθεσα ένα soundtrack αλλά και «έντυσα» μουσικά την παράσταση που ο ίδιος αγάπησα. Ομιλώ για τις «Σκηνές από ένα γάμο» του Μπέργκμαν σε σκηνοθεσία Αντώνη Λουδάρου.  Χαίρομαι γιατί αγαπήθηκε σε σύντομο χρονικό διάστημα το «Θρύψαλα και κομφετί» σε στίχους του Αίσωνα Χαρατσάρη και ερμηνεία της Ευης Σιαμαντά. Τέλος να αναφέρω την εξαιρετική συνεργασία με τον Γ. Σερβετά στην παράσταση «Βαλίτσα και Παύλα» που περιοδεύει αυτό τον καιρό.
 
6.    Για κάποιον που ασχολείται με την τέχνη, σε ποιο ποσοστό πιστεύετε ότι συμβάλλουν ο παράγων τεχνική – σπουδές και ο παράγων έμφυτο ταλέντο;
Το ταλέντο βοηθάει τον ευεργετηθέντα  καθώς σε λιγότερο χρόνο καταφέρνει περισσότερα άρα το ταλέντο είναι συνυφασμένο με το χρόνο .Δεν είναι όλοι γεννημένοι για να κάνουν Τέχνη έχουν όμως όλοι δικαίωμα σε αυτήν. Πιστεύω στην δημιουργική δουλειά. Κανείς δεν έγινε από το ταλέντο του και κατά την γνώμη μου, το ταλέντο είναι ένα βοήθημα… όλη την δουλειά την κάνουν οι εργατοώρες που θα επενδύσεις στο αντικείμενο σου.
 
7. Όταν γράφετε μουσική για παράσταση, ταινία ή κάποιο δρώμενο, πόσο στενά συνεργάζεστε με τον σκηνοθέτη και τί είναι αυτό που κυρίως σας εμπνέει;
Υπήρχαν σκηνοθέτες που συνεργάστηκα και που ξέρουν τί θέλουν και γιατί το θέλουν .Οι περισσότεροι όμως δεν γνωρίζουν το πώς να εμπνεύσουν τον εκάστοτε συνθέτη, γιατί ακριβώς δεν γνωρίζουν τι ζητούν και καλύτερα δεν έχουν την τεχνογνωσία να εξηγήσουν αυτό που θέλουν. Έχω συνεργαστεί με πολλούς που έχουν γνώση της μουσικής και άλλοι εξαίρετη μουσική αντίληψη. Με αυτό τον τρόπο καταφέρνουμε την αισθητική του ήχου που θέλουμε να αποδώσουμε. Με εμπνέει πάντα ο τρόπος που θα μου πει κάποιος κάτι… το πάθος του για το εκάστοτε έργο...το μεράκι που λείπει...
 
8. Υπήρξαν στιγμές σε παρόμοιες συνεργασίες που νιώσατε «εγκλωβισμένος» ή ότι το αποτέλεσμα δεν σας εκπροσωπούσε πλήρως;
Καταφέρνω στις συνεργασίες που με φέρνουν σε δύσκολη θέση να βρω τρόπο να εμπνεύσω πρώτα τον εαυτό μου και τον συνεργάτη μου. Προσπαθώ να βρω ακόμη και σε αυτό που δεν με αντιπροσωπεύει πλήρως τον τρόπο να βάζω την αισθητική μου χωρίς να αποδυναμώνω την δουλειά κανενός αντιθέτως να την ενισχύω.
 
4 444444444444444444444444444444444444
.
9.  Ποιες δυσκολίες ή ιδιαιτερότητες μπορεί να αντιμετωπίζει ο έχων τη μουσική επιμέλεια μιας παράστασης, τις οποίες ο θεατής δεν μπορεί να φανταστεί;
Ένα από τα πιο σημαντικά προβλήματα ενός θεατρικού και κινηματογραφικού συνθέτη είναι η έλλειψη της οικονομικής δυνατότητας να αποδοθεί το εκάστοτε έργο του από μουσικούς και να ηχογραφηθεί σωστά με τον χρόνο του. Έτσι αναγκάζεται να παίξει όσα όργανα μπορεί ο ίδιος και άλλα να τα ηχογραφήσει με την βοήθεια βιβλιοθηκών ήχων στον υπολογιστή. Εδώ βλέπουμε το μεγάλο χάσμα σε σχέση με τις Ευρωπαϊκές και Αμερικάνικες παραγωγές.
 
10. Έχετε νιώσει ποτέ ότι η αυτόνομη τέχνη της μουσικής, πιθανόν να «καπελώνεται» ενίοτε από την εικόνα ή τη σκηνική δράση, χάνοντας τη δυναμική της;
Πιστεύω στο πρωτόυλο υλικό ! Τίποτα δεν μπορεί να το καπελώσει ! Εάν ένα μουσικό κομμάτι έχει τα προαπαιτούμενα για να δείξει την δύναμη και την αισθητική του και να «μεταγγίσει» συναισθήματα τότε είναι ανεπηρέαστο από την εικόνα .Η εικόνα στην μουσική είναι ενισχυτική !
 
11. Ως μουσικό και συνθέτη σας απασχόλησε η ιδέα μιας δισκογραφικής καριέρας με τραγούδια και συνεργασία με ερμηνευτές που θαυμάζετε;
Δεν έχω βρει ακόμη τους κατάλληλους ανθρώπους που θα τους ενδιέφερε ένας συνθέτης κινηματογραφικής μουσικής, ούτε και τις δισκογραφικές που να έχουν τέτοια πρότυπα και ανησυχίες .Ζούμε στον χρησιμοθηρικό βωμό της εφήμερης μουσικής. Δεν μας ενδιαφέρει να αφήσουμε πίσω μας «έργο» με κλασσική υπόσταση !
 
.
12. Επίσης, σας απασχόλησε η ιδέα ή υπήρξαν προτάσεις για κάθοδο στην Αθήνα με το σαφώς ευρύτερο πεδίο δράσης και πώς αντιμετωπίζετε παρόμοια προοπτική;
Υπήρχαν προτάσεις για προσωρινή δουλειά στην Αθήνα και σε θεατρικό και σε musical .Ωστόσο δεν θεωρώ την Αθήνα λύση. Δυστυχώς αναγκαζόμαστε να φύγουμε στο εξωτερικό όλο και περισσότεροι γεγονός που με λυπεί. Το πρόβλημα είναι στις ρίζες και εμείς κόβουμε τα φύλλα που ξανά ανθίζουν!
 
 
13. Υπάρχουν συγκεκριμένα είδη ακουσμάτων τα οποία συνειδητά ή ασυνείδητα σας εμπνέουν για να συνθέσετε και ποιες είναι οι δικές σας μουσικές προτιμήσεις;
Υπάρχουν σαφέστατα! Από τον Πατέρα της κινηματογραφικής μουσικής John Williams μέχρι τον Morricone και τον Menken και από τον John Cage μέχρι τον Χατζιδάκι . Όλα μαζί αλληλεπιδρούν με ένα μοναδικό τρόπο στο μυαλό μου. Έχω πολλές όμως προτιμήσεις και σε άλλα είδη ,στα μονοπάτια της Jazz και της Latin μουσικής . Για παράδειγμα είμαι μεγάλος φαν του Michel Camillo .
 
14. Αν κληθείτε να διαλέξετε ανάμεσα στις ιδιότητες του πιανίστα- εκτελεστή και του συνθέτη- δημιουργού, ποιαν θα επιλέγατε και γιατί;
Δεν είμαι της «ταμπέλας» .Η μουσική είναι το οξυγόνο μου άλλοτε παίζω πιάνο και άλλοτε γράφω και χρησιμοποιώ το πιάνο σαν το τελευταίο μέσο αποτύπωσης του ήχου που θέλω να δημιουργήσω. Όλα πηγάζουν από βαθιές ανησυχίες, δεν χρειάζονται ταμπέλες συνθέτης –τραγουδοποιός-πιανίστας στην πραγματικότητα μιλάει το έργο του καθενός.
 
15. Πέραν του καλλιτεχνικού αποτελέσματος, σε επαγγελματικό επίπεδο θεωρείτε ότι η δουλειά σας ως μουσικών αμείβεται επαρκώς και μπορεί να εξασφαλίσει τον βιοπορισμό του κλάδου;
Θεωρώ πως πρέπει να κάνεις τον σουγιά με πόδια, όμως μου λέει ένας φίλος, για να επιβιώσεις στην Ελλάδα. Δυστυχώς δεν υπάρχει η δυνατότητα εξειδίκευσης σε σχέση με την δυνατότητα που σου δίνουν άλλες χώρες με τελείως διαφορετική παιδεία και αισθητική. Ο βιοπορισμός σου καθορίζεται από την δύναμη που σου έχει μείνει να τρέξεις τώρα για να φτάσεις στην εξειδίκευση και μόνο κάποια στιγμή.
 
16. Αν σας ρωτούσαμε για ένα επαγγελματικό όνειρο που κάποια στιγμή θα θέλατε να εκπληρωθεί, ποιο θα ήταν αυτό;
Νομίζω ότι περίμενα καιρό αυτήν την ερώτηση και τώρα που με ρωτάτε νοιώθω περίεργα. Το όνειρο μου είναι η Disney και έπειτα το Hollywood, λατρεύω τις ταινίες οπότε θα ήθελα πολύ κάποια στιγμή να γράψω για αμερικάνικη η ευρωπαϊκή παραγωγή μεγάλου βεληνεκούς.
 
.
17. Από την μέχρι τώρα πορεία σας, σε ποιο βαθμό νιώθετε δικαιωμένος σε σχέση με τους αρχικούς σας στόχους;
Δεν νοιώθω ποτέ δικαιωμένος με κάτι ούτε επαναπαύομαι, δεν έχω τέτοιες ανάγκες. Είμαι της σχολής τα μάτια ψηλά και το κεφάλι χαμηλά. Κάνω συχνά επανασύνταξη κινήτρων για να δουλέψει σωστά η μηχανή και να μπορεί να παράγει σε υγιές πλαίσιο.
 
18. Ποια είναι τα στοιχεία που περισσότερο εκτιμάτε σε μια συνεργασία ώστε να την απολαμβάνετε και ποια βρίσκετε απωθητικά ώστε να σας αποτρέπουν;
Η τιμιότητα ! Είναι κάτι που δεν είναι σύνηθες στις μέρες μας ! Η κυμπαροσύνη και η ανθρωπιά μου λείπει από τις συνεργασίες, με την έννοια ότι για να δουλέψω με κάποιον με ενδιαφέρει να είμαι καλά μαζί του και να νοιώθω επαρκής συναισθηματικά. Κάνουμε σε όλα εκπτώσεις οι άνθρωποι ακόμη και στην Τέχνη.
 
19. Πιστεύετε ότι οι εποχές που ζούμε, με κυρίαρχο στοιχείο την έκπτωση αξιών, ευνοούν την καλλιτεχνική δημιουργία ή την επηρεάζουν αρνητικά;
 
Στην πνευματική και έπειτα οικονομική κρίση που ζούμε, ένας καλλιτέχνης οφείλει να δει την κατάσταση από πάνω και ταυτόχρονα να κοιτάει και γύρω του. Πιστεύω στην βιωματική τέχνη, συνεπώς στην κατάσταση που βρισκόμαστε μπορούν να δημιουργηθούν υπέροχα πρότυπα για το πώς η τέχνη μπορεί να βοηθήσει στην κοινωνική ανάπλαση και πώς μπορεί να αποτρέψει τον κοινωνικό κατεδαφισμό των αξιών. Όπως προείπα οι εκπτώσεις στην τέχνη δεν με αφορούν, δεν είμαι αυτής της αισθητικής, οπότε δεν πιστεύω και ότι κάτι μπορεί να την επηρεάσει αρνητικά. Καμία εποχή δεν ευνόησε την καλλιτεχνική δημιουργία, ούτε καν η Αναγέννηση ! Εμείς κρυβόμαστε πίσω από όλα...μιλάμε για την εποχή και τις εποχές λες και είναι κάτι «έξω» από εμάς .
 
20. Η δύναμη της μουσικής είναι δεδομένη… ωστόσο για κάποιον που την υπηρετεί, τί παραπάνω μπορεί να σημαίνει; 
Πιστεύω ότι η μουσική είναι η πιο ενωτική τέχνη, είναι αδιανόητο συναίσθημα το τί μπορείς να δημιουργήσεις σε 3 λεπτά ενός μουσικού κομματιού και πόσοι άνθρωποι μπορούν να ταυτιστούν . Όσο για αυτόν που την υπηρετεί, η αποστολή είναι δύσκολη γιατί ο συγκεκριμένος έχει διφυή ρόλο- να εμπνέει -και να εμπνέεται, πράγμα δύσκολο στις μέρες που ζούμε και έχουμε κλείσει τα αυτιά και τις καρδιές μας .Η αποστολή του δημιουργού είναι όμως και πολύ όμορφη, καθώς έχει στα χέρια του ένα σημαντικό εργαλείο:  την ανάγκη για ταύτιση -την ανάγκη για δούναι και λαβείν με τον πιο ευγενικό και πανανθρώπινο τρόπο.
                                           
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ
.
Φωτογραφίες Actors Portfolio - Ειρήνη Μπαιρακτάρη


Δείτε αυτά:
/
.
-Τι παίζουν τα θέατρα στη Θεσσαλονίκη τώρα ΕΔΩ
-Τι παίζουν οι κινηματογράφοι στη Θεσσαλονίκη ΤΩΡΑ ΕΔΩ
-Θέατρο: Είδαμε & Σχολιάζουμε ΕΔΩ
-Συναυλίες: Είδαμε & Σχολιάζουμε  ΕΔΩ
-Σινεμά: Είδαμε & Σχολιάζουμε  ΕΔΩ
-Βιβλίο: Διαβάσαμε & Σχολιαζουμε ΕΔΩ
-Κερδίστε προσκλήσεις - Βιβλία ΕΔΩ
.
-Θέατρο Δάσους & Θέατρο Γης 2019: πρόγραμμα εκδηλώσεων ΕΔΩ

Φωτογραφικό υλικό





Με ετικέτα: Γιώργος Τζιαφέττας

Αρθρογραφος

Στασινοπούλου Πίτσα
Στασινοπούλου Πίτσα

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
Μήπως καλή  μου «ΜΟΥΡΜΟΥΡΑ» ήρθε η ώρα της… απόσυρσης;
Μήπως καλή μου «ΜΟΥΡΜΟΥΡΑ» ήρθε η ώρα της… απόσυρσης;
με 0 Σχόλια 772 Views

 Δεν είναι κακό κύριοι συντελεστές να δεχτείτε το φυσιολογικό ότι «όλα τα ωραία κάποτε τελειώνουν» και η απολαυστική σειρά που αγαπήσαμε ολοκλήρωσε τον κύκλο της, αντί να την σέρνετε αλλοιωμένη σε άχαρη φθορά… Μήπως καλή  μου «ΜΟΥΡΜΟΥΡΑ» ήρθε η ώρα της… απόσυρσης; Από την Π. Στασινοπούλου

Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή