Πάρις Θωμόπουλος – Κωνσταντίνος Μπιμπής Back to Back! Μια συνέντευξη εφ΄ όλης της ύλης στην «Κ»

6906 Views
Πάρις Θωμόπουλος – Κωνσταντίνος Μπιμπής Back to Back! Μια συνέντευξη εφ΄ όλης της ύλης στην «Κ» Πάρις Θωμόπουλος – Κωνσταντίνος Μπιμπής Back to Back! Μια συνέντευξη εφ΄ όλης της ύλης στην «Κ»

Μια συνέντευξη εφ΄ όλης της ύλης στην «Κ»

Δυο νέοι ηθοποιοί, συγκάτοικοι και φίλοι μου άνοιξαν την πόρτα του φιλόξενου σπιτιού τους για να κάνουμε μια όμορφη κουβέντα.
 
Πρόκειται για τους Πάρι Θωμόπουλο και Κωνσταντίνο Μπιμπή δυο ταλαντούχους ηθοποιούς, ανήσυχα πνεύματα και καλά παιδιά που με  ευγένεια μου παραχώρησαν 2 ώρες λέγοντάς μου πολύ ενδιαφέροντα πράγματα.
 
-Ανασκόπηση της χρονιάς που πέρασε επαγγελματικά και κοινωνικά (τι σας χαροποίησε, άγχωσε, απογοήτευσε, εξέπληξε) :
 
Π.Θ : α. Με χαροποίησε η παράσταση του Καραθάνου στο Εθνικό Θέατρο «Οπερέττα» στην οποία συμμετείχα που είναι από τα καλύτερα πράγματα που έχω κάνει. Δεν συνέβη κάτι συγκεκριμένο για να με αγχώσει. Γενικά αγχώνομαι πολύ από τη φύση μου το οποίο πηγάζει από προσωπικές μου ανησυχίες και φιλοδοξίες. Έχει να κάνει με την αποδοχή των άλλων σε αυτό που κάνεις. Όσον αφορά τα πολιτικά δεν μπορώ να ασχοληθώ. Θεωρώ πως όποιος και να ανέβει στην εξουσία δεν θα κάνει διαφορά γιατί δεν είναι αυτοί που κυβερνούν. Αισθάνομαι αποστροφή για την πολιτική. Τα πράγματα πηγαίνουν απ’ το κακό στο χειρότερο κι εμείς είμαστε από τους τυχερούς που μπορούμε και ζούμε από αυτό που αγαπάμε. Υπάρχει πολλής κόσμος που ζει με 400 ευρώ ή είναι άνεργοι όπως συμβαίνει και στον κλάδο μας.
Απογοητεύομαι γιατί υπάρχει έντονα ο φόβος του μέλλοντος. Ακόμη και αν δεν το έχεις εσύ στο μεταφέρουν οι γύρω σου. Υπάρχει άγχος στην ατμόσφαιρα. Αν ζεις στην Αθήνα και φύγεις στην επαρχία καθαρίζει το κεφάλι σου. Η Αθήνα είναι ένα ανθυγιεινό περιβάλλον για να ζεις και η δουλειά μας το κάνει χειρότερο. Ο ένας κοιτάει να βγάλει το μάτι του άλλου. Να πει ή να κάνει κάτι για να μειώσει τον άλλο και να ανέβει ο ίδιος.
Με εξέπληξε το ότι ξαναβγήκαν επιχορηγήσεις για τα θέατρα!
 
Κ.Μ : Χάρηκα που πήραμε το Θέατρο Άλφα Ιδέα με τον Γιώργο Γάκη και τον Λευτέρη Πλασκοβίτη το οποίο κυριάρχησε τη χρονιά που πέρασε μαζί με το βραβείο Χορν φυσικά. Βέβαια η χαρά είναι σαν το νόμισμα, έχει δυο όψεις. Είμαστε 4 άνθρωποι και κάνουμε δουλειά για 15 τόσο πάνω στη σκηνή όσο και κάτω από αυτή.
Με άγχωσε και απογοήτευσε τοότι ο Τράμπ εξελέγη. Βλέπω να ανεβαίνει ξανά μια τάση φασίζουσα και εμείς απλά να καθόμαστε στα σαλόνια μας και να το συζητάμε.
Χάρηκα μετις επιχορηγήσεις! Που πήραμε κιόλας.   
 
-Συνάδελφοι – συγκάτοικοι – φίλοι: Υπέρ και κατά
 
Κ.Μ : Φίλοι καταρχάς. Παρέα από συμφοιτητές και συγκατοικούμε τα τελευταία 5 χρόνια.
 
-Μαλώνετε; Ανταγωνίζεστε;
 
Π.Θ : Φυσικά υπάρχει ανταγωνισμός μεταξύ μας ο οποίος όμως εκφράζεται και τα προβλήματα λύνονται. Επίσης υπάρχουν και συγκρούσεις ειδικά στο θέμα συγκατοίκησης αλλά και πάλι είναι θέμα σωστής διαχείρισης και είμαστε μια χαρά.
 
-Γιατί γίνατε ηθοποιοί;
Π.Θ : Κατά τύχη. Μου άρεσε μια κοπέλα όταν ήμουν στο μουσικό πανεπιστήμιο η οποία μπήκε στην ομάδα θεάτρου και μπήκα κι εγώ για να είμαι κοντά της. Έτσι κόλλησα το «μικρόβιο» του ηθοποιού.
 
Κ.Μ : Δεν ξέρω ακριβώς γιατί. Κάποια στιγμή στην Γ΄ λυκείου το αποφάσισα. Νομίζω ότι έχει να κάνει με την ανάγκη να εκφραστείς. Να πεις αυτά που έχεις να πεις.
 
-Αν όχι ηθοποιοί τι;
Κ.Μ : Ψαράς! Δεν το έχω δοκιμάσει αλλά μου αρέσει πολύ η ιδέα να είμαι μέσα στη θάλασσα.
 
Π.Θ : Να ασχολούμαι με τη γη. Παράγεις τα δικά σου πράγματα, προσφέρεις και δεν είσαι κλεισμένος σε ένα γραφείο. Έχεις λιγότερο άγχος. Δεν ξέρω αν θα το έκανα τελικά, αλλά μου αρέσει η ιδέα.
 
Τέχνη στρατευμένη ή όχι;
;
Κ.Μ : Για μένα καλλιτέχνης που κάνει θέατρο δεν μπορεί να μην είναι στρατευμένος με κάποιο τρόπο. Κάτι θέλεις να πεις, το οποίο δεν μπορεί να μην αφορά την πραγματικότητα που ζούμε.
 
Π.Θ : Ναι πρέπει να δημιουργείς προβληματισμό στο κοινό. Είτε πολιτικό είτε κάτι άλλο.
 
-Ο ηθοποιός έχει ευθύνη απέναντι στο κοινό;
.
Κ.Μ : Έχει μεγάλη ευθύνη και πρέπει να περνά την πραγματικότητα στην τέχνη του. Από την άλλη αν υπάρχει κάποιος σκηνοθέτης που αισθάνεται ότι αναζητά κάτι  σε αισθητικό πλαίσιο το σέβομαι. Δεν το καταλαβαίνω αλλά το σέβομαι, επειδή αυτή η αναζήτηση κάπου θα οδηγήσει στο τέλος. Αν επιμένει όμως σε έναν αισθητισμό ή ελιτισμό εκεί χάνεται λίγο η μπάλα. Ο Νίκος Καραθάνος για παράδειγμα έχει φοβερή δυνατότητα να παίρνει μια προσωπική υπαρξιακή αγωνία και να την κάνει καθολική όπως την «Οπερέτα».
 
Π.Θ : Βέβαια έχει ευθύνη. Χρησιμοποιεί ένα μέσο που έχει τη δυνατότητα να περάσει πολλά μηνύματα και πρέπει να το κάνει.
 
-Θα κάνατε μια δουλειά που δεν σας εκφράζει απλά για βιοποριστικούς λόγους;
,
Εννοείται! Όπως κι έχουμε κάνει κατά καιρούς.
 
-Δεν είναι πολύ δύσκολο αυτό για εσάς;
 
Π.Θ : Πάντα βρίσκεις ένα σημείο που σε κάνει να αισθανθείς οικεία για να μπορέσεις να το κάνεις. Άσχετα αν επί προσωπικού δεν σε εκφράζει.
.
Κ.Μ : Εγώ το έχω απαντήσει από νωρίς αυτό το ερώτημα. Σκεπτόμενος τις επιλογές μου και τις προτεραιότητές μου. Έχω παίξει σε παραστάσεις που δεν μου αρέσουν αισθητικά αλλά το προτιμώ από το να γίνω barman για λίγο καιρό. Ακόμα και από κάτι που δεν σου αρέσει θα βρεις κάποια θετικά να αποκομίσεις τόσο αναφορικά με την προσωπική εξέλιξη όσο και με τους ανθρώπους που γνωρίζεις.
 
-Ο ηθοποιός έχει ηλικία, έχει ημερομηνία λήξης; 
.
Π.Θ : Το θέατρο έχει να κάνει με ανθρώπους. Οι άνθρωποι έχουν όλες τις ηλικίες οπότε απλά αλλάζεις το εύρος των ρόλων που παίζεις. Τώρα αν με ρωτάς αν θέλω να παίζω στα 60 μου δεν ξέρω να σου πω έχει να κάνει με το τώρα.
 
Κ.Μ : Εγώ δεν θα ήθελα να παίζω μετά τα 60 μου.
 
-Ποια η γνώμη σας για το ηλικιακό όριο των δραματικών σχολών;
Κ.Μ : Είναι λίγο σκληρό αλλά αν το δεις ρεαλιστικά είμαστε σε μια χώρα και μια αγορά που είναι πολύ βίαιη για έναν άνθρωπο μεγαλύτερο. Ένας ηθοποιός που θα βγει από τη σχολή στα 30κάτι θα δυσκολευτεί να βρει τα πατήματά του και δουλειά κατ΄ επέκταση. Κατά μια έννοια λειτουργεί και λίγο προστατευτικά. Δεν έχουμε την αγορά ούτε της Αγγλίας ούτε της Αμερικής. Βλέπεις ήδη πόσοι αποφοιτούν κάθε χρόνο και πόσοι βρίσκουν δουλειά.
 
-Δεν είναι όμως άδικο;
.
Κ.Μ : Καταρχάς θεωρώ πως δεν γίνεσαι ηθοποιός μόνο από αυτές τις σχολές. Έχει άλλες 15 που μπορεί να απευθυνθεί κάποιος αν αγαπάει το θέατρο και το θέλει η ψυχή του όσο χρονών κι αν είναι.
 
Π.Θ : Δεν γίνεσαι ηθοποιός από τις σχολές.
 
-Ο δρόμος είναι ευκολότερος για τους άντρες του χώρου. Ισχύει;
.
Π.Θ : Φυσικά ισχύει. Είμαστε πολλοί λιγότεροι. Είμαστε το 1/3, είμαστε συντριπτικά λιγότεροι από τις γυναίκες του χώρου οπότε είναι λογικό.
 
Κ.Μ : Επίσης στο κοινωνικό πλαίσιο που έχουμε μεγαλώσει τα αγοράκια είναι πιο εύκολο να τσαλακώνονται, να παίζουν χωρίς ντροπή. Τα κορίτσια ντρέπονται λίγο.
 
-Η σημαντικότερη συμβουλή για τους νέους ηθοποιούς
.
Κ.Μ : Να κάνουν δικά τους πράγματα. Να μαζευτούν μεταξύ τους και να κάνουν δικά τους πράγματα. Αν και δύσκολο είναι η λύση της εποχής μας. Θεωρώ πως έχει περάσει το μοντέλο που επικρατούσε η νοοτροπία του βγαίνω από τη σχολή και πρέπει να συναγωνιστώ καλούς συναδέλφους σε ακροάσεις που δεν συμβαίνουν ώστε να συνεργαστώ με μεγάλους σκηνοθέτες.
.
Π.Θ : Το να δημιουργείς κάτι δικό σου όμως είναι πολύ δύσκολο. Πρέπει να έχεις έναν στόχο. Βλέπω πολλές ομάδες ηθοποιών που κάνουν κάτι απλά για να το κάνουν, χωρίς να έχουν κάτι να πουν. Γι΄ αυτό κι εγώ δεν κάνω κάτι δικό μου αν δεν έχω κάτι πολύ συγκεκριμένο να πω. 
 
-Τι σας ρουτινιάζει στη δουλειά σας;
.
Π.Θ : Να παίζεις σε μια παράσταση που δεν σε εκφράζει καθόλου για μια ολόκληρη σεζόν.
.
Κ.Μ : Και οι πρόβες μπορεί να γίνουν μεγάλη ρουτίνα και να είναι χειρότερες από την παράσταση.
 
-Αγαπημένη ταινία
,
Κ.Μ : Τα «Matrix» και τα τρία!
.
Π.Θ : Δύσκολο… Είδα το «The Doors» 10 φορές είναι μια αγαπημένη μου ταινία, άλλες τόσες το «Braveheart» και το «Τελευταία έξοδος Ρίτα Χέιγουορθ». Δεν μπορείς να πεις αγαπημένο κάτι. Σίγουρα υπάρχουν ταινίες αριστουργήματα βλέπε «Νονός», αλλά νομίζω ότι έχει να κάνει με την κατάσταση στην οποία βρίσκεσαι την εκάστοτε στιγμή.
 
-Τι είδος μουσικής δεν ακούτε με τίποτα
.
Π.Θ : Σκυλάδικα και μετά τα σκυλάδικα beat-house αλλά το διαχειρίζομαι καλύτερα. Σκυλάδικα όμως με τίποτα.
 
Κ.Μ : Δεν υπάρχει μουσική που δεν ακούω με τίποτα. Μπορεί να με κουράσει όμως η ηλεκτρονική μουσική. Αυτά τα συνεχόμενα 4/4 μπορεί να με διαλύσουν.
 
-Ηθοποιός ίνδαλμα
.
Κ.Μ : Στανισλάφσκι. Ίνδαλμα. Δεν τον έχω δει να παίζει βέβαια αλλά τον θαυμάζω απεριόριστα. Από αυτούς που έχω δει να παίζουν ο Μάρλον Μπράντο είναι σοκαριστικός.
 
Π.Θ : Μάρλον Μπράντο!
 
-5 πράγματα που είναι χάλια στη ζωή
.
Κ.Μ : Ο πόλεμος, το τσιμέντο, ο φασισμός, ο πρόεδρος της Β. Κορέας Κιμ Γιονγκ Ουν και ο καπιταλισμός.
.
Π.Θ : Το καυσαέριο, η πολιτική και οι πολιτικοί, ο φασισμός, οι άνθρωποι που πεινάνε - που δεν έχουν που να μείνουν - που πέφτουν στα ναρκωτικά και η βία στον άνθρωπο και στα ζώα.
 
-Ονειρεμένο ταξίδι ζωής
Κ.Μ : Θα ήθελα να πάω πάρα πολύ στη Νέα Ζηλανδία και το Μεξικό στο οποίο πήγα. Όσο ήμουν εκεί συνειδητοποίησα ότι είναι ένα ταξίδι ζωής.
.
Π.Θ : Θέλω να πάω πολύ στην Κωνσταντινούπολη. Δεν είναι ταξίδι ζωής αλλά θέλω πολύ. Γενικά θα ήθελα να ταξιδέψω σε όλο τον κόσμο.
 
-Τα σχέδια της νέας σεζόν 
.
Κ.Μ : Στο Άλφα Ιδέα θα βρείτε ότι ώρα κι αν έρθετε! Φέτος ο «Υπηρέτης δύο αφεντάδων» είναι η καινούργια παραγωγή. Το θέατρο φέτος ανοίγει πολύ με 3 παραγωγές δικές μας, 10 φιλοξενούμενες και κάποιες συμπαραγωγές. Συνεχίζει το «Ρωμαίος και Ιουλιέτα για 2» και το «Δέντρο του Οιδίποδα».
,
Π.Θ : Στο Εθνικό Θέατρο. Στην «Οπερέτα» του Καραθάνου για δεύτερη χρονιά.  Στη δεύτερη σεζόν θα με δείτε στο «Ψηλά από τη γέφυρα» του Άρθουρ Μίλλερ που θα σκηνοθετήσει η Νικαίτη Κοντούρη.
 -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Τον Πάρι Θωμόπουλο θα δούμε στην «Οπερέττα» από 22.11.2017 έως 07.01.2018. Πληροφορίες θα βρείτε εδώ.
Και στο «Ψηλά από τη γέφυρα» από 15.02.2018 έως 27.05.2018. Πληροφορίες θα βρείτε εδώ.
 
Τον Κωνσταντίνο Μπιμπή βλέπουμε ήδη στο θέατρο Άλφα Ιδέα. Πληροφορίες για όλες τις δράσεις και παραστάσεις του θεάτρου θα βρείτε εδώ.
 
Τους ευχαριστώ από καρδιάς και τους εύχομαι καλή επιτυχία γιατί το αξίζουν.
.
Photos: Κωνσταντίνος Πρωτόπαππας.

Φωτογραφικό υλικό





Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή