Η τραγουδίστρια - performer Βικτωρία Ταγκούλη, μιλάει στην Κουλτουρόσουπα…

526 Views
Η  τραγουδίστρια - performer Βικτωρία Ταγκούλη, μιλάει στην Κουλτουρόσουπα… Η τραγουδίστρια - performer Βικτωρία Ταγκούλη, μιλάει στην Κουλτουρόσουπα…

Η τραγουδίστρια - performer Βικτωρία Ταγκούλη, μιλάει στην Κουλτουρόσουπα…

Ένα «Τετράδιο» ήταν η αφορμή για περισσότερα…  γιατί το πρόσωπο που φιλοξενούμε προ πολλού γνωρίσαμε σε μουσικές, κυρίως θεατρικές παρουσίες. Όσοι την εχουν δει από κοντά θα συμφωνήσουν μαζί μας ότι πρόκειται για ένα από τα πιο συμπαθητικά μουτράκια... Αυτό που δεν χωράει αμφισβήτηση από κανέναν είναι το ταλέντο της και φάνηκε από τα πολύ, μα πολύ μικρά της... Και όπως λέει το βιογραφικό της… «σε ηλικία 2 χρονών τραγούδησε το πρώτο της τραγούδι σε ένα μπαλκόνι της οδού Κίου στην Κυψέλη. Είχε τόσο δυνατή φωνή που ακουγότανε μέχρι την πλατεία. Ηταν η πρώτη της παράσταση. Αυτό ήταν η αρχή!!!"...

Η συνέχεια παρακάτω…

Είστε μια νέα ερμηνεύτρια που έχει χαρακτηριστεί «εξαιρετικά ταλαντούχα». Πόσα χρόνια βρίσκεστε στα μουσικά πράγματα και ποια είναι η μέχρι τώρα πορεία σας;
-Άρχισα να δουλεύω επαγγελματικά από το 2000 που μπήκα στην ομάδα Σπείρα-Σπείρα με την παράσταση «Όλοι μαύρα κι ένα πιάνο», ενώ παράλληλα συνέχιζα τις σπουδές μου στη μουσική τόσο στο ωδείο όσο και στο Πανεπιστήμιο Μακεδονία της Θεσσαλονίκης στο τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης. Μετά την αποχώρησή μου από την ομάδα συμμετείχα σε δύο πρωτότυπα μιούζικαλ το «Προς κατεδάφιση του Tennessee Williams» (Ιούνιος του 2008 στις γραμμές του τρένου στην Κωνσταντινουπόλεως) και τον «Ευτυχισμένο Prince» (Αίθριο Μουσείο Μπενάκη Σεπτέμβριος του 2009)και τα δύο σε πρωτότυπη μουσική του Χρίστου Θεοδώρου. Τον Δεκέμβρη του 2009 κυκλοφορεί η πρώτη μου δισκογραφική δουλειά «α», ακολουθεί η «Φωτοβόλτα» το 2010 και τώρα το «Τετράδιο». Παράλληλα είχα την τύχη να τραγουδάω σε μια σπουδαία θεατρική παράσταση τη «Φουρκέτα» της Ελένης Γκασούκα, η οποία παιζόταν για τρία χρόνια με μεγάλη επιτυχία στην Αθήνα με τελικό σταθμό το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης.
 
Σε έναν χώρο ιδιαίτερα ανταγωνιστικό και με υπερπληθώρα νέων καλλιτεχνών, πόσο δύσκολο είναι να ξεχωρίσει κανείς;
-Εξαρτάται πάντα ποιο δρόμο διαλέγεις και τι στόχο έχεις μέσα από τη δουλειά σου . Πιστεύω ότι οι άνθρωποι που αξίζουν, δουλεύουν σκληρά, έχουν καθαρό στόχο, αργά ή γρήγορα πετυχαίνουν.
Ως απόφοιτος Ωδείου και μουσικών σπουδών, τί πιστεύετε για το επίπεδό τους στη χώρα μας σε σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες;
-Δυστυχώς είναι πιο χαμηλό. Υπάρχουν βέβαια σπουδαίοι δάσκαλοι αλλά στο σύνολό της η μουσική εκπαίδευση στην Ελλάδα έχει πολλά κενά και σ αυτό πιστεύω φταίει η αντίληψη που έχουμε για τη μουσική. Το κράτος ως γνωστόν δεν επενδύει στην παιδεία και τον πολιτισμό. Επιτρέπεται να μην έχουμε μια μουσική Ακαδημία; Εδώ μέχρι πρόσφατα υπήρχε η άποψη ότι το επάγγελμα του μουσικού δεν είναι δουλειά. Για ποια καλλιέργεια να μιλήσουμε όταν σαν λαός έχουμε τη νοοτροπία αυτή;
Συνδυάζετε ταλέντο και ολοκληρωμένες μουσικές σπουδές. Μεταξύ των δύο, ποιο θεωρείτε πιο σημαντικό για έναν καλλιτέχνη;
-Και τα δυο. Το ταλέντο είναι το έναυσμα για να ξεκινήσεις να ασχολείσαι με την τέχνη σου . Δεν φτάνει όμως μόνο αυτό. Οι σπουδές σου διευρύνουν τους ορίζοντες και σε βοηθούν να έχεις διάρκεια και εξέλιξη στο χρόνο.
Τί σημαίνει για σάς ο όρος «επιτυχία» και ποιους συμβιβασμούς θα μπορούσατε να κάνετε για να την κατακτήσετε;-
Επιτυχία για μένα είναι να μπορώ να τραγουδάω και να επικοινωνώ την τέχνη μου με τον κόσμο. Με ενδιαφέρει η διάρκεια και όχι η γρήγορη αναγνώριση. Αυτό έχει και το τίμημά του γιατί ο δρόμος είναι πολύ πιο δύσκολος. Θέλω ό,τι κατακτώ να το κατακτώ με τη δουλειά μου και το ταλέντο μου.
Ποια είναι η γνώμη σας για τα διάφορα τηλεοπτικά «τάλεντ σόου» στον τομέα του τραγουδιού;
-Δεν πιστεύω ότι βοηθάνε τουλάχιστον με τη μορφή που έχουν σήμερα. Δε νομίζω ότι θα συμμετείχα.
Το γεγονός ότι το διαδίκτυο έχει υποκαταστήσει σε μεγάλο βαθμό τη δουλειά των δισκογραφικών εταιριών, τελικά βοηθά ένα νέο καλλιτέχνη και πόσο;
-Καλώς ή κακώς είναι η νέα πραγματικότητα. Το διαδίκτυο δίνει τη δυνατότητα να βγάλει πιο εύκολα ένας νέος καλλιτέχνης τη δουλειά του χωρίς να εξαρτάται από κάποια δισκογραφική εταιρία. Από την άλλη η έλλειψη των παραγωγών, μας δυσκολεύει στο ότι πρέπει όλα να τα κάνουμε μόνοι μας και αυτό δεν είναι πάντα εύκολο και σίγουρα είναι πολύ κουραστικό.
Πιστεύετε ότι η μεγάλη ποσότητα της μουσικής παραγωγής λειτουργεί τελικά σε βάρος της ποιότητας;
-Ναι πιστεύω ότι λειτουργεί σε βάρος της ποιότητας γιατί πολλές φορές το κίνητρο είναι η φήμη και η γρήγορη επιτυχία.
Όσοι σας έχουν δει μιλούν για τη «θεατρικότητα» της ερμηνείας σας. Είναι κάτι που σπουδάσατε, κάτι έμφυτο ή ίσως «προίκα» από τη συμμετοχή σας στην ομάδα «Σπείρα- Σπείρα» του Κραουνάκη;
-Η θεατρικότητα ήταν έμφυτη αλλά την εξέλιξα μέσα από την ενασχόλησή μου με το μουσικό θέατρο.
Μιλώντας για την συνεργασία σας με τον Κραουνάκη, θα θέλαμε δυο λόγια για αυτή την εμπειρία και τη σχέση σας μαζί του…
-Ήταν μια πολύ σπουδαία εμπειρία γιατί είχα την ευκαιρία να ασχοληθώ με το μουσικό θέατρο και να συμμετέχω σε πολύ σπουδαίες παραστάσεις.
Και στις τρεις δισκογραφικές σας δουλειές έχετε συνεργαστεί με τον ίδιο συνθέτη, τον Χρήστο Θεοδώρου. Προφανώς υπάρχει εξαιρετική χημεία, αλλά σκεφτήκατε να δοκιμάσετε κάτι διαφορετικό, έστω σαν πείραμα;
-Ναι με τον Χρίστο έχουμε μια ιδιαίτερη χημεία και νιώθω πολύ τυχερή γι αυτό. Είναι ένας πολύ σπουδαίος συνθέτης. Η συνεργασία μου με τον Χρίστο δεν αποκλείει και μια άλλη συνεργασία, αρκεί να είναι κάτι που να μου αρέσει και να με εκφράζει.
Γενικά σαν άτομο, ρισκάρετε δοκιμάζοντας καινούργια πράγματα ή προτιμάτε την ασφάλεια του «δοκιμασμένου»;
-Ναι φυσικά και ρισκάρω. Χωρίς ρίσκο δεν προχωράς.
Η προτίμησή σας στα ακουστικά όργανα έναντι των ηλεκτρονικών, έχει να κάνει με την αυθεντικότητα του ήχου, την αισθητική ή είναι θέμα συγκυριών;
-Έχει να κάνει με την αισθητική μας όσον αφορά τον συγκεκριμένο δίσκο. Τα ίδια τα τραγούδια μας οδήγησαν σ αυτή την ενορχήστρωση.
του. Να έχει στοιχεία για τον καλλιτέχνη και γενικά για τη δουλειά, στίχους –συντελεστές .
Έχοντας προσέξει την πρωτότυπη εμφάνιση του τελευταίου CD σας «Τετράδιο», τί ρόλο παίζει στη δουλειά σας η αισθητική και πώς την εννοείτε προσωπικά;
-Ναι παίζει πολύ σημαντικό ρόλο. Το θέμα της αισθητικής έχει κυρίαρχη θέση σε ό,τι κάνω κι έχω δουλέψει πολύ γι αυτό. Για παράδειγμα το πως θα ήταν το εξώφυλλο του δίσκου ήταν κάτι που μας απασχόλησε πολύ. Ένας δίσκος δεν είναι μόνο το περιεχόμενο ειδικά σήμερα που οι δίσκοι δεν πουλάνε, ένα προσεγμένο εξώφυλλο και μια ωραία συσκευασία αποτελεί κίνητρο να το έχει κάποιος στη δισκοθήκη
Όταν καλείστε να ερμηνεύσετε ένα τραγούδι, σας εμπνέει περισσότερο, ο στίχος ή η μουσική του; Πού δίνετε μεγαλύτερη βαρύτητα κατά την επιλογή;
-Δίνω εξίσου την ίδια βαρύτητα και στο στίχο και στη μουσική.
Σε ένα κοινό που στις σημερινές δύσκολες συνθήκες «δοκιμάζεται» σκληρά, η μουσική μπορεί να λειτουργήσει λυτρωτικά ή είναι μια απλή ψυχαγωγική διέξοδος;
-Η μουσική έχει πολύ μεγάλη δύναμη και την έχουμε ανάγκη στη ζωή μας. Φυσικά και μπορεί να λειτουργήσει λυτρωτικά και θεραπευτικά πολλές φορές.
Μέσα σε συνθήκες κρίσης, κατά τη γνώμη σας η δημιουργία επηρεάζεται θετικά ή αρνητικά;
-Η δημιουργία κατά τη γνώμη μου δεν επηρεάζεται από κρίσεις.
Οι νέοι καλλιτέχνες σήμερα, που έχουν κάτι σημαντικό να πουν, θεωρείτε ότι στηρίζονται από τα μέσα όσο θα έπρεπε ή τα κριτήρια είναι διαφορετικά;
-Όχι δεν στηρίζονται όσο θα έπρεπε κι αυτό γιατί δεν υπάρχουν παραγωγοί ικανοί να τους στηρίξουν. ‘Τους ανέφερα και πιο πριν όλα περνάνε από τα χέρια τους . Αυτό έχει τα καλά του αλλά έχει και τους δυσκολίες, αναγκαζόμαστε να ασχολούμαστε με πράγματα για τα οποία δεν θα έπρεπε να ασχολούμαστε.
Υπάρχουν συνάδελφοι στο χώρο τους που θαυμάζετε και με τους οποίους θα θέλατε πολύ να συνεργαστείτε;
-Φυσικά και υπάρχουν και πιστεύω πολύ στις συνεργασίες. Ειδικά τώρα τις έχουμε περισσότερο ανάγκη από ποτέ.
Κλείνοντας θα θέλαμε να μας πείτε δυο λόγια για την τελευταία σας δισκογραφική δουλειά και το «στίγμα» των τραγουδιών της….
-Ονομάζεται « Τετράδιο», τη μουσική και την ενορχήστρωση έχει κάνει ο Χρίστος Θεοδώρου και τους στίχους έγραψε ο Μιχάλης Γελασάκης. Βασίζεται στο πιάνο και σε ένα κουαρτέτο εγχόρδων , την παραγωγή έκανε ο Νίκος Αγγλούπας, κυκλοφορεί από τη Phonograph και το εξώφυλλο είναι ένα κανονικό τετράδιο Α5 ορθογραφίας.
http://www.youtube.com/user/apoziatoura

Σύνταξη – Επιμέλεια ερωτήσεων, Πίτσα Στασινοπούλου.


Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

kulturosupa.gr
kulturosupa.gr

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
Οι Άγριες Μέλισσες κατατρόπωσαν και το γυμνό του GNTM - Mε το δεξί ξεκίνησε και ο Μπέζος με το Παρουσιάστε.
Οι Άγριες Μέλισσες κατατρόπωσαν και το γυμνό του GNTM - Mε το δεξί ξεκίνησε και ο Μπέζος με το Παρουσιάστε.
με 0 Σχόλια 753 Views

 Ούτε το γυμνό του GNTM δεν στάθηκε ικανό να "χτυπήσει" τις Άγριες Μέλισσες στην τηλεθέαση - Τίποτα δεν στέκεται εμπόδιο στο δρόμο τους.

Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή