Ο αξιαγάπητος Ορφέας Παπαδόπουλος μιλά στην «Κ». «Στο «Ένα γράμμα για την Τραπεζούντα» παίζω με την ψυχή μου».

2355 Views
Ο αξιαγάπητος Ορφέας Παπαδόπουλος μιλά στην «Κ». «Στο «Ένα γράμμα για την Τραπεζούντα» παίζω με την ψυχή μου». Ο αξιαγάπητος Ορφέας Παπαδόπουλος μιλά στην «Κ». «Στο «Ένα γράμμα για την Τραπεζούντα» παίζω με την ψυχή μου».

.
.

Συνέντευξη σε Άννια Κανακάρη – Γιώργος Μπαστουνάς.

 
Αποτελεί έναν από τους πιο επιτυχημένους ηθοποιούς της γενιάς του. Φέτος, θα τον χαρεί η Θεσσαλονίκη καθώς πρωταγωνιστεί στην παράσταση «Ομμάτα Δακρωμένα – Ένα γράμμα για την Τραπεζούντα» που μόλις ξεκίνησε στο θέατρο «Ράδιο Σίτυ». Ενώ ο ενθουσιασμός για τον ρόλο του είναι μεγάλος, αλλά και για το ιδιαίτερο ιστορικό θέμα που θίγει η παράσταση (και ακόμα μας πληγώνει), μας μιλά για την τηλεόραση, τις τέχνες, αλλά και τα μελλοντικά του σχέδια.
 
.
Ο αξιαγάπητος ηθοποιός Ορφέας Παπαδόπουλος μιλά στην Κουλτουρόσουπα.
 
 
1. Πες μας λίγα λόγια για το ρόλο σου και τι πραγματεύεται η παράσταση, που συμμετέχεις;
Η παράσταση, που συμμετέχω πραγματεύεται την αγάπη, τον έρωτα, τη ματαιότητα του πολέμου, του εγωισμού, τις ανάγκες για περισσότερες κτήσεις, της επέκτασης, τη ματαιότητα όλων αυτών των πραγμάτων. Ουσιαστικά πραγματεύεται τη γενοκτονία των Ποντίων στις αρχές του 20ου αιώνα και όλο αυτό περιβάλλεται από μία ερωτική ιστορία μεταξύ της Ελένης και του Εμβέρ. Την Ελένη υποδύεται η Ειρήνη Παπαδοπούλου, τον Εμβέρ έχω τη χαρά να υποδύομαι εγώ. Από εκεί και πέρα βλέπουμε σαν δορυφόρο γύρω από αυτό το ζευγάρι να κινείται ένα ολόκληρο πολιτιστικό και θρησκευτικό υπόβαθρο των Ελλήνων του Πόντου και των Τούρκων. Ο Εμβέρ, που υποδύομαι είναι ένα παιδί, που κατάγεται από την Τουρκία, ο οποίος σπουδάζει γιατρός, άρα το μυαλό του –αν μπορώ να το πω έτσι- έχει ανοίξει πια, καθώς έχει καθηγητές Έλληνες, σπουδάζοντας στην Κωνσταντινούπολη, με αποτέλεσμα επιστρέφοντας ξανά στην Τραπεζούντα για να βρει ξανά τον έρωτά του, την Ελένη, βλέπουμε έναν άνθρωπο, ο οποίος έχει αλλάξει και φέρει πια μια τελείως διαφορετική συνείδηση σε σχέση με αυτήν, που έφερε σαν καθαρός Τούρκος.
.
Σκοπός, λοιπόν, της παράστασης και του Δήμου Αβδελιώδη, που έκανε τη διασκευή και κάνει την σκηνοθεσία, είναι να αναγάγει την ειρήνη και την αγάπη μεταξύ των λαών και όχι την αντιπαλότητα και το μίσος. Στην κορυφή αυτής της πυραμίδας βάζει τον έρωτα, που είναι πραγματικά η κινητήριος δύναμη και η πηγή ζωής των πάντων.
 
2. Ο σκηνοθέτης της παράστασης ο Δήμος Αβδελιώδης μιλώντας για την παράσταση ανέφερε ότι έχει στοιχεία αρχαίας τραγωδίας και στοιχεία από τον Ρωμαίο και την Ιουλιέτα, συμφωνείς με αυτήν την περιγραφή;
Συμφωνώ, γιατί πρόκειται για μια τραγική ιστορία δύο ανθρώπων που ερωτεύθηκαν, αγαπήθηκαν και τελικά οι πολιτικές, κοινωνικές και θρησκευτικές συνθήκες τους έφεραν διαμετρικά αντίθετα και αυτό είναι που το κάνει τραγωδία.
 
3. Ποια είναι η χρονική περίοδος που εξελίσσονται τα γεγονότα της παράστασης;
Είναι το 1919-1920.
 
.
4. Η γενοκτονία των Ποντίων αποτελεί μία από τις τραγικότερες σελίδες της ιστορίας. Πόσο δύσκολο είναι να προσεγγίζεις υποκριτικά ένα τέτοιο θέμα, αναβιώνοντας εκείνες τις τραγικές στιγμές;
Αυτό το θέμα θα έπρεπε να έχει προσεγγιστεί πάρα πολλά χρόνια τώρα, και επειδή η γενοκτονία δεν έχει αναγνωριστεί ακόμα παγκόσμια, αλλά μεμονωμένα από κάποιες χώρες, δημιουργεί μία αποστολή, τόσο για τους Έλληνες, όσο και για τους Πόντιους, να εισακουστεί αυτή η γενοκτονία και να αναγνωριστεί, όπως έχουν αναγνωριστεί πολλές άλλες γενοκτονίες ή ολοκαυτώματα, όπως αλλιώς λέγονται, όπου δεν τίθεται απλώς και μόνο θέμα αριθμητικό για να συγκρίνουμε, αλλά ο σκοπός και ο στόχος του να αφανίσεις ένα γένος, μία εθνικότητα, έναν λαό, τα ήθη του, τα έθιμά του με ένα οργανωμένο σύστημα προς αυτήν την κατεύθυνση. Αυτό το κάνει πραγματικά ένα δολοφονικό γεγονός.
 
5. Δεν πρόκειται λοιπόν για μια απλή ερωτική ιστορία. Ο στόχος της παράστασης, να αφυπνίσει τον κόσμο σχετικά με την αναγνώριση της γενοκτονίας των Ποντίων, ένας ιερός θα λέγαμε στόχος, πόσο σας βαραίνει;
 Ο στόχος προκύπτει, μέσα από τη διαδρομή των ηρώων. Δεν ξεκινάς να δείξεις τον στόχο αλλά να δείξεις τη διαδρομή και πώς τελικά φθάνεις σε αυτό το σημείο, στο τέλος πια. Και αυτό φαίνεται όχι μόνο μέσα από έναν ρόλο, φαίνεται μέσα από όλους τους ρόλους, φαίνεται μέσα από τη σκηνοθεσία, ακόμη και μέσα από τον φωτισμό, από την ατμόσφαιρα που κάνει το φως μέσα σε μια παράσταση. Οπότε προσπαθώ σαν Ορφέας Παπαδόπουλος να φωτίσω το κάθε βήμα του ήρωά μου και όχι να παίξω τον στόχο τον τελικό. Μόνο έτσι θα βγει τελικά ο στόχος.
 
6. Ακούγεται η ποντιακή διάλεκτος μέσα στην παράσταση;
 Ακούγεται, βεβαίως ακούγεται και κυρίως από την κυρία Σαχινίδου, η οποία είναι και Πόντια. Ακούγεται και είναι πολύ ωραίο αυτό γιατί μας δείχνει μια άλλη μορφή της ελληνικής γλώσσας, η οποία είναι πάρα πολύ κοντά στα αρχαία ελληνικά και ήταν και είναι ζητούμενο αυτό και από δραματουργικής άποψης, εφόσον μιλάμε για την τότε εποχή αλλά και από αισθητικής άποψης.
 
7. Φαντάζομαι θα υπάρχουν υπέρτιτλοι για το κοινό που δεν καταλαβαίνει την ποντιακή διάλεκτο.
 Ναι φυσικά, έτσι είναι.
 
.
8. Πώς είναι η συνεργασία μεταξύ σας στην παράσταση αυτή;
 Είναι εξαιρετική, περνάω πραγματικά πάρα πολύ ωραία και δεν το λέω επιφανειακά το ωραία. Είναι πολύ σημαντικό σε μια τέτοια δουλειά, όταν κάνεις θέατρο, όταν παίζεις, να μπορείς να παίξεις ελεύθερα με την ψυχή σου και να είσαι χαρούμενος. Και αυτό το βιώνω, το ζω σε αυτήν την παράσταση, σε αυτήν την παραγωγή. Θέλω να ευχαριστήσω προσωπικά τον Βασίλη Γκουρούση και την Τέτα Καμπουρέλη που με επέλεξαν και με προτίμησαν για να ενσαρκώσω και αυτόν τον ρόλο αλλά και να είμαι κομμάτι σημαντικό αυτής της παράστασης και φυσικά τον Δήμο Αβδελιώδη, που πραγματικά δεν έχω λόγια να πω γι’ αυτόν τον άνθρωπο, είναι από τους ωραιότερους, τους καλύτερους, τους ανώτερους δασκάλους που είχα μέσα στην διαδρομή μου, την υποκριτική, μέχρι σήμερα. Έχω μάθει πάρα πολλά πράγματα και συνεχίζω να μαθαίνω και χαίρομαι πραγματικά πάρα πολύ που είμαι κομμάτι αυτής της δουλειάς.
 
9. Πώς πιστεύετε ότι θα πάει η παράσταση;
 Επειδή αγγίζει με έναν ιδιαίτερο τρόπο, με έναν μοναδικό τρόπο, την αρνητική όλη αυτή κατάσταση που συνέβη τότε στον Πόντο, νομίζω ότι ο κόσμος θα την αγκαλιάσει, γιατί δεν προάγει το μίσος, όπως είπα και πριν και την εχθρότητα, την αντιπαλότητα, αλλά τελικά την ενότητα των λαών και ότι το ίδιο αίμα κυλάει στις φλέβες μας, είτε είμαστε στην Ανατολή, είτε στη Δύση, είτε στον Βορρά, είτε στον Νότο. Οπότε θέλω να πιστεύω ότι είναι ένα πανανθρώπινο μήνυμα που αφορά όλους τους ανθρώπους. Με βάση αυτό, πιστεύω ότι η παράσταση θα πάει πάρα πολύ καλά.
 
10. Με αφορμή τη συγκεκριμένη παράσταση, ποιος πιστεύεις πρέπει να είναι ευρύτερα ο ρόλος της τέχνης στις δύσκολες εποχές, που βιώνουμε;
Ο ρόλος της τέχνης είναι η αφύπνιση, το να φωτίζει σκοτεινά σημεία της ιστορίας, του ανθρώπου και κυρίως της ανθρώπινης ψυχής, να ανάγει μία κριτική σκέψη. Κάθε εποχή έχει τα δικά της χαρακτηριστικά, τα δικά της μελανά σημεία, που καλούμαστε να φωτίσουμε ως άνθρωποι, που θέλουμε να εξελιχθούμε και να πάμε το DNA μας παρακάτω. Τώρα, βρισκόμαστε σε μία νέα τάξη πραγμάτων, αλλάζει ο κόσμος, οπότε πρέπει να αλλάξουμε και εμείς και να βρίσκουμε νέους τρόπους μέσα από την τέχνη να φωτίζουμε την ανθρώπινη ψυχή και την ανθρώπινη ιστορία.
 
.
11. Η κρίση πιστεύεις έχει ευνοήσει την τέχνη, την έχει πάει ένα βήμα παρακάτω ή την έχει γυρίσει προς τα πίσω;
Η τέχνη γενικότερα σε όλους τους αιώνες, είτε υπήρχαν δυσκολίες οικονομικές, είτε πολιτιστικές, είτε θρησκευτικές, είτε τα πάντα, εύρισκε τον τρόπο, την χαραμάδα για να μπει το φώς. Οπότε, θεωρώ, πως μέσα από όλες τις δυσκολίες που πέρασε και συνεχίζει μέχρι και σήμερα να περνάει σε έναν βαθμό, συνέχιζε και συνεχίζει να φωτίζει τις ψυχές των ανθρώπων.
 
12. Με αφορμή το συναφές ως προς το θέμα της παράστασης «Κόκκινο ποτάμι», αλλά και τις πολύ επιτυχημένες «Άγριες μέλισσες» παρατηρούμε, ότι ο κόσμος έχει «αγκαλιάσει» και στραφεί φέτος στη μυθοπλασία. Πιστεύεις, ότι το κοινό «διψά» για καλή μυθοπλασία;
Ανέκαθεν «δίψαγε» ο κόσμος για καλή μυθοπλασία, για έναν αντικατοπτρισμό της πραγματικότητας, που του δίνει τη δυνατότητα να την παρατηρήσει καλύτερα. Γιατί, όταν είσαι μέσα στην πραγματικότητα και σε ό,τι ζεις δεν μπορείς να το δεις σφαιρικά και να μπορείς να έχεις μια πιο κριτική σκέψη. Οπότε το να το βλέπεις στο γυαλί ή στον κινηματογράφο ή στο θέατρο σε βοηθά να το δεις από μία απόσταση και να μπορέσεις να το διαχειριστείς ενδεχομένως καλύτερα και σίγουρα πιο συνειδητά. Του κόσμου φυσικά και του αρέσει η μυθοπλασία, να βλέπει ελληνικές σειρές –μας έχουν λείψει οι ελληνικές σειρές-. Αρχίζουμε να μπαίνουμε σε έναν πολύ καλό δρόμο, ίσως και καλύτερο απ’ ότι ήμασταν πριν.
 
13. Θέατρο, κινηματογράφος, τηλεόραση. Με ποια σειρά προτίμησης θα τα κατέτασσες;
Δεν υπάρχει καμία σειρά σε αυτό. Η τέχνη της υποκριτικής μένει ίδια. Αυτό, που καλείσαι είναι να μεταδώσεις μια ιστορία. Από εκεί και πέρα αλλάζουν οι κανόνες, οι συνθήκες και τα τεχνικά χαρακτηριστικά.
 
14. Εκτός από την υποκριτική έχεις και άλλες καλλιτεχνικές ανησυχίες;
Πολλές, καλά να ‘μαι (γέλια). Από μικρός ασχολήθηκα και με τη μουσική το τραγούδι και με τη ζωγραφική ενεργά. Γενικά αγαπώ τις τέχνες και είμαι αφιερωμένος και δοσμένος σ’ αυτές ψυχή τε και σώματι.
 
15. Προηγουμένως μίλησες με πολύ θαυμασμό για τον σκηνοθέτη της παράστασης Δήμο Αβδελιώδη. Ως νέος σε ηλικία ηθοποιός μέσα από την εμπειρία και τις συνεργασίες σου, έχεις διακρίνει γενναιοδωρία από ηθοποιούς και συνεργάτες μεγαλύτερης ηλικίας και ενδεχομένως εμπειρίας;
Υπάρχουν και περιπτώσεις, που έχω, και περιπτώσεις, που δεν έχω διακρίνει. Δεν αποτελεί πανάκεια αυτό. Στο πρόσωπο του Δήμου Αβδελιώδη βρήκα αυτό, που μόλις μου ανέφερες. Κατάλαβα και συνειδητοποίησα, πως η γενναιοδωρία και η δοτικότητά του, το πόσο έχει εντρυφήσει και μπει βαθιά σε αυτό που λέγεται άνθρωπος και ανθρώπινη ψυχή και με τον τρόπο, που το έχει κάνει, αποτελεί τρόπο ζωής του. Δεν του δόθηκε απλώς η αφορμή μέσα από αυτήν την παράσταση. Γι’ αυτό τον εκτιμώ περισσότερο, γι’ αυτό τον ακούω με τα αυτιά μου ανοιχτά και θα συνεχίσω να το κάνω για όσο περισσότερο μπορώ και όσο περισσότερο μου δίνεται η ευκαιρία να είμαι δίπλα του και να μαθητεύω.
 
.
16. Και κάτι τελευταίο πιο προσωπικό. Μεγαλύτερος στόχος – μεγαλύτερος φόβος.
Μεγαλύτερη συνείδηση εύχομαι για τον εαυτό μου, κάτι, που είναι ατέρμονο και δεν τελειώνει ποτέ, οπότε πάντα θα εξελίσσεται. Μεγαλύτερος φόβος, ίσως να μην πετύχω αυτό.
 
17. Ποια είναι τα σχέδια σου για το μέλλον;
Προς το παρόν, το παρόν μου και το μέλλον μου είναι το «ΟμμάταΔακρωμένα». Είμαστε στην τελική ευθεία για να ξεκινήσει η παράσταση μας, οπότε είμαι αφιερωμένος αποκλειστικά σε αυτό. Έχω λίγες παραστάσεις ακόμη με τον Οδυσσεβάχ, που έκανα περιοδεία όλο το καλοκαίρι, τις ολοκληρώνω το επόμενο Παρασκευοσαββατοκύριακο και από εκεί και πέρα «Ομμάτα Δακρωμένα» κάθε Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή στη Θεσσαλονίκη, μέχρι τον Δεκέμβρη απ΄ όσο γνωρίζω, ακόμη δεν γνωρίζουμε ημερομηνία ακριβή, και από εκεί και πέρα βλέπουμε.
 
Ευχαριστούμε πολύ. Από την Κουλτουρόσουπα και από εμάς Καλή Επιτυχία…
Ευχαριστώ πολύ.
.
.
-k-
.
ΡΑΔΙΟ ΣΙΤΥ
«OΜΜΑΤΑ ΔΑΚΡΩΜΕΝΑ - ΈΝΑ ΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ» της Τ. Χαροκόπου.
Κοινωνικό
Το έργο διαδραματίζεται στην Τραπεζούντα κατά τη διάρκεια της γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου.Ενός γεγονότος που μαζί με την γενοκτονία των Αρμενίων και των Ασυρίων αμαύρωσε την σύγχρονη ανθρώπινη ιστορία με τον πιο παράλογο και απρόβλεπτο τρόπο.
 
Σκηνοθεσία:  Δήμος Αβδελιώδης.
Ερμηνεύουν: Βερόνικα Αργέντζη, Τάκης Βαμβακίδης, Λευτέρης Δημηρόπουλος, Fide Kioksal, Ορφέας Παπαδόπουλος, Ειρήνη Παπαδοπούλου, Νίκος Πολοζιάνης.
Μαζί τους οι Γεωργία Ζώη και Δημήτρης Πετρόπουλος.
Φιλική συμμετοχή: Χριστίνα Σαχινίδου.
 
Ήμερες και ώρες παραστάσεων: Παρασκευή και Σάββατο 21.00 Κυριακή 19.00 (έως 15/112)
.
.
ΔΕΙΤΕ ΚΑΙ ΑΥΤΟ:
Δείτε αυτά:
/
Όλες οι νέες παραστάσεις (πρεμιέρες) που θα δοθούν από 15/5/2019 έως 14/05/2020 στην πόλη της Θεσσαλονίκης, αυτόματα συμμετέχουν για τα 3 Βραβεία Κοινού καθώς και για τα Βραβεία Κριτικής Επιτροπής στα 10α -επετειακά- Θεατρικά Βραβεία Θεσσαλονίκης 2020.
Πληροφορίες για τα ΘΒΘ θα βρείτε ΕΔΩ  ΕΔΩ
.
& αυτά:
 
-Τι παίζουν τα θέατρα στη Θεσσαλονίκη τώρα, κλικ εδώ.
-Τι παίζουν οι κινηματογράφοι στη Θεσσαλονίκη, κλικ εδώ.
-Θέατρο: Είδαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.
-Συναυλίες: Είδαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.
-Σινεμά: Είδαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.
-Βιβλίο: Διαβάσαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.
.
-Κερδίστε προσκλήσεις - Βιβλία, κλικ εδώ.
 .

Actors Portfolio:
Εμπλουτίστε το βιογραφικό σας με φωτογραφίες υψηλών προδιαγραφών.
Επιπλέον αναλαμβάνουμε: Φωτογράφησης προβών, πρεμιέρας, φωτογραφίες δελτίων Τύπου, συνεντεύξεις, προώθηση φωτογραφιών κοινωνικών δικτύων κ.ά.
.
.
Ακολουθήστε μας στα social media
       


Φωτογραφικό υλικό





Με ετικέτα: Ορφέας Παπαδόπουλος

Αρθρογραφος

kulturosupa.gr
kulturosupa.gr

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
Κερδίστε προσκλήσεις για να δείτε την παράσταση «Φάλτσο σοπράνο» στο θέατρο Αμαλία.
Κερδίστε προσκλήσεις για να δείτε την παράσταση «Φάλτσο σοπράνο» στο θέατρο Αμαλία.
με 1 Σχόλια 427 Views

 Λάβετε μέρος στο διαγωνισμό του Kulturosupa.gr διεκδικώντας ΔΙΠΛΕΣ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ για να δείτε την παράσταση για να δείτε την παράσταση «Φάλτσο σοπράνο» Σάββατο 14 στις 21:00 ή Κυριακή 15 στις 20:00, στο θέατρο Αμαλία.


Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή