Νίκος Μαλιάρας: Ο μαέστρος που συμπράττει στη συναυλία Led Zeppelin Symphonic μιλά στην Κουλτουρόσουπα.

8144 Views
Νίκος Μαλιάρας: Ο μαέστρος που συμπράττει στη συναυλία Led Zeppelin Symphonic μιλά στην Κουλτουρόσουπα. Νίκος Μαλιάρας: Ο μαέστρος που συμπράττει στη συναυλία Led Zeppelin Symphonic μιλά στην Κουλτουρόσουπα.

Συνέντευξη στην Μαρία Γρηγοριάδου για την Κουλτουρόσουπα.

.

Γεννήθηκε στην Αθήνα, σπούδασε φιλολογία στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και πιάνο στο Εθνικό Ωδείο. Έπειτα ακολούθησε μεταπτυχιακές σπουδές Βυζαντινής Φιλολογίας και Ιστορίας, Μουσικολογίας και Παιδαγωγικών της Μουσικής στο Πανεπιστήμιο του Μονάχου. Έχει ακολουθήσει την ακαδημαϊκή και εκπαιδευτική πορεία ενώ κατέχει πλούσιο συγγραφικό και ερευνητικό έργο.

Είναι διευθυντής της Μικτής Χορωδίας του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών από την ίδρυσή της καιτης Παιδικής Χορωδίας «Μανώλης Καλοµοίρης». Επιπλέον είναι ακόμη ιδρυτικό µέλος και Αντιπρόεδρος της Ελληνικής Μουσικολογικής Εταιρείας, Πρόεδρος της Φιλαρμόνιας Ορχήστρας Αθηνών, Πρόεδρος του ΔΣ της Αθηναϊκής Συμφωνικής Ορχήστρας Νέων (ΑΣΟΝ), Γενικός Γραμματέας του Συλλόγου «Μανώλης Καλοµοίρης» και µέλος του Συλλόγου των Φίλων της Ελληνικής Μουσικής Βιβλιοθήκης.



Ο λόγος για τον κύριο Νίκο Μαλιάρα που με αφορμή τις θερινές συναυλίες τη Φιλαρμόνιας Ορχήστρας Αθηνών και του Συνόλου Ποικίλης Μουσικής της μιλά αποκλειστικά στην «Κ».

1.Κύριε Μαλιάρα έχετε πραγματοποιήσει σπουδές στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών αλλά και στο πιάνο στο Εθνικό Ωδείο ενώ έχετε ειδικευτεί σε θέματα Ιστορίας και Μουσικολογίας. Πώς σας προέκυψε αυτή η ανάγκη γι’ αυτές τις δυο επιστήμες και πώς τις «παντρέψατε»;
Τα αντικείμενα αυτά δεν είναι ίσως τόσο διαφορετικά όσο εκ πρώτης όψεως φαίνονται. Από τη μια πλευρά, η σπουδή της μουσικής προέκυψε από μια έμφυτη τάση, την οποία οι γονείς μου, που ήταν και οι δύο εκπαιδευτικοί, διέγνωσαν σε μένα από πολύ νωρίς, όταν ήμουν σε νηπιακή ακόμη ηλικία, και τη διοχέτευσαν σωστά. Από την άλλη, οι σπουδές της Ιστορίας και της Φιλολογίας ήταν για μένα η γοητευτικότερη διέξοδος μετά το σχολείο, εφόσον την εποχή εκείνη δεν ήταν δυνατόν να σπουδάσεις Μουσικολογία στην Ελλάδα. Επομένως, έχοντας αυτή την υποδομή από εδώ, όταν πήγα για μεταπτυχιακά στη Γερμανία, γνώρισα το συναρπαστικό πεδίο της Μουσικολογίας και μπόρεσα να τα συνδυάσω και τα δύο με ένα τρόπο νομίζω πολύ δημιουργικό. Οι ιστορικές και μουσικοϊστορικές μελέτες μου συνδυάζουν πληροφορίες που αντλώ τόσο από φιλολογικές και εικονογραφικές πηγές όσο και από τις μουσικές μου γνώσεις για τα όργανα, τη μουσική της θρησκείας, τη μουσική των διασκεδάσεων κλπ. Κι έτσι κινούμαι ανάμεσα σε όλα αυτά τα πεδία, πράγμα που μου φαίνεται εξαιρετικά ενδιαφέρον.
 
2. Έχετε ακολουθήσει μια ακαδημαϊκή πορεία κι έχετε βρεθεί και στη θέση του καθηγητή. Τι αναγνωρίζετε στους νέους που θέλουν να ασχοληθούν με το χώρο της μουσικής τέχνης, ποια είναι η ανατροφοδότηση σας από τις νέες γενιές;
Εκείνο που προσπαθώ πάντοτε να συνδυάσω στην πορεία μου ως καθηγητής στο Πανεπιστήμιο είναι την μουσική επιστήμη, δηλαδή τις γνώσεις για την ιστορία, τη δομή, τις παραμέτρους, την επίδραση και την απήχηση της μουσικής στον άνθρωπο και την κοινωνία (με έναν λόγο, τη Μουσικολογία), με τη μουσική πράξη. Νομίζω ότι αυτό ακριβώς είναι που ζητούν οι νέοι της εποχής μας, οι οποίοι δεν θέλουν να περιοριστούν μόνο στις θεωρητικές γνώσεις, αλλά να εφαρμόσουν αυτές και στη μουσική πράξη, στη μουσική ερμηνεία, ώστε να υπηρετήσουν πληρέστερα την τέχνη στην οποία έχουν τάξει τη ζωή τους: να γίνουν, δηλαδή, πληρέστεροι επιστήμονες και καλύτεροι καλλιτέχνες. Πιστεύω ότι οι νέοι της εποχής μας, λόγω της τεχνολογίας, έχουν πολύ μεγαλύτερες δυνατότητες προσέγγισης της γνώσης, αλλά και της καλλιτεχνικής εμπειρίας. Επικοινωνούν και πιο εύκολα μεταξύ τους μέσω των κοινωνικών δικτύων, εάν και εφόσον φυσικά, τα χρησιμοποιούν σωστά και ωφέλιμα. Επομένως, εφόσον αφοσιωθούν σε αυτό που κάνουν (και η μουσική θέλει μεγάλη αφοσίωση), μπορούν πιο εύκολα να έχουν πρόσβαση σε περισσότερους χώρους. Βεβαίως, αυτό σημαίνει και μεγαλύτερο ανταγωνισμό. Ο πήχης σύγκρισης με νέους μουσικούς από άλλες χώρες ανεβαίνει, οι δυσκολίες και οι προκλήσεις αυξάνονται. Αφοσίωση, λοιπόν, ανοιχτοί ορίζοντες και πολλή δουλειά είναι, κατά τη γνώμη μου, ο δρόμος προς την επιστημονική και την καλλιτεχνική ολοκλήρωση.
 
3.  Θεωρείται ότι τα εφόδια που παρέχονται στους σπουδαστές των Μουσικών Τμημάτων της χώρας μας είναι επαρκή για την κατάρτισή τους;
Υπάρχουν πολλά θετικά και πολλά αρνητικά στο σύστημά μας, όπως συμβαίνει σχεδόν παντού. Έχω αρκετές διαφωνίες με το σύστημα εισαγωγής των φοιτητών στα Τμήματα Μουσικών Σπουδών, όπως έχω και διαφωνίες με τα εφόδια τα οποία παρέχονται στους μαθητές στο Σχολείο και την εκπαίδευση εν γένει (Μουσικά Σχολεία και Ωδεία), ως προϋπόθεση για να σπουδάσουν μουσική σε πανεπιστημιακό επίπεδο. Πολλά από τα προβλήματα των πανεπιστημιακών τμημάτων έχουν, κατά τη γνώμη μου, την αιτία τους σε αυτές τις παραμέτρους. Ως προς τα ίδια τα μουσικά τμήματα, πιστεύω ότι το ακαδημαϊκό και το καλλιτεχνικό επίπεδο των καθηγητών, στη συντριπτική τους πλειοψηφία, είναι εξαιρετικά υψηλό. Λείπουν όμως πολύ συχνά, οι υποδομές, οι προϋποθέσεις, ενώ ταλαιπωρούμαστε όλοι από την χρόνια κακοδαιμονία που κατατρύχει όλα τα Ελληνικά πανεπιστήμια για πολλούς λόγους που δεν χρειάζεται να αναλύσω εδώ. Σε πολλά θέματα υστερούμε σε σύγκριση με τα ευρωπαϊκά μουσικά πανεπιστήμια, σε άλλα ζητήματα όμως υπερτερούμε. Όπως για παράδειγμα στην επιστημονική ειδίκευση των καθηγητών και στο εύρος των πεδίων τα οποία διδάσκονται εδώ. Πέραν τούτου, οι φοιτητές που σπουδάζουν είναι συνειδητοποιημένοι ενήλικες. Επομένως είναι και δική τους ευθύνη σε μεγάλο βαθμό να διαμορφώσουν το δικό τους πλαίσιο σπουδών και να αποκομίσουν τα μέγιστα από το σύστημα μέσα στο οποίο σπουδάζουν.

4.   Έχετε μια πλούσια συγγραφική και ερευνητική δράση. Τι σας παροτρύνει σε αυτό, τι σας ικανοποιεί μέσα σε όλη τη διαδικασία και τι θέλετε να περάσετε μέσα από αυτήν;
Η ιδιότητα του πανεπιστημιακού καθηγητή είναι συνυφασμένη με την έρευνα. Το Πανεπιστήμιο δεν είναι μόνο ένας χώρος όπου διδάσκονται κάποια μαθήματα και δίνονται πτυχία, αλλά πρωτίστως ένας μεγάλος ερευνητικός οργανισμός όπου η έρευνα έχει κεντρική θέση και όπου μέσα από την έρευνα παράγεται νέα γνώση. Οι συνάδελφοί μου κι εγώ επιλέξαμε αυτή τη δουλειά ακριβώς επειδή μας γοητεύει να ερευνούμε, μέσα από πηγές άλλων εποχών, και να προσπαθούμε να ανασυστήσουμε τη ζωή των ανθρώπων: πώς σκέφτονταν, πως ζούσαν, πως τραγουδούσαν και πώς διασκέδαζαν. Αυτόν τον τομέα μελετάω όταν ασχολούμαι π.χ. με τα μουσικά όργανα και την κοσμική (= όχι εκκλησιαστική) μουσική των Βυζαντινών. Από την άλλη, σε ένα άλλο πεδίο της έρευνάς μου, που έχει να κάνει με τη μουσική ανάλυση, με συναρπάζει να προσπαθώ μέσα από το μουσικό έργο, να προσεγγίσω τη συνθετική σκέψη του δημιουργού, ενός μεγάλου Έλληνα ή Ευρωπαίου συνθέτη. Είναι απίστευτο και τρομερά διδακτικό να δημιουργείς τις προϋποθέσεις και τα εφόδια για να καταλάβεις τη σκέψη και τον τρόπο δημιουργίας μιας ιδιοφυίας, όπως είναι οι μεγάλοι συνθέτες, μελετώντας τα ίδια τα έργα τους. Και είναι απίστευτο επίσης το πόσα πράγματα μπορεί να του «πει» η μουσική.

5.  Είστε πρόεδρος της Φιλαρμόνιας Ορχήστρας Αθηνών, μιας ορχήστρας που συντάθηκε το 2016 με σκοπό να διαδώσει την Ελληνική μουσική δημιουργία. Τι έχετε να μας πείτε για τις εργασίες και τη δράση της ορχήστρας έως τώρα;
Κλείνουμε την έκτη μας καλλιτεχνική περίοδο και περάσαμε, όπως όλοι μας, τις τεράστιες δυσκολίες που δημιούργησε για τις τέχνες η πανδημία του κορωνοϊού. Δουλεύουμε μόνοι μας, χωρίς καμία οικονομική και οργανωτική στήριξη από το κράτος. Ο Καλλιτεχνικός μας διευθυντής, μαέστρος Βύρων Φιδετζής, κι εγώ προσπαθούμε να ερευνήσουμε τον τεράστιο θησαυρό της ελληνικής μουσικής δημιουργίας, να ανακαλύψουμε χαμένα έργα, να μελετήσουμε έργα που δεν έχουν παιχτεί ποτέ ή έχουν ακουστεί για τελευταία φορά πριν από πολλές δεκαετίες, αλλά να δώσουμε και ένα βήμα στους νέους δημιουργούς, εκείνους που ψάχνουν ένα τρόπο να ακουστούν τα έργα τους. Δεν είναι εύκολο αυτό που κάνουμε, πιστεύουμε όμως σε αυτό. Πιστεύουμε στην αξία της ελληνικής μουσικής και στην ανάγκη να στηριχθεί και να αναδειχθεί. Μαζί μας, στο πλευρό μας στέκονται και όλοι οι καλλιτέχνες, μουσικοί της ορχήστρας, που ανταποκρίνονται στο έργο αυτό κάτω από μεγάλες αντιξοότητες. Είμαστε ευχαριστημένοι διότι πλέον το έργο και η προσφορά της ορχήστρας μας αρχίζει να αναγνωρίζεται ευρύτερα και διότι έχουμε ως τώρα προσφέρει στο ελληνικό κοινό άρτιες εκτελέσεις και ηχογραφήσεις δεκάδων έργων, πολύ υψηλής ποιοτικής στάθμης, τα οποία τώρα μπορεί εύκολα να ακούσει και να απολαύσει ο καθένας.
 
6.  Ποια είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα μια τέτοια Ορχήστρα;
Δύο είναι τα σημαντικότερα προβλήματα. Το ένα είναι το οικονομικό. Όπως ανέφερα δεν έχουμε καμία οικονομική στήριξη, ενίσχυση ή επιδότηση. Βασιζόμαστε μόνο στα εισιτήρια των συναυλιών μας και σε αμοιβές από συμπαραγωγές που κάνουμε με άλλους φορείς. Το δεύτερο είναι ότι πολύ δύσκολα βρίσκουμε πρόσβαση στους καθιερωμένους χώρους συναυλιών της έδρας μας, της Αθήνας. Δεν μας παραχωρείται όσο συχνά θα θέλαμε π.χ. το Μέγαρο Μουσικής, που είναι ένας χώρος γνωστός στο κοινό και με εξαιρετική ακουστική. Πολλές φορές αναγκαζόμαστε να παίζουμε σε χώρους που δεν είναι αρκετά μεγάλοι για την ορχήστρα ή έχουν μέτριες ακουστικές ιδιότητες. Δεν μας αρέσει, όμως, ούτε μπορούμε να «ζητιανεύουμε». Πιστεύουμε ότι αν το Υπουργείο Πολιτισμού ή η Τοπική Αυτοδιοίκηση ή κάποιοι χορηγοί κρίνουν ότι το έργο και η προσφορά μας στον Ελληνικό Πολιτισμό είναι άξιο λόγου, μπορούν να μας στηρίξουν χρηματοδοτώντας κάποιες από τις δράσεις μας. Μία από αυτές είναι οι ηχογραφήσεις έργων εμβληματικών συνθετών, όπως ο Μάντζαρος ή ο Καλομοίρης ή ο Σκαλκώτας. Είτεθα μπορούσαν να επιδοτήσουν την παραγωγή μιας σειράς συναυλιών στην περιφέρεια ή την παραγωγή μιας Ελληνικής όπερας. Προς το παρόν αυτό δεν έχει συμβεί. Αναμένουμε.
 
7.  Πώς στηρίζεται και πώς καλύπτονται οι ανάγκες της Ορχήστρας;
Από τις γλίσχρες εισπράξεις των συναυλιών μας και τις συμπαραγωγές. Τα έσοδά μας αυτής της μορφής, όμως, καλύπτουν μόνο ένα περίπου 30% των εξόδων. Κατά τα άλλα, πίσω από την ορχήστρα βρίσκεται ένας ιδιωτικός εκπαιδευτικός οργανισμός που ανήκει στην οικογένειά μου και ο οποίος χρηματοδοτεί όλες τις ανάγκες της ορχήστρας για όλα αυτά τα έξι χρόνια που λειτουργούμε. Όλα αυτά γίνονται επειδή αγαπάμε την πατρίδα μας και τον σύγχρονο πολιτισμό της και θέλουμε να προσφέρουμε όσα μπορούμε σ’ αυτήν.
 


8.  Ο κόσμος έχει ανταπόκριση στο να πάει να ακούσει μια ορχήστρα, μια πιο ιδιαίτερη ίσως μουσική από αυτή που κυκλοφορεί συνήθως;
Όπως είναι γνωστό, το κοινό της κλασικής μουσικής δεν είναι τόσο μεγάλο στην Ελλάδα. Ακόμη λιγότερο είναι όταν δεν παίζεις συχνά έργα του ρεπερτορίου, αλλά μια μουσική πιο σπάνια. Για το λόγο αυτό είναι που μια τέτοια ορχήστρα, όσο κι αν το θέλει, δεν μπορεί να επιβιώσει επ’ άπειρον, αν δεν συντρέξουν και άλλες προϋποθέσεις. Οι προϋποθέσεις αυτές είναι η κατάλληλη διαπαιδαγώγηση του κοινού, που είναι ένας στόχος μακροπρόθεσμος και δύσκολος να επιτευχθεί, και ο άλλος είναι η Πολιτεία ή ο τομέας των χορηγιών να στηρίξουν στοχευμένα τέτοιες προσπάθειες, που εν τέλει προωθούν την πολιτιστική μας δημιουργία τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό.
 
9.  Ποιο είναι το όραμά σας για τη Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών από εδώ και στο εξής;
Το όραμά μας είναι να συνεχίσουμε ακόμη πιο δραστήρια και δυναμικά αυτό που κάνουμε, να αναδεικνύουμε την ελληνική μουσική και να κάνουμε το ελληνικό και το διεθνές κοινό να την απολαύσει και να την αγαπήσει. Υπάρχουν αριστουργήματα που μας είναι σχεδόν άγνωστα. Πέραν τούτου, στόχος μας είναι να επεκτείνουμε τις δράσεις μας στον εκδοτικό τομέα. Δηλαδή τα έργα που εμείς ανακαλύπτουμε και επιμελούμαστε ώστε να μπορέσουμε να τα ερμηνεύσουμε, να τα εκδώσουμε σε σύγχρονες μοντέρνες εκδόσεις για να είναι στη διάθεση κάθε ορχήστρας, Ελληνικής ή ξένης, να τα παίξει και αυτή. Ακόμη, σκεφτόμαστε να οργανώσουμε για πρώτη φορά στην Ελλάδα ένα διεθνές πολυήμερο camp νέων μουσικών από όλο τον κόσμο για απόκτηση ορχηστρικής εμπειρίας κοντά σε έμπειρους και ικανούς εκπαιδευτές και υπό τη διεύθυνση ενός διάσημου μαέστρου, το οποίο θα μελετήσει, θα εκπαιδευτεί και θα ερμηνεύσει κατόπιν σε περιοδεία στην Ελληνική περιφέρεια το αποτέλεσμα των κόπων του. Αυτά είναι λίγα μόνο από τα σχέδιά μας για το μέλλον.
 


10.  Τον Ιανουάριο του 2020 ιδρύθηκε και λειτούργησε το «Σύνολο Ποικίλης Μουσικής» της Φιλαρμόνιας. Τι κάνει αυτό το Σύνολο να ξεχωρίζει; Ποιος ο στόχος και ο λόγος ύπαρξής του;
Το «Σύνολο Ποικίλης Μουσικής» ή, όπως είναι η διεθνής ονομασία του, “Athens Philharmonia Pop Orchestra», είναι μια δεύτερη ορχήστρα, στην οποία συμμετέχουν εν μέρει οι ίδιοι και εν μέρει διαφορετικοί μουσικοί από την Φιλαρμόνια. Αναλαμβάνει παραγωγές σε διαφορετικά είδη μουσικής, όπως είναι το Ελληνικό Λαϊκό τραγούδι, η ποπ και η ροκ μουσική, το μιούζικαλ, η κινηματογραφική μουσική κλπ. Με τον τρόπο αυτό η Φιλαρμόνια μπορεί να αφοσιωθεί στο έργο της και το σύνολο αναλαμβάνει τον ρόλο να γνωρίσει τον γοητευτικό ήχο της συμφωνικής ορχήστρας σε ένα κοινό που συνήθως δεν έχει τέτοια ακούσματα. Ολοένα και μεγαλώνει ο αριθμός των καλλιτεχνών και στην Ελλάδα που θέλουν να επενδύσουν τη μουσική τους με την πλούσια παλέτα ηχοχρωμάτων και ορχηστρικών εφέ της συμφωνικής ορχήστρας. Εμείς αυτό το βρίσκουμε εξαιρετική ιδέα διότι μας βοηθά να προωθήσουμε και το δικό μας έργο.
 
11Στις 28 Ιουνίου θα παρακολουθήσουμε στη Θεσσαλονίκη στο Θέατρο Γης την παράσταση “LED ZEPPELIN SYMPHONIC” με το «Σύνολο Ποικίλης Μουσικής» της Φιλαρμόνιας Ορχήστρας Αθηνών και τρεις καταξιωμένους Βρετανούς καλλιτέχνες; Μιλήστε μας για αυτήν την επιτυχημένη συναυλία.
Πρόκειται για μια σπουδαία παραγωγή και εξαιρετικά εντυπωσιακή. Διάσημα ονόματα της ροκ μουσικής και ένας ικανότατος βρετανός μαέστρος και ενορχηστρωτής, ο Richard Sidwell, έχουν προσαρμόσει τα ωραιότερα τραγούδια των «Led Zeppelin» ένα από τα σπουδαιότερα συγκροτήματα της εποχής του 1960 και 1970, για να ακούγονται με συνοδεία ορχήστρας.

Φυσικά, υπάρχει μαζί και η ροκ μπάντα και τρεις εξαιρετικοί τραγουδιστές που είμαι βέβαιος ότι θα ενθουσιάσουν το κοινό. Όταν παρουσιάσαμε το πρόγραμμα αυτό στο Ηρώδειο τον Σεπτέμβριο είχαμε δύο sold out συναυλίες και το κοινό «παραληρούσε». Είναι πολύ δυνατή μουσική και με τον ήχο της συμφωνικής ορχήστρας γίνεται ακόμη πιο εντυπωσιακή. Κομμάτια όπως το «Kashmir», το «Ramble On», το «Trampled under foot» και το συγκλονιστικό «Stairway to Heaven» είναι βέβαιο ότι θα συναρπάσουν και θα ενθουσιάσουν το κοινό της Θεσσαλονίκης.
 
12.  Ποια είναι τα επόμενα σχέδια του Συνόλου Ποικίλης Μουσικής της Φιλαρμόνιας;
Έχουμε πολύ σύντομα άλλες τρεις εμφανίσεις του Συνόλου. Στις 29 Αυγούστου θα εμφανιστούμε στο Ηρώδειο σε ένα πρόγραμμα με την αγαπημένη μας Μαρινέλα σε μια συναυλία που θεωρείται κορύφωση της μεγάλης καριέρας της. Κατόπιν, θα επιστρέψουμε στη Θεσσαλονίκη με ένα πρόγραμμα αφιερωμένο στη μουσική των Queen και, τέλος, άλλη μια συναυλία στο Ηρώδειο με μουσική για τον κινηματογράφο από έναν από τους σημαντικότερους σήμερα συνθέτες αυτού του είδους, τον Ιάπωνα Shigeru Umebayashi. Αργότερα, μέσα στο φθινόπωρο σχεδιάζουμε μια ακόμη παραγωγή με κινηματογραφική μουσική από ταινίες του James Bond. Ελπίζουμε να σας έχουμε κοντά μας μαζί με το κοινό της αγαπημένης μας Θεσσαλονίκης!
 
Ευχαριστώ
.
Για τη συναυλία διαβάστε εδώ
.
Ακολουθήστε το Kulturosupa.gr στα social media
      

Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

Μαρία Γρηγοριάδου
Μαρία Γρηγοριάδου
Από μικρή λάτρευα τη μουσική και μέχρι σήμερα νιώθω ότι έχω ανακαλύψει έναν σπουδαίο κόσμο μέσω αυτής. Ασχολούμενη με τη μουσική πλέον νιώθω ότι έχω εκπαιδεύσει το αυτί μου σε πολλά ακούσματα και ξεχωρίζω την ποιότητα της μουσικής. Μέσω της Κουλτουρόσουπας θα ήθελα να μοιραστώ τις σκέψεις για τη μουσική και να παρουσιάσω αξιόλογους καλλιτέχνες και παραστάσεις που δεν πρέπει να χάσετε. Email: mariagr.music@gmail.com

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
Σκέψεις μετά την γλυκύτατη ταινία «Η Πανσιόν»… Είδαμε & σχολιάζουμε
Σκέψεις μετά την γλυκύτατη ταινία «Η Πανσιόν»… Είδαμε & σχολιάζουμε
με 0 Σχόλια 1726 Views

 Ένα απολαυστικό και αισιόδοξο αφιέρωμα στην τρίτη ηλικία, γιατί… «το να μεγαλώνουμε είναι αναπόφευκτο, το να γερνάμε είναι επιλογή»! Είδε η Πίτσα Στασινοπούλου και σχολιάζει για την Κουλτουρόσουπα.

Περισσότερα ...

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη

Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή