«Σαρμάκο-Μια ιστορία του Βορρά»: Ο σκηνοθέτης της ταινίας Μάρκος Παπαδόπουλος μιλά στην "K/supa"

1019 Views
«Σαρμάκο-Μια ιστορία του Βορρά»: Ο σκηνοθέτης της ταινίας Μάρκος Παπαδόπουλος μιλά στην «Σαρμάκο-Μια ιστορία του Βορρά»: Ο σκηνοθέτης της ταινίας Μάρκος Παπαδόπουλος μιλά στην "K/supa"

 

 
 
Την Θεσσαλονίκη του 1949 μέσα από ένα  θρυλικό στέκι της πόλης το «Μακεδονικόν» στα Κάστρα, αναβιώνει η ταινία «Σαρμάκο - Μια ιστορία του Βορρά». Στην ταινία συμμετέχουν φοιτητές και φοιτήτριες του Τμήματος Κινηματογράφου ΑΠΘ με την πανελλήνια πρεμιέρα να έχει πραγματοποιηθεί το περασμένο Σάββατο στο 61ο διαδικτυακό Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
 
Για την ταινία, τις επιρροές, την εμπειρία της δημιουργίας και το μέλλον, ο νεαρός σκηνοθέτης Μάρκος Παπαδόπουλος, μιλά στον Γιώργο Κελεσίδη για την Κουλτουρόσουπα.
 
 
 
-Τι σε ενέπνευσε να επιλέξεις το θέμα αυτό για την ταινία;
Αρχικά με ενέπνευσαν οι στοίχοι των ρεμπέτικων τραγουδιών. Μου έπλασαν εικόνες.Δεν υπάρχουν πολλά κινηματογραφικά ρεμπέτικα έργα. Κυρίως μιλάμε για το «Ρεμπέτικο» του Κώστα Φέρρη και τη σειρά «Το Μινόρε της Αυγής» του Φώτη Μεσθεναίου. Σε κάθε περίπτωση απουσιάζουν δυο πράγματα: η Θεσσαλονίκη και η εποχή του εμφυλίου πολέμου. Επίσης μου έλειπε η σκληρότητα και η βαρύτητα που νιώθεις στους στοίχους. Έτσι μου ήρθε η ιδέα μιας ρεμπέτικης ταινίας που συνδυάζει αυτό το μουσικό είδος με το τέλος του εμφύλιου πόλεμου, τον Μάιο του ’36 και την Θεσσαλονίκη.
 
- Είχες κάποια καλλιτεχνική έμπνευση (κάποια ταινία ή σκηνοθέτη για παράδειγμα);
Όπως ανέφερα τα δυο κύρια έργα του ρεμπέτικου τραγουδιού ήταν σίγουρα μια μεγάλη έμπνευση. Όσον αφορά την κινηματογραφική αισθητική εμπνεύστηκα από τον ελληνικό κινηματογράφο, ειδικά από δυο αντιπροσώπους της Θεσσαλονίκης: τον Θεόδωρο Αγγελόπουλο και τον Τάκη Κανελλόπουλο. Μου αρέσει αυτή η καθαρή αισθητική και τα αργά πλάνα μιας εναλλακτικής Θεσσαλονίκης. Ο Αγγελόπουλος εξερευνάει τον χώρο, ο Κανελλόπουλος τον περιορίζει στο κάδρο.
 
Η ταινία διαδραματίζεται στο «Μακεδονικόν» στην Άνω Πόλη, ένα σημαντικό μέρος για την ταινία «Το Ξυπόλυτο Τάγμα», όμως και μια περιοχή που θα αποφύγει εξ ολοκλήρου ο Γιάννης Δαλιανίδης στην δεκαετία του 60.
 .
.
Επίσης υπάρχει μια αναφορά στον «Δράκο» του Νίκου Κούνδουρου. Η τελευταία σκηνή χρησιμοποιεί σημαντικά ρεμπέτικα στοιχεία. Αλλιώς με ενδιαφέρουν τα είδη του Film Noir και του Western, που πάλι ταιριάζουν στον υπόκοσμο των ρεμπετών.
 
 
-Τι είναι αυτό που ελπίζεις ότι το κοινό θα αποκομίσει από την ταινία αυτή;
Ελπίζω να αποκομίσει μια συνείδησή για το ρεμπέτικο, την ιστορία της Ελλάδας και για τον ελληνικό κινηματογράφο της καινούργιας γενιάς, ειδικά στην Θεσσαλονίκη. Αν η ιστορία, η μουσική και το ταξίδι του Αντώνη καταφέρνουν να αγγίξουν το κοινό, κατά κάποιον τρόπο θα ήταν το μεγαλύτερο κέρδος.
 
-Πώς σου φάνηκε η εμπειρία της δημιουργίας μια μεγάλου μήκους ταινίας; Είχατε προβλήματα;
Θεωρώ ότι η δημιουργία (και κάποια στιγμή και η ολοκλήρωση) μιας ταινίας μεγάλου μήκους είναι μια μεγάλη ευχαρίστηση επειδή νιώθεις ότι δημιουργείταιμια ολοκληρωμένη αφήγηση. Δεν συμβιβάζεσαι. Φυσικά όμως προέκυψαν άλλα προβλήματα που κυρίως είχαν να κάνουν με τον περιορισμένο χρόνο και τα τεχνικά μέσα.
 
-Έχεις κάποιο project με το οποίο σκοπεύεις να ασχοληθείς μετά το φεστιβάλ;
Μέχρι στιγμής το «Σαρμάκο» θα μείνει το project μου επειδή το ταξίδι του μόλις έχει ξεκινήσει. Στο μέλλον θα γίνει μια άλλη ταινία μεγάλου μήκους για την Θεσσαλονίκη και την Ελλάδα γενικότερα, επειδή υπάρχουν ακόμα πολλές σημαντικές ιστορίες που θέλουν μια κινηματογραφική αφήγηση.
 
-Περισσότερα για την ταινία εδώ
-Κριτική, εδώ

.


Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

kulturosupa.gr
kulturosupa.gr

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

τελευταιες αναρτησεις

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή