Ο συνθέτης Δημήτρης Μαραμής, μιλάει στην Kulturosupa…

1500 Views
 Ο συνθέτης Δημήτρης Μαραμής, μιλάει στην Kulturosupa… Ο συνθέτης Δημήτρης Μαραμής, μιλάει στην Kulturosupa…

Ο συνθέτης Δημήτρης Μαραμής, μιλάει στην Kulturosupa…

Θα πίστευε κανείς ότι η καριέρα του στη σύνθεση έχει να κάνει και με τη προσωπικότητα του. Διακριτική, ήρεμη, προσγειωμένη, με σταθερά βήματα στο μουσικό χώρο που σιγά, σιγά, τον καθιέρωσαν σε μια σεβαστή μερίδα κοινού και αυτό ηταν όλο… Νομίζετε!
,
Πέραν του ότι πρόκειται για ένα «καλό παιδί», είναι ένας ταλαντούχος επαγγελματίας μαέστρος και ευτυχώς απαλλαγμένος από ταμπέλες καθωσπρεπισμού και σοβαροφάνειας. Δεν είναι λόγια, είναι πράξεις, και όσοι τον δείτε την ερχόμενη Δευτέρα 25 και Τρίτη 26 Φεβρουαρίου 2013 στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, θα συμφωνήσετε μαζί μας. Γι αυτά και γι΄άλλα πολλά…

Ο συνθέτης Δημήτρης Μαραμής, μιλάει στην Kulturosupa

-Δημήτρη δεν γνωριζόμαστε, έμαθα ότι μένεις και ζεις στην Αθήνα κι γω που νόμιζα ότι είσαι «δικός» μας… Θεσσαλονικιός…

Αυτό συμβαίνει γιατί ουσιαστικά ξεκίνησα από Θεσσαλονίκη, ήμουν 4  χρόνια στο ΚΘΒΕ και γενικά οι δραστηριότητές μου ακούγονταν πολύ περισσότερο στην πόλη σου…

-Όπως πολύ ακούγεται και  η καινούρια σου μουσική πρόταση, 25 και 26 Φεβρουαρίου στο Μέγαρο Μουσικής. Από τον τίτλο αισθάνομαι, περιέχει πολύ πάθος…

Η μήτρα της μουσικής σύνθεσης, αυτό δηλαδή που το γεννάει, ξεκινάει από το ίδιο το πάθος. Και το ερμηνεύω με όλες τις ερμηνείες που δίνει ένα λεξικό. Από το υποφέρω μέχρι την σφοδρή επιθυμία που έχει να κάνει με την ένταση και πολλές φορές έχει και η μουσική μου αυτή την ένταση, όσο και οι ερμηνείες των τραγουδιών μου. Πολύ πάθος…

-Το πάθος είναι κάτι που σε χαρακτηρίζει γενικά;

Αυτό που χαρακτηρίζει γενικότερα την ενασχόληση μου με την σύνθεση, είναι πάθος, είτε υποδόριο, είτε πιο εξωστρεφές…

-Και γιατί το ονομάζεις 10;

Έχει πολλές ερμηνείες. Ρεαλιστικά για μένα αφορά την δεκαετία που έκλεισε. Δηλαδή το 2002 με το 2012 είναι η δεκαετία που έγιναν τα πρώτα μου βήματα. Τα πρώτα μου τραγούδια, οι πρώτοι μου δίσκοι. Ολοκληρώνεται αυτός ο κύκλος και περνώ στην άλλη δεκαετία.

-Και μιλούμε πια για δύο εντελώς διαφορετικές δεκαετίες…

Μπορει να ανοίγει σε πολύ πιο δύσκολες συνθήκες, αλλά εμπεριέχει την ωριμότητα και την ορμή της νεότητας μου. Αυτό σημαίνει ότι έχω όλες τις δυνάμεις να δημιουργήσω.

-Όμως θα καταλάβει τελικά ο ακροατής, αυτό το «δικό» σου «10»;

Μπορεί να το εκλάβει με διαφορετικές ερμηνείες. Το  δέκα είναι μια μορφή άριστα, τέλους, αρχής…

-Μίλησέ μου για το πρόγραμμα και τι θα παρουσιάσεις;

Παλαιότερα ορχηστρικά κομμάτια και τραγούδια που έχουν δοκιμαστεί και δισκογραφικά,  αλλά και εντελώς καινούρια που θα ακουστούν για πρώτη φορά.

-Πιο συγκεκριμένα;

Ο νεότερος της παρέας, ο Θοδωρής Βουτσικάκης θα πει ανέκδοτα τραγούδια και μαζί με την Μαριάννα κάποια ντουέτα. Η Εύη Σιαμαντά θα ερμηνεύσει 3 δημοφιλή τραγούδια που έχουν αγαπηθεί από τους ανθρώπους που με ακολουθούν, η Κορίνα Λεγάκη θα πει τραγούδια από το «Ταγκό για 3», ο Ζαχαρίας Καρούνης θα ερμηνεύσει σε πρώτη εκτέλεση τραγούδια των Μάνου Ελευθερίου και Μιχάλη Γκανά τα οποία ετοιμάζουμε σε δίσκο και θα κλείσουμε με τους Performes Quartet, οι οποίοι πάλι σε πρώτη εκτέλεση, μουσική τζαζ και μπλουζ, πάνω στο κείμενο του Ερωτόκριτου.

-Το γνωστό θεατρικό που παίχτηκε στο Ακροπόλ…

Όχι, συναυλιακά ξαναγράφεται το έργο γιατί δεν είναι ίδιας μορφής και δεν μπορεί να λειτουργήσει. Θα έχει την πρεμιέρα του στο Μέγαρο.

-Φαντάζομαι συνειδητά επέλεξες τόσο ετερόκλητες φωνές;

Ναι, επίτηδες. Ο αισθαντικός, ο λυρικός, ο βυζαντινός λαϊκός τραγουδιστής, η θεατρική δωρική και η τζαζ φωνή..

-Εχεις ξαναδοκιμάσει τέτοιου είδους σύνθεση;

Ποσοτικά και ποιοτικά πρώτη φορά θα γίνει στην Θεσσαλονίκη. Θα το’ λεγα ότι είναι και λίγο τόλμημα...

-Δεν ανησυχείς μπας και δεν «περάσει» στον κόσμο;

Βαδίζω με μια σιγουριά. Είμαι άνθρωπος που πάντα τολμά και πάντα προσπαθεί να κάνει διαφορετικές και καινούριες προτάσεις.


-Μ’ αρέσεις…

Και το’ χω αποδείξει. Δεν μου αρέσουν τα αναμασήματα, να ξαναδοκιμάζω τα ίδια, ή κάτι που πέτυχε να το επαναλάβω.. πληρώνοντας βέβαια και το ανάλογο τίμημα…

-Όπως;

Πέρσι, για παράδειγμα, είχα παρουσιάσει μόνο ορχηστρικά μου κομμάτια και διαπίστωσα ότι δεν «πουλάνε», είναι για πιο περιορισμένο κοινό…

-Υπάρχει αγωνία για το αποτέλεσμα του “passion 10”;

Λόγω της μεγάλης ευθύνης, είναι δημιουργική η αγωνία και όχι ανασταλτική.
.

-Πόσο χρόνο σου πήρε αυτό το project;

Έχω κλειστεί 2 μήνες και εργάζομαι καθημερινά γι’ αυτό, από κει και πέρα έρχομαι Θεσσαλονίκη με πολύ ενθουσιασμό και κέφι και είμαι σίγουρος ότι θα το αγκαλιάσουν οι Θεσσαλονικείς, όπως έχουν κάνει και στο παρελθόν.
.

-Αυτό το πρόγραμμα, μπορεί να παρουσιαστεί και σε άλλους χώρους;

Μόνο σε φεστιβάλ.  Δεν μπορεί να μεταφερθεί σε μικρές μουσικές σκηνές.
.

-Ως παραγωγή εννοείς;

Φαίνεται ως υπερπαραγωγή αλλά δεν είναι. Υπάρχουν ευτυχώς φιλικές συμμετοχές…
.

-Το εισιτήριο πάντως είναι φθηνό, μόλις 10 ευρώ…

Δεδομένο είναι ότι με τόσα άτομα και τόσο φθηνό εισιτήριο, κέρδος δεν βγαίνει. Αν μπορούμε να επιβιώσουμε από άλλες μας δουλειές και να κάνουμε σε αυτούς τους καιρούς τέτοιες συναυλίες, το κέρδος είναι ηθικό.
.

-Το 10ευρω είναι πολιτική του Μεγάρου;

Είναι και από μένα μια πολιτική. Δεν έχω κάνει φέτος καμία συναυλία που να μου αποφέρει κέρδος. Όλες είχαν ελεύθερη είσοδο, για να μην στερήσω την επαφή με τον κόσμο και την δουλειά μου. Επιπλέον να μπορέσω να διαθέσω και τα cd μου…
.

-Αυτή είναι η πολιτική σου;

Όσο μπορώ και όσο γίνεται, υψηλή ποιότητα και αισθητική χωρίς εκπτώσεις στη δουλειά μου. Δεν θέλω να σκέφτεται ο κόσμος ότι δεν μπορεί να έρθει λόγω του εισιτηρίου.
.

-Είσαι πλουσιόπαιδο Δημήτρη;

Καθόλου…[γέλια…] και μην τα γράψεις αυτά…
.

-Όλα τα γράφουμε, άλλωστε δεν είναι ντροπή… Χωρίς να μπούμε σε λεπτομέρειες, πώς τα «βγάζεις» οικονομικά;

Ζω από τη διδασκαλία, διδάσκω μουσική, πιάνο και σύνθεση…
.

-Θα μπορούσες να γράψεις και λαϊκά τραγούδια, ή δεν μπαίνεις καθόλου σε αυτά τα χωράφια;

Στα είδη της μουσικής δεν έχω όρια. Μ’ αρέσει και η ποπ μουσική και τα λαϊκά τραγούδια, όμως να μην είναι πρόχειρα με φθηνό στίχο…

-Κανένα μεγάλο σουξέ δεν θα ήθελες να κάνεις;

Ασπάζομαι αυτό που είπε ο Διονύσης Σαββόπουλος, «ο Θεός να μας φυλάει από τα σουξέ…», γιατί με το σουξέ και το πιασάρικο, αρχίζεις να κάνεις υποχωρήσεις για να αρέσεις σε κάποιους...  Αν έχεις στο μυαλό σου να είσαι θελκτικός, χάνεις πράγματα από τον εαυτό σου, ενώ αν προσπαθήσεις να γράψεις κάτι με πιο ισχυρή ταυτότητα, πιο καινούριο και πρωτότυπο, μπορεί να μη γίνει αμέσως επιτυχία, αλλά στον χρόνο θα φάνει αν θα κέρδισες η όχι..
.

-Πόσο χρονών είσαι;

37
.

-Και στα 37σου εχεις αυτές τις ανησυχίες περί σουξέ;

Όταν με ένα τραγούδι κάνεις μεγάλο σουξέ, ο κόσμος περιμένει το δεύτερο και το τρίτο. Αυτό, σου μειώνει την ελευθερία. Είναι ευπρόσδεκτη η επιτυχία αρκεί να ανοίγει δρόμους και να μη παγιδεύεσαι σε αυτούς.

.

-ΟΚ, σε κατάλαβα. Πιστεύω ότι είσαι ένα σοβαρός καλλιτέχνης και εύχομαι να σου έρθουν επιτυχίες, πες μου κάτι άλλο, πόσο επηρεάζεται η έμπνευση σου από την ασχήμια των καιρών;

Τα 2 τελευταία χρόνια έχει γίνει μια έντονη αφύπνιση μέσα μου, τα θετικά της κατάστασης είναι ότι προβλήματα που δεν μας απασχολούσαν, τώρα όχι μόνο έχουν αφυπνιστεί, αλλά έχουν βγει στην επιφάνεια και εξαγριώσει την σκέψη μας…
.

Για την κρίση μιλάς;…

Είναι μια γενική παγκόσμια απάτη η οποία δεν υφίσταται. Εχει όμως δημιουργηθεί και οργανωθεί τόσο, ώστε να εξυπηρετεί μια ασύδοτη απληστία κάποιων ανθρώπων για να κερδίζουν πολλά, πάρα πολλά χρήματα… Χωρίς να υποστηρίζω ότι μπορούμε να ζήσουμε φτωχικά, ξέχασε ο κόσμος την πνευματική του ανάπτυξη και κοιτούσε πώς να ντυθεί και πως να φαίνεται εξωτερικά…

.

-Αρα επηρέασε την έμπνευση σου…

Σαφώς, η κατάσταση αυτή επιβάλλει στον δημιουργό να εκφραστεί και να φωνάξει, αν είναι
δυνατόν και να ουρλιάξει...
.

-Άσε τις γενικότητες, εσύ τι κάνεις;

Οι συναυλίες στο Μέγαρο είναι μια απάντηση…
.

-Πώς δηλαδή;

Εκεί που θα μπορούσαμε να πέσουμε σε κατάθλιψη και να λέμε ποιο το νόημα και ποιος ο λόγος, ερχόμαστε 9 άτομα επί σκηνής να ερμηνεύσουμε νέα έργα, νέα τραγούδια…

-Δημήτρη κυκλοφορείς στους δρόμους; Εχεις επαφή με την καθημερινότητα;

Η αθλιότητα που βλέπω γύρω μου μπαίνει και μέσα στο σπίτι μου, δεν είναι εκτός…
.

-Σε σημείωμα στο προφίλ σου στο Facebook, αναφέρθηκες, «να εξαφανιστούμε σε κρυφές κατακόμβες...", εξήγησέ το μου πιο απλά…

Περιέγραφα έναν εντελώς δικό μου κόσμο που έχει να κάνει με την εσωστρεφή πλευρά μου, που είναι η σύνθεση και η δημιουργία πριν φτάσει στον κοινό…
.

-Είσαι εργασιομανής;

Ναι, είμαι παθιασμένος με τη μουσική μου και δουλεύω ασταμάτητα γι αυτήν…

-Αυτό το εκλαμβάνουν και οι άνθρωποι που σε παρακολουθούν, έτσι ώστε να σ’ εκτιμήσουν ακόμη περισσότερο;

.
Όχι, αυτό που με ενδιαφέρει είναι το αποτέλεσμα της δουλειάς μου και όχι με πόσο κόπο γίνεται αυτό.

-Ο Γιώργος Σεφέρης είπε πως δεν υπάρχει παρθενογένεση στην τέχνη. Το ασπάζεσαι;

Ναι, το πιστεύω ακράδαντα αυτό. Δεν μπορεί να έχει ισχύ και δύναμη ως έργο τέχνης κάτι το απόλυτο και καινούριο. Για μένα η παράδοση είναι η απάντηση σε αυτό το ερώτημα.  Να εχεις βαθιά γνώση, παίρνοντας στοιχεία από το πριν και το σήμερα, ώστε να οδηγείς την δουλειά σου σε κάτι καινούριο που να σου δίνει μια ταυτότητα.
.

-Πώς είναι η καθημερινότητα σου;

Ενας απλός και σύγχρονος άνθρωπος είμαι που δεν ζει σε έναν κόσμο διαφορετικό από τους υπολοίπους, αλλά όταν έρχεται η ώρα του να γράψει, πρέπει να κλείνεται μέσα και να γράφει. Από εκεί και πέρα, και με το internet έχει επαφή, και έξω βγαίνει, το μόνο διαφορετικό είναι μια προσήλωση που υπάρχει στο θέμα της γραφής, σύνθεσης και μελέτης.

.

-Προσέχεις την δημόσια «εικόνα» σου;

Ναι, από την στιγμή που μπαίνεις στη διαδικασία της εξωστρέφειας, σημαίνει ότι έχεις ευθύνη σε αυτά που λες και που κάνεις.  Oπότε δεν μπορώ να είμαι χύμα στο κύμα…

-Και η γυμνή σου φωτογράφηση στο free press (Lifo), εχει να κάνει με αυτή τη δημόσια εικόνα σου;

[αιφνιδιάζεται και γελά….]  Είσαι ο πρώτος που τολμάει και το ρωτάει αυτό..
.

Δεν θα το χρεώσω στις περγαμηνές μου… Γιατί λοιπόν το έκανες;

Κοίταξε, παλιότερα κάποιοι που ακούγανε τα κομμάτια μου, νομίζανε ότι είμαι ένας πολύ σοβαρός παππούς, ή αν θες ενας μεγάλος σε ηλικία άνθρωπος κι όταν με βλέπανε σε κάποιο μπαρ μου λέγανε «μα καλά, εσύ είσαι»;

-Και σκέφτηκες δεν κάνω κάτι το ανατρεπτικό να τους τρελάνω…

Όχι ακριβώς. Η φωτογράφηση αυτή ήταν μια κίνηση ανατροπή της εικόνας μου, ότι «μπορώ να σταθώ και γυμνός!» και δεν έχει να κάνει με το αποτέλεσμα της δουλειάς μου, ή με ένα είδους σοβαροφάνεια και συντηρητισμού… που δεν με χαρακτηρίζει.

-Καταλαβαίνω πως σου άρεσε;

-Το ευχαριστήθηκα πάρα πολύ… το οποίο έγινε και έφυγε..


-Αυτή η «τολμηρότητα» έχει να κάνει κατά κάποιο τρόπο και  με τις ζωντανές σου εμφανίσεις;

Υπάρχει μια πολύ πιο ελεύθερη και ανοιχτή έκφραση σε σχέση με άλλα κλασσικά live, που σημαίνει ότι κάποια δεδομένα ανατρέπονται και το χαίρομαι πραγματικά.
.

-Μ’ αρέσουν προσωπικότητες που τσαλακώνουν την εικόνα τους… και εσύ είσαι μάλλον ένας από αυτούς. Οπότε θα τα πούμε την ερχόμενη Δευτέρα και Τρίτη στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης.

Π

-Δημήτρη ευχαριστώ για την κουβέντα, καλή επιτυχία.

Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

Ιωάννης Τσιρόγλου
Ιωάννης Τσιρόγλου
Διευθυντής Kulturosupa.gr - e-mail: kulturosupa2@gmail.com

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
Σε σοβαρό τροχαίο ο ηθοποιός Νίκος Κορεξιανός -  Αναρρώνει στο σπίτι του (φωτό)
Σε σοβαρό τροχαίο ο ηθοποιός Νίκος Κορεξιανός - Αναρρώνει στο σπίτι του (φωτό)
με 0 Σχόλια 2292 Views

«Ήρωας» του επεισοδίου ο γνωστός ηθοποιός της Θεσσαλονίκης, Νίκος Κορεξιανός που ενεπλάκη σε σοβαρό τροχαίο ατύχημα με αποτέλεσμα να επιβληθεί σε χειρουργική επέμβαση.


Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή