O τενόρος Κωνσταντίνος Κληρονόμος μιλά εφ’ όλης της ύλης στην Κουλτουρόσουπα.

7136 Views
O τενόρος Κωνσταντίνος Κληρονόμος μιλά εφ’ όλης της ύλης στην Κουλτουρόσουπα. O τενόρος Κωνσταντίνος Κληρονόμος μιλά εφ’ όλης της ύλης στην Κουλτουρόσουπα.

 

.

Συνέντευξη στην Μαρία Γρηγοριάδου για την Κουλτουρόσουπα.

 

Αποφοίτησε από το Ωδείο Αthenaeum και ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές του σπουδές στο Πανεπιστήμιο Μozarteum στο Σάλτσμπουργκ, ως υπότροφος του Σωματείου υποτροφιών Μαρία Κάλλας (υποτροφία Χρήστος Λαμπράκης) και του Ιδρύματος Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης.
 
Έχει συνεργαστεί μεταξύ άλλων με την Εθνική Λυρική Σκηνή, το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης καθώς και άλλες σκηνές του εξωτερικού, το Φεστιβάλ Αθηνών, FestivalKvarner, Φεστιβάλ Αιγαίου, Φεστιβάλ Επταπυργίου και με ορχήστρες όπως οι Deutsche Staats philharmonie Rheinland - Pfalz, Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, Ορχήστρα Σύγχρονης Μουσικής της ΕΡΤ, το οργανικό σύνολο μπαρόκ μουσικής Latinitas Nostra κ.ά.

Έχει αποσπάσει θετικές κριτικές για το τίμπρο της φωνής του, το προσεγμένο του τραγούδι, το υποκριτικό του ταλέντο και την πληθωρική σκηνική του παρουσία ερμηνεύοντας ρόλους όπως Mario Cavaradossi (G. Puccini, Tosca), B.F. Pinkerton (G.Puccini, Madama Butterfly), Il Ducadi Mantova (G. Verdi, Rigoletto) Chevalier des Grieux (J. Massenet, Manon), Roméo (Ch. Gounod, Roméoet Juliette), Tamino (W.A. Mozart, Ο Μαγικός Αυλός), DonOttavio (W.A. Mozart, Don Giovanni), Nemorino (G. Donizetti, L’elisir d’amore) και πολλούς άλλους, καθώς και τα Ορατόρια Stabat Mater του A. Dvořák, Petite Messe Solennelle του G. Rossini, Messa da Requiem του G. Verdi, Messiah και Τheodora του G.F. Händel.

Η δισκογραφία του σε συνεργασία με το συνθέτη Δημήτρη Μαραμή περιλαμβάνει τα έργα Κυριακές μες το χειμώνα σε ποίηση Καρυωτάκη, Πολυδούρη, Λαπαθιώτη, Παπανικολάου και Άγρα, Σκηνές από βουβή ταινία σε ποίηση του Σ. Τριβιζά, καθώς και τη συμμετοχή στο έργο Amor Oscuro, σε ποίηση του F.G. Lorca, με τον Μ. Φραγκούλη. Έχει επίσης ηχογραφήσει για την Vienna Modern Masters, με την Φιλαρμονική της Μοραβίας, τον ρόλο του Οράτιου στον Άμλετ του Γ. Σαίξπηρ σε σύνθεση της N. Van de Vate.
 
 
Με αφορμή τη συναυλία της ΚΟΘ Swinging Christmas στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης ο τενόρος Κωνσταντίνος Κληρονόμος μιλά αποκλειστικά στην Κουλτουρόσουπα.


 
·Πώς αποφασίσατε να ακολουθήσετε το δρόμο της μουσικής, τι σας οδήγησε σ’ αυτήν;  
Με οδήγησε η ανάγκη να εκφράζομαι και τελικά πιστεύω πως ήταν μονόδρομος, καθώς εκείνη την περίοδο ήταν το μόνο, από αυτά που έκανα, που με έκανε να εξελίσσομαι σαν άνθρωπος.            
 
·Το ξεκίνημά σας ήταν αρκετά διαφορετικό από το ρεπερτόριο που εκτελείτε σήμερα. Μιλήστε μας λίγο για αυτές τις επιλογές σας, διαφορετικές μεταξύ τους. Πώς έγινε αυτό το πέρασμα από το έντεχνο στο κλασικό; 
Όλα είναι δρόμος με πολλές κατευθύνσεις. Ακολουθείς αυτό που αγαπάς, το οποίο επίσης εξελίσσεται μαζί σου και αλλάζει. Πριν από το έντεχνο υπήρχαν και άλλα ρεπερτόρια που υπηρετούσα. Ξεκίνησε από την γιορτή της 17 Νοέμβρη, ακολούθησαν συγκροτήματα με ροκ, μέταλ, αργότερα σόουλ, φάνκι μουσική σε διάφορα γνωστά μαγαζιά της Αθήνας, μετά ήρθε τυχαία το μιούζικαλ, ακολούθησαν τα χρόνια με τον Δημήτρη Μαραμή και θέλοντας να γίνω καλύτερος σε αυτά που υπηρετούσα εκείνη την περίοδο, ξεκίνησα τις σπουδές μου στο λυρικό τραγούδι και στην μουσική γενικά. Μετά από δύο περίπου χρόνια βρισκόμουν ήδη στην Εθνική Λυρική Σκηνή.  
 

 
·Ποια είναι τα χαρακτηριστικά που κάνουν ένα λυρικό τραγουδιστή να ξεχωρίζει από τους τραγουδιστές που υπηρετούν άλλα ήδη; Σε τι διαφέρουν στην τεχνική, στη μελέτη, στην ενασχόληση με πιο απαιτητικές φόρμες; 
Η μεγαλύτερη διαφορά μεταξύ λυρικών τραγουδιστών και αυτών που υπηρετούν κάποιο άλλο ρεπερτόριο είναι πιστεύω, πως εμείς καλούμαστε να τραγουδήσουμε μπροστά σε μεγάλο αριθμό θεατών χωρίς μικρόφωνα. Μεταξύ θεατών και τραγουδιστή να μη ξεχνάμε πως υπάρχει και η μεγάλη ορχήστρα. Αυτό από μόνο του σε βάζει σε μια άλλη σωματική και πνευματική κατάσταση. Είσαι ταυτόχρονα τραγουδιστής, ηθοποιός και εν μέρη αθλητής. Η τεχνική διαφέρει ως προς την παραγωγή του ήχου, την ένταση και την μεγάλη παλέτα ηχοχρωμάτων που καλείται ο λυρικός τραγουδιστής να παράγει. Οι φόρμες στην όπερα είναι πιο περίπλοκες απ’ ότι σε ένα τραγούδι, καθώς είναι ένα μουσικό και ταυτόχρονα θεατρικό έργο.  
 
·Έχετε πραγματοποιήσει τις σπουδές σας σε Ελλάδα και εξωτερικό. Τι αποκομίσατε από την εμπειρία του εξωτερικού; 
Πέρα από την ποιότητα της ακαδημαϊκής γνώσης, με βοήθησε τελικά να απομυθοποιήσω πολλές καταστάσεις και ίσως να αγαπήσω πιο πολύ τον τόπο μου, με τα καλά και με τα κακά του. 
 


·Τι πρέπει να γίνει στη χώρα μας ώστε να αποκτήσει ένα επαρκές εκπαιδευτικό σύστημα νέων μουσικών; 
Πιστεύω πως έχουμε πολύ ταλαντούχους και καταρτισμένους μουσικούς. Για να σπουδάσει όμως κάποιος, δυστυχώς, πρέπει να επενδύσει κάποιο κεφάλαιο, κάτι που σε κάποιες άλλες χώρες της Ευρώπης δεν χρειάζεται, γιατί είναι δωρεάν. Μιλώντας για το λυρικό τραγούδι π.χ., δεν υπάρχει σε κάποιο ελληνικό μουσικό πανεπιστήμιο σχολή Όπερας και Μουσικού Θεάτρου. Μετά το δίπλωμα του ωδείου, αν θέλει κάποιος να συνεχίσει τις σπουδές του, θα αναγκαστεί να σπουδάσει σε κάποια άλλη χώρα.  Σε επαγγελματικό επίπεδο, το πρόβλημα είναι πως στην Ελλάδα δεν υπάρχουν αρκετοί επαγγελματικοί χώροι και ιδρύματα για να εργαστεί και να ωριμάσει κάποιος μουσικά μέσα από την δουλειά, να τρέξει δηλαδή τα χιλιόμετρα που χρειάζεται. Για όλα αυτά πρέπει να επενδύσει το κράτος και η ίδια η ελληνική κοινωνία, αλλά δεν είμαι σίγουρος πως υπάρχει η βούληση και ο χώρος για κάτι τέτοιο, ειδικά στις δύσκολες εποχές που βιώνει ο ελληνικός λαός. 
 
·Ποιοι συνθέτες είναι οι πιο αγαπημένοι σας και γιατί; 
Μότσαρτ, Βέρντι και Πουτσίνι. Ο καθένας για την δική του ευφυΐα, το δικό του στιλ, την δική του θεατρικότητα. 
 
·Υπάρχει κάποιο έργο που να ξεχωρίζετε, να αγαπάτε ιδιαίτερα και γιατί; Ποιος ρόλος, είτε ανάμεσα σε αυτούς που έχετε ερμηνεύσει είτε όχι, σας γοητεύει περισσότερο, σας συναρπάζει, ίσως και να σας εκφράζει περισσότερο; 
Ένα και μόνο έργο ή έναν και μόνο ρόλο, δεν μπορώ να ξεχωρίσω. Υπάρχουν κάποια έργα που με αγγίζουν πολύ και μπορώ να δω τον εαυτό μου σε κάποιους ρόλους, αλλά θα ήταν λάθος να επιλέξω από αυτόν τον πλούτο της οπερετικής ιστορίας μόνο ένα έργο ή έναν ρόλο.  
 



·Τι θα λέγατε σε κάποιον ακροατή για να του προσεγγίσετε το είδος σας; Γιατί να πάει κάποιος να παρακολουθήσει μια όπερα; 
Η όπερα είναι ένα θεατρικό έργο. Καλό θα ήταν κάποιος να την προσεγγίσει αρχικά μέσα από αυτό το πρίσμα και έτσι σίγουρα θα βρει κάτι που θα τον αφορά και θα τον συγκινήσει. 
.
Αν προσθέσει κανείς και την υπέροχη μουσική που έχει γραφτεί για τα έργα αυτά από τις τεράστιες μουσικές ιδιοφυΐες της ανθρώπινης ιστορίας, εύκολα θα μπορούσε κάποιος να περάσει όμορφα παρακολουθώντας μια παράσταση όπερας. 
 
·Σας απολαύσαμε στην Τόσκα το καλοκαίρι, στο Φεστιβάλ Επταπυργίου, σε μια παραγωγή του Κέντρου Πολιτισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, με πολλούς αξιόλογους συντελεστές. Πώς ήταν αυτή η εμπειρία για εσάς, που έχετε εργαστεί και σε σκηνές του εξωτερικού; Τι κρατήσατε από αυτήν την προσπάθεια;  
Πέρασα πολύ όμορφα συμπράττοντας με πολύ ταλαντούχους και αξιόλογους συναδέλφους σε ένα καταπληκτικό έργο, σε ένα μέρος με πολύ πλούσια ιστορία, όπως το Επταπύργιο, υποστηριζόμενοι από ανθρώπους που αγαπάνε την τέχνη αυτή και είναι μέρος της, όπως η Άννα Μυκωνίου και ο Θανάσης Κολαλάς  
 

 
·Πώς βιώσατε την ασυνήθιστη και έγκλειστη πραγματικότητα που μας επέβαλε η πανδημία ενώ ακόμα και σήμερα ο κίνδυνος των περιορισμών συνεχίζει να καραδοκεί;  
Υποθέτω όπως όλοι, πολύ δύσκολα! Εν μέρη καταθλιπτικά! Ειδικά τον Δεκέμβριο 2020 και τον Ιανουάριο 2021 που κάθε επαγγελματικό τηλεφώνημα ήταν και μια ακύρωση συμβολαίου. Είχε βέβαια και τα θετικά του. Χάρηκα πάρα πολύ τον χρόνο με την οικογένειά μου, που λόγω ταξιδιών πριν τον Covid, μου είχε λείψει πολύ. Θέλω να πιστεύω πως τα άσχημα ανήκουν στο παρελθόν. Ποιος ξέρει; Κανείς ή ίσως πολύ λίγοι. Μόνο να ελπίζουμε μπορούμε. 
 
· Πλησιάζουν και πάλι οι γιορτές. Ποια είναι η πιο ξεχωριστή ανάμνηση από την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς που έχετε; 
Ίσως όχι τόσο μια ανάμνηση, όσο η όμορφη αίσθηση να είσαι με ανθρώπους που αγαπάς και να περνάς όμορφα και ξέγνοιαστα. 
 


·Είναι μια περίοδος αυτή των εορτών που χαρακτηρίζεται από τη δική της μουσική παραδοσιακή, κλασική και σύγχρονη σε παγκόσμιο επίπεδο. Τι είναι αυτό που κάνει τόσο ξεχωριστή και νοσταλγική τη μουσική αυτής της περιόδου; Υπάρχει κάποιος καλλιτέχνης που να τον έχετε συνδέσει άρρηκτα με αυτό τι κλίμα; 
Η θαλπωρή πιστεύω. Η ζεστασιά των ανθρώπων και η ελπίδα για μια καλύτερη χρονιά. Τα συνδέουμε όλοι μας  μέσα μας ίσως με την μουσική που ακούμε εκείνη την περίοδο. Χαρακτηριστικές μελωδίες τραγουδισμένες από φωνές όπως τον Frank Sinatra, Dean Martin, George Michael κ.α.. 
 

·Σε ένα τέτοιο εορταστικό κλίμα θα σας απολαύσουμε για άλλη μια φορά στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης μαζί με την ΚΟΘ και εξαιρετικούς μουσικούς και σολίστες. Πείτε μας τι θα δούμε και θα ακούσουμε ; 
Το πρόγραμμα θα περιλαμβάνει γνωστές όμορφες μελωδίες από την κινηματογραφική μουσική, το μιούζικαλ και φυσικά των Χριστουγέννων. 



 
· Τι εύχεστε για την νέα χρονιά; 
Εύχομαι σε όλους υγεία, ευτυχία και περισσότερη ελευθερία! 
 

Σας ευχαριστώ πολύ!
  

Πληροφορίες για τη συναυλία, θα βρείτε εδώ
.
Ακολουθήστε το Kulturosupa.gr στα social media
 ..
      
 

Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

Μαρία Γρηγοριάδου
Μαρία Γρηγοριάδου
Από μικρή λάτρευα τη μουσική και μέχρι σήμερα νιώθω ότι έχω ανακαλύψει έναν σπουδαίο κόσμο μέσω αυτής. Ασχολούμενη με τη μουσική πλέον νιώθω ότι έχω εκπαιδεύσει το αυτί μου σε πολλά ακούσματα και ξεχωρίζω την ποιότητα της μουσικής. Μέσω της Κουλτουρόσουπας θα ήθελα να μοιραστώ τις σκέψεις για τη μουσική και να παρουσιάσω αξιόλογους καλλιτέχνες και παραστάσεις που δεν πρέπει να χάσετε. Email: mariagr.music@gmail.com

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη

Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή