Συνέντευξη: Ο Δάνης Κατρανίδης αποκαλύπτεται στην Κουλτουρόσουπα…

2744 Views
Συνέντευξη: Ο Δάνης Κατρανίδης αποκαλύπτεται στην Κουλτουρόσουπα… Συνέντευξη: Ο Δάνης Κατρανίδης αποκαλύπτεται στην Κουλτουρόσουπα…

Συνέντευξη: Ο Δάνης Κατρανίδης αποκαλύπτεται στην Κουλτουρόσουπα…

Μια καλλιτεχνική πορεία πάνω από 40 χρόνια… κι ας μη του φαίνεται, γεμάτη ασφυκτικά! Γεμάτη από θέατρο, τηλεόραση, κινηματογράφο, με συνεργασίες σπουδαίες και επιτυχίες σημαντικές, παίζοντας σχεδόν ανελλιπώς και σχεδόν τα πάντα από το 1971 που ξεκίνησε και συνεχίζει…
Αφήνοντας το στίγμα ενός ταλαντούχου, ακούραστου ηθοποιού με φυσική ευγένεια που αποδεδειγμένα «ποιεί ήθος». Άλλωστε το διαθέτει ο ίδιος και είναι εμφανές. Έχοντας υπηρετήσει μια μεγάλη γκάμα ρόλων  από κλασικό ρεπερτόριο μέχρι επθεώρηση, από αρχαίο δράμα μέχρι σύγχρονη κωμωδία και όντας εδώ και χρόνια ο ίδιος θιασάρχης, κατακτά δίκαια τον τίτλο ενός σημαντικού «θεατρανθρώπου».
Ένας πρωταγωνιστής αφοσιωμένος στην τέχνη του, σεμνός στη δημόσια εικόνα του, χωρίς προκλήσεις ή κυνήγι της δημοσιότητας, με συγκροτημένη σκέψη και… γοητεία που διατηρεί αναλλοίωτη!
Αγαπημένος του γυναικείου κοινού και όπως αποδεικνύουν οι 3 γάμοι του οπαδός του θεσμού, ίσως είναι ο πιο … κατάλληλος να μας παρουσιάσει τις «Σκηνές από ένα γάμο» παρέα με την Παναγιώτα Βλαντή, που ανεβαίνει στο θέατρο Εγνατία από 30 Ιανουαρίου.
Ο Δάνης Κατρανίδης "αποκαλύπτεται" στην Κουλτουρόσουπα…
1.Το βιογραφικό σας είναι από τα πλουσιότερα, έχοντας παίξει σχεδόν τα πάντα! Ξεχωρίζετε ωστόσο κάποια κατηγορία θεάτρου που αγαπάτε ιδιαίτερα;
Όχι, αγαπάω το θέατρο χωρίς διαχωρισμούς. Η τέχνη δεν κατηγοριοποιείται. Στην τέχνη ή είναι κάτι αληθινό που μας συγκινεί ή δεν είναι. Και με βάση αυτό, κάνω θέατρο. Και με δεδομένο αυτό ή είσαι ηθοποιός ή δεν είσαι.
 
2. Μεταξύ του κλασικού και σύγχρονου ρεπερτορίου, θεωρείτε κάποιο πιο ελκυστικό ή προκλητικό για έναν ηθοποιό καλλιτεχνικά;
Ελκυστικό είναι οτιδήποτε σε κάνει να αναμετρηθείς με τις ανεπάρκειές σου. Με τις ευκολίες σου. Οι ευκολίες για τον ηθοποιό είναι κουσούρι. Αυτό που σε δυσκολεύει, αυτό είναι που πρέπει να επιχειρήσεις να κάνεις.
 
3. Με την εμπειρία της μακρόχρονης καριέρας, πώς βλέπετε σήμερα το ελληνικό θεατρικό έργο από άποψη συγγραφέων; Υπάρχει παραγωγή και πώς την κρίνετε ποιοτικά;
Αν θεωρήσουμε ότι το θέατρο είναι καθρέφτης της κοινωνίας του, το ελληνικό έργο βρίσκεται αντιμέτωπο με τους κραδασμούς και τις συγκρούσεις της κοινωνίας, μέσα στην οποία γεννιέται και αναπτύσσεται.. Και όπως όλα τα πράγματα θέλει και αυτό τον χρόνο του.
 
4. Έχετε συνεργαστεί με μεγάλα ονόματα του θεάτρου. Υπάρχουν συνεργασίες που με κάποιο τρόπο «σημάδεψαν» την πορεία σας και ποιες;
Πιστεύω πως κάθε συνάντηση μας επηρεάζει λιγότερο ή περισσότερο. Χωρίς να ιεραρχώ, θα μιλήσω για αυτούς που δεν είναι πια κοντά μας και θεωρώ δασκάλους μου από τη Σχολή του Γιώργου  Θεοδοσιάδη, για τις πολύτιμες εμπειρίες μου στο Εθνικό δίπλα στην Μαίρη Αρώνη, την Αλέκα Κατσέλη, την Βάσω Μανωλίδου, την Ελένη Χατζηαργύρη, τον Αλέξη Μινωτή, τον Αλέξη Σολωμό, τον Ανδρέα Βουτσινά. Αλλά και στη συνέχεια στο ελεύθερο θέατρο,  με την Αλίκη Βουγιουκλάκη, τον Αλέκο Αλεξανδράκη, την Αντιγόνη Βαλάκου. Ευτυχώς για μένα συναντήθηκα και με άλλους πολλούς σπουδαίους ηθοποιούς και σκηνοθέτες, που είτε πάνω είτε κάτω από τη σκηνή με έναν τρόπο τους θεωρώ και αυτούς δασκάλους μου.
 
5. Μεταξύ της δικής σας γενιάς και των νεότερων συναδέλφων σας, εντοπίζετε διαφορές ως προς την αντιμετώπιση της θεατρικής τέχνης ή του επαγγέλματος γενικότερα;
Όχι, η τέχνη του θεάτρου είναι ένα ζωντανό κύτταρο που συνεχώς εξελίσσεται σαν μια σκυταλοδρομία που παίρνει ο ένας από τον άλλο για να πάει πιο μπροστά.
.
6. Θέατρο – κινηματογράφος – τηλεόραση: Υπηρετήσατε και τα τρία και θα ρωτήσουμε ποιες είναι οι ιδιαιτερότητες για έναν ηθοποιό στην κάθε περίπτωση;
Οι διαφορές βρίσκονται στην τεχνική, ενώ το κοινό χαρακτηριστικό είναι ότι και στα τρία χρειάζεται η διαθεσιμότητα.
 
7. Η ταύτιση του κοινού με έναν επιτυχημένο τηλεοπτικό ρόλο, νιώσατε ποτέ να σας «εγκλωβίζει» και να δυσκολεύει την απήχηση μιας θεατρικής δουλειάς;
Όχι, ευτυχώς δεν μου έχει συμβεί μέχρι τώρα.
.
8. Φοβηθήκατε ποτέ την τυποποίηση σε συγκεκριμένους ρόλους ή το θεωρείτε ως κάτι αναπόφευκτο;
  Δεν το φοβήθηκα ποτέ. Και για αυτό επιδίωξα το αντίθετο.  Ήταν εύκολο να τυποποιηθώ αλλά δεν επαναπαύθηκα.
 
9.  Διαπιστώσατε αλλαγές στον προσανατολισμό του θεάτρου αλλά και στο ίδιο το κοινό, στη διάρκεια των τελευταίων χρόνων της κρίσης;
Αλλοίμονο αν συνέβαινε το αντίθετο. Δηλαδή το θέατρο να παίρνει το δρόμο του και ο κόσμος τον δικό του. Το θέατρο πρέπει να αφουγκράζεται την κοινωνία. Αλλοίμονο στο θέατρο που είναι εκτός εποχής. Το θέατρο πρέπει να αγγίζει τον θεατή σήμερα, αυτή τη στιγμή.  Μέσα από το έργο, την παράσταση, τις ερμηνείες
.
10. Επιπλέον ως θιασάρχης επί χρόνια, καταλήγετε ότι η ελευθερία στις επιλογές που προσφέρει, αντισταθμίζει την αγωνία και το επιχειρηματικό ρίσκο;
 Για μένα το θέατρο δεν είναι επένδυση, είναι τρόπος και στάση ζωής. Έτσι ήταν και έτσι είναι. Και ευτυχώς και για πολλούς άλλους.
 
11. Δεν γίνεται να μη ρωτήσουμε έναν θεατράνθρωπο για την πρόσφατη αντίδραση της Χ. Διαβάτη στη βράβευση του Σ. Ρουβά.  Πώς θα σχολιάζατε το γεγονός;
 Δεν σχολιάζω (κρίνω) ποτέ δηλώσεις άλλων, πολύ περισσότερο δηλώσεις ανθρώπων του θεάτρου που έχουν γράψει τη δική τους ιστορία.
 
12.  Σε σχέση με την προηγούμενη ερώτηση, θα στηρίζατε μια - έστω υποθετική- πρόταση για δημιουργία «αστυνομίας θεάτρου»;
Η ελευθερία είναι αυτή που μας έδωσε τη δυνατότητα να κληρονομήσουμε τις τέχνες.
 
13. Για να έρθουμε στην παράστασή σας «Σκηνές από ένα γάμο», ποια ήταν τα στοιχεία- ερεθίσματα που σας οδήγησαν στη συγκεκριμένη επιλογή;
Διότι είναι ένα από τα αριστουργήματα που παγκόσμιου θεάτρου και κινηματογράφου. Είναι ένα απόσταγμα ζωής και ανθρωπίνων σχέσεων . Θα το παρομοίαζα σαν ένα βιβλίο που έχει τον τίτλο «Πώς να μάθετε τη ζωή».
 
14. Μάλλον  έχετε κουραστεί να σας ρωτάνε για τους 3 γάμους σας… Ωστόσο παίζοντας σε αυτό το έργο, βρίσκετε προσωπικά βιώματα ή αυτά σας βοήθησαν στην απόδοση;
Δεν είναι απαραίτητο να έχει παντρευτεί κανείς για να τον αγγίξουν οι «Σκηνές από έναν γάμο». Αφορά  στις σχέσεις των ανθρώπων γενικά, αυτούς που μοιράζονται τη ζωή τους με το δικό τους τρόπο, ανεξάρτητα από το αν είναι παντρεμένοι ή όχι.
 
15. Ποια είναι κατά τη γνώμη σας τα τρία βασικότερα στοιχεία που μπορούν να στηρίξουν με επιτυχία μια ερωτική σχέση ή έναν γάμο;
Η αγάπη και ο σεβασμός στην ελευθερία του άλλου. Του άλλου που σου δίνει τη χαρά και την ικανοποίηση ότι είναι μαζί σου επειδή το θέλει και σε επέλεξε. Ως  τρίτο θα έλεγα σίγουρα το να θαυμάζεις τον άλλον για αυτό που είναι.
.
 16. Και στον αντίποδα, ποια είναι τα τρία πιο «καταστροφικά» που μπορούν να κλονίσουν ανεπανόρθωτα ακόμα και μια σχέση ζωής;
Ο,τιδήποτε ακυρώνει τα τρία προαναφερθέντα.
.
18. Πολλοί χαρακτηρίζουν τον έρωτα ως την πιο δυνατή κινητήρια δύναμη ή το πιο ισχυρό αντίδοτο στη φθορά… Το συμμερίζεστε και πώς το προσλαμβάνετε από τη νέα γενιά;
Κρίμα που όλοι δεν προσλαμβάνουν τον έρωτα έτσι όπως τον ορίζετε! Ως προς τις νέες γενιές, έχουν πάντα τον τρόπο τους.
 
19. Στα τόσα χρόνια της καριέρας σας και σε έναν χώρο που θεωρείται ιδιαίτερα ανταγωνιστικός, έχετε δημιουργήσει πραγματικές φιλίες;
Ναι, βέβαια. Μέσα στη φιλία άλλωστε δεν υπάρχει χώρος για ανταγωνισμό. Αν βρεθεί τότε δεν υπάρχει φιλία.
 
20. Νιώσατε μέχρι τώρα να κάνατε συμβιβασμούς ή επιλογές για τα οποία έχετε μετανιώσει; Θα αλλάζατε κάτι στην πορεία σας αν ξεκινούσατε πάλι από την αρχή;
Όχι, γιατί αυτό που είμαι σήμερα, ό,τι είμαι, το οφείλω όχι μόνο στις επιτυχίες μου αλλά και στα λάθη μου.
 
21. Σίγουρα από θαυμάστριες δεν πρέπει να έχετε παράπονο! Υπήρξαν ακραίες ή γραφικές εκδηλώσεις που θα μπορούσατε να μοιραστείτε;
Βεβαίως υπήρξαν, όπως έχει συμβεί και σε πολλούς άλλους. Αλλά είναι στιγμές συναισθηματικής φόρτισης με ανάμεικτα συναισθήματα θαυμασμού και αγάπης.
 
22. Επίσης θα μπορούσατε να μοιραστείτε το… μυστικό που σας κρατά σε άψογη φόρμα σε πείσμα του χρόνου;
Αν υπάρχει ένα μυστικό αυτό είναι σίγουρα στο dna. Όλα τα άλλα είναι μια διαρκής πορεία ανάμεσα στη φθορά και την αφθαρσία.
 .
23.  Μετά από τόσο πλούσια πορεία και γεμάτη ζωή, υπάρχουν αλήθεια κάποια απωθημένα όνειρα που περιμένουν ακόμη να εκπληρωθούν;
 Όχι γιατί πιστεύω ότι «Όποιος κοιτάει έξω, ονειρεύεται. Όποιος κοιτάει μέσα  του ξυπνάει».
 ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΘΕΡΜΑ !

Δάνης Κατρανίδης, Παναγιώτα Βλαντή: Σκηνές από έναν γάμο του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν. Πρεμιέρα 30 Ιανουαρίου στο θέατρο Εγνατία.

-πληροφορίες για την παράσταση εδώ

-Χορηγός επικοινωνίας της παράστασης Κουλτουρόσουπα.

-προκλήσεις για την παράσταση απο την Δευτέρα 26 Ιανουαρίου στην "Κ"




Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

Γιώργος Κελεσίδης
Γιώργος Κελεσίδης

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή