Η ηθοποιός και συγγραφέας Κάτια Σπερελάκη μιλά για τη «ΝΙΝΑ 2». 15/11, Θέατρο Αυλαία.

881 Views
 Η ηθοποιός και συγγραφέας Κάτια Σπερελάκη μιλά για τη «ΝΙΝΑ 2». 15/11, Θέατρο Αυλαία. Η ηθοποιός και συγγραφέας Κάτια Σπερελάκη μιλά για τη «ΝΙΝΑ 2». 15/11, Θέατρο Αυλαία.

 Η ηθοποιός και συγγραφέας Κάτια Σπερελάκη μιλά για τη «ΝΙΝΑ 2». 15/11, Θέατρο Αυλαία.

Ποια  είναι  αυτή η Νίνα 2; Αντιμέτωπη με τον καθρέφτη, αγωνίζεται να συμφιλιωθεί με το παρελθόν και να αποδεχτεί το παρόν, διαδικασία κάθε άλλο παρά εύκολη. Όσο για τη Νίνα 1, αποτελεί  πλέον μακρινό όνειρο, μαζί με τόσα άλλα…
 
Για την παράσταση «ΝΙΝΑ 2» που θα παρουσιαστεί στα πλαίσια του φεστιβάλ "Το αυλαία… πάει αυλαία" (δείτε αναλυτικά όλο το πρόγραμμα ΕΔΩ), Τρίτη 15 Νοεμβρίου στο θέατρο Αυλαία,  η ηθοποιός και συγγραφέας Κάτια Σπερελάκη μιλά στην «Κ», ώστε να ξέρετε τι θα δείτε…
.
Ποιο είναι με δυο λόγια το θέμα που πραγματεύεται η παράσταση;
Η παράσταση είναι ο εσωτερικός μονόλογος μιας γυναίκας που κάποτε πίστευε πως τα έχει όλα και μια ωραία πρωία, όταν την βλέπουμε πάνω στη σκηνή, ανακαλύπτει ότι δεν έχει τίποτα. Ή μάλλον τίποτα πια δεν μπορεί να θεωρεί δεδομένο. Θα έλεγα ότι είναι μια σκληρή αλλά και χιουμοριστική αναμέτρηση με την αλήθεια και με την πραγματικότητα.
 
Τί θα μπορούσατε να αποκαλύψετε από την υπόθεσή της;
Μια άνεργη ηθοποιός ετοιμάζεται για μια οντισιόν, που ελπίζει να της καλύψει τις οικονομικές της ανάγκες, αλλά σε καμιά περίπτωση το υπαρξιακό της κενό. Αντιμέτωπη με τον καθρέφτη και με τον εαυτό της, προσπαθεί να καταλάβει πώς άφησε τη ζωή να γλιστρήσει μέσα από τα χέρια της. Η αναδρομή στο παρελθόν και η αναμέτρησή του με το παρόν είναι οδυνηρή, αλλά και λυτρωτική.
 
Ποια ήταν η αφορμή που  ενέμπνευσε τη συγγραφή ή το ανέβασμά της;
Αφορμή για τη συγγραφή του εργου ήταν η ανάγκη μου να βρω ένα ρόλο με τον οποίο να αναμετρηθώ πάνω στη σκηνή, αλλά νομίζω ότι η βαθύτερη αιτία ήταν η επιθυμία μου να μιλήσω για πράγματα που αφορούν κάθε άνθρωπο, όπως οι σχέσεις με τους γύρω μας, οι προσδοκίες για τη ζωή, η διάψευση των ονείρων και ο τρόπος που, παρ’ όλ’ αυτά, πρέπει να βρεις τρόπο να προχωρήσεις.
.
Μιλώντας για τον στόχο, τί θα θέλατε να μεταφέρετε στον θεατή;
Αν ο θεατής εισπράξει την απελπισία, τον έρωτα για τη ζωή, τα αδιέξοδα, τις ελπίδες αλλά κα το χιούμορ της ηρωίδας μου, θα είμαι πανευτυχής!
 
Υπάρχει αναφορά στο σήμερα και πόσο σημαντικό θεωρείτε αυτό το στοιχείο;
Φυσικά και υπάρχει αναφορά στο σήμερα. Η Νίνα είναι μια γυναίκα της εποχής μας και την επηρρεάζουν όλα όσα συμβαίνουν. Είναι άνεργη σε αναζήτηση δουλειάς, αυτή που κάποτε ήταν εργοδότης. Χρωστάει φως νερό τηλέφωνο και δεν ξέρει πώς θα τα πληρώσει. Και είναι σε μια ηλικία που είναι υποχρεωμένη να κάνει απολογισμό και να αποδεχτεί αυτό που της επιφυλάσσει το μέλλον.
.
Αν σας ζητούσαμε να την «κατατάξετε σε κατηγορία», πώς θα τη χαρακτηρίζατε;
Όπως δηλοί και ο τίτλος, η Νίνα 2 είναι μια άλλη Νίνα, που υπονοεί τη συγγένειά της με τη Νίνα στον Γλάρο του Τσέχωφ, και με πολλές άλλες θεατρικές ηρωίδες που φέρνει στη σκηνή, άρα περιλαμβάνει πολύ και γοητευτικό θέατρο εν θεάτρω. Είναι επίσης η ανατομία μιας ζωής και ο υπαρξιακός απολογισμός μιας γυναίκας, σε όποιο «είδος» και να ανήκουν αυτά.
 
Ποιο θεωρείτε το πιο δυνατό της σημείο και γιατί;
Θα ήθελα να πιστεύω πως το δυνατό σημείο της παράστασης είναι η αμεσότητά της και η ανάγκη που δημιουργείται στον θεατή να ακούσει την ιστορία αυτής της γυναίκας, αλλά αυτό μένει να αποδειχτεί πάνω στη σκηνή.
 
Τί σας δυσκόλεψε περισσότερο κατά την προετοιμασία;
Κυρίως με δυσκόλεψε η διαδικασία της συγγραφής και να βάλω σε μια σειρά όλα αυτά που μου έρχονταν στο μυαλό ώστε να γίνουν θέατρο και όχι παράθεση σκέψεων πάνω στο χαρτί. Στο επίπεδο της προετοιμασίας της παράστασης, έπρεπε να ξεπεράσω την ανασφάλεια της απόλυτης μοναξιάς πάνω στη σκηνή, η οποία όμως αποδείχτηκε διεγερτική, γιατί πολλαπλασιάζει την επικοινωνία με το κοινό.
 
Θέλετε να μοιραστείτε κάτι ενδιαφέρον από τα παρασκήνια της παράστασης;
Όταν είσαι μόνη πάνω στη σκηνή, μπαίνεις όταν αρχίζει και βγαίνεις όταν τελειώνει το έργο. Έχω συνεχώς το άγχος μην πάθω σεντόνι, και τελικά μια φορά το έπαθα. Αφού προσπάθησα όσο μπορούσα να το περάσω για παύση, αναγκάστηκα να ζητήσω τη βοήθεια του ηλεκτρολόγου. Μια του λέξη ήταν ευτυχώς αρκετή γα να με επαναφέρει.
 
Αν ήσασταν θεατής για ποιους λόγους θα την επιλέγατε;
Νομίζω ότι το μοναδικό κριτήριο που πρέπει να έχει ο θεατής είναι να δει καλό θέατρο, και εμείς φιλοδοξούμε να του το προσφέρουμε.

-Πληροφορίες για τη παράσταση, θα βρείτε ΕΔΩ
-Διπλές προσκλήσεις για τη παράσταση ΕΔΩ

Φωτογραφικό υλικό





Με ετικέτα: Κάτια Σπερελάκη

Αρθρογραφος

Ιωάννης Τσιρόγλου
Ιωάννης Τσιρόγλου
Διευθυντής Kulturosupa.gr - e-mail: kulturosupa2@gmail.com

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή