Ο Ιωσήφ Ιωσηφίδης μιλά στην «Κ»: «Τα θέατρα ήταν συνεπή και δεν υπήρξαν φορείς μετάδοσης του ιού».

2078 Views
Ο Ιωσήφ Ιωσηφίδης μιλά στην «Κ»: «Τα θέατρα ήταν συνεπή και δεν  υπήρξαν φορείς μετάδοσης του ιού». Ο Ιωσήφ Ιωσηφίδης μιλά στην «Κ»: «Τα θέατρα ήταν συνεπή και δεν υπήρξαν φορείς μετάδοσης του ιού».

  

.

Πρόκειται για έναν ηθοποιό με αδιαμφισβήτητο ταλέντο, εξαιρετικά πνευματώδη και με απίστευτο χιούμορ, που γνωρίσαμε και αγαπήσαμε μέσα από εμφανίσεις του στην τηλεόραση αλλά κυρίως από θεατρικές παραστάσεις που είχαμε την τύχη να παρακολουθήσαμε και στην πόλη μας.
.
.
Για την νέα παράσταση στην οποία πρωταγωνιστεί, για τις σκέψεις και τις ανησυχίες του σχετικά με τις συνέπειες του κορονοϊού στον κόσμο του θεάτρου, για τις εντυπώσεις του από παραστάσεις του στην Θεσσαλονίκη αλλά και την συμμετοχή του στην διαφήμιση του ΟΠΑΠ, ο πολύ αξιόλογος ηθοποιός Ιωσήφ Ιωσηφίδης  μιλά στην Ανια Κανακάρη για την Κουλτουρόσουπα. 
 
 
 
1) Στις 6 Νοεμβρίου, ήταν προγραμματισμένη η πρεμιέρα της «Πανούκλας» του Αλμπέρ Καμύ, όπου πρωταγωνιστείς. Μίλησε μας για την παράσταση αυτή. Ποια είναι η υπόθεση του έργου και ποιος ο δικός σου ρόλος;
Δυστυχώς η πρεμιέρα αναβλήθηκε μια βδομάδα πριν την πραγματοποίησή της. Το έργο είναι η πασίγνωστη ‘Πανούκλα’, του Αλμπέρ Καμύ σε θεατρική διασκευή. Ένας γιατρός περιγράφει το φονικό χρονικό της επιδημίας σε μια πόλη, από την αρχή της μετάδοσής της με τα ποντίκια, μέχρι την κορύφωσή της με τον αποδεκατισμό της πόλης και την τελική εξασθένισή της και την επαναφορά στη φυσιολογική ζωή των κατοίκων. Το έργο εκτός από τα γεγονότα που περιγράφει και την καταγραφή της συμπεριφοράς των ανθρώπων μέσα σε αυτά έχει και έντονο αλληγορικό χαρακτήρα, μιλώντας για τον τρόμο, τη βία, τον περιορισμό, τις απαγορεύσεις, τη μοναξιά. Ο ρόλος που παίζω είναι ο γιατρός ΡΙΕ, αφηγητής και βασικός πολέμιος της αρρώστιας.
 
2) Το θέμα είναι, προφανώς, εξαιρετικά επίκαιρο. Τι συναισθήματα σου προκαλεί επί σκηνής ένας τέτοιος ρόλος;
 
Είναι τρομακτικό που ό,τι ζούμε στη ζωή μας πρέπει να το μεταφέρουμε και στη σκηνή. Είναι ένα περίεργο χρονικό που λες και είναι το χρονικό της δικής μας επικαιρότητας.
 
3) Ποιοι είναι οι λοιποί συντελεστές της παράστασης;
Η σκηνοθεσία της παράστασης είναι της Σοφίας Καραγιάννη.  Μετάφραση – Διασκευή επίσης της Σοφίας Καραγιάννη και του Μιχάλη Βραζιτούλη. Τα σκηνικά και τα κοστούμια είναι της Κωνσταντίνας Κρίγκου. Η Μουσική του Στάθη Δρογώση. Επιμέλεια κίνησης Μαργαρίτα Τρίκκα. Στους φωτισμούς ο Νίκος Βλασόπουλος. Βοηθός σκηνοθέτη η Βασιλική Διαλυνά και Παραγωγή GAFF.  Στις ερμηνείες εκτός από εμένα, ο Κωνσταντίνος Πασσάς και ο Δημήτρης Μαμιός. Μαζί μας στη σκηνή ο Στάθης Δρογώσης. 
 
4) Την σκηνοθεσία υπογράφει η σύζυγός σου, η Σοφία Καραγιάννη, ηθοποιός και θεατρολόγος. Πόσο εύκολο ή πόσο δύσκολο είναι να συνεργάζεστε θεατρικά;
Έχουμε συνηθίσει πια. Τόσα χρόνια δουλεύουμε μαζί, παράλληλα  βέβαια και με τις άλλες δουλειές που κάνουμε. Έχουμε αμοιβαία εμπιστοσύνη και σεβασμό παρόλο που δεν λείπουν και οι επικοί καβγάδες. Το αποτέλεσμα όμως μας ικανοποιεί και μας δικαιώνει πάντα ως τώρα.
 
 
5) Οι πρόβες έγιναν σε μια δύσκολη περίοδο, εν μέσω περιοριστικών μέτρων. Υπήρξαν δυσκολίες κατά την προετοιμασία σας; Πώς ήταν το κλίμα μεταξύ των συντελεστών;
Οι πρόβες ξεκίνησαν από τον περασμένο Μάρτιο όταν είχε αρχίσει στην Κίνα η μετάδοση του ιού και προλάβαμε να δουλέψουμε ένα μήνα. Φέτος ξαναρχίσαμε με όλα τα απαραίτητα μέτρα, μάσκες στην πρόβα μέχρι και πριν το κλείσιμο, αντισηπτικά, αποστάσεις και όλο το μενού. Δυσκολευόμαστε μόνο στην επαφή και μας εμποδίζουν πολύ και οι μάσκες αλλά τις συνηθίσαμε. Με τα παιδιά γνωριζόμαστε πολύ καλά, έχουμε ξαναδουλέψει, οπότε ό,τι προκύπτει το αντιμετωπίζουμε μαζί. Τους αγαπάμε ούτως ή άλλως πολύ και θα ξανασυνεργαστούμε μαζί τους και στο μέλλον.
 
6) Ποια είναι τα μηνύματα που θέλετε να μεταφέρετε στο κοινό με την παράσταση αυτή;
Όσο κι αν σας φαίνεται περίεργο θέλουμε να μεταδώσουμε ελπίδα. Όπως λέει και ο Καμύ μέσω του γιατρού: ‘Υπάρχουν στον άνθρωπο περισσότερα πράγματα να θαυμάσεις παρά να περιφρονήσεις’
.
7) Μέχρι πρόσφατα, τα θέατρα λειτουργούσαν με χωρητικότητα 30%. Θεωρείς ότι μπορούν να επιβιώσουν οι θεατρικές σκηνές και οι καλλιτέχνες με αυτά τα δεδομένα;
Αν και πλέον δεν ισχύει ούτε αυτό θα σου απαντήσω ότι αν δεν υπήρχε η επιχορήγηση εμείς δε θα μπορούσαμε να κάνουμε αυτή την παράσταση, ενώ και άλλοι θίασοι πιο εμπορικοί ξέρω ότι έριξαν πολύ τα μπάτζετ και τις αμοιβές των ηθοποιών.
 .
.
8) Με τον αριθμό των κρουσμάτων να έχει ανέβει δραματικά τις τελευταίες μέρες, ποια είναι η προσωπική σου γνώμη: Θα έπρεπε τα θέατρα να παραμείνουν ανοικτά ή να κλείσουν; Τι προτείνεις;
Δεν είμαι ειδικός αλλά θα σου πω πώς το βλέπω. Αν υπήρχε δυνατό σύστημα υγείας και φροντίδα, μετά το πρώτο κύμα, ενίσχυσής του, αν τηρούνταν παντού σωστά τα μέτρα, αν φρόντιζαν να μην πιέζονται σαν σαρδέλες οι άνθρωποι στα ΜΜΜ βοηθώντας τις συγκοινωνίες, αν αναναν αν….., θα μπορούσαν να είναι όλα ανοιχτά. Πάντως τα θέατρα ήταν ΟΛΑ συνεπή και δεν υπήρξαν φορείς μετάδοσης του ιού όπως αποδείχτηκε. Τα θέατρα σέβονται τον άνθρωπο. Δε θα μπορούσε να είναι αλλιώς.
 
9) Πιστεύεις ότι όλη αυτή η ιστορία με τον κορονοϊό θα μπορούσε να έχει και θετική πλευρά; Θα μείνει τελικά κάτι καλό από όλο αυτόν τον παραλογισμό που ζούμε; Αν ναι, εσύ τι κρατάς και τι «πετάς»;
Δεν βλέπω και πολλά καλά. Το μόνο που με κάνει να διατηρώ κάποια επαφή με την αισιοδοξία είναι οι εκδηλώσεις αλληλεγγύης από κάποιους ανθρώπους. Πολλοί μάλιστα με εκπλήσσουν ευχάριστα και με συγκινούν.
 
10) Έχεις παίξει θέατρο φορώντας μάσκα; Ποια η γνώμη σου για την μάσκα στην ζωή μας γενικότερα;
Έχω παίξει σε μια παράσταση μόνο, αν θυμάμαι καλά, στον πρώτο μου Αριστοφάνη στην Επίδαυρο με το Εθνικό θέατρο. Ελπίζω να μην ξεχνάω κάποια. Η μάσκα στο θέατρο είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον στοιχείο. Στη ζωή μας δεν είναι και το πιο ευχάριστο πράγμα, αλλά αφού προστατεύει δε με πειράζει να τη φοράω μέχρι να τελειώσει αυτός ο μπελάς. 
 .
.
11)  Εκτός από το θέατρο έχεις ασχοληθεί και με τηλεόραση. Τι προτιμάς από τα δύο;
Μου αρέσουν πολύ και τα δύο. Αλλά προφανώς και από την πορεία μου, φαίνεται η τρελή αδυναμία μου στο θέατρο.
 
12) «Όχι από τζάκι... από Τζόκερ». Μίλησε μας για την διαφήμιση του ΟΠΑΠ στην οποία συμμετέχεις. Πώς προέκυψε; Πώς βλέπεις γενικά την συμμετοχή ηθοποιών σε διαφημίσεις;
Έκανα casting και με επέλεξαν. Ήταν μια καλή περίπτωση διαφήμισης νομίζω. Και ως αποτέλεσμα εννοώ. Είχε περιθώρια ερμηνείας και μου άρεσε. Οι διαφημίσεις είναι ένα μέσο για να βγάλεις κάποια χρήματα πιο γρήγορα και πιο ‘ζεστά’. Βοηθάνε πολύ στο δύσκολο οικονομικό τοπίο που κινούμαστε οι ηθοποιοί. Οπότε όταν συνοδεύονται και από καλό αποτέλεσμα τις χρειαζόμαστε.
 
13) Στη Θεσσαλονίκη σε απολαύσαμε πριν λίγα χρόνια στο «Μάρτυς μου ο θεός» όπου πήρες εξαιρετικές κριτικές και πέρσι στο «Χώμα βάφτηκε κόκκινο». Μίλησε μας για τις εντυπώσεις σου από τις παραστάσεις σου στην πόλη μας;
Έχω έρθει με πολλές παραστάσεις στη Θεσσαλονίκη. Το κοινό είναι πολύ απαιτητικό και πάντα έχω την περιέργεια να δω πως θα αντιδράσει στην εκάστοτε παράσταση. Στάνταρ δεν υπάρχουν (όσο μπορούμε να μιλάμε για στάνταρ αντιδράσεις στο θέατρο) και αυτό με ιντριγκάρει πολύ περισσότερο. Πρέπει πάντα να κερδίζεις το εκάστοτε κοινό στο θέατρο. Στη Θεσσαλονίκη αυτό το καταλαβαίνω πολύ καλά.
 
14) Υπήρξε κάποια ιδιαίτερη – αξιοσημείωτη στιγμή από τις παραστάσεις αυτές που θα ήθελες να μοιραστείς μαζί μας;
Έπαιζα στο θέατρο Αυλαία το ‘Μάρτυς μου ο Θεός’. Στην πρώτη σειρά καθόταν ένας κύριος, που του περίσσευαν αρκετά κιλά και παρακολουθούσε με προσήλωση το έργο. Κάποια στιγμή σπάει η καρέκλα του και πέφτει ακριβώς μπροστά μου. Όπως καταλαβαίνεις πάγωσα. Σταμάτησα για να δω μήπως έπαθε κάτι. Αυτός σηκώθηκε με κοίταξε, κάθισε σε άλλο κάθισμα, μου έκανε νόημα με το βλέμμα ‘όλα εντάξει’ και συνέχισα χωρίς να μιλήσουμε, χωρίς να διακόψω την παράσταση.
 
15) Θα δούμε την «Πανούκλα» στην Θεσσαλονίκη;
Μακάρι να τη δούμε πρώτα στην Αθήνα με το καλό (λόγω της πανδημίας εννοώ) και πάντα η πρόθεσή μας είναι να ανεβαίνουμε και πάνω στη Θεσσαλονίκη. Το εύχομαι και το ελπίζω.
 
16) Ποια είναι τα μελλοντικά επαγγελματικά σου σχέδια; Πιστεύεις πως με τα τελευταία δεδομένα μπορούμε ή αξίζει να κάνουμε σχέδια σε οποιοδήποτε τομέα της ζωής μας;
Επαγγελματικά σχέδια τώρα είναι δύσκολο να κάνεις. Αυτό όμως δε μας εμποδίζει να σκεφτόμαστε και να έχουμε κάποιες προθέσεις. Σίγουρα αν το επιτρέψει η κατάσταση, η ομάδα GAFF θα κάνει το επόμενο έργο για το οποίο έχει επιχορηγηθεί από το υπουργείο, τον ‘Κατά φαντασίαν ασθενή’ του Μολιέρου. Μέχρι εκεί μπορώ να ξέρω προς το παρόν.
 
Ευχαριστώ

Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

Ανια Κανακάρη
Ανια Κανακάρη

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή