Η ηθοποιός Ιωάννα Παππά, μιλά εφ’ όλης της ύλης στην Κουλτουρόσουπα…

135 Views
Η ηθοποιός Ιωάννα Παππά, μιλά εφ’ όλης της ύλης στην Κουλτουρόσουπα… Η ηθοποιός Ιωάννα Παππά, μιλά εφ’ όλης της ύλης στην Κουλτουρόσουπα…

 Η ηθοποιός Ιωάννα Παππά, μιλά εφ’ όλης της ύλης στην Κουλτουρόσουπα…

Απόφοιτος του Θεάτρου Τέχνης Κάρολος Κουν και με  ιδιαίτερη υποκριτική ωριμότητα, παρά το νεαρό της ηλικίας, είχε την τύχη να συστηθεί για πρώτη φορά στο ευρύ κοινό μέσα από την τηλεοπτική σειρά «… κι ύστερα ήρθαν οι μέλισσες» του Γ. Κουτσομύτη, κάνοντας αμέσως αισθητή την παρουσία της. Μια παρουσία ξεχωριστή με κοριτσίστικη όψη και σοβαρότητα που σπανίζει, δίνοντας την παραπλανητική αίσθηση του «απρόσιτου», ωστόσο με υπόγειο πάθος βγαλμένο σε απαιτητικούς ρόλους, όπως πιστοποιεί η μετέπειτα πορεία… Η οποία διακρίνεται από ποιοτικές επιλογές και συνεργασίες, δοκιμάζοντας τις δυνάμεις της σε ένα ποικίλο ρεπερτόριo - από αρχαίο δράμα μέχρι σύγχρονο θέατρο - έχοντας ήδη βραβευτεί για την ερμηνεία της δύο φορές με κορυφαία θεατρικά βραβεία, σε συνδυασμό με επιλεκτικές εμφανίσεις σε τηλεόραση και κινηματογράφο. Αποδεικνύοντας πως τίποτα δεν είναι τυχαίο, όταν το πηγαίο ταλέντο συνοδεύεται από επίμονη σοβαρή δουλειά, συγκροτημένη σκέψη, πείσμα, προσήλωση στο στόχο…
 
Με την ευκαιρία της παράστασης «Το Μόνο Της Ζωής Του Ταξείδιον» του Γ. Βιζυηνού και σε σκηνοθεσία Δ. Αβδελιώδη, που στις 26/7 θα απολαύσουμε στο Θέατρο Κήπου, η ερμηνεύτρια του εμβληματικού ρόλου Ιωάννα Παππά, μιλά εφ’ όλης της ύλης στην Κουλτουρόσουπα
 
1. Πηγαίνοντας αρκετά πίσω, πριν τις σπουδές υποκριτικής, υπήρχε μέχρι τότε κάποιο συγκεκριμένο ερέθισμα που σας οδήγησε στην απόφαση να γίνετε ηθοποιός;
Ξεκίνησα να ασχολούμαι με το θέατρο ερασιτεχνικά στο Πολυκλαδικό Λύκειο. Ως προαιρετικό μάθημα μετά το σχολικό ωράριο. Θυμάμαι ότι προέκυψε φυσιολογικά ως επιθυμία αλλά σαφές ερέθισμα ,πέρα από σχολικές παραστάσεις που είχα παρακολουθήσει ως παιδί, δεν υπήρξε.
 
2. Από τη φοίτηση στο Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν, κρατήσατε «κάτι» από την εκπαίδευση ή κάποιον δάσκαλο που θεωρείτε εξαιρετικά πολύτιμο;
Από τα χρόνια της σχολής κρατώ ως εξαιρετικά χρήσιμο στοιχείο την απόλυτη αφοσίωση που απαιτούσαν οι καθηγητές από εμάς μέχρι το τέλος της φοίτησής μας. Δεν επιτρεπόταν να δουλέψουμε ως ηθοποιοί μέχρι την ολοκλήρωσή της. Αυτό λειτούργησε σε επίπεδο εκπαίδευσης αρκετά καλά, ώστε να είμαστε συγκεντρωμένοι και απόλυτα πειθαρχημένοι στο περιβάλλον όπου βρισκόμασταν την δεδομένη στιγμή αλλά έχοντας αποκτήσει αυτή την νοοτροπία και στην μετέπειτα πορεία μας.
 
3. Σίγουρα θυμάστε την πρώτη σας δουλειά ως επαγγελματίας… πώς θα περιγράφατε τις συνθήκες, αλλά κυρίως τα συναισθήματα, εκείνης της «πρώτης φοράς»;
Η πρώτη μου επαγγελματική δουλειά ήταν η σειρά "...κι ύστερα ήρθαν οι μέλισσες" στην Ερτ σε σκηνοθεσία Κουτσομύτη. Ξαφνικά λοιπόν γνωρίζω έναν άγνωστο καινούργιο κόσμο. Υπήρχε ενθουσιασμός, δεν ένιωθα το αίσθημα της κούρασης και μεγάλη επιθυμία για δουλειά. Η συνθήκες τότε στην τηλεόραση ακόμα ήταν ιδανικές κάτι που δυστυχώς δεν άντεξε για πολύ καιρό. 
 
4. Γενικά στο ξεκίνημα, συναντήσατε ιδιαίτερες δυσκολίες, εισπράξατε ανταγωνισμό από τον χώρο ή όλα κύλησαν ομαλά και βιώσατε άμεση αποδοχή;
Πέρασα από πολλά στάδια μέσα στα χρόνια, ιδίως την πρώτη πενταετία, με καλές και κακές στιγμές. Αλλά μου αρέσει να τολμώ. Δεν φοβάμαι τις δυσκολίες και πιστεύω στην δύναμη της τέχνης. Κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει τι τον περιμένει αλλά μπορεί να γνωρίζει τι θέλει για τον εαυτό του. Κι εφόσον το γνωρίζει πρέπει να παλέψει γι αυτό.
 
5.  Στις συνεργασίες που ακολούθησαν, σε τί ποσοστό νιώθετε δικαιωμένη για τις επιλογές σας και αν υπάρχουν κάποιες για τις οποίες μετανιώσατε…
Απόλυτα δικαιωμένη και πολύ ήρεμη. 
 
6. Η αναγνωρισιμότητα μέσω της τηλεόρασης και μάλιστα σε επιτυχημένες σειρές, κατά πόσο βοηθά τη θεατρική δουλειά ενός ηθοποιού και κατά πόσο τον «δεσμεύει»; Με την έννοια ότι το κοινό τον ταυτίζει με συγκεκριμένο ρόλο…
Όταν αποκτά κανείς αναγνωρισιμότητα, επειδή πρόκειται για μια μη φυσιολογική κατάσταση κατά τη γνώμη μου, χρειάζεται αντίσταση και πολλή σκέψη. Εμπόδια έχω συναντήσει όποτε έχασα επαφή με εμένα.
 
7. Στη δική σας περίπτωση αλήθεια, έχετε νιώσει να σας συνδέουν οι σκηνοθέτες με ιδιαίτερη κατηγορία ρόλων και αν ναι, ποιοι είναι αυτοί οι ρόλοι;
Έχω μια προσωπική ανάγκη να μην κατηγοριοποιηθώ. Προσπαθώ να μην επαναλαμβάνομαι και μέχρι στιγμής μου δώθηκε η ευκαιρία να δοκιμαστώ σε εντελώς διαφορετικά πράγματα. 
 
8. Από την μέχρι τώρα πορεία, φαίνεται να εστιάζετε σε δραματικούς ρόλους, απέχοντας από την κωμωδία. Είναι κάτι που «δεν έτυχε» ή συνειδητή επιλογή και πώς κρίνετε το είδος;
Η κωμωδία μου αρέσει αρκετά ως είδος. Την προτιμώ με τον τρόπο που την προσεγγίζουν οι Άγγλοι και στο θέατρο και στον κινηματογράφο. Πιστεύω ότι έχουμε κι άλλα περιθώρια εξέλιξης ως προς την κωμωδία.
 
9.  Μια επιτυχημένη ενσάρκωση ρόλου, θα την αποδίδατε περισσότερο στο έμφυτο ταλέντο του ηθοποιού ή στην άρτια (τεχνική) εκπαίδευσή του; Θεωρείτε τα δύο στοιχεία ισοδύναμα ή όχι;
Το ταλέντο προυπάρχει και καλλιεργείται με δουλειά τεχνικά αλλά και σε ψυχικό επίπεδο. Όταν τα δύο συνδυαστούν προκύπτουν σπουδαίες ερμηνείες.
 
10. Σε μια παράσταση, όλοι οι ηθοποιοί μιλούν για την ενέργεια του κοινού… εσείς πώς την εισπράττετε και σε ποιο βαθμό σας επηρεάζει θετικά ή αρνητικά;
Συναντάμε αρκετά δυσμενείς συνθήκες στην πορεία μας, οπότε μαθαίνουμε να είμαστε ετοιμοπόλεμοι. Εγώ πιστεύω ότι το κακό κλίμα, η κακή ενέργεια εν ώρα παράστασης εξαρτάται από τον ηθοποιό αν θα καταφέρει να την μετασχηματίσει σε κάτι θετικό για την παράσταση, για τους θεατές αλλά και για τον εαυτό του. Είναι μια ψυχοφθόρα διαδικασία παρόλα αυτά κάτι νικιέται.
 
11. Επίσης πώς αντιδράτε σε μια τυχόν αρνητική κριτική και κατά πόσο την λαμβάνετε υπόψιν; Γενικά μιλώντας, ποιων ανθρώπων η κρίση σας επηρεάζει;
Δεν λαμβάνω υπ όψιν μου όλες τις κριτικές. Θετικές κι αρνητικές. Πρέπει σε κάποιο βαθμό να είναι έγκυρες και να μην απέχουν πολύ από την πραγματικότητα. 
 
12. Βραβευτήκατε δύο φορές ως ηθοποιός και πέρα από το αυτονόητο αίσθημα δικαίωσης, πρόκειται για δύο ρόλους που ανεξαρτήτως βράβευσης, προσωπικά τους ξεχωρίζετε;
Είναι δύο παραστάσεις που μπορώ να καταλάβω γιατί ξεχώρισε η ερμηνεία μου. Δύο εντελώς διαφορετικοί χαρακτήρες,  με εντελώς διαφορετική προσέγγιση. Η Ιουδίθ στις "Αλεπούδες" μια γυναίκα απόλυτα καλή, γεμάτη κατανόηση και αγάπη, υποταγμένη σε μια σκληρή πραγματικότητα μέσα στην οποία βρίσκει την ψυχική δύναμη να επιβιώσει. Η Μαρία Πολυδούρη στο "Οδός Πολυδούρη" σε έναν πολυφωνικό μονόλογο όπου παρουσίαζε έναν κόσμο παράδοξο, ποιητικό, σκληρό, μοναχικό και άκρως συγκινητικό με αφορμή την ιδιαίτερη ζωή και το έργο της.
 
13. Αν κάποιος σκηνοθέτης που εκτιμάτε σας ζητούσε κάτι πολύ αντισυμβατικό ή τολμηρό ή ακραίο επί σκηνής, θα αντιμετωπίζατε δίλημμα ή όχι;
Έχω τολμήσει πράγματα επί σκηνής όποτε έκρινα ότι ήταν χρήσιμο ή απαραίτητο.
 
14. Η σημερινή θεατρική πραγματικότητα, κατά τη γνώμη σας παρουσιάζει περισσότερα θετικά ή αρνητικά στοιχεία και πώς θα τα διατυπώνατε;
Δεν έχει αλλάξει κάτι επί της ουσίας. Η οικονομική δυσχέρεια απλώς δεν επιτρέπει στον κόσμο να ακολουθήσει ή να στηρίξει όλα τα θεάματα.
 
15. Σε μια εποχή γενικότερης οικονομικής ανασφάλειας και ειδικότερα στον κλάδο σας, η δική σας γενιά των ηθοποιών- μιλώντας μάλιστα για τους επιτυχημένους- μπορεί να βιοποριστεί από την τέχνη;
Οι απαιτήσεις μου ως προς το κομμάτι της διαβίωσης δεν είναι παράλογες οπότε ακόμα αντέχω.
 
16. Δεδομένου ότι δεν… φλερτάρετε ιδιαίτερα με τη δημοσιότητα, θα θέλαμε να γνωρίσουμε- έστω λίγο, την Ιωάννα εκτός ρόλων. Ας πούμε ποια είναι τα βασικά στοιχεία του χαρακτήρα και ποιες οι αγαπημένες συνήθειες…
Λειτουργώ αρκετά με την φαντασία και συνήθως έχω υπομονή και πείσμα. Μου αρέσουν οι προκλήσεις και οτιδήποτε δημιουργικό. Δεν πιστεύω στην βία. 
 
17. Μιλώντας για χαρακτήρα, τί είναι αυτό που εκτιμάτε περισσότερο α)σε έναν φίλο, β)σε έναν σύντροφο και γ) σε έναν συνεργάτη;
Την ειλικρίνεια, την ευγένεια, την αίσθηση των ορίων.
 
18. Πολύ σύντομα θα σας δούμε στη Θεσσαλονίκη στην παράσταση «Το μόνον της ζωής του ταξείδιον», σε έναν ρόλο εμβληματικό που είχε ερμηνεύσει στο παρελθόν η Α. Κοκκίνου. Θα θέλαμε να ρωτήσουμε αν έχετε δει εκείνη την παράσταση, ποια η γνώμη σας και αν υποσυνείδητα σας επηρέασε με οποιονδήποτε τρόπο…
Δυστυχώς δεν έτυχε τότε. Με τον Δ. Αβδελιώδη συνεργαστήκαμε πρώτη φορά το 2012 στο Εθνικό θέατρο στην παράσταση "Ερωφίλη". Εκτιμώ τον Δήμο καλλιτεχνικά αλλά και ως άνθρωπο. Γνώριζα ήδη λοιπόν καλά την δουλειά του και στόχος μας ήταν η παράσταση αυτή τη φορά να αποκτήσει στοιχεία από τη δική μας προσωπικότητα και εμπλοκή στην ιστορία του μικρού Γιωργή.
 
19. Σε αυτό το έργο του Γ. Βιζυηνού, με το ιδιαίτερο θέμα και την «μη οικεία» γλώσσα της καθαρεύουσας,  ποια στοιχεία προσωπικά σας γοήτευσαν και ποια σας δυσκόλεψαν;
Η καθαρεύουσα θεωρώ ότι είναι μια  ζωντανή και άκρως θεατρική γλώσσα με ιδιαίτερη ρυθμολογία.Το κείμενο συμπαρασύρει τον θεατή σε ένα ονειρικό και συνάμα εφιαλτικό ταξίδι προς την ζωή και τον θάνατο.
 
20. Κλείνοντας, θα θέλαμε επίσης δυο λόγια για τον τρόπο που εισπράττετε τη συνεργασία σας με τον σκηνοθέτη της παράστασης Δήμο Αβδελιώδη- γνωστό για την αγάπη του στο Λόγο…
Είμαστε δύο άνθρωποι με εντελώς διαφορετική διαδρομή που κάπου συναντηθήκαμε και συντονιστήκαμε σε κάτι πολύ κοινό. Στην αγάπη μας για τον λόγο ως μέσο εκπαίδευσης, θεραπείας και λύτρωσης της ψυχής.
 
Σας ευχαριστώ.
 
Πληροφορίες για τη παράσταση στο θέατρο Κήπου, θα βρείτε ΕΔΩ

Φωτογραφικό υλικό



Με ετικέτα: Ιωάννα Παππά

Αρθρογραφος

Στασινοπούλου Πίτσα
Στασινοπούλου Πίτσα

Γραψε το σχολιο σου

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
Λ. Κονιόρδου: Σε 3 χρόνια θα γίνει επισκέψιμο το μνημείο του τύμβου Καστά στην Αμφίπολη
Λ. Κονιόρδου: Σε 3 χρόνια θα γίνει επισκέψιμο το μνημείο του τύμβου Καστά στην Αμφίπολη
με 0 Σχόλια 203 Views

 «Σε τρία περίπου χρόνια θα γίνει επισκέψιμο το μνημείο του τύμβου Καστά στην Αμφίπολη. Προχωράμε ακάθεκτοι και με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και με το διασυνοριακό πρόγραμμα Interreg»

Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη

Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή