Οι Imam Baildi μιλούν στην Κουλτουρόσουπα για όλα!

342 Views
Οι Imam Baildi μιλούν στην  Κουλτουρόσουπα για όλα! Οι Imam Baildi μιλούν στην Κουλτουρόσουπα για όλα!

Οι Imam Baildi μιλούν στην Κουλτουρόσουπα για όλα!
Όταν πρωτακούσαμε για τους «Ιμάμ Μπαϊλντί» είπαμε…. μμμμ ένα «νόστιμο» συγκρότημα! Και όταν δοκιμάσαμε από κοντά τα υλικά της συνταγής, η απόλαυση πιστοποιήθηκε. Μια μπάντα που ξεκίνησε από τα αδέλφια Φαληρέα πριν 10 περίπου χρόνια και έφερε μια… ψιλοαναστάτωση στα μουσικά πράγματα. Καθώς έδωσε εντελώς καινούργια ζωή και πνοή σε παλιά αγαπημένα ακούσματα. Έδεσε με δημιουργική φαντασία το χθες με το σήμερα, συνταίριαξε αρμονικά το παλιό με το σύγχρονο και έφερε πολύ κοντά στη νέα γενιά λαϊκά ή ρεμπέτικα τραγούδια με όχημα έναν ήχο οικείο γι αυτήν. Βασισμένο στον έντονο ρυθμό και την διαφορετική, απρόβλεπτη ενορχήστρωση με άρωμα «βαλκανικό» και ατμόσφαιρα αυθεντικού πανηγυριού. Γιατί κάθε συναυλία τους, κι ένα πανηγύρι από ήχους, ρυθμούς, χρώματα, χορό!  Και με ακροατήριο κατά βάση νεανικό που τους ακολουθεί πιστά και ξεφαντώνει μαζί τους, έχοντας ανακαλύψει μέσα από τις εμπνευσμένες δημιουργίες τους, κλασικά λαϊκά τραγούδια – διαμάντια. Που οι «Ιμαμ Μπαϊλντί», τίναξαν από πάνω τους τη ναφθαλίνη και τα έδωσαν ολόφρεσκα στο κοινό… για όλα αυτά και πριν από την εμφάνιση τους την Παρασκευή 13 Ιουνίου στη Βαβυλωνία του Μύλου, Imam Baildi μιλούν στην Κουλτουρόσουπα για όλα!
   Μιλώντας για ένα νόστιμο φαγητό σαν το «ιμάμ μπαΙλντί», θεωρείτε ότι η…  συνταγή στην περίπτωσή σας, μετά από πορεία 10 περίπου χρόνων, πέτυχε;
Σίγουρα έχουμε πετύχει κάποια πράγματα άλλα κάθε μικρό βήμα εξακολουθεί να είναι για μας πρόκληση, προσπαθούμε για το καλύτερο είτε πρόκειται για κάποια συναυλία είτε όταν είμαστε στο στούντιο.
 
   Αλήθεια, πώς προέκυψε το όνομα, τί σηματοδοτεί και ποιος είναι.. ο νονός; Πόσο συμβάλλει γενικά ένα ευφάνταστο ή απρόβλεπτο όνομα;
Από πριν κάνουμε τους Imam Baildi είχαμε τη συνήθεια να βάζουμε ονόματα φαγητών στα κομμάτια, επειδή η διαδικασία της μαγειρικής μοιάζει πολύ με το να φτιάχνεις μουσική. Δοκιμάζεις διαφορετικά συστατικά και άλλοτε το αποτέλεσμα είναι νόστιμο άλλοτε όχι :-) Το Imam Baildi το διαλέξαμε επειδή σαν πιάτο έχει στοιχεία και της Ανατολής και της Δύσης, όπως και η μουσική μας. Όσο για το αν βοηθάει είναι λίγο δύσκολο να το ξέρουμε εμείς, σίγουρα πάντως, ιδίως στην αρχή τράβηξε την προσοχή.
 
   Γνωρίζοντας τη «μουσική παράδοση» της οικογένειας Φαληρέα, για σας, τους γιους του Γρηγόρη Φαληρέα και ψυχή της μπάντας, πότε και πώς ξεκίνησαν όλα;
Όταν ήμαστε μικροί, ο πατέρας μας μας έβαζε συχνά να ακούμε τις παραγωγές που έκανε με παλιά ρεμπέτικα πριν τα εκδώσει. Τότε βέβαια δεν ακούγαμε τέτοια μουσική, και μας φαινόταν κάπως περίεργος αυτός ο ήχος. Στο Γυμνάσιο παίζαμε σε μπάντες με πιο ροκ ήχο, όπως τα περισσότερα παιδία. Αφού τελειώσαμε το σχολείο αρχίσαμε να εκτιμάμε το ρεμπέτικο - κυρίως όταν ήμαστε στο εξωτερικό, και μερικά χρόνια μετά προέκυψαν οι Imam...
.
   Ο πειραματισμός πάνω σε παλιό, αυθεντικό υλικό που εσείς μετατρέπετε σε κάτι εντελώς καινούργιο, πόσο εύκολη ή δύσκολη διαδικασία είναι;
Κάθε μουσική δημιουργία είναι δύσκολη. Στην περίπτωση των remix η δυσκολία είναι να μετατρέψεις κάτι που από μόνο του είναι πολύ αξιόλογο σε κάτι άλλο αλλάζοντας το χαρακτήρα του άλλα χωρίς να χάσεις αυτό που σε συγκινεί στο αρχικό κομμάτι.
.
   Υπήρξαν άνθρωποι του μουσικού χώρου ή μέρος του κοινού που αντέδρασαν, θεωρώντας αυτούς τους πειραματισμούς ως είδος «ασέβειας» στα πρωτότυπα τραγούδια;
Πριν βγάλουμε τον πρώτο δίσκο ανησυχούσαμε αρκετά για την αντίδραση του κόσμου, ευτυχώς όμως ήταν περιορισμένα τα αρνητικά σχόλια.
.
   Αντιμετωπίσατε ποτέ κάποιο πρόβλημα με θέματα πνευματικών δικαιωμάτων, όσον αφορά κομμάτια διαφόρων συνθετών και μάλιστα εκλιπόντων;
Ναι είχαμε κάποιες αρνητικές απαντήσεις από τους κληρονόμους των δημιουργών. Τους ζητήσαμε όμως να συναντηθούμε και αφού συζητήσαμε τι ήταν αυτό που τους ξένιζε κάναμε ορισμένες αλλαγές και τελικά συμφώνησαν. Παρά την αγωνία μας ήταν τελικά πολύ εποικοδομητικό γιατί γνωρίσαμε και την πλευρά των ανθρώπων που διαχειρίζονται το έργο ορισμένων πολύ μεγάλων συνθετών και καταλάβαμε πολλά σχετικά με το ποσό μεγάλη ευθύνη - και δικαίως, αισθάνονται.
.
   Επιχειρώντας κάτι εντελώς πρωτοπόρο και διαφορετικό, συναντήσατε άμεση αποδοχή ή αρχικά ήταν κάτι που «ξένισε» το κοινό;
Και αυτό είναι κάτι που είναι δύσκολο να το ξέρουμε. Συνήθως επικοινωνούν μαζί μας οι άνθρωποι στους οποίους αρέσει αυτό που κάνουμε.
.
   Με ποια κριτήρια επιλέγετε τα αρχικά τραγούδια που θα «πειράξετε», υπάρχει κάποιο στοιχείο στη μελωδία ή το ρυθμό που σας οδηγεί;
Δεν έχουμε ακριβώς κριτήρια. Ακούμε ένα κομμάτι και μας έρχεται η ιδέα να το κάνουμε κάτι διαφορετικό απ´ ό, τι ήταν αρχικά. Μπορεί η ιδέα να προκύψει από τη μελωδία, το στίχο, ακόμα και μια μικρή μουσική φράση που δεν είναι χαρακτηριστική του κομματιού.
.
   Τα λαϊκά ή ρεμπέτικα πχ. της δεκαετίας του ’50 , προέρχονταν από δημιουργούς και απευθύνονταν σε ένα κοινό με εντελώς διαφορετικό υπόβαθρο από το σημερινό. Μέσα από τις σύγχρονες διασκευές τους, μπορούν να κρατήσουν κάτι από την παλιά δυναμική τους;
Τα κομμάτια αυτά έχουν ούτως η άλλως διατηρήσει τη δυναμική τους. Είναι άμεσα και αγγίζουν ακόμα τον κόσμο, είτε στην αυθεντική τους μορφή είτε όπως τα αλλάζουμε εμείς.
.
   Έχετε δεχτεί αρνητική κριτική του τύπου: «ασχολείστε με τα παλιά τραγούδια γιατί δεν μπορείτε να φτιάξετε πρωτότυπα δικά σας»…  και τί θα απαντούσατε σ’ αυτό;
Συχνά μας ρωτούν για αυτό. Η ελληνική μουσική του '30 - ´60 είναι πηγή έμπνευσης για μας και πιστεύουμε ότι μας οδηγεί σε μια διαδικασία δημιουργίας. Επίσης γράφουμε και καινούρια κομμάτια που έχουν πάντα αναφορά σε κάτι παλιό. Πρόσφατα έχει κυκλοφορήσει στα ραδιόφωνα το Σημείωμα, από τον επόμενο δίσκο μας, είναι το πρώτο κομμάτι που κυκλοφορούμε με δική μας μουσική και στίχους. Σε κάθε περίπτωση, είμαστε τόσο συνηθισμένοι στη λογική του να αλλάζουμε τα κομμάτια, που ακόμα και τις δικές μας συνθέσεις τις αφήνουμε για λίγο καιρό αφού γραφτούν χωρίς να τις δουλέψουμε και στη συνέχεια τις αντιμετωπίζουμε σαν κάτι που έχει γραφτεί από κάποιον άλλο και εμείς πρέπει να το αλλάξουμε. Ιδίως το Σημείωμα τελικά κατέληξε πολύ διαφορετικό από αυτό που ήταν αρχικά. Συνολικά πιστεύουμε ότι το σημαντικό είναι να μπαίνεις με κάποιο τρόπο σε διαδικασία δημιουργίας, συνεπώς το αν είναι διασκευή υπάρχοντος κομματιού η σύνθεση καινούριου δεν έχει τελικά τόσο μεγάλη διάφορα.
.
   Βλέποντας τα τελευταία χρόνια μια έντονη τάση στον τομέα διασκευής παλιών κλασικών τραγουδιών, θεωρείτε ότι πρόκειται για περιστασιακή μόδα ή έχει βαθύτερα αίτια;
Είναι μια περίοδος αναπροσαρμογής και επαναξιολόγησης του ποιοι είμαστε, συνολικά σαν κοινωνία. Είναι λογικό και μάλλον θετικό που αυτό συμβαίνει και στη μουσική. Ενδεχομένως να φαίνεται σα πισωγύρισμα άλλα στην πραγματικότητα είναι άπλα μια φάση απ´ την οποία προκύπτουν νέες ιδέες. Στην ιστορία της μουσικής έχει συμβεί πολλές φορές αυτό.
.
   Πώς βλέπετε γενικότερα τη μουσική παραγωγή, τοπικά αλλά και παγκόσμια; Υπάρχουν καινούργια αξιόλογα δείγματα και ταλαντούχοι συνθέτες με μέλλον;
Σίγουρα υπάρχουν και ευτυχώς τα τελευταία χρόνια πολλοί από αυτούς έρχονται και στην Ελλάδα. Πρόσφατα παίξαμε στο Plissken ένα σχετικά καινούριο φεστιβάλ στην Αθήνα, στο οποίο συμμετείχαν κυρίως ξένα ανερχόμενα σχήματα. Είδαμε πολλά πράγματα που μας κέντρισαν το ενδιαφέρον.
.
   Μεταξύ άλλων έχετε συνεργαστεί με τη Δήμητρα Γαλάνη και την Ελένη Τσαλιγοπούλου. Πώς ήταν η συνεργασία μαζί τους και τί αποκομίσατε από αυτήν;
Ήταν ένα μεγάλο σχολείο. Είδαμε πως αντιμετωπίζουν δυο μεγάλες τραγουδίστριες το ρεπερτόριο που αρέσει και σε μας και μας βοήθησε πολύ να εξελιχτούμε. Επίσης περάσαμε καταπληκτικά εντός και εκτός σκηνής.
.
   Η συμμετοχή σας σε σπουδαία φεστιβάλ παγκόσμια και μάλιστα στο τελευταίο JAZZ FESTIVALτου Μόντρεαλ, ως το μοναδικό ελληνικό συγκρότημα, τί σας άφησε σαν εμπειρία;
Είναι πολύ συγκινητικό να βλέπεις κόσμο που δε σε ξέρει να συγκινείται και να αντιδρά τόσο θετικά στη μουσική που παίζεις. Όλα αυτά ανεξάρτητα αν είναι μια μικρή συναυλία η ένα φεστιβάλ όπως το Montreal Jazz Festtival (παρεμπιπτόντως δεν έχουμε πάει ακόμα, είναι στα τέλη Ιουνίου η περιοδεία μας στον Καναδά :-).
.
   Έχοντας εμφανιστεί σε πολλές σκηνές του εξωτερικού, ποιες διαφορές διαπιστώνετε μεταξύ του… ντόπιου κοινού και του αλλοδαπού;
Η βασική διάφορα είναι ότι στο εξωτερικό ο κόσμος είναι λιγότερο συγκρατημένος στο να εκδηλωθεί. Συνήθως το κοινό ξεκίνα να χορεύει από τα πρώτα λεπτά, ενώ στην Ελλάδα συχνά χρειάζεται περίπου μισή ώρα για να ´σπάσει ο πάγος´. Μάλλον συμβαίνει αυτό επειδή γενικά σα λαό μας απασχολεί πολύ τι θα πει ο διπλανός. Προς το τέλος κάθε συναυλίας πάντως είτε παίζουμε άδω είτε έξω το συναίσθημα είναι ίδιο.
.
   Είστε από τις πιο πολυμελείς μπάντες με 8 άτομα στο συγκρότημα. Η συνεργασία μεταξύ 8 διαφορετικών ανθρώπων δημιουργεί περισσότερες δυσκολίες ή ευκολίες και ποιες;
Είτε είναι λίγοι οι συμμετέχοντες είτε πολλοί πρέπει να υπάρχει σεβασμός και κατανόηση στις αδυναμίες του κάθε χαρακτήρα. Ευτυχώς έχουμε μάθει πολύ καλά ο ένας τον άλλον και ακόμα και όταν τσακωνόμαστε μετά από λίγο γελάμε. Συνήθως καταλήγουμε να κοροϊδεύουμε όποιον έχει ξεκινήσει τη γκρίνια. Γενικότερα περνάμε πολύ καλά το οποίο είναι απαραίτητο αν σκεφτεί κάνεις ότι ιδίως στις περιοδείες είμαστε σχεδόν 24 ώρες μαζί. Σίγουρα το αποτέλεσμα δε θα την το ίδιο αν δεν υπήρχε καλό κλίμα πριν βγούμε στη σκηνή.
.
Στις live εμφανίσεις σας κυριαρχεί το… γλέντι! Θεωρείτε ότι οφείλεται περισσότερο στα παλιά αγαπημένα ακούσματα, στον έντονο ρυθμό ή σε σας τους ίδιους ως «εμψυχωτές»;
Σε όλα μαζί. Σίγουρα πάντως είναι κάτι που το προσπαθούμε που και συνέχεια αναπροσαρμόζουμε τη ροή του προγράμματος ανάλογα με τις αντιδράσεις του κόσμου. Συχνά αλλάζουμε το πρόγραμμα αφού δούμε τι κόσμο έχει, ή ακόμα και κατά τη διάρκεια της συναυλίας. Προσπαθούμε στο τέλος της συναυλίας όλοι να φεύγουν με ένα χαμόγελο.
.
   Αν κάποιος μελλοντικός καλλιτέχνης διασκεύαζε μια δικιά σας πρωτότυπη σύνθεση, αλλά το αποτέλεσμα δεν σας ικανοποιούσε, θα του επιτρέπατε να συνεχίσει;
Χάχανα πολύ καλή ερώτηση:-) Αν βλέπαμε ότι το έχει κάνει πρόχειρα θα του ζητούσαμε να το δουλέψει κ άλλο. Δε θα λέγαμε πάντως όχι σε κάτι καλοδουλεμένο άπλα επειδή δε μας αρέσει.
.
   Η διασκευή σας στη «Μουρμούρα», στους τίτλους του γνωστού σήριαλ έχει σκίσει! Πώς προέκυψε αυτή η συνεργασία και γενικά θα σας ενδιέφερε αυτού του είδους η μουσική επένδυση σε σήριαλ, ταινίες, θέατρο κλπ;
Μας το πρότεινε ο σκηνοθέτης της σειράς. Ήταν μια πολύ ωραία εμπειρία γιατί δουλέψαμε με διαφορετικά κριτήρια απ´ ότι συνήθως και το αποτέλεσμα ήταν πολύ ωραίο. Σίγουρα θα θέλαμε να το ξανακάνουμε.
.
   Κλείνοντας θα θέλαμε δυο λόγια για τον τελευταίο δίσκο σας, τον τρίτο στη σειρά
Θα κυκλοφορήσει στις 14 Ιουλίου στη κεντρική μας καλοκαιρινή συναυλία στην Αθήνα στο θέατρο Βράχων. Έχει κάποια 1 που μοιάζουν με τους προηγούμενους δίσκους. Επίσης τρία δικά μας κομμάτια, δυο με στίχους και ένα ορχηστρικό. Γενικά νιώθουμε ότι είναι πιο ώριμος, με πιο απλές και ουσιαστικές ιδέες. Επίσης βασική διάφορα είναι ότι έχουν πολύ μεγαλύτερη συμμετοχή όλα τα παιδία του συγκροτήματος (και εμείς οι δυο) σαν εκτελεστές και η Ρένα Μορφή σα τραγουδίστρια. Περιμένουμε με ανυπομονησία να κυκλοφορήσει και να δούμε τις αντιδράσεις του κόσμου.
.
   …και για τις μελλοντικές εμφανίσεις σας….
       Ένα αρκετά ανανεωμένο πρόγραμμα, με ορισμένα από τα καινούρια κομμάτια. Και φυσικά, ετοιμάζουμε ένα πάρτι, ερχόμαστε με πολλή όρεξη! Η προηγούμενη φορά που παίξαμε ήταν στο Block33 τον περασμένο Νοέμβριο και ήταν από τις πιο ωραίες συναυλίες που έχουμε ζήσει. Το κοινό ήταν άπλα καταπληκτικό, είχαμε όλοι συγκινηθεί.
.
    Και μια τελευταία ερώτηση: σας αρέσει σαν φαγητό ή ξέρετε να μαγειρεύετε… ιμάμ μπαϊλντί;
    Στον Ορέστη δεν αρέσουν ιδιαίτερα οι μελιτζάνες. Εγώ πάλι το τρώω με λαχτάρα και το μαγειρεύω συχνά. [Λύσανδρος Φαληρέας].
 
      Σας ευχαριστούμε, θα σας δούμε και από κοντά καλή επιτυχία.
IMAM BAILDI και GUESTS Παρασκευή 13 Ιουνίου στην Βαβυλωνία του Μύλου.
Μύλος Open Air (Βαβυλωνία)
Διεύθυνση: Ανδρέου Γεωργίου 56 (Λεωφορεία 31 & 40, στάση “Ιχθυόσκαλα”, τηλ.6970034210)
Είσοδος: 12 ευρώ. Προπώληση: 10 ευρώ.
Περιορισμένα εισιτήρια προπωλούνται 8 ευρώ μέσω του:
Σημεία προπώλησης:
Stereodisc Record Shop (Αριστοτέλους 4, τηλ.2310262912)
Έντεχνον Cafe(Ιωάννου Δέλλιου 4, τηλ.2310280553)
Σάρωθρον Μπαρ (Κατούνη 17, τηλ.2310538282)
The Nephilim Store (Πατριάρχου Ιωακείμ 17, τηλ.2311242232)
Eightball Live Stage (Πίνδου 1, Λαδάδικα)
Special Guests:
EKMEK (Mexican Ska)
Big Shine & Digital Monk (Reggae Dancehall)
Οι πόρτες ανοίγουν στις: 20.00

Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

Γιώργος Κελεσίδης
Γιώργος Κελεσίδης

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
Kif Express: Το δικό μου...γυμνό γεύμα...??? για την Παγκόσμια Ημέρα κατά του AIDS
Kif Express: Το δικό μου...γυμνό γεύμα...??? για την Παγκόσμια Ημέρα κατά του AIDS
με 0 Σχόλια 2108 Views
Αποφάσισα να "γιορτάσω προσφέροντας" τον εαυτό μου, έτσι όπως είμαι σήμερα και μέσα από το φακό του δικού μου κινητού, εντελώς πειραματικά με ΧΧΧ φωτογραφίες..
Γράφει ο Γιάννης Κυφωνίδης για την Κουλτουρόσουπα

Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή