Κική Πίττα: Η σκηνογράφος μεγάλων επιτυχιών και του «Χαιρέτα μου τον Πλάτανο», μιλά στην Κουλτουρόσουπα.

1747 Views
Κική Πίττα: Η σκηνογράφος μεγάλων επιτυχιών και του «Χαιρέτα μου τον Πλάτανο», μιλά στην Κουλτουρόσουπα. Κική Πίττα: Η σκηνογράφος μεγάλων επιτυχιών και του «Χαιρέτα μου τον Πλάτανο», μιλά στην Κουλτουρόσουπα.

 

 

Συνέντευξη στην Ρένα Καλπάκη
 
Η σειρά εκ των έσω! Συναντήσαμε τη σκηνογράφο μεγάλων επιτυχιών και μας μιλάει για την επερχόμενη σειρά της ΕΤ1 «Χαιρέτα μου τον Πλάτανο».
 
Η είδηση είναι ότι η ΕΤ1 μετά από 20 χρόνια, ετοιμάζει τηλεοπτική σειρά και μάλιστα καθημερινή! Από τον τίτλο, «Χαιρέτα μου τον Πλάτανο», καταλαβαίνει κάποιος ότι πρόκειται για κωμική σειρά η οποία με μια πλειάδα εξαίρετων ηθοποιών φιλοδοξεί να μας κρατήσει αμείωτο το ενδιαφέρον για όλη τη νέα τηλεοπτική σεζόν.
 
Είναι η σκηνογράφος μεγάλων επιτυχιών τόσο της τηλεόρασης, όσο και του κινηματογράφου αλλά και του θεάτρου, «υπογράφει» και εδώ τα σκηνικά και μας δίνει κάποιες πρώτες εικόνες της σειράς. Το όνομά της το έχουμε δει σε δημοφιλείς ταινίες και σειρές των οποίων τα σκηνικά μας έχουν μείνει αξέχαστα: Δεκαπενταύγουστος, Νήσος, Νήσος 2, Nicostratos με πρωταγωνιστή τον Εμίρ Κουστουρίτσα, Μαντζουράνα, Η Πόλη των Παιδιών, Κόκκινος Κύκλος, Alma Libre, 10η Εντολή, 4, Δυο Μέρες Μόνο, Πέτα τη Φριτέζα, είναι λίγοι τίτλοι από το μακρύ κατάλογο των έργων της.
 
Η Κική Πίττα στην Ρένα Καλπάκη για την Κουλτουρόσουπα.
 
 
 
 
1.  Κα Πίττα, πώς θα περιγράφατε τη σειρά «Χαιρέτα μου τον Πλάτανο» μέσα από τη ματιά της σκηνογράφου;
Είναι μια σειρά που γίνεται για την ΕΤ1 μετά από 20 χρόνια. Είναι μια ιστορία που διαδραματίζεται σε ένα μικρό ορεινό χωριό, Ζαχλωρού στα Καλάβρυτα και οι περισσότεροι χώροι θα γίνουν στο πλατό. Είναι δύσκολο αλλά και ενδιαφέρον να δημιουργείς έναν αληθινό χώρο και για μένα αληθινός χώρος είναι αυτός που φέρει ιστορία , μέσα σε λίγο χρονικό διάστημα, που να υπηρετεί τον ήρωα στον οποίο απευθύνεται, άρα να πείθει!
 
2.   Πρόκειται για μία καθημερινή σειρά, τι είδους απαιτήσεις έχει για εσάς αυτό;
 
Οι απαιτήσεις για μένα είναι οι ίδιες, δεν αλλάζουν. Η επιδίωξη είναι επίσης η ίδια: ο σχεδιασμός ενός εφήμερου περιβάλλοντος που να έχει άποψη, αλήθεια και ατμόσφαιρα
 
«Χαιρέτα μου τον Πλάτανο»
 
 
3. Μπορείτε να αναφέρετε κάποια σκηνή που θεωρείτε, μέχρι στιγμής, πιο κωμική, αποκαλύπτοντάς μας έτσι και κάποιες ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες του σεναρίου;
 
Είναι δύσκολο να επιλέξω μία γιατί το σενάριο είναι γεμάτο από κωμικές σκηνές. Μία που θυμάμαι είναι η στιγμή που η Φιλιώ (Θεοδώρα Σιάρκου) λέει στον Παρασκευά (Πέτρος Φιλιππίδης) ότι ο γιος τους και κανακάρης της δεν μπορεί να αποδώσει ... στο σεξ.
 .
.
Σκηνές από τα γυρίσματα
.
4.   Πώς αποδίδετε την «κωμικότητα» της σειράς μέσα από τα σκηνικά;
Δεν υπάρχει για μένα κωμικός ή δραματικός χώρος. Εκτός από κάποιες εξαιρέσεις φυσικά. Η επιδίωξη μου είναι να είναι ένα περιβάλλον που να έχει συνέπεια όσο αφορά τον χαρακτήρα. Το κωμικό προκύπτει από την ιστορία, από το πως παίζουν οι ηθοποιοί και από το πως είναι φωτισμένο, κάποιες φορές. Αυτό που μπορώ να πω ότι έκανα επί τούτου είναι ότι χρησιμοποίησα μια παλέτα θερμών, ως επί το πλείστων, χρωμάτων.
 
 
5.  Ο ρόλος του σκηνογράφου θεωρείται ότι επισκιάζεται σε μεγάλο βαθμό από αυτόν του σκηνοθέτη. Μπορείτε να μας περιγράψετε την ευθύνη που φέρει ο σκηνογράφος στο πλατό και με ποιον τρόπο προσεγγίζει ένα έργο;
Σε μια σωστή συνεργασία κανένας ρόλος δεν επισκιάζει και δεν επισκιάζεται από τον άλλον. Άλλη η δουλειά του σκηνοθέτη και άλλη του σκηνογράφου. Είμαστε αλληλένδετοι. Το όραμα είναι κοινό και όλα προκύπτουν μετά από συζητήσεις, προτάσεις και αντιπροτάσεις μέχρι να γίνει σαφές αυτό που απαιτεί και το σενάριο και ο σκηνοθέτης. Η δική μου ευθύνη, μετά, είναι ο σχεδιασμός και η υλοποίηση των χώρων και η παράδοση αυτών για γύρισμα, στο χρονικό και οικονομικό πλαίσιο που μου έχει δοθεί. Η προσέγγισή μου έχει να κάνει με το σενάριο και τι απαιτεί, με τους χαρακτήρες, αν είναι νέοι, ηλικιωμένοι, φτωχοί, πλούσιοι, χαρούμενοι,
στριφνοί κ.τ.λ
 
 
6.  Ποια συνεργασία σου από το παρελθόν θυμάσαι έντονα και για ποιο λόγο;
Μια από τις συνεργασίες που θυμάμαι από το παρελθόν είναι η ταινία με τον Εμίρ Κουστουρίτσα, γιατί είναι από τους αγαπημένους μου σκηνοθέτες. Και επίσης γιατί είχα την δυνατότητα να κατασκευάσω το σπίτι που βλέπεται στις φωτογραφίες σε φυσικό χώρο. Δηλαδή το σπίτι αυτό είναι κατασκευασμένο εξολοκλήρου. Αυτό έχει μια άλλη δυσκολία όπως καταλαβαίνετε, τις καιρικές συνθήκες. Ήταν μια πρόκληση για μένα.
 
 «Νικόστρατος - Ένα ξεχωριστό καλοκαίρι»
 
7.   Θέατρο, κινηματογράφος, τηλεόραση. Σε ποια περίπτωση χτυπάει πιο δυνατά η καρδιά να δουλέψει με ενθουσιασμό;
Ο κινηματογράφος είναι η μεγάλη αγάπη! Αγαπώ όμως την κάθε δουλειά που αναλαμβάνω για όπου και αν είναι αυτή.
 
 
8.   Πώς είναι η έως τώρα συνεργασία σας με τους βασικούς συντελεστές της σειράς;
Η συνεργασία είναι άριστη και αυτό μας κάνει να ξεπερνάμε τα προβλήματα που προκύπτουν. Με τους περισσότερους άλλωστε έχουμε ξανασυνεργαστεί. Όπως με τον Ανδρέα Μορφονιό που είναι ο επικεφαλής σκηνοθέτης και τον Ευγένιο Διονυσόπουλο που είναι ο διευθυντής φωτογραφίας
 
 
9.      Για ποιους λόγους θα πρέπει να δει κάποιος τη σειρά;
1. Είναι μια σειρά σε ένα κρατικό κανάλι μετά από πολλά χρόνια και το ποιο σημαντικό είναι ότι μόνο τα κρατικά κανάλια αναλαμβάνουν την οικονομική ευθύνη απέναντι στους βασικούς συντελεστές και στους ηθοποιούς, που αφορούν τα πνευματικά τους δικαιώματα.
2. Πολύ καλό κάστινγκ από καταξιωμένους και νέους ηθοποιούς
3. Εξαιρετική σκηνοθεσία από τον Ανδρέα Μορφονιό και τους συν-σκηνοθέτες Θανάση Ιατρίδη και Γιάννη Σπυρώνη.
4. Εξαιρετική φωτογραφία από τον Ευγένιο Διονυσόπουλο
Και βεβαίως πολύ καλά σκηνικά από την Κική Πίττα χαχαχα!
 
Ευχαριστώ πολύ!

Φωτογραφικό υλικό





Με ετικέτα: Κική ΠίτταΡένα Καλπάκη

Αρθρογραφος

Ρένα Καλπάκη
Ρένα Καλπάκη

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή