Η Μιμή Ντενίση, μιλαει στην Kulturosupa . . .

864 Views
Η Μιμή Ντενίση, μιλαει στην Kulturosupa . . . Η Μιμή Ντενίση, μιλαει στην Kulturosupa . . .

Η Μιμή Ντενιση μιλάει στην Kulturosupa

Απο μια λάθος συνεννόηση με τις δημόσιες σχέσεις, έφτασα στην συνέντευξη τύπου χωρίς να έχω ετοιμάσει ούτε μια ερώτηση... Αρχής εξ αρχής δεν ήθελα να την κάνω, αλλά να ορίσω μια νέα ημερομηνία, αν γίνετε βέβαια. Δεν το παίζω μάγκας και ότι «είμαι κάποιος», αλλά ήθελα να την ρωτήσω, [ας τις πούμε] «δύσκολες» ερωτήσεις και να μη μείνω στα «σιροπιαστά» που διαβάζουμε και βλέπουμε πέρα δωθε. Η αλήθεια είναι ότι δεν μου βγήκαν, παρόλο που μιλούσαμε για καμιά ωρίτσα τετ α τετ. Τι έμεινε λοιπόν από αυτή την συνάντηση; Πως σε καμιά περίπτωση δεν είναι τυχαία η μακροχρόνια επιτυχία της. Είναι ένας ωραίος άνθρωπος, γήινη μέσα στο σταριλίκη της, κοινωνική, σαφώς έξυπνη, με χιούμορ, γνώση και καλλιέργεια. Φυσικά είναι και μια κουκλάρα...  ακόμα «μυρίζω» το άρωμα της. Αρέσει δεν αρέσει, αυτή είναι…

Πόσα χρόνια είσαι στο θέατρο ;
Το 2011, θα είμαι 30 ολόκληρα χρόνια…

Πολλά και δεν σου φαίνονται…
Δόξα τον θεό…

Έχεις καιρό να έρθεις Θεσσαλονίκη.
Από το «Βασιλιά και γω», πάνε 5, 6 χρόνια. Δεν ήταν πως δεν ήθελα να φέρω τις παραστάσεις  μου εδω, αλλά καμιά θεατρική σκηνή της Θεσσαλονίκης δεν χωρούσαν γιατί όλα είναι σινεμά με μικρό βάθος και μεγάλο άνοιγμα…

Ποια παρασταση θα ήθελες να την μεταφέρεις Θεσσαλονίκη, αλλά λόγω τεχνικών δυσκολιών δεν έγινε ποτέ…
Μια σπουδαία παράσταση ήταν η «Μπουμπουλίνα»  σε σκηνοθεσία του Μίνωα Βολανάκη με 46 ηθοποιούς,  αλλά δεν «χώραγε» πουθενά, ευτυχώς παρουσίασα την «Θεοδώρα» στο θέατρο Δάσους και έγινε πανζουρλισμός…

«Ιστορικές παραστάσεις» από όλες τις απόψεις, πλέον δεν ανεβάζετε ιστορικά πρόσωπα, η δεν σας ενδιαφέρουν πια…
Με ενδιαφέρει και μου αρέσει πολύ το ελληνικό έργο και δεν πρέπει να σνομπάρουμε την ιστορία μας.  Θα ήθελα να διασκευάσω και να παίξω την «Πάπισσα Ιωάννα». Γιατί είναι ένα έργο πολύ αντιεξουσιαστικό. Πως μια γυναίκα πασχίζει όλη της την ζωή για την εξουσία και όταν καταφέρνει να κάνει ένα ανδρικό επάγγελμα, να γίνει δηλαδή πάπας, συνειδητοποιεί ότι είναι μια μπούρδα και πλέον θέλει να τα παρατήσει. Να ερωτευτεί και να επιστρέψει στο χωριό της, αλλά η ζωή της έχει ήδη καταστραφεί και δεν γίνετε.

Μεγάλη παραγωγή, πολλά λεφτά…
Πράγματι, να περάσουμε την κρίση, να αισθάνομαι ασφαλής ότι δεν θα χρωστώ όλο τον κόσμο, μιας και δεν έχω καμιά κρατική βοήθεια...

Μέχρι στιγμής πάντως τα καταφέρνεις μια χαρά…
Με πολύ κόπο και σκέψη όμως…

Ποιο είναι το χαρακτηριστικό του «ΑΝΘΟΥΣ ΤΟΥ ΚΑΚΤΟΥ»;
Η αμηχανία στις σχέσεις της σύγχρονης κοινωνίας, που κανείς δεν ξέρει τι θέλει. Όλοι είναι σε λάθος σχέσεις, η θεωρούν ότι είναι αδύνατο να φτιάξουν μια σωστή  σχέση στη ζωή τους. Όπως  είναι και η σημερινή κοινωνία…

Θα λέγαμε και αυτή την παράσταση επίκαιρη;
Πάρα πολύ, γι αυτό και το ξανά ανέβασα. Η ηρωίδα είναι ένας ρόλος που τον έπαιξα  πολύ μικρή, 20 χρόνια πριν…  και ενώ πρέπει να έχει κάποια ηλικία για να είναι απογοητευμένη από την ζωή της, εγώ πάντα έπαιζα ρόλους μεγάλης ηλικίας. Όπως και στις «Επικίνδυνες σχέσεις», ήμουν μόλις 25 χρόνων…

Λένε ότι δεν πήγε καλά εισπρακτικά το «Άνθος» στην Αθήνα, πως δεν δούλευε το θέατρο της Ντενίση…
Υπήρξε μεγάλη κρίση, αλλά εμείς την περάσαμε στις αρχές  Δεκεμβρίου με την γρίπη. Και τότε είχαμε 350 άτομα, μόλις πέρασε αυτή η απάτη [της γρίπης], έγινε της τρελής… 700ατομα καθημερινά. Αλλιώς δεν θα ξαναγυρίζαμε στην Αθήνα να κάνουμε τι; [οι  παραστάσεις θα συνεχιστούν στο θέατρο, μετά την Θεσ/νικη]

Περνάτε καλά όταν είστε εδώ;
Την λατρεύω την Θεσσαλονίκη. Μου αρέσει που είναι στο κέντρο της η θάλασσα, μόνο η Βαρκελώνη το έχει αυτό. Μου αρέσουν τα βυζαντινά της κτίρια…

Και οι Θεσσαλονικείς;
Τους βρίσκω πολύ ηττοπαθείς και μου την σπάει αυτό. Εδώ συναντώ απλούς, αληθινούς και πνευματικούς ανθρώπους.

Υπάρχει κάποια εξήγηση γι αυτό;
Πήγε να γίνει ένα πέταγμα με την πολιτιστική πρωτεύουσα και μετά ξαναγύρισε στα ίδια. Αν και πρέπει  οι ίδιοι οι πολίτες να κάνουν πράγματα για την πόλη τους,  το κράτος δεν βοηθάει την πόλη. Αλλά για πιο κράτος μιλάμε, όταν αυτό βρίσκετε σε διάλυση…

Ας τα αφήσουμε αυτά και να μιλήσουμε για  σένα. Πρέπει να δίνεις λογαριασμό και εξηγήσεις στον «καθένα» για τις όποιες κινήσεις σου;
Νομίζω το θέμα αυτό είναι ανεξάντλητο. Δεν θα λήξει ποτέ. Και μέχρι να γίνω πολύ γριά, αν  ο θεός μου χαρίσει υγεία, τότε θα με πουν θεά… Έτσι δεν γίνετε στην Ελλάδα πάντα;

Αργά θα είναι αλλά θα το πουν;
Η Αλίκη όσο ζούσε ήταν η χειρότερη, η ατάλαντη και τώρα την υμνούν. Η Μέλινα που με υπεραγαπούσε και είχαμε μια προσωπική σχέση μου έλεγε «Όλη μου την ζωή με κυνηγούσαν και με βρίζανε…» Τι να πω, αυτή είναι η χώρα μας.

Αλλά και εσύ δεν κάθεσαι στα «αβγά» σου…

Όπως σου είπα είμαι ένα θέμα ανεξάντλητο διότι δρω συνέχεια, οπότε προκαλεί αντιδράσεις. Δεν είμαι μια που κάθεται στο σπιτάκι της και περιμένει να την πάρει κάποιος για να την προτείνει  ένα ρολακι, οπότε είναι φυσικό να δίνω θέμα σε όσους ζουν από τα θέματα των άλλων…

Τελικά  δεν σε ενοχλεί, η σε αφήνει αδιάφορη;

Δεν μπορώ να πω ότι με ευχαριστεί, αλλά έτσι κι αλλιώς όλο το θέμα καταλήγει σένα άτομο. Δεν είναι δηλαδή 20 που μιλάν για μένα, αλλά ένας…

Εχει κι άλλους, πίστεψε με…
Αλλά αυτουνού η φωνή ακούγεται περισσότερο εξαιτίας της δύναμης που έχει.

Τι σε ενοχλεί τελικά περισσότερο;
Αν βγαίνει ένας άνθρωπος και με βρίζει για την προσωπική μου ζωή, ενώ ξέρω εγώ τα μύρια όσα  για την δίκη του, δεν θα του απαντήσω, γιατί θα πέσω  σε ένα πολύ χαμηλό επίπεδο και δεν το θέλω.

Είναι και πρόστυχο..
Το ρωτάς; Δεν θα γίνω σαν και αυτούς και είναι αυτό που τους την σπάει σε μένα. Έχω την δύναμη να λέω όχι και δεν μπαίνω στο παιχνίδι τους. Είμαι στην κατηγορία των προσώπων που είμαι στην δημοσιότητα 30-35 χρόνια, με όλο αυτό το επιτυχημένο παρελθόν και καλώς η κακώς με ενοχλεί κυρίως η χυδαιότητα τους.

Έχεις και τέτοια κρούσματα..
Μα όταν κάποιος  λέει για το «παιδί της Μιμής», η «η Μιμή παντρεύτηκε αυτόν, αλλά δεν τον αγάπησε, η τον χώρισε γι αυτό»… Τι είναι όλα αυτά; Δεν είναι χυδαία;

Μα όπως είπες είσαι δημόσιο πρόσωπο…
Κάθε άνθρωπος δικαιούται να έχει την προσωπική του ζωή, με τα λάθη και τις ιδιαιτερότητες του. Εμένα για παράδειγμα δεν με ενοχλεί αν κάποιος είναι γκέι, η αν χει παντρευτεί 800 φορές. Είναι δικαιώματα του.
  
Αλλά και στην δουλειά σου δέχεσαι σκληρή κριτική…
Στην δουλειά μου δέχομαι κριτική να έρθει οποιοσδήποτε θεατής  να δει την παρασταση μου και να πει, «δεν μου άρεσε η παράσταση, δεν μου άρεσε η Μιμή σε αυτόν τον ρόλο», αλλά να μην έχει δει τιποτα, να μην έχει ιδέα τι κάνω και να βγαίνει με σκοπό να μου κάνει κακό, δεν την δέχομαι… Και ας μην ξεχνάς ότι όταν πας να κάνεις κακό σε μένα, κάνεις  και στους εργαζόμενους μαζί.  Φέτος δίνω δουλειά σε 64 ανθρώπους. Ξέρεις τι είναι αυτό;

Επηρεάζεται πάντως ο κόσμος από τις κακεντρέχειες.

Αυτοί που επηρεάζονται είναι κυρίως  άνθρωποι  χαμηλής κουλτούρας. Τους άλλους τους έχω γραμμένους… Κάποιος που έχει διάρκεια, 30 χρόνια στο σανίδι και όχι στην τηλεόραση, έχει απαντήσει το ίδιο το κοινό. Και εξαρτάται τίνος γνώμη ακούς. Θα ακούσω την γνώμη της Ολυμπιάς Δουκάκη, της Βανέσα Ρεντγκρέιβ, η του Λαζόπουλου; θα ακούσω την γνώμη ενός περιοδικού, η της Γαλλικής Κυβέρνησης που με βράβευσε για τις 85 μεταφράσεις μου;

Αυτά μάλλον δεν μετράνε…
Στην χώρα που είμαστε, αν πει ο Λαζόπουλος μια εξυπνάδα, θα παίζει στην τηλεόραση 3 μήνες. Αλλά όταν με παρασημοφόρησαν με το παράσημο της Λεγεώνας της Τιμής, που το έχουν πάρει μετρημένοι στα δάχτυλα καλλιτέχνες, πέρασε ξώφαλτσα. Είναι αστεία πράγματα και εγώ δεν μπορώ να γίνω δυστυχισμένη επειδή η χώρα περνά τέτοια φάση.

Ας τα αφήσουμε όλα αυτά [βαρέθηκα να ακούω τα του Λαζόπουλου] και να περάσουμε σε κάτι ποιο αισιόδοξο. Στη σχόλη της Μιμής Ντενίση και στη μικρή σκηνή, «Μίνωας Βολανάκης» όπου ανεβαίνουν ενδιαφέρουσες παραστάσεις.
Εκεί έχουν παίξει και έχουν βγει πρωταγωνιστές ηθοποιοί, σαν τον Μαρκουλάκη, τον Λιγνάδη, τον Αλκη Κούρκουλο κα. Οι επιλογές των έργων που μεταφράζω είναι κείμενα πρωτοποριακά. Όσο για το θέατρο,  έχει πάρει τον δρόμο και πάει μόνο του. Η  σχολή, [θα  ήθελα να κάνω και ένα παράρτημα στη Θεσσαλονίκη], πάει εξαιρετικά. Είναι διαφορετική από τις άλλες, μιας και έχει τμήμα για ανθρώπους που κάνουν σεμινάρια και δεν θέλουν να κάνουν τα κλασσικά του Υπουργείου, ενώ σε ένα άλλο  τμήμα του το «Διεθνές»,  καλούμε μεγάλες προσωπικότητες από το εξωτερικό. Φέτος είχαμε την Ολυμπία Δουκάκη…

Από την σχολή έχουν τελειώσει μαθητές;

Είναι πολύ λίγα χρόνια η σχολή, μόλις 5, αλλά έχουν ολοκληρώσει τις σπουδές τους πολλά παιδιά που ήδη άρχισαν να παίζουν σε παραστάσεις και στην τηλεόραση. Η Αθηνά Οικονοπουλου για παράδειγμα, που έχω στην παρασταση μου [στον «Κάκτο»] είναι από εκεί…

Μιμή σε ευχαριστώ



Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

Ιωάννης Τσιρόγλου
Ιωάννης Τσιρόγλου
Διευθυντής Kulturosupa.gr - e-mail: kulturosupa2@gmail.com

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
Kif Express: Το δικό μου...γυμνό γεύμα...??? για την Παγκόσμια Ημέρα κατά του AIDS
Kif Express: Το δικό μου...γυμνό γεύμα...??? για την Παγκόσμια Ημέρα κατά του AIDS
με 0 Σχόλια 2108 Views
Αποφάσισα να "γιορτάσω προσφέροντας" τον εαυτό μου, έτσι όπως είμαι σήμερα και μέσα από το φακό του δικού μου κινητού, εντελώς πειραματικά με ΧΧΧ φωτογραφίες..
Γράφει ο Γιάννης Κυφωνίδης για την Κουλτουρόσουπα

Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή