H Ευγενία Σαμαρά και o Νέλσων Λούκας, μιλανε στην Kulturosupa...

389 Views
H Ευγενία Σαμαρά και o Νέλσων Λούκας, μιλανε στην Kulturosupa... H Ευγενία Σαμαρά και o Νέλσων Λούκας, μιλανε στην Kulturosupa...

Λίγο μετά το τέλος της πρεμιέρας στο θέατρο Σοφούλη της παράστασης «Άλλη μια ασήμαντη ιστορία» των Ευγενία Σαμαρά και Νέλσων Λούκας, περίμενα υπομονετικά τους πρωταγωνιστές να δεχθούν συγχαρητήρια, να μιλήσουν και να φωτογραφηθούν με όλους τους φίλους τους που ήρθαν να τους δουν αλλά και με πολλούς από το ενθουσιασμένο κοινό που μόλις είχε παρακολουθήσει την παράσταση.


Όταν ηρέμησαν τα πράγματα βρήκα την ευκαιρία να τους ρωτήσω για τον τρόπο και την ημέρα που θα ήθελαν να συζητήσουμε όσα θα’πρεπε να γνωρίζουν οι αναγνώστες της Κουλτουρόσουπας για τους ίδιους και το νέο τους έργο. Όλως παραδόξως με διαβεβαίωσαν πως δεν αισθανόντουσαν καθόλου κουρασμένοι και προθυμοποιήθηκαν να  δώσουν άμεσα συνέντευξη στο site του οποίου άλλωστε υπήρξαν και οι ίδιοι επισκέπτες στο κοντινό παρελθόν για μερικές θεατρικές αναζητήσεις…
H Ευγενία Σαμαρά και o Νέλσων Λούκας, μιλανε στην Kulturosupa...
Κατ’ αρχάς να σου εκμυστηρευθώ Ευγενία δυο κοινά που έχουμε: ήμουν κι εγώ ραδιοφωνικός παραγωγός και θέλω να ασχολούμαι με το θέατρο. Αν αντιμετώπιζες το δίλημμα ραδιόφωνο ή θέατρο ποιο από τα δυο  θα διάλεγες;

Πιστεύω ότι δε θα χρειαζόταν να μπω σε τέτοιο δίλλημα. Άλλωστε η μέχρι τώρα ζωή μου, μου έχει διδάξει ότι μπορείς να κάνεις όσα πράγματα θες, αρκεί να τα αγαπάς πραγματικά και να αφιερώνεσαι σ’ αυτά. Αν επιμένεις παρόλα αυτά και πρέπει να σου δώσω μία απάντηση αυτή θα ήταν το θέατρο, αυτό θα διάλεγα…

Γιατί η εντεκάτη βραδινή ισχύει σε όλες σας τις παραστάσεις ως ώρα έναρξης; Έχει να κάνει με την ¨μόδα¨ των μεταμεσονύκτιων παραστάσεων που τείνει να γίνει κανόνας στους θεατρικούς χώρους τελευταία, ταιριάζει ως ώρα με τις νύχτες πρωτοχρονιάς, χωρισμού κ.ά.  της παράστασης ή απλώς επειδή…έχεις εκπομπή στον Imagine μέχρι τις 10.00!

Η αλήθεια είναι ότι τις Παρασκευές τελειώνω από τον Imagine στις 10.00, οπότε εκ των πραγμάτων θα ήταν αδύνατο να παίζουμε νωρίτερα. Αυτός ήταν ο αρχικός λόγος. Εν τέλει όμως η ώρα αυτή έχει μία άλλη αίγλη, ταιριάζει πιο καλά με το έργο μας και με την ψυχολογία μας και ειλικρινά ακούσαμε πολλά θετικά σχόλια γι’ αυτήν την επιλογή.

Γιατί θέλατε να ασχοληθείτε και οι δυο επαγγελματικά με το θέατρο;  Ποίοι ερμηνευτές και τα έργα ποιών αποτέλεσαν πρότυπα θαυμασμού για σένα και τον Νέλσωνα  ώστε να σας δώσουν την ώθηση να ασχοληθείτε με αυτό;

Ευγενία: Στην δική μου περίπτωση το θέατρο δεν επιλέχθηκε μετά από κάτι που διάβασα ή από κάτι που είδα. Στα εννιά μου ανέβηκα πάνω σε μία σκηνή για μία παιδική παράσταση και εκεί πάνω ένιωσα πιο άνετη και πιο χαρούμενη από ποτέ. Μπορεί να σου ακούγεται κλισέ αλλά για εμένα ισχύει τότε το αποφάσισα και ήξερα ότι δεν πρόκειται να αλλάξω γνώμη.

Νέλσων: Η μητέρα μου είναι ηθοποιός και από μικρός ζούσα μέσα σε θέατρα. Όταν κατάφερα να ανέβω και στη σκηνή ένιωσα σαν το σπίτι μου και από τότε δεν θέλω να ξανακατέβω.

Υπήρχαν κάποια πράγματα που σας ενοχλούσαν κατά τη διάρκεια των σπουδών σας στο θέατρο; Πράγματα που πιστεύατε πως πρέπει ν’ αλλάξουν στο ανέβασμα των παραστάσεων; Το ρωτάω γιατί διαπίστωσα πολλές καινοτομίες στο έργο σας.

Ευγενία: Καταρχήν πρέπει να εξαλειφθεί οτιδήποτε παλιακό. Οι νέες γενιές ηθοποιών, κατά τη γνώμη μου, πρέπει να σταματήσουν να ζουν στη σκιά των παλιών ιδεών και πρέπει να βάλουν τη φαντασία τους να οργιάσει! Ο κόσμος γύρω μας αλλάζει συνεχώς και αυτό δεν γίνετε να μην μας επηρεάζει. Επίσης κάτι άλλο που με ενοχλεί είναι η νοοτροπία κάποιων παλιών του χώρου, ειδικά στην πόλη μας, που αντί για να βοηθούν τους νέους ηθοποιούς και το θέατρο σαν τέχνη, για να ικανοποιήσουν τη ματαιοδοξία τους και για να κρύψουν τα κόμπλεξ τους, τα χαντακώνουν όλα! Αν δεν αλλάξει αυτό, κατά την ταπεινή μου άποψη πάντα η Θεσσαλονίκη θα πηγαίνει όλο και πιο πίσω σε πολιτιστικό επίπεδο.

Νέλσων: Το έργο μας δεν έχει καμία καινοτομία, όλα έχουν ξαναγίνει απλά εμείς τα κάνουμε με το δικό μας τρόπο.

Σκοπεύετε να ασχοληθείτε ξανά με τη θεατρική γραφή κειμένων;

Ευγενία: Αν υπάρξει έμπνευση θα υπάρξει και γραφή, αυτό είναι το μόνο σίγουρο!

Νέλσων: Όνειρο μου είναι να φύγω για έξι μήνες σ’ ένα νησί και να γράψω κάτι.

Είστε ικανοποιημένοι από το πρώτο ανέβασμα του θεατρικού σας έργου; Θα υπάρξουν κάποιες αλλαγές ή έχουν ήδη γίνει κατά την μεταφορά του στο σανίδι;

Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι αλλά φυσικά υπάρχουν περιθώρια για αλλαγές. Άλλωστε ο εχθρός του καλού είναι το καλύτερο και σ’ αυτό στοχεύουμε και εμείς.

Όσο αφορά την προώθηση του ‘Άλλη Μια Ασήμαντη Ιστορία’ ποιες θα είναι οι επόμενες σας κινήσεις όταν τελειώσει η προθεσμία των παραστάσεων στο θέατρο Σοφούλη;

Ακόμη δεν γνωρίζουμε. Αρχικά θέλαμε, κρατώντας μικρό καλάθι, να δούμε πως θα πάει και τη ανταπόκριση θα έχει στον κόσμο η παράσταση. Μόλις τελειώσουμε θα ανασυνταχθούμε, θα εξετάσουμε τις επιλογές που έχουμε και αναλόγως θα τις χειριστούμε.

Είναι τόσο καλή η παράσταση που νομίζω πως θα έπρεπε να δώσετε μια μικρή παράταση! Υπάρχει αυτή η πιθανότητα;

Υπάρχει αλλά όχι κατευθείαν γιατί τα επόμενα σαββατοκύριακα είναι αυτά των Χριστουγέννων και τις πρωτοχρονιάς. Αλλά σίγουρα η παράσταση θα ξανά ανέβει. Θα το μάθετε σύντομα…

Τι κρατά δυνατή τη φιλία σας, από το σχολείο ακόμα, ώστε να εξελιχθεί και σε θεατρική συνεργασία;

Δεν είναι η φιλία ή το δέσιμο που έκανε τη συνεργασία αυτή πραγματικότητα αλλά η αγάπη και ο πόθος για το ίδιο πράγμα. Θέλαμε σαν τρελοί και οι δύο μας να γράψουμε, να παίξουμε, να δημιουργήσουμε και έτσι όλα έγιναν.

Απ’ ότι ξέρω σας πήρε 5 μήνες εντατικού γραψίματος για να γράψετε το έργο. Να υποθέσω πως για να καταφέρετε να γράψετε τέτοια κείμενα αξιώσεων σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα ήταν κάτι που έχετε επιχειρήσει στο παρελθόν σε ιδιωτικές σας στιγμές ή πως το σενάριο στριφογύριζε στο μυαλό σας, όπως…γύριζε ήρωας ‘Αυτός’ στο τέλος του έργου με την βαλίτσα γύρω από τον εαυτό του;

Ισχύουν και τα δύο από λίγο. Στο παρελθόν και οι δύο είχαμε ασχοληθεί με τη γραφή διαφόρων πραγμάτων. Όσο για το συγκεκριμένο έργο η αρχική ιδέα ήταν του Νέλσων στη συνέχεια όλα πήραν το δρόμο τους, δύσκολα μεν,  δημιουργικά δε.

Προστέθηκαν κάποιες κοινές προσωπικές εμπειρίες ή απόψεις στο θεατρικό ή ως επί το πλείστον ήταν αποτέλεσμα της δημιουργικής σας φαντασίας;

Σίγουρα υπάρχουν εμπειρίες και απόψεις μας μέσα στο κείμενο, νομίζω πως είναι εξαιρετικά δύσκολο να μην επηρεαστείς από βιώματα σου όταν γράφεις, πόσο μάλλον εμείς που δεν διαθέτουμε εμπειρία σ ’αυτόν τον τομέα. Θεωρώ ότι το κείμενο μας αποτελείται από εμπειρίες και βιώματα πασπαλισμένες με φαντασία.

Τι ακριβώς μου είπατε πως κάνατε με τα χειρόγραφα του έργου;

Το βασικό μας σκηνικό, το μπαρ μας δηλαδή, αποτελείται από τα χειρόγραφα του έργου μας. Ότι είχαμε γράψει μέχρι και να το φτιάξουμε σκηνές , ιδέες,ζωγραφιές είναι κολλημένα εκεί. Περασμένα από πάνω με χρώμα από τσάι για να δίνει την εντύπωση του παλιού.

Μια και βρισκόμαστε στον Δεκέμβρη, μήνα ετήσιων ανασκοπήσεων, ποια ήταν η πιο όμορφη παράσταση που είδατε φέτος και για ποιο ακριβώς λόγο;

Ευγενία: Νομίζω πως για εμένα ήταν το Σλούθ. Από το κείμενο του Άντονι Σάφερ, που είναι αριστούργημα, μέχρι και την υποκριτική του Γιώργου Κιμούλη στο ρόλο του μηχανορράφου Άντριου Γουάικ και -την ακόμη καλύτερη- τουΚωνσταντίνου Μαρκουλάκη στο ρόλο του νεότερου άνδρα, του Μίλον Τιντλ η παράσταση αυτή είχε να πει πολλά και θα την συνιστούσα ανεπιφύλακτα.

Νέλσων: Εγώ προσωπικά έχω να δω πολύ καιρό κάτι που να με συγκινήσει. Η τελευταία παράσταση που μου έμεινε και μου έδωσε και την έμπνευση για το δικό μας έργο είναι το «λιωμένο βούτυρο» σε σκηνοθεσία Σίμου Κακάλα. Τέλος, με λύπη μου θέλω να αναφέρω την κατάργηση της θεατρικής άνοιξης, στην πειραματική σκηνή τέχνης, όπου έχω δει τις καλύτερες παραστάσεις.

Στο τελευταίο μέρος μιας συνέντευξης μου αρέσει ν’ αφήνω χώρο για σκέψεις / επιθυμίες / προτροπές / ευχές που θα ήθελαν να εκφράσουν οι ίδιοι συνεντευξιαζόμενοι…

Ευγενία:Το μόνο που θέλω να πω εγώ είναι αυτό που έγραψα με τα ευχαριστήρια μου στο πρόγραμμα της παράστασης μας. «Μη με ρωτήσετε τι μπορεί να σημαίνει για τον κόσμο αυτό το έργο, γιατί πραγματικά δεν έχω απάντηση. Από τη στιγμή που ¨νόημα¨ έχει ότι αλλάζει τη σκέψη μας και επομένως τη ζωή μας, το τι μπορεί να σημαίνει ένα έργο εξαρτάται από το τι συμβαίνει στο μυαλό του κάθε θεατή. Για μένα πάντως το νόημα είναι ότι έζησα μία πολύ όμορφη και καθόλου εύκολη περιπέτεια, παίζοντας πολλούς ρόλους τόσο εντός όσο και εκτός παράστασης. Αν κάποιος θελήσει να ακολουθήσει το παράδειγμα μας – γιατί καλώς ή κακώς οι παραστάσεις δεν είναι είδος εν αφθονία – και να φτιάξει κάτι μόνος του ,από την αρχή , να ξέρει ότι χρειάζεται υπομονή, επιμονή και δημιουργικότητα. Εγώ σας προτρέπω! Αφού μπορέσαμε εμείς, μπορούν όλοι. Βάλτε τα δυνατά σας λοιπόν και ανεβείτε στη σκηνή!!!»

Νέλσων: Να σταματήσουν να φεύγουν οι καλλιτέχνες στην Αθήνα διότι οι μεγαλύτεροι καλλιτέχνες γεννιούνται στη Θεσσαλονίκη και πεθαίνουν στην Αθήνα.

Ευγενία / Νέλσων (με μια φωνή:) ΔΩΣΤΕ ΜΕΓΑΛΗ ΣΗΜΑΣΙΑ ΣΤΟ ΑΣΗΜΑΝΤΟ!...

Σας ευχαριστώ θερμά!

Ο Νίκος Βασάρας

Φωτογραφικό υλικό





Αρθρογραφος

Kulturosupa.gr
Kulturosupa.gr
μπές, δες, διάβασε, σχολίασε...

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή