Η ηθοποιός Γιασεμί Κηλαηδόνη, μιλάει στην Kulturosupa.

12257 Views
Η ηθοποιός Γιασεμί Κηλαηδόνη, μιλάει στην Kulturosupa. Η ηθοποιός Γιασεμί Κηλαηδόνη, μιλάει στην Kulturosupa.

.

.

Η ηθοποιός Γιασεμί Κηλαηδόνη, μιλάει στην Kulturosupa.

 

Μεγαλωμένη κυριολεκτικά στα παρασκήνια από διάσημους γονείς, οι επαγγελματικές επιλογές της στράφηκαν γρήγορα σε καλλιτεχνικά μονοπάτια, μόνο που μια παράσταση και ένας ρόλος άθλος κυριολεκτικά, την ξεχώρισαν στην συνείδηση του κόσμου, κυρίως όμως αναγνώρισαν το πολύπλευρο ταλέντο της.

Εμεις που την γνωρίσαμε από κοντά, προσθέτουμε ότι είναι ένα όμορφο κορίτσι, μετρημένο, με ήθος και καλλιέργεια. Eίναι χαρά  να την φιλοξενούμε στις σελίδες μας.


Η ηθοποιός Γιασεμί Κηλαηδόνη,  μιλάει στην Kulturosupa για την παράσταση «Μαράν Αθά».

Γιασεμί, πολύ καλά κάνεις και φέρνεις την παράστασή σου για 3η φορά Θεσσαλονίκη…

Είπαμε να είναι για περισσότερες παραστάσεις αυτή τη φορά, οι προηγούμενες ηταν ελάχιστες και sold out  και διαμαρτυρόταν ο κόσμος ότι δεν πρόλαβε να την δει. Τώρα νομίζω θα του δοθεί η ευκαιρία…

Από σήμερα Δευτέρα 21 Ιανουαρίου στο θέατρο Αυλαία, λοιπόν…

Ναι,  Δευτερότριτα σε ένα πολύ ωραίο θέατρο όπως είναι το Αυλαία και βλέπουμε την συνέχεια.

Είναι βέβαια και μια δυνατή παράσταση, ένας από τους μονόλογους αυτούς που έχουν γίνει της μόδας τα τελευταία χρόνια, το κάνει και η μητέρα σου με την «Αγγέλα Παπάζογλου», που παίζονται ξανά και ξανά..

Η Βαγενά να σου πω πρωτοξεκίνησε την «Παπάζογλου» το 1999  πολύ πριν γίνουν μόδα οι αφηγηματικοί μονόλογοι, αλλά από τότε ανά περιόδους δεν νομίζω ότι εξαντλείται ένα τέτοιο δυνατό κείμενο όπως είναι το «Μαράν Αθά» και κάποια άλλα…

Φαντάζομαι έχεις και εσύ την ανάγκη να επιστρέφεις σε αυτή παράσταση…

Απόλυτα, είναι πολύ σπουδαίο μάθημα κάθε τόσο να επιστρέφεις και να έρχεσαι αντιμέτωπος με ένα τέτοιο κείμενο, είναι μια δοκιμασία.  Ειδικά όπως είναι η δικιά μου παράσταση που διαρκεί 2,5 ώρες…

Εσύ καλά τα λες, δεν ξέρω ο κόσμος πώς αντιμετωπίζει αυτό το 2,5ωρο…

Αυτό υπήρχε αρχικά ως επιφύλαξη, πλέον έχει ακουστεί τόσο πολύ η παράσταση με όλα αυτά που έχουν γραφτεί, που δε νομίζω να υπάρχει θεατής που την είδε και δυσαρεστήθηκε και να μας πει ότι κουράστηκε λόγω διάρκειας.  Είναι τέτοια η δύναμη του κειμένου και όλης της παράστασης, που δεν καταλαβαίνεις τον χρόνο, πίστεψέ με…

Ας μιλήσουμε για το έργο, είναι γνωστό, πολλοί όμως  δεν το έχουν υπ’ όψιν τους…

Είναι βασισμένο σε ένα μυθιστόρημα που είχε κυκλοφορήσει το 2004 από τον Κέδρο, το διάβασε η μάνα μου και σκέφτηκε ότι θα μπορούσε να έχει ενδιαφέρον αν μεταφερόταν στο θέατρο και μου το έφερε να το διαβάσω, με την αίσθηση ότι θα μπορούσε να γίνει μονόλογος.  Εγώ όταν το πρωτοείδα, τρόμαξα από τον όγκο του βιβλίου, επέμενε όμως και όταν τελικά το διάβασα, κυριολεκτικά συγκλονίστηκα.
Σκέφτηκα αμέσως τον Δήμο τον Αβδελιώδη και του πήγα το κείμενο να το μεταφέρει στο θέατρο ο οποίος έκανε και την θεατρική προσαρμογή…

Και πολύ καλά έκανες, σε καλά χέρια το έδωσες …

Μόνο καλά; Τα καλύτερα. Δεν θα είχα τολμήσει αν δεν δεχόταν ο Αβδελιώδης, γιατί δεν ήταν μόνο σκηνοθεσία, ήταν διδασκαλία…

Αληθεύει ότι κράτησαν 7 μήνες οι πρόβες;

Ναι, ναι, χρειαζόταν πολλή δουλειά, κυρίως προσήλωση, γιατί η εκφορά του λόγου είναι διδαγμένη με πολύ συγκεκριμένο τρόπο. Αν έχεις δει δουλειές του Αβδελιώδη, καταλαβαίνεις την εμμονή που έχει με την γλώσσα και τον λόγο, και έτσι δουλέψαμε και εμείς, γι’ αυτό ήταν τόσο μεγάλο το διάστημα των προβών μας.

Μιλάει το έργο για την γυναικεία ψυχή…

Και όχι μόνο, για ό,τι θέλεις μιλάει το κείμενο αυτό.  Είναι απίστευτα τα θέματα που θίγει, απλά επικεντρώνεται κατά κάποιο τρόπο στα γυναικεία απόκρυφα, στη γυναικεία ψυχή, γιατί ο βασικός ήρωας είναι ένας μοναχός, ο Νικόλαος…

Ο οποίος;

Κάνει έναν απολογισμό της ζωής του, είναι 90 χρονών όταν ξεκινάει η παράσταση και κάνει ένα φλας μπακ και βλέπουμε όλη την πορεία της ζωής του, από τότε που ήταν δεκαοκτώ χρονών παιδί, μέχρι την ηλικία που έφτασε, τα 90…

Η γυναικεία ψυχή πού κολάει;

Κάποια στιγμή τον στέλνει ο Δεσπότης του σε ένα απομονωμένο χωριό της Θεσσαλίας να ανακαλύψει γιατί έχουν εξαφανιστεί με έναν περίεργο τρόπο όλοι οι άνδρες και φοβούνται ότι αυτό θα ξανασυμβεί.  Τον στέλνει λοιπόν τον δόκιμο μοναχό να μάθει τι γίνεται…
Εκεί αυτός, ακούγοντας κάποια όνειρα που αφηγούνται κάποιες γυναίκες που λέγονται Ταρσίτες, είναι σαν μάγισσες και ονειρεύτριες, μυείται μέσα από αυτά τα 9 όνειρα, στα γυναικεία απόκρυφα και όλα τα μυστικά που έχουν οι γυναίκες.
.
Πολύ ενδιαφέρον
Ακούγονται και λέγονται πράγματα συγκλονιστικά, τα οποία ακόμα και σήμερα μπορώ να σου πω, οι ίδιες οι γυναίκες δεν μιλάμε γι αυτά, είναι πολύ προχωρημένα να ακουστούν από το στόμα ενός άνδρα…

Είναι υπαρκτό το πρόσωπο και τα γεγονότα;

Ο Θωμάς ο Ψύρρας που το έγραψε λέει ότι είναι μυθοπλασία, εγώ πιστεύω πως κάποια από αυτά είναι αληθινά.  Απλά μπορεί να μην είναι όλη η ιστορία ή να μη θέλει να τα αποκαλύψει.

Ας πιστέψουμε αυτά που λέει ο συγγραφέας…

Ο ίδιος λέει ότι δεν υπήρξε το συγκεκριμένο πρόσωπο αλλά και η γλώσσα που χρησιμοποιεί ο συγγραφέας στην ουσία έχει «εφεύρει» αυτή τη γλώσσα..

Μισό λεπτό, ποια είναι η διάλεκτος;

Είναι μια μίξη ντοπιολαλιάς [θεσσαλική] και κάποιου είδους καθαρεύουσας της εποχής εκείνης, ξεκινάει το 1800 η αφήγηση…

Είναι κατανοητή στον κόσμο;

Είναι απόλυτα προσιτή, με μεγάλη θεατρικότητα και πολλές «εικόνες»…

Είναι ένα «ευαγγέλιο» αυτή η παράσταση για σένα;

Ναι,  το «Μαράν Αθά» είναι για μένα ένα ευαγγέλιο. Όπως είναι οι γραφές, δεν ξεπερνιέται εύκολα…

Το «Μαράν Αθά» είναι όνομα;

Όχι, είναι μια στάση από το ευαγγέλιο από την Παλαιά Διαθήκη, μια επιστολή που γράφει ο Απόστολος Παύλος στην εβραϊκή γλώσσα και σημαίνει «Ο Κύριος έρχεται»…

Στην παράσταση τι σχέση εχει;

Κάποια στιγμή ο Δέσποτας το αναφέρει σαν μορφή αφορισμού στον Νικόλαο, ότι πρόσεχε, γιατί θα έρθει ο Θεός να σε καταστρέψει… τον φοβίζει με αυτόν τον τρόπο.

Και υποδύεσαι έναν 90χρονο;

Ήταν ένα από τα δυνατά στοιχεία που με ιντριγκάρισαν να ασχοληθώ με αυτό το κείμενο,  γιατί αποστασιοποιώ όλα τα πρόσωπα που εμφανίζονται στη ζωη του Νικόλαου και είναι δεκαεννέα πρόσωπα…

Χαρά  στο κουράγιο σου..

Άνδρες, γυναίκες, γέροι, νέοι, γριές, όλοι…

Οι φωτογραφίες που κυκλοφορούν πάντως από την παράσταση είναι όλες και όλες 3 και είναι όλες ίδιες…

Δεν αλλάζω ρούχα, ούτε μακιγιάζ, μόνο με το ίδιο ράσο εμφανίζομαι. Οι αλλαγές γίνονται μόνο μέσω της φωνής και της κίνησης…

Δεν έχουν τελικά άδικο αυτοί που λένε ότι είναι ένας άθλος αυτός ο ρόλος. Ισχύει ακόμη και σήμερα για σένα;

Ως ηθοποιός και ως άνθρωπος, είναι κάθε φορά μια μάχη να φέρω εις πέρας αυτή την παράσταση,..

Τι ετοιμασία κάνεις πριν βγεις στη σκηνή;

Η αλήθεια είναι ότι μετά από 3 χρόνια δεν μου είναι τόσο δύσκολο όπως ήταν στο ξεκίνημα, που σχεδόν σε κάθε παράσταση κόντευα να λιποθυμήσω από την κούραση. Σιγά, σιγά οι αντοχές μεγαλώνουν και το έχω καταφέρει πια, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θέλει μια προετοιμασία με τη φωνή και το σώμα…

Παρόλα αυτά, υπάρχει κάποια δυσκολία ακόμα και σήμερα, έστω και αν έχουν περάσει τόσα χρόνια;

Δεν φοβάμαι κάτι συγκεκριμένο, είναι απλά δύσκολο κάθε φορά που ξεκινώ να αναμετρηθώ με αυτόν τον ρόλο. Έχω άγχος και αγωνία.  Όπως λέει ο Δήμος Αβδελιώδης, είναι «πυροβασία» αυτή η παράσταση….

Εγώ πάντως πιστεύω ότι ο θεός του θεάτρου σου έχει κάνει ένα «δώρο» με αυτή την παράσταση...

Πραγματικά και μου ήρθε σχετικά νωρίς. Μπορεί να είμαι αρκετά χρόνια στο χώρο, αλλά θεωρούμαι νέα. Όταν αναμετρήθηκα με το «Μαράν Αθά» ήμουν 30 χρονών. Συνήθως, οι ηθοποιοί κάνουν μονολόγους σε πολύ μεγαλύτερη ηλικία, σε βαθμό που αυτό το «δώρο», θεωρώ ότι ίσως να ήρθε και πολύ νωρίς στην πορεία μου, γιατί μετά από αυτό είναι δύσκολο ποιο θα είναι το επόμενο βήμα μου...

Άσε που ξέφυγες και από την στάμπα των γνωστών γονιών σου αποδεικνύοντας ότι είσαι και ταλαντούχα…

Την πορεία μου την είχα έτσι και αλλιώς. Αυτό που μου λες, ισχύει περισσότερο για τους ανθρώπους του χώρου μου, είναι μια χαζή προκατάληψη συναδέλφων μου… γιατί τέτοια κολλήματα ο κόσμος ο «κανονικός» δεν τα εχει τελικά.

Κάποιοι επιπλέον θα πουν ότι η Γιασεμί δεν έχει ανάγκη, έχει την υποστήριξη της Βαγενά και του Κηλαϊδόνη, έχει στο τσεπάκι της και ένα «Μεταξουργείο» [θέατρο]. Είναι δηλαδή καβατζομένη.

Αν δεν ήμουν ικανή και δεν άξιζα, τότε να μου επιρρίπτουν τέτοιες κακοήθειες. Πόλεμο υφίσταμαι και όχι βοήθεια,  μόνο κομπλεξικοί άνθρωποι ασχολούνται με αυτά…

Γιασεμί, πού γεννήθηκες;

Το 1977 στη Λάρισα, την περίοδο που η μάνα μου είχε δημιουργήσει το Θεσσαλικό Θέατρο…

Έχεις μνήμες από το Θεσσαλικό Θέατρο;

Βεβαίως, τα πρώτα, πρώτα  βιώματά μου είναι πολύ συνδεδεμένα με το χώρο του θεάτρου.  Ήμουν χωμένη στα παρασκήνια από πιτσιρίκα, σε περιοδείες σε χωριά… παντού… αλλά και στη Λάρισα επιστρέφω συχνά, έχω συγγενείς εκεί.

Ποια συμβουλή κρατάς από την μητέρα σου;

Μ’ αρέσει  κάτι που μου λένε και οι δυο, είναι απλή, 3 λέξεις, αλλά πολύ ουσιαστική και τη θεωρώ σοφή κουβέντα, «κάνε τη δουλειά σου…»

Όντως..

Αν με τον εαυτό σου είσαι συνεπής σε αυτό που κάνεις, μια χαρά θα προχωρήσεις…

Πώς βλέπεις τα πράγματα γύρω σου; Για την κοινωνία μιλώ.

Με μπλοκάρει και με στεναχωρεί το γεγονός, ότι δεν διαφαίνεται κάτι να αλλάζει με αυτή την ιστορία…

Είσαι αισιόδοξη;

Η  ζωή θα συνεχιστεί και πρέπει να συνεχιστεί έτσι και αλλιώς. Το θέμα είναι να γίνουν τα πράγματα καλύτερα, κυρίως ανθρώπινα.

Η παράστασή σου έχει 15 ευρώ και 10 ευρώ το μειωμένο.  Το θεωρείς «καλό» εισιτήριο;

Αν σκεφτεί κανείς ότι το σινεμά εχει φτάσει τα 8 ευρώ, 10 και 15 για να δεις μια παράσταση δεν είναι υπερβολικό. Πρέπει να ξέρει ο κόσμος ότι έχουν πέσει οι τιμές στα εισιτήρια,  χωρίς να έχουν πέσει τα έξοδα μιας παραγωγής. Και είναι πολλά.

Γιασεμί εγώ σε θεωρώ τυχερό κορίτσι, γιατί πέρα του ότι έχεις δυο ωραίους γονείς, έχεις γευτεί και πολύ χειροκρότημα με το «Μαράν Αθά». Τόσο πολύ, που εγώ το λέω αποθεωτικό και αυτό κάτι σημαίνει για σένα…

Ήταν ένα θείο δώρο, μια τυχερή συγκυρία το ότι βρεθήκαμε τρεις άνθρωποι, ο Θωμάς ο Ψύρρας, ο Δήμος Αβδελιώδης και εγώ… είμαι πολύ ευτυχής.

Όπως το λες… μια ευτυχής συγκυρία…

Στη ζωή έρχονται κάποια πράγματα που γίνονται μαγικά. Με πολλή δουλειά, αλλά μαγικά…

Μετά απ’ αυτό τι;

Σκέπτομαι διάφορα, συζητάω, θα είναι πάντως τελείως διαφορετικό, γιατί μ’ αρέσει να πειραματίζομαι.
..
Καλή επιτυχία στο θέατρο Αυλαία.  Σε ευχαριστώ.

Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

Ιωάννης Τσιρόγλου
Ιωάννης Τσιρόγλου
Διευθυντής Kulturosupa.gr - e-mail: kulturosupa2@gmail.com

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
Ο Νίκος Κουρής διαβάζει το πεζογράφημα Ιογενής πνευμονία του Ζήσιμου Λορεντζάτου
Ο Νίκος Κουρής διαβάζει το πεζογράφημα Ιογενής πνευμονία του Ζήσιμου Λορεντζάτου
με 0 Σχόλια 631 Views

 Την Τετάρτη 27 Μαΐου στις 19.00 συνεχίζεται η διαδικτυακή ηχητική σειρά του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ) Αναγνώσεις με το πεζογράφημα Ιογενής πνευμονία του Ζήσιμου Λορεντζάτου.

Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή