Η ηθοποιός Άννα Γαρεφαλάκη μιλά για την «Ξεχασιάρα Μελίσσα».

1957 Views
Η ηθοποιός Άννα Γαρεφαλάκη μιλά για την «Ξεχασιάρα Μελίσσα». Η ηθοποιός Άννα Γαρεφαλάκη μιλά για την «Ξεχασιάρα Μελίσσα».

 Η ηθοποιός Άννα Γαρεφαλάκη μιλά για την «Ξεχασιάρα Μελίσσα». Από 13 Νοεμβρίου στο θέατρο Άνετον.

Mια Μελισσοκόμος - μέσα στις σκοτούρες της - βλέπει ένα καλό όνειρο.Πρόκειται για την ιστορία μιας μικρής μέλισσας, της Μελίσσας, που χάνει το σμήνος της, ξεχνά τον δρόμο για την κυψέλη και περιπλανιέται πολύ σε λάθος μέρη, ώσπου συναντά τον Γλύκα, έναν κηφήνα, που της μαθαίνει τη σημασία του παιχνιδιού.
.
Για τη παράσταση που θα παρουσιαστεί από Κυριακή 15 Ιανουαρίου στο θέατρο Αυλαία, η ηθοποιός και σκηνοθέτις Άννα Γαρεφαλάκη, μιλά, ώστε να ξέρετε τι θα δείτε, στην «Κ»

Ποιο είναι με δυο λόγια το θέμα που πραγματεύεται η παράσταση;
Η παράσταση πραγματεύεται τη θέση του θαυμαστού κόσμου των μελισσών στον κύκλο της ζωής σήμερα. Ο Αϊνστάιν πρόβλεψε ότι  τέσσερα χρόνια αφού οι μέλισσες εξαφανιστούν, θα χαθεί και το ανθρώπινο γένος. Έτσι ξεκινά η παράσταση.
 
Τί θα μπορούσατε να αποκαλύψετε από την υπόθεσή της;
Πρόκειται για την ιστορία μιας μέλισσας που ξέχασε ποια είναι και έχασε το δρόμο για την κυψέλη της. Οι μέλισσες δεν διαχωρίζονται από τη φύση τους σε εργάτριες και βασίλισσες, ξέρετε. Αυτός είναι ένας ταξικός διαχωρισμός που προκύπτει στην ανατροφή τους. Επίσης είναι μέρος του περιβαλλοντικού προβλήματος ότι οι μέλισσες αποσυντονίζονται από τους ήχους που εκπέμπουμε από τα κινητά και χάνουν το δρόμο για την κυψέλη τους.  Προσπαθώντας η Μελίσσα να γυρίσει πίσω, συναντά το Γλύκα, έναν κηφήνα που της μαθαίνει τι είναι παιχνίδι. Μαζί θα συνεχίσουν να αναζητούν τον προορισμό τους. Εκεί αρχίζει η περιπέτεια.
 
Ποια ήταν η αφορμή που  ενέπνευσε τη συγγραφή ή το ανέβασμά της;
Πάντα με απασχολούσε ο παραλληλισμός της ζωής μας με τη ζωή στην κυψέλη. Με συναρπάζει η οργάνωση των μελισσών και οι δυναμικές της. Κάποια στιγμή έγινε έντονη η ανάγκη να εκφραστεί αυτή η εσωτερική αναζήτηση και έγραψα το έργο. Οι δύο κόσμοι συναντήθηκαν σε δύο επίπεδα αφήγησης και το τέλος γράφτηκε κυριολεκτικά μόνο του. Πιστεύω πολύ στα καλλιτεχνικά δημιουργήματα που «μας έρχονται», γιατί είναι καθολικά και αυθύπαρκτα ταυτόχρονα. Η Ξεχασιάρα Μελίσσα θα κυκλοφορήσει τον επόμενο μήνα από τις εκδόσεις Αρμός.
.
Μιλώντας για τον στόχο, τί θα θέλατε να μεταφέρετε στον θεατή;
Η αγάπη για το περιβάλλον είναι πάντα κάτι που η Τέχνη πρέπει να διδάσκει στα παιδιά και να θυμίζει στους μεγάλους. Όμως η ζωή των μελισσών καθρεφτίζει και την ανάγκη του ανθρώπου να ψάχνει τον προορισμό του και να ξεπερνά τις δυσκολίες για να φτάσει σε αυτόν. Πιστεύω πως η δύναμη για να τα καταφέρει προέρχεται ξεκάθαρα από τη χαρά του, που την τροφοδοτεί η ανάγκη για τραγούδι και παιχνίδι. Ανήκω στα παιδιά που επινόησαν τα παιχνίδια τους κι έπαιξαν ελεύθερα στη φύση, που χόρτασαν την έμφυτη ανάγκη του παιδιού για αυθορμητισμό. Η παράσταση υπογραμμίζει αυτή την ανάγκη και την αναγνωρίζει σε κάθε γενιά παιδιών, γι αυτό είναι γεμάτη, ζωντανή πρωτότυπη μουσική (Γιώργος Ορφανουδάκης, β΄ βραβείο φεστιβάλ τραγουδιού Θεσσαλονίκης) εκτελεσμένη με δύναμη από το Θανάση Γκαμαράζη, τραγούδι, χορό και παραδοσιακό διαδραστικό παιχνίδι με τα παιδιά ενταγμένο στη δράση.
 
Υπάρχει αναφορά στο σήμερα και πόσο σημαντικό θεωρείτε αυτό το στοιχείο;
Το ζωντανό θέατρο έχει πάντα διακριτή τη σχέση με το σήμερα και αυτό είναι το μόνο είδος που καλλιτεχνικά με ενδιαφέρει. Η Ξεχασιάρα Μελίσσα είναι ένα πρωτότυπο έργο γραμμένο στο εδώ και το τώρα. Μιλάει για αξίες διαχρονικές όπως η αγάπη, η αφοσίωση και ο προορισμός, αλλά τις τοποθετεί στη συνθήκη του σήμερα.
 
Αν σας ζητούσαμε να την «κατατάξετε σε κατηγορία», πώς θα τη χαρακτηρίζατε;
Προέρχομαι από το θέατρο της επινόησης (devised) και έγραψα το Η Ξεχασιάρα Μελίσσα πάνω στις βασικές αρχές του που είναι η αυτονομία του ηθοποιού και η συλλογική ευθύνη για το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα. Οι χαρακτήρες είναι πάντα οι εαυτοί τους, συνεπείς στη μάσκα τους και ολοκληρώνονται μέσα από τη δράση τους.
 
Ποιο θεωρείτε το πιο δυνατό της σημείο και γιατί;
Εκεί βρίσκεται και το πιο δυνατό σημείο της παράστασης. Δε βασίζεται σε ένα μύθο που ξέρουμε. Οι θεατές, μικροί και μεγάλοι, γίνονται μάρτυρες σε ένα δρώμενο για πρώτη φορά- κάθε παράσταση είναι ένα γεγονός.
 
Τί σας δυσκόλεψε περισσότερο κατά την προετοιμασία;
Το θέατρο της επινόησης (devised) είναι ένα απαιτητικό είδος, γιατί δεν επαφίεται στη φήμη του συγγραφέα ή στη διάδοση του μύθου, αλλά μόνο στις ικανότητες των συντελεστών του σε παρόντα χρόνο. Είμαστε εκεί για να δείξουμε κάθε φορά τι αξίζουμε σαν να είναι η πρώτη φορά. Ασκούμε ετοιμότητα, αφοσίωση και γενναιοδωρία στο μέγιστο των δυνατοτήτων μας κάθε φορά και είμαστε πραγματικά ανοιχτοί κι ευάλωτοι  στο θεατή. Υπάρχει πραγματική ανταλλαγή. Επίσης η επιλογή να παίξουμε και στα αγγλικά για το κοινό ήταν ένα δύσκολο εγχείρημα, αλλά με τη γνώση ότι καλλιτεχνικά έχει απήχηση (παίξαμε για μεγάλα ιδιωτικά σχολεία πέρσι) ολοκληρώσαμε την προσπάθεια αυτή. Οι μαθητές της αγγλικής θα έχουν την ευκαιρία να χαρούν το έργο ασκώντας και τα αγγλικά τους σε επίπεδα από Β senior μέχρι και FCE. Επιμελήθηκα εγώ τη μετάφραση αλλά και τη διασκευή ώστε το έργο Melissa Wanders να μεταφέρει τη δράση στην αγγλόφωνή του πραγματικότητα. Η παράσταση στα αγγλικά θα παίζεται με ελληνικούς υπέρτιτλους.
 
Θέλετε να μοιραστείτε κάτι ενδιαφέρον από τα παρασκήνια της παράστασης;
Κάθε πρόβα έχει και ένα ξεχωριστό ενδιαφέρον, πάντα γελάμε με την αξιολάτρευτη Γλυκερία την αρκούδα, αλλά σημασία έχει ότι με τον Άλκη τον Γκόσιο (Γλύκας κτλ) και το Θανάση το Γκαμαράζη περνάμε τέλεια στις πρόβες.
 
Αν ήσασταν θεατής για ποιους λόγους θα την επιλέγατε;
Αρχικά για να την ιστορία που είναι πρωτότυπη και δεν θα την είχα ξαναδεί. Μετά από αγάπη για το μέλι (εγώ δε ζω χωρίς) και σεβασμό για τον κόσμο των μελισσών και τέλος γιατί η ζωντανή πρωτότυπη μουσική, ο χορός (καθοδήγηση: Ελένη Γκιούρα), το τραγούδι και το παραδοσιακό παιχνίδι επι σκηνής  θα ήταν για μένα εγγύηση ότι το παιδί μου θα περάσει καλά.
 .
Σας ευχαριστώ, καλή επιτυχία.
.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΘΑ ΒΡΕΙΤΕ ΕΔΩ

Φωτογραφικό υλικό





Με ετικέτα: Άννα Γαρεφαλάκη

Αρθρογραφος

kulturosupa.gr
kulturosupa.gr

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή