Συνέντευξη: Ο τραγουδιστής Φώτης Θεοδωρίδης, μιλά στην Κουλτουρόσουπα.

2216 Views
Συνέντευξη: Ο τραγουδιστής Φώτης Θεοδωρίδης, μιλά στην Κουλτουρόσουπα. Συνέντευξη: Ο τραγουδιστής Φώτης Θεοδωρίδης, μιλά στην Κουλτουρόσουπα.

Συνέντευξη: Ο τραγουδιστής Φώτης Θεοδωρίδης, μιλά στην Κουλτουρόσουπα.

Ξεκίνησε να τραγουδά το 1990 και 24 χρόνια μετά, το κοντέρ ακόμα γράφει… Στο ενδιάμεσο μεσολάβησαν σημαντικοί σταθμοί και αξιόλογες, ποιοτικές συνεργασίες με καλλιτέχνες σαν τη Μ. Ασλανίδου, τη Μ. Κανά, τον Γ. Χαρούλη, την Ρ. Κουμιώτη, την Κ. Χωματά. Κάνοντας αρχή από τους «Φυγάδες» πέρασε τους «Απέναντι», όπου τον περίμενε η μεγάλη επιτυχία με έναν δίσκο τριπλά πλατινένιο! «Το παρελθόν θυμήθηκα» και το κλασικό τραγούδι – ύμνος εκείνης της εποχής, «Τί σου ‘κανα και πίνεις», που δεκαετίες μετά, η επανεκτέλεση ξεπέρασε κατά πολύ την πρωτότυπη. Ακολούθησε το 2006 ο πρώτος προσωπικός δίσκος με τίτλο «Τα θαύματα του κόσμου» πάνω σε δρόμους κατά βάση λαϊκούς – παραδοσιακούς. Και στη συνέχεια ήρθε στη ζωή του και στο κοινό της Θεσσαλονίκης η μουσική σκηνή (και όχι μόνο) «Ξέφωτο», κάνοντας αίσθηση. Ένας ανήσυχος, πολυτάλαντος καλλιτέχνης, ο Φώτης Θεοδωρίδης, μιλά στην Κουλτουρόσουπα, δίνοντάς μας την ευκαιρία να τον γνωρίσουμε καλύτερα…
    Ποιοι ήταν οι αρχικοί στόχοι στο ξεκίνημα και πόσο δικαιωμένος νοιώθετε 24 χρόνια μετά;
Οι αρχικοί μου στόχοι σαν τραγουδιστή νομίζω δεν διαφέρουν απ' των περισσοτέρων που αποφασίζουν να κάνουν αυτή τη δουλειά. Να τραγουδάνε και να έχουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερο και φανατικότερο κοινό ! Με τα χρόνια κατάλαβα πως αυτό δεν γίνεται έτσι απλά, θέλει πολύ κόπο και δουλειά και αυτό που τελικά αξίζει είναι τι δημιουργείς μέσα απ' το τραγούδι. Δικαιωμένος - βέβαια - αισθάνομαι μόνο και μόνο γιατί διάλεξα να κάνω κάτι που τελικά αγαπώ πάρα πολύ και μου δίνει τη δυνατότητα να εκφραστώ ελεύθερα.
 
    Γυρνώντας πίσω στο ’90 και στους «Φυγάδες», τί αίσθηση  έχουν αφήσει εκείνα τα χρόνια;
Μου έχουν αφήσει την αίσθηση πως δεν πρέπει να λησμονούμε ποτέ τα όνειρα των εφηβικών και νεανικών μας χρόνων.
 
    Ακολούθησαν οι «Απέναντι», η συνεργασία με την Μ. Ασλανίδου και η μεγάλη επιτυχία. Αναμενόμενη ή απροσδόκητη;
 Πάντα μια τόσο μεγάλη επιτυχία είναι κατά κάποιον τρόπο απροσδόκητη.
 
  Ένας δίσκος τριπλά πλατινένιος σαν «Το παρελθόν θυμήθηκα», πώς μεταφράστηκε πρακτικά για εσάς;
 Μεταφράστικε κυρίως σε κάποιες πολύ αξιόλογες συνεργασίες.
.

   Μεταξύ των συνεργασιών σας διαβάζουμε τα ονόματα της Ρ. Κουμιώτη και της Κ. Χωματά. Πώς προέκυψαν και τί αποκομίσατε από τις δύο σπουδαίες καλλιτέχνιδες;

Προέκυψαν μέσα από χώρους που τραγουδήσαμε μαζί. Και στις δύο είδα τη στόφα του πραγματικού τραγουδιστή, τι σημαίνει τραγουδάω για κάποιον που πληρώνει να με ακούσει. Ακέραιος επαγγελματισμός. Κυρίως από την Καίτη Χωματά, την οποία γνώρισα στα 23 μου χρόνια, πήρα πολλά.
 
 Μιλώντας για συνεργασίες, υπάρχουν κάποιες που κατέχουν ξεχωριστή θέση στην καριέρα σας και γιατί;
Αναφερθήκαμε ήδη σε δύο, θα σταθώ σε άλλους δύο. Είναι ο Χρήστος Μητρέντζης που κοντά του έμαθα τι θα πει πάλκο και η Μελίνα Κανά με την οποία κατάλαβα πώς συνδιάζεται η εξυπνάδα με τη φωνή.
 
  Μετά τον πρώτο προσωπικό δίσκο το 2006, από όσο ξέρουμε, δεν ακολούθησε άλλος. Υπάρχουν συγκεκριμένοι λόγοι γι αυτό;
Η αλήθεια είναι πως απογοητεύτηκα λίγο από την πορεία του δίσκου, ίσως επειδή περίμενα περισσότερα από αυτό που πραγματικά άξιζε. Ακολούθησε μια συμμετοχή μου στο φεστιβάλ τραγουδιού της Θεσσαλονίκης και μετά με την οικονομική κρίση τα πράγματα πήγαν ακόμα πιο πίσω σε αυτόν τον τομέα. Έριξα, βέβαια, και το βάρος στο Ξέφωτο μετά το 2010. Πάντως έχουν κυκλοφορήσει στο διαδίκτυο κάποια καινούρια τραγούδια μου και θα ακολουθήσουν κι άλλα. Το όνειρό μου όμως για ολοκληρωμένο δίσκο παραμένει, το υλικό υπάρχει.
 
   Πώς θα περιγράφατε με δυο λόγια το προσωπικό σας μουσικό στίγμα; Σε ποιον χώρο κατατάσσετε τον εαυτό σας;
Με κατατάσσω στο τραγούδι, ό,τι κι αν σημαίνει αυτό. Το στίγμα που θα ήθελα να δώσω είναι κυρίως δικά μου τραγούδια που έγραψα και θα γράψω.
 
   Από τον πρώτο επιτυχημένο δίσκο να υποθέσουμε ότι είστε λάτρης της μουσικής του «παρελθόντος» με την ευρεία έννοια;
Αν αυτό σημαίνει πως πατάω πάνω στους παλιούς, τότε ναι είμαι λίγο ''κλασικός'' ακροατής. Αν σημαίνει πως τους αντιγράφω τότε είμαι κακός μουσικός. Πάντως έχετε δίκιο, είμαι λίγο δύσκολος στο να φτιάξω ρηξικέλευθες μουσικές και αυτό ίσως κρύβει κι έναν συντηριτισμό, στον οποίο ασφαλώς αντιστέκομαι.
 
    Ως «πρώτος διδάξας» κατά κάποιο τρόπο, έχετε πειραματιστεί στη συνέχεια με διασκευές παλιών τραγουδιών, κατά τη σύγχρονη τάση;
Όχι, θα προτιμούσα να φτιάξω τα δικά μου τραγούδια.
 
    Ενώ έχετε διανύσει μια επιτυχημένη πορεία πολλών χρόνων, το όνομά σας δεν είναι ευρέως γνωστό. Θέμα μάρκετινγκ ή επιλογής;
Είμαι όσο γνωστός αξίζω να είμαι και όσο αντέχω να είμαι. Θέλει αντοχές, ξέρετε, η δημοσιότητα.
 
  Πιστεύετε ότι υπάρχουν κυκλώματα στο χώρο που κινείστε, ικανά να επηρεάζουν καριέρες;
Υπάρχουν ανθρώπινα κυκλώματα, όπως υπάρχουν παντού. Μας καθορίζουν οι επιλογές μας και ο τρόπος που κινούμαστε μέσα στην κοινωνία ή στον εργασιακό μας χώρο. Και όσο πιο πολύ κινείσαι, τόσο πιο πολλά καταφέρνεις.
 
    Όλα αυτά τα χρόνια, έχετε ζήσει απογοητεύσεις σε βαθμό να σκεφτείτε να τα παρατήσετε;
Όχι, ποτέ.
 
   Με την κυριαρχία του διαδικτύου σήμερα, θεωρείτε ότι η καριέρα ενός νέου καλλιτέχνη ευκολύνεται ή όχι;
Σαφώς και ευκολύνεται.
 
   Βλέπετε γύρω σας ενδείξεις που σας κάνουν αισιόδοξο για το μουσικό μέλλον της χώρας;
Ήδη αναφέρατε το διαδύκτιο. Μπορεί ο καθένας να κάνει μουσική και όχι μόνο. Μπορεί να ακούσει όλες τις μουσικές που γράφτηκαν όλες τις εποχές. Τώρα, για την κάθε χώρα, την κάθε κοινωνία, είναι άλλοι παράγοντες βαθύτερης κουλτούρας που καθορίζουν την ποιότητα της μουσικής.
 
   Μιλήστε μας για το «Ξέφωτο». Πώς ξεκίνησε, με ποιο όραμα και πώς εκτιμάτε την πορεία του ως τώρα;
Το Ξέφωτο ξεκίνησε παρορμητικά, μέσα από την ανάγκη μου για μια μουσική σκηνή όπως την είχα στο μυαλό μου. Στην πορεία μπλέχτηκα και επιχειρηματικά, δυσκολεύτηκα πολύ, αλλά πλέον έχει πάρει τη μορφή που θέλω, με μια εξαιρετική μπάντα και δύο ιδιαίτερα αξιόλογους τραγουδιστές, τον Κώστα Πρατσινάκη και την Ντίνα Γιακουμάκου με την οποία και είχαμε ξεκινήσει την πρώτη χρονιά του Ξέφωτου.
 
   Από τις πολλές  καλλιτεχνικές ιδιότητες ποια θα διαλέγατε για να συστηθείτε, θεωρώντας την πιο αντιπροσωπευτική;
Φυσικά αυτή του τραγουδιστή.
 
   Όντας ο ίδιος συνθέτης/ στιχουργός/ ερμηνευτής, ξεχωρίζετε κάποιο από τα τρία συστατικά ενός τραγουδιού ως πιο δυνατό από τα άλλα;
Η σύνθεση και ο στίχος είναι αναγκαίες συνθήκες για να υπάρξει ένα τραγούδι, οπότε δεν μπορώ να ξεχωρίσω το ένα εις βάρος του άλλου. Τώρα, αν το τραγούδι ευτυχήσει να έχει και έναν καλό ερμηνευτή, τόσο το καλύτερο. Όταν τα κάνεις μάλιστα και τα τρία μαζί, είναι ακόμα πιο δύσκολο να ξεχωρίσεις κάποιο συστατικό ως το πιο δυνατό.
 
   Υπάρχουν αγαπημένα τραγούδια ή συνθέτες που δεν παραλείπετε ποτέ να περιλάβετε σε ένα πρόγραμμα;
Υπάρχουν και είναι τόσα πολλά τα τραγούδια και τόσοι πολλοί οι συνθέτες. Εξαρτάται, βέβαια, από το τί πρόγραμμα και πού θα παίξουμε κάθε φορά. 
 
   Τί σημαίνει προσωπικά για σάς ο όρος «επιτυχία» και πόσο την έχετε κατακτήσει;
Επιτυχία τελικά σημαίνει να κάνεις αυτό που σου αρέσει, να νιώθεις δημιουργικός και να μοιράζεσαι αυτά που έχεις να πεις με τους άλλους. Νομίζω πως με τα χρόνια καταφέρνω να φτάνω πιο κοντά σε αυτό που πραγματικά θέλει η ψυχή μου να κάνω, οπότε αυτό για μένα είναι επιτυχία.
 
  Με ποια σειρά θα βάζατε τις έννοιες: «έρωτας – φιλία – οικογένεια» και ποιο κομμάτι κατέχει η κάθε μια στην προσωπική σας ζωή;
 
Νομίζω πως ο έρωτας συμπεριλαμβάνει όλες τις υπόλοιπες έννοιες.
  Τί να περιμένουμε στο μέλλον από εσάς προσωπικά και από το «Ξέφωτο»;
Καλή  ξε...φώτηση και καλά τραγούδια.

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ!
-Τον Φώτη Θεοδωρίδη θα βρείτε εδώ
-Το Ξέφωτο εδώ


Φωτογραφικό υλικό





Αρθρογραφος

Στασινοπούλου Πίτσα
Στασινοπούλου Πίτσα

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή