Συνέντευξη με τον καλλιτέχνη Dionisio Ardee του Cirque du Soleil, βασικό πρωταγωνιστή της παράστασης Quidam. Αποκλειστικά στην Κουλτουρόσουπα.

644 Views
Συνέντευξη με τον καλλιτέχνη Dionisio Ardee του Cirque du Soleil, βασικό πρωταγωνιστή της παράστασης Quidam. Αποκλειστικά στην Κουλτουρόσουπα. Συνέντευξη με τον καλλιτέχνη Dionisio Ardee του Cirque du Soleil, βασικό πρωταγωνιστή της παράστασης Quidam. Αποκλειστικά στην Κουλτουρόσουπα.

Συνέντευξη με τον καλλιτέχνη Dionisio Ardee του Cirque du Soleil, βασικό πρωταγωνιστή της παράστασης Quidam. Αποκλειστικά στην Κουλτουρόσουπα. 

Με αφορμή την παράσταση – γεγονός για πρώτη φορά στη Θεσσαλονίκη, από το κορυφαίο σχήμα στον κόσμο, το Τσίρκο του Ήλιου, μια μίξη χορού, ακροβατικών και θεάτρου,  η Κουλτουρόσουπα εξασφάλισε αποκλειστική συνέντευξη από τον Dionisio Ardee, τον καλλιτέχνη που ερμηνεύει τον βασικό ρόλο του «Στόχου» στην παράσταση Quidam, η οποία θα παρουσιάζεται από σήμερα Τρίτη 30 Σεπτεμβρίου έως και την Κυριακή 5 Οκτωβρίου στο Π.Α.Ο.Κ. SPORTS ARENA. Πριν δούμε όμως το φαντασμαγορικό σώου, ο Dionisio Ardee απο τις Φιλιππίνες, καλλιτέχνης του Τσίρκου του Ήλιου, μιλά αποκλειστικά στην Κουλτουρόσουπα.
Χαρείτε τον!
 
Θα θέλαμε να μάθουμε τί σημαίνει για σάς η συνεργασία με ένα τόσο μοναδικό και κορυφαίο σχήμα στον κόσμο, σαν το Τσίρκο του Ήλιου; 
Καταρχήν σας ευχαριστώ. Σημαίνει πολλά. Νοιώθω τυχερός κι ευλογημένος να δουλεύω ανάμεσα σε φανταστικούς ανθρώπους που απαρτίζουν το Τσίρκο του Ήλιου. Είναι υπέροχο να μοιράζομαι, τα τελευταία πέντε χρόνια, τη γνώση και την ειδικότητά μου με τόσο καταπληκτικό σχήμα και να είμαι σε θέση να εκπροσωπώ τη χώρα μου (τις Φιλιππίνες) μέσα από ένα πασίγνωστο θέαμα παγκόσμια.
.
Σας ανακάλυψαν μέσα από το YouTube και σε δυο βδομάδες συμμετείχατε στην
παράσταση. Είναι κάτι που συμβαίνει συχνά ή είστε μια σπάνια, εξαιρετική περίπτωση;
Ναι, είναι αλήθεια ότι με ανακάλυψε κατ’ αρχήν μέσω του YouTube «τυχαία», ένας κυνηγός ταλέντων στο Μόντρεαλ του Καναδά, αλλά πήρε μερικές βδομάδες παραπάνω πριν συμμετάσχω στην οντισιόν χορού στο Βερολίνο και κάποιους μήνες μετά την οντισιόν εντάχθηκα στο σχήμα. Για να είμαι ειλικρινής δεν είμαι σίγουρος αν αυτό συμβαίνει συχνά, με τον τρόπο που εντάχθηκα, όταν άλλοι κάνουν αίτηση για μια σχετική θέση. Αν είμαι « σπάνια, εξαιρετική περίπτωση…», θα έλεγα «ναι», τουλάχιστον ως προς τον τρόπο που με ανακάλυψαν από το YouTube. Ήταν το «κλειδί» και τα άλλα, απλά ακολούθησαν.
.
Πώς είναι το καθημερινό πρόγραμμα ενός καλλιτέχνη που συμμετέχει σε ένα σώου με τόσο υψηλές απαιτήσεις;
Το πρόγραμμα κάθε καλλιτέχνη διαφέρει και εξαρτάται από το δρώμενό του στο σώου. Κάποιοι πρέπει να έρθουν νωρίτερα από άλλους, κάποιοι χρειάζονται το τελεφερίκ να επαναλάβουν τις ασκήσεις τους (αυτό ισχύει περισσότερο για μας με τα εναέρια δρώμενα), κάποιοι ασκούνται ατομικά ή άλλες φορές σε γκρουπ. Είναι πραγματικά πολύ διαφορετικό το πρόγραμμα από έναν αθλητή σε άλλο. Ο κόσμος έχει υψηλές προσδοκίες από μάς και δεν θέλουμε να τους απογοητεύσουμε. Βάζουμε όλα τα δυνατά μας για να δώσουμε το καλύτερο μπροστά στο κοινό.
.
Ποιες είναι οι σημαντικότερες θυσίες που κάνετε ώστε να είστε άψογος επαγγελματίας σε κάτι τόσο ιδιαίτερο; Είχατε ποτέ κάποιο ατύχημα;
Πρώτα απ’ όλα, το να είμαι μακριά από την οικογένεια, τους συγγενείς και τους φίλους μου, είναι ήδη μια τεράστια θυσία. Κατάγομαι από τις Φιλιππίνες αλλά ζω στην Αυστρία με τη σύζυγο και την κόρη μου, τα πεθερικά μου είναι στη Σουηδία και οι περισσότεροι συγγενείς μου στην Αμερική. Φαντάζεστε λοιπόν πόσο δύσκολη είναι ήδη μια «οικογενειακή συγκέντρωση» και προσπαθώ πάντα να κάνω το καλύτερο γι αυτούς, αφού κανείς δεν ξέρει ποια θα είναι η επόμενη… ήπειρος που θα βρεθεί το Quidam για παραστάσεις. Όσο για ατύχημα. ναι, είχα μία – δύο μυϊκές θλάσεις κατά τη διάρκεια του σώου, αλλά σοβαρότερο ατύχημα όχι (χτύπα ξύλο!) Κι εύχομαι να μην έχω εμπειρία ατυχήματος ποτέ στη ζωή μου.
.
Πώς είναι οι συναδελφικές σχέσεις σε ένα μεγάλο σχήμα, ανάμεσα σε τόσους πολλούς καλλιτέχνες και κάτω από ιδιαίτερες συνθήκες;
Η ομάδα είναι υπέροχη, είμαστε σαν μια μεγάλη ευτυχισμένη οικογένεια, ειδικά στις περιοδείες. Μοιάζουμε επίσης με μια μικρογραφία των Ηνωμένων Εθνών, αποτελούμενη από ανθρώπους που θυμίζουν τα «ενωμένα χρώματα της Benetton».
.
Ποια είναι τα στοιχεία που κάνουν το Τσίρκο του Ήλιου μοναδικό παγκόσμια, να μη μοιάζει με κανένα άλλο θέαμα;
Παγκόσμια είμαστε γνωστοί σαν το τσίρκο που δεν χρησιμοποιεί ζώα. Αλλά και η συνολική εικόνα μας δεν μοιάζει με αυτή των παραδοσιακών τσίρκων όπου εκτελείται ένα νούμερο, μετά ακολουθεί ένα άλλο, μετά ένα άλλο κλπ., χωρίς τίποτα συνδετικό μεταξύ τους. Για το Τσίρκο του Ήλιου, οι μεταβάσεις και οι «ιστορίες- σενάρια» είναι κάτι πολύ σημαντικό. Οτιδήποτε βλέπετε στη σκηνή έχει ένα σκοπό. Βρίσκεται εκεί, επειδή πρέπει να βρίσκεται, καθώς συνδέεται με τον ρόλο κάποιου καλλιτέχνη ή με κάποιο δρώμενο που προηγήθηκε ή κάποιο άλλο που ακολουθεί. Οτιδήποτε οπτικό και ηχητικό που βλέπετε ή ακούτε επί σκηνής, υπάρχει για κάποιο λόγο. Ένα άλλο χαρακτηριστικό του Τσίρκου είναι ότι αποτελείται από πολλές εθνότητες. Όπως σας είπα, μοιάζει με μικρογραφία των Ηνωμένων Εθνών με ανθρώπους σαν τα «ενωμένα χρώματα της Benetton».
.
Η εντυπωσιακή αποδοχή του κοινού είναι κάτι που περιμένετε πάντα ή υπήρξαν παραστάσεις με λιγότερη επιτυχία; Η έννοια της «αποτυχίας» είναι άγνωστη για το Τσίρκο του Ήλιου;
Όσον αφορά σε μένα, εξαρτάται από το είδος του χορού ή παράστασης που κάνω. Δεν περιμένεις από όλες τις παραστάσεις μια μαζική αποδοχή του κοινού. Κάποιες φορές κάνεις τα πράγματα με τέτοιο τρόπο, ώστε να προκαλέσεις το κοινό να σκεφτεί, να αναρωτηθεί, να ψάξει ή απλά να δεις ένα… μεγάλο ερωτηματικό στο πρόσωπό τους! Σχετικά με το δεύτερο ερώτημα, όσο με αφορά προσωπικά, όχι. Δίνω κάθε φορά τα πάντα. Είμαι πάνω στη σκηνή και δεν περιμένω να πάρω τίποτα πίσω. Αν κάποιοι το σχολιάσουν θετικά, σημαίνει ότι είναι καλό.
Αν δεν είναι καλό, ίσως υπάρχουν κάποιες χρήσιμες υποδείξεις στα συγκεκριμένα σχόλιά τους που θα με βοηθήσουν να βελτιωθώ, αλλά ας μη ξεχνάμε ότι δεν μπορείς να ευχαριστήσεις τους πάντες, ακόμη κι αν είσαι άριστος εκτελεστής. Μετά από 5 χρόνια συμμετοχής στο σχήμα, η λέξη «αποτυχία», για μάς είναι περισσότερο γνωστή ως διδακτική εμπειρία. Δεν μπορείς να πετάς συνέχεια ψηλά στον ουρανό, χρειάζεται κάπου- κάπου να ξαποσταίνεις ανάμεσα στα κλαδιά των δένδρων για να διορθώνεις την «τεχνική του πετάγματος», αν καταλαβαίνετε τί εννοώ.
.
Για να καλυφθεί το τεράστιο κόστος τόσο ακριβών παραγωγών, λογικά πρέπει να υπάρχει ακριβό εισιτήριο. Πιστεύετε ότι σε χώρες με οικονομική κρίση, σαν την Ελλάδα, αυτό επηρεάζει την προσέλευση του κοινού;
Ναι, φυσικά!
.
Ο ιδρυτής του Τσίρκου έχει επαφές με τους καλλιτέχνες, τον έχετε συναντήσει προσωπικά και ποια γνώμη αποκομίσατε γι αυτόν; 
Ναι, κρατά επαφή με τους εργαζομένους και έχω προσωπικά συναντήσει τον Guy Laliberte, τον ιδρυτή του Τσίρκου. Κατά τη γνώμη μου είναι ένα ταλαντούχο και ευγενικό άτομο.
.
Μέσα σε έναν τεράστιο οργανισμό χιλιάδων εργαζομένων, νιώθετε να «χάνεται» η ατομικότητα και ταυτότητα κάθε καλλιτέχνη;
Εάν δεν κάνω κάτι γι αυτό, ναι, χάνεται.
.
Γιατί επιλέξατε το Τσίρκο του Ήλιου, ενώ θα μπορούσατε προφανώς να δουλέψετε είτε μόνος είτε σε μικρό σχήμα με την προσωπική σας σφραγίδα κερδίζοντας προσωπική προβολή;
Έχω ήδη δουλέψει σε μικρότερα σχήματα και έφτιαξα χορογραφίες γι αυτά και επίσης έκανα κάποιες δουλειές δωρεάν, ωστόσο το να δουλέψω για το Τσίρκο του Ήλιου είναι κάτι που δεν έκανα πριν και γιατί όχι; Είναι ένα από τα γνωστότερα ψυχαγωγικά σχήματα στον κόσμο.
.
Ποια είναι τα βασικά κριτήρια για να προσληφθεί ένας καλλιτέχνης στο σχήμα και τί είδους εκπαίδευση δέχεται;
Το Τσίρκο του Ήλιου συνήθως αναζητά δημιουργικούς, θετικούς ανθρώπους με ενέργεια που θα έρθουν να «προσθέσουν» στη μοναδικότητα του σχήματος. Οι νέοι καλλιτέχνες δεν έχουν παρά να είναι απλά ο εαυτός τους, να πιστεύουν στη ζωή και να τη ζουν. Ναι, πιστεύω ότι ένας νέος καλλιτέχνης πρέπει να έχει 99.9% ένα είδος εκπαίδευσης ή κατάρτισης για να βρει μια θέση στο σχήμα. Το 0,1% αφήνεται στο άγνωστο… θα μπορούσαμε να το πούμε και τύχη.
 
Παρόλη την τρομερή οργάνωση του θεάματος, υπήρξαν σε παραστάσεις σας δυσάρεστα απρόοπτα και τί είδους;
Ναι, είχαμε κάποιες σχετικές εμπειρίες. Το σώου μας είναι ζωντανό, που σημαίνει ότι μπορεί να συμβεί οτιδήποτε τη δεδομένη στιγμή και αυτό είναι η γοητεία του.  Δεν μπορείς να αναπαράγεις επακριβώς μια εικόνα, ακόμα κι αν το κατάφερες ήδη εκατό φορές. Ήμασταν κάποτε στη Γερμανία, όταν τα μηχανήματα του ήχου απλά «πέθαναν» στη μέση του σώου,  έπρεπε κάπως να καλύψουμε το πράγμα και το κοινό ήταν εκπληκτικό, ήρθε με το μέρος μας. Ήταν μια πολύ καλή εμπειρία να είσαι κομμάτι της και ταυτόχρονα μάρτυρας.
.
Το θέμα της φετινής σας παράστασης Quidam είναι πολύ ιδιαίτερο. Θέλετε να μας πείτε δυο λόγια και τί σημαίνει η λέξη του τίτλου;
Το Quidam είναι το 9ο σώου του Τσίρκου. Έκανε πρεμιέρα τον Απρίλιο του 1996  και ήταν αρχικά ένα μεγάλο, κορυφαίο θέαμα. Στις αρχές του 2011 μορφοποιήθηκε εκ νέου για την έκδοση Arena. Το σύνολο του σώου είναι εμπνευσμένο από ένα μοναχικό, βαριεστημένο κορίτσι με το όνομα Zoe(Ζωή) που αγνοείται από τους γονείς του. Ονειρεύεται τον μαγικό κόσμο του Quidam, ως ένα τρόπο να δραπετεύσει από την μονοτονία της ζωής του. Quidam είναι η λατινική λέξη για τον «ανώνυμο περαστικό»…
.
Εσείς ερμηνεύετε έναν βασικό ρόλο, τον «Στόχο». Ποια είναι η θέση του μέσα στο έργο και ποιες δυσκολίες συναντήσατε στην ερμηνεία του;
Παίζω το ρόλο του Στόχου. Είναι ο φορέας του φωτός, της χαράς και της ευτυχίας. Ο «Στόχος» αντιπροσωπεύει την αθωότητα και το κρυμμένο παιδί στον καθένα από μας. Είναι ένα πρόσωπο με ευγενική καρδιά, που φέρνει καλή τύχη. Για να είμαι ειλικρινής, δεν αντιμετώπισα δυσκολίες κατά την εκτέλεση, δεδομένου ότι ο χαρακτήρας «είμαι εγώ» σαν άτομο.
.
Από την μέχρι στιγμής συνεργασία, θα θέλαμε να ξεχωρίσετε την πιο ευχάριστη και την πιο δυσάρεστη στιγμή.
Όπως ήδη ανέφερα, παίζω το ρόλο του Στόχου σχεδόν 5 χρόνια τώρα και απολαμβάνω κάθε στιγμή είτε πάνω στη σκηνή, είτε εκτός. Μέχρι τώρα δεν έχω αντιμετωπίσει κάτι δυσάρεστο (χτύπα ξύλο!)
 
Συγκρίνοντας με άλλες χώρες, πώς θα κρίνατε το κοινό στην Ελλάδα από τις περσινές σας παραστάσεις; Έχετε ξεχωρίσει για κάποιο λόγο το κοινό μιας χώρας;
Για μένα το ελληνικό κοινό είναι ζεστό και ειλικρινές. Δεν έχω προτίμηση σε κάποιο κοινό, αλλά εύχομαι να καταφέρω να παίξω στη χώρα μου ξανά και να δώσω παράσταση μπροστά στους Φιλιππινέζους συναδέλφους μου.
 
Εκτός παραστάσεων και Τσίρκου, πώς σας φαίνεται η Ελλάδα σαν χώρα και οι Έλληνες σαν λαός;
Είναι η πρώτη μου φορά στην Ελλάδα και η Αθήνα είναι η πρώτη πόλη. Η Ελλάδα είναι τόσο όμορφη χώρα! Αγαπώ τον καιρό της. Η Αθήνα μου θυμίζει πολύ Μανίλα, η ατμόσφαιρα είναι παρόμοια. Όσο για τους ανθρώπους, επίσης μοιάζουν με τους Φιλιππινέζους. Είμαστε γενικά χαλαροί τύποι. Μας αρέσουν οι σαπουνόπερες, να τραγουδάμε, να «παίρνουμε το χρόνο μας» στην μετακίνηση, στο φαγητό, στην εξυπηρέτηση κλπ…. τόσα πράγματα που μου αρέσουν! Μπορώ να φανταστώ τον εαυτό μου να ζει εδώ. Ένα πράγμα είναι σίγουρο: Θα επιστρέψω οπωσδήποτε με την οικογένειά μου. Αυτή ΔΕΝ θα είναι η τελευταία μου φορά στην Ελλάδα!
 
Σας ευχαριστούμε.
.
* Ο ΣΤΟΧΟΣ
Απασχολημένος με τις δουλειές του, χωμένος στο σπίτι-κρησφύγετό του και πάντα χαμένος μέσα στις σελίδες της εφημερίδας του, ο πατέρας της Zoe είναι κυριολεκτικά τυφλός μπροστά στις ανάγκες τις μικρής κόρης του. Το ονειρικό ταξίδι της Ζωής στον κόσμο του Quidam, θ’ ανοίξει τελικά και τα δικά του μάτια, βοηθώντας τον να βρει πάλι τον εαυτό του, την ουσία της οικογένειας και τους αγαπημένους του. Το ίδιο και η αποξενωμένη μητέρα, που θα ξαναβρεί με την σειρά της το υπέροχο συναίσθημα του να νοιώθεις ζωντανός, μέσα από το θάρρος, τον πόνο και το παιχνίδι της αγάπης.

Φωτογραφικό υλικό





Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη

Περισσότερα Της «K» το κάγκελο